Fru Fomle Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #1001 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Postmannen vår har en lei tendens til å putte regninger etc inni gratisaviser og reklame, og vi merker det ikke før det kommer purringer (les: vi har brukt avisen som brensel....) ← ....og vår postmann har en lei tendens til og putte regninger og slikt oppi postkassen vår oftere enn strengt tatt nødvendig... Kjipt gjort, da... Skjønner heller ikke hva som er så morsomt med slike ting. ← Postmenn er rare dyr, Lille Ballerina og @lfa. Åssen går d med nye husaet då? ← Jo, det går bra med huset! Men eg ser at eg må kraftig revurdera min framdrift. I dag sku eg ha grunna kjøkkenet, men så langt kom eg ikkje. Fekk berre reve ned siste rest tapetbord og tatt ut ein del skruar og gardinoppheng. Men eg har då skaffa ein te å slipa og lakka golvet i stuå, så nå blir det bra! Bedre seint enn aldri: Gratulerer med 50 sider! ← Takk! :bukke: Og der var festen slutt gitt! Endret 10. januar 2006 av Fru Fomle
Fru Fomle Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #1002 Skrevet 10. januar 2006 Slipemannen lurte på om vi skulle male noe i stua før han kom. Sa vi hadde tenkt å vente til etterpå, men det er kanskje dumt? Trodde det støvet sånn av slipinga at det var dumt at det var nymalt? :klø: Selvfølgelig er det fare for søl med maling etterpå, så mulig vi må ta taket hvis det er nødvendig. Er sånn gammelt slags "teppe" i taket, så det ser egentlig fint ut. Men sikkert greit og friske opp fargen litt uansett? Har også fått "tillatelse" til å bytte benkeplater. IKEA-handleista mi blir bare lengre og lengre. Lurer litt på hva vi skal ha i kjøkkenvinduene. :klø: Det er to ganske store vinduer ut mot vegen, så det må være mulig å hindre innsyn (spesielt om kvelden). Liftgardiner kanskje??
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #1003 Skrevet 10. januar 2006 Seriøse shoppingplaner på gang! Trenger du en shoppingvenninne? Skjønner godt at du hopper opp og ned, så mye spennende som må shoppes da
Gjest synseren Skrevet 10. januar 2006 #1005 Skrevet 10. januar 2006 Kan du ikke legge ut bilder av ferdig-resultatet, er så nyskjerrig!! (hvis du ikke synes det er for personlig da)
Gjest Madeline Skrevet 10. januar 2006 #1006 Skrevet 10. januar 2006 Slipemannen lurte på om vi skulle male noe i stua før han kom. Sa vi hadde tenkt å vente til etterpå, men det er kanskje dumt? Trodde det støvet sånn av slipinga at det var dumt at det var nymalt? :klø: Etter det jeg har hørt så støver det ikke. Maskinen er påmontert en slags pose som alt støvet samles i. Så du trenger nok ikke bekymre deg over at hele huset blir fylt med støv.
Fru Fomle Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #1007 Skrevet 11. januar 2006 Seriøse shoppingplaner på gang! Trenger du en shoppingvenninne? Skjønner godt at du hopper opp og ned, så mye spennende som må shoppes da ← Shoppingveninner er bra! Hva med 1000 innleggsfest?? ← Det hadde jeg helt oversett! :hoppe: Kan du ikke legge ut bilder av ferdig-resultatet, er så nyskjerrig!! (hvis du ikke synes det er for personlig da) ← Ja, jeg har tenkt å legge ut både før- og etter-bilder. Om ikke her, så et annet sted dere kan få kikke. Bare kjekt at noen er interessert. Etter det jeg har hørt så støver det ikke. Maskinen er påmontert en slags pose som alt støvet samles i. Så du trenger nok ikke bekymre deg over at hele huset blir fylt med støv. ← Trodde det ble endel fin-støv selv om de har poser, og at det derfor er dumt med nymalte tak og vegger. :klø: Får heller satse på å dekke skikkelig til etterpå, for jeg tror vi skal male taket og da blir det fort søl.
vixen Skrevet 11. januar 2006 #1008 Skrevet 11. januar 2006 Trodde det ble endel fin-støv selv om de har poser, og at det derfor er dumt med nymalte tak og vegger. :klø: Får heller satse på å dekke skikkelig til etterpå, for jeg tror vi skal male taket og da blir det fort søl. ← Sikkert det han slipekaren mente, at dere kunne malt først og ikke tenkt på om dere sølte maling når gulvet likevel skulle slipes.
Gjest Madeline Skrevet 11. januar 2006 #1009 Skrevet 11. januar 2006 Trodde det ble endel fin-støv selv om de har poser, og at det derfor er dumt med nymalte tak og vegger. :klø: Får heller satse på å dekke skikkelig til etterpå, for jeg tror vi skal male taket og da blir det fort søl. ← Det var noen som drev med sliping av gulv som sa at utstyret var så bra nå at det ikke støvet. Men jeg har ikke prøvd selv og vet ikke om det stemmer. Du får høre med det firmaet som skal slipe gulvet for dere. De bør jo vite det.
