Gå til innhold

Fomleriene

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 dag igjen! :hoppe:

Helgen går som alltid alt for fort. :forvirret: Har sovet lenge, det blir nok en stund til neste gang vi kan gjøre det i helgen.. I går var det nydelig vær, derfor tok jeg 3.dag av joggeprogrammet mitt ute i strålende sol og utsatte styrketreningen til i dag. Og i dag er det overskyet, så det passet bra! :)

Tok en runde på møbelbutikker i går ettermiddag, det kommer ikke til å bli lett å bestemme seg for spisebord. :klø: Har da fått det ned i to alternativ. Og så fant vi noen veldig fine stoler på Bohus, men det kostet litt vel mye selv om de er på salg.. Men kanskje bedre å legge ned noen kroner ekstra og få det vi mest vil ha?

Laget en alt for god pizza i går kveld, så jeg har spist aaaalt for mye i helgen.. :sjenert: Som vanlig!

Gjest Gjesta
Skrevet

Trøst deg med at jeg også spiste alt for mye hjemmelaget pizza i går :forvirret:

Det blir en spennende dag i morgen! Og en spennende periode... Dere vil nok få mer enn nok å henge fingrene i :ler: Har dere (eller du?) bestemt dere for farger?

Ha fortsatt en flott søndag! :klem:

Gjest synseren
Skrevet

Heldige dere som ser på møbler til nytt hus. Min favoritt syssel!! Hadde vi hatt råd skulle jeg ominnredet huset annenhver dag :ler: .

Jeg spiste for mange pirogere igår :rodme:. Det som er viktig da er å hente seg inn igjen, da gjør det ingenting at vi har spist litt for mye en dag.

Ha en fin søndagskveld!!

Gjest Madeline
Skrevet

Lykke til med husorvertagelsen i morgen. Det blir en spennende, morsom og slitsom tid for dere framover.

Skrevet

Oi, er det i morgen dere tar over huset? Så gøy! :hoppe:

Jeg kunne nok også kjøpt nye møbler ganske ofte hvis det hadde vært mulig... :ler:

Det kommer jo bestandig noe nytt og fint. :sjenert:

Ha en fin kveld! :klem:

Skrevet
Trøst deg med at jeg også spiste alt for mye hjemmelaget pizza i går :forvirret:

Det blir en spennende dag i morgen! Og en spennende periode... Dere vil nok få mer enn nok å henge fingrene i :ler:  Har dere (eller du?) bestemt dere for farger?

Ha fortsatt en flott søndag! :klem:

Nei, fargevalget er ikke helt i boks. :sjenert: Skal stikke ut i lunsjen i dag og få kjøpt inn prøvebokser.

Heldige dere som ser på møbler til nytt hus. Min favoritt syssel!! Hadde vi hatt råd skulle jeg ominnredet huset annenhver dag  :ler: .

Jeg spiste for mange pirogere igår :rodme:. Det som er viktig da er å hente seg inn igjen, da gjør det ingenting at vi har spist litt for mye en dag.

Ha en fin søndagskveld!!

Jeg synes det er vanskelig med alle valgene jeg. :grine: Livredd for at jeg skal velge en ting som ikke skal passe inn med ting jeg finner senere. Eller angre etter 2-3 år, det er jeg ekspert på. :sjenert: Men det ordner seg nok. ;)

Lykke til med husorvertagelsen i morgen. Det blir en spennende, morsom og slitsom tid for dere framover.

Ja, det blir det! :) Skal ta med kamera i dag og ta bilder av absolutt alt. Kanskje jeg skulle ta litt video også, vi bruker kameraet alt for sjelden... Kunne jo vært morsomt å hatt en film for ettertiden.

Oi, er det i morgen dere tar over huset? Så gøy!  :hoppe:

Jeg kunne nok også kjøpt nye møbler ganske ofte hvis det hadde vært mulig...  :ler:

Det kommer jo bestandig noe nytt og fint.  :sjenert:

Ha en fin kveld!  :klem:

Mitt problem også, det kommer alltid noe nytt året etter som er mye finere enn det vi kjøpte. Men de siste store møbel-kjøpene vi har gjort har jeg ikke angret på hittil, kanskje jeg begynner å bli voksen? ;)

Skrevet

Da drar jeg ut til "ny-huset"! :hoppe:

Skrevet
:blomst:  Gratulerer med nytt hus!

Tuuusen takk! :):klem:

Mange ting var veldig annerledes fra jeg husket det. Stua var mindre, mens soverommene på loftet var større... Blir veldig, veldig mye å gjøre, ble litt matt en stund da det virkelig gikk opp for meg hva vi har begitt oss ut på. ;) Men vi får bare begynne i det små, så ordner det seg vel. Har ikke gjort noe mer i dag enn å ut å handle grunning + maling til kjøkkenet. I morgen skal jeg pusse litt vinduskarmer og grunne, så er det klar for maling onsdag. Endte opp med Lys Antikk, så regner jeg med at det blir Skygge i resten av rommene.

Fomlemannen vil som vanlig gå veldig grundig til verks og vil rive de gamle innebygde skapene på vårt soverom.. Argumentet hans var at han mente vi om noen år ville bli kvitt dem uansett, og da måtte vi ta gulvet på nytt igjen også. Jeg er enig, men det blir jo mye dyrere når vi må ha garderodeskap også.

I stua må vi først få slipt ned gulvet og lakket, jeg skal ringe rundt og sjekke litt priser og når vi eventuelt kan