Fru Fomle Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #1010 Skrevet 11. januar 2006 Sikkert det han slipekaren mente, at dere kunne malt først og ikke tenkt på om dere sølte maling når gulvet likevel skulle slipes. ← Det var noen som drev med sliping av gulv som sa at utstyret var så bra nå at det ikke støvet. Men jeg har ikke prøvd selv og vet ikke om det stemmer. Du får høre med det firmaet som skal slipe gulvet for dere. De bør jo vite det. ← Hmmm.. Får se hva det blir til. Kommer han fredag blir det ikke maling først. Men hvis det blir over helgen så kan vi jo ta taket før han kommer. Nå har jeg spist en alt for stor lunsj. Og kaffen smaker helt pyton.
Fru Fomle Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #1013 Skrevet 12. januar 2006 God morgen ← ← God morgen til dere også! Litt i dag, jogge/gå-tur kl 22 er ikke det beste sovemiddelet. Men det var eneste muligheten for å få gjort det i går, så da får jeg bare ta konsekvensene... Har vært nede og kosta stuegulvet i dag tidlig så det er klar til slipemannen kommer i ettermiddag. Vi innser nå at det blir svært lite effektiv jobbing så lenge vi ikke sover der nede. Jeg kommer ned med ungene rundt 17.30 og må gå hjem med dem før 19.00 for å få unna kveldsstell etc. Og når de er lagt så er jeg jo stucked hjemme. Så derfor kommer vi nok til å flytte ned og sove der allerde fra neste helg, vi får flytte inn i kjelleren og flytte opp etterhvert som ting blir klart. Forhåpentligvis klarer vi å få gjort endel i helgen, så tror jeg også vi skal ta noen dager fri i slutten av neste uke. Vurderer om jeg skal bestille denne lampa (Elba). Er litt skeptisk siden jeg ikke har sett den "live", men jeg likte den veldig godt.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #1014 Skrevet 12. januar 2006 Det er ikke lett å få gjort så mye på den korte stunden, og ungene må man jo ta hensyn til, så det hørest jo ut som en glimrende plan å flytte inn i kjelleren Da kan må holde på så lenge man orker, og så slipper man å tenke på ev barnevakter som må hjem. Det har lett for å bli laaaange kvelder når man først setter i gang, men man får jo gjort utrolig mye også da!
Fru Fomle Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #1017 Skrevet 12. januar 2006 Nå tar jeg meg noen velfortjente minutter på KG. Har flyttet ut i landskap i dag, så nå blir det lite nett-surfing framover. Er nok like greit! Det er ikke lett å få gjort så mye på den korte stunden, og ungene må man jo ta hensyn til, så det hørest jo ut som en glimrende plan å flytte inn i kjelleren Da kan må holde på så lenge man orker, og så slipper man å tenke på ev barnevakter som må hjem. Det har lett for å bli laaaange kvelder når man først setter i gang, men man får jo gjort utrolig mye også da! ← Ungene blir lei etter 5 min så vi må nok flytte ned diverse underholdende ting til helgen. Hei sveis.. ← Der var du jo! Du er dypt savnet på KG, det er sikkert. ← til deg og LinKri, håper alt står bra til med deg og spiren!!
Gjest Madeline Skrevet 12. januar 2006 #1018 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Nå tar jeg meg noen velfortjente minutter på KG. Har flyttet ut i landskap i dag, så nå blir det lite nett-surfing framover. Er nok like greit! ← Lite nettsurfing? Da ser vi vel mindre til deg her inne da . Dårlig gjort å flytte deg ut i landskap . Det høres ut som det er like greit dere flytter til det nye huset ganske snart. Når du får så liten tid der om dagen, så er det ikke lett å få gjort så mye. Når skal de nye eierne overta det gamle huset deres? Endret 12. januar 2006 av Hannen
Fru Fomle Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #1019 Skrevet 12. januar 2006 Lite nettsurfing? Da ser vi vel mindre til deg her inne da . Dårlig gjort å flytte deg ut i landskap . Det høres ut som det er like greit dere flytter til det nye huset ganske snart. Når du får så liten tid der om dagen, så er det ikke lett å få gjort så mye. Når skal de nye eierne overta det gamle huset deres? ← Hadde ikke så mye valg ang. flytting i landskap da.. Dessuten så åpner det seg muligheter når han som sitter nærmest er ute. Kommer til å få kraftige abstinenser, men det går seg vel til når jeg blir vant til det.. De nye eierne overtar 1. februar. Det virker ganske lenge til, men tror vi trenger tiden.. Spesielt nå som det ser ut til at vi skal ta utvasken selv. I ettermiddag er gulvet blitt slipt og førte strøk lakket. Derfor er jeg bare hjemme med ungene så vi unngår risiko for å trø på nylakka gulv. Hadde egentlig avtalt svømming i dag, men det rekker jeg nok ikke.. Får heller pakke ned noen flere esker og få tatt unna litt rydde-arbeid.
Fru Fomle Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #1020 Skrevet 12. januar 2006 Nå har jeg bestilt meg lampe! Håper den svarer til forventningene.. :icon_neutral:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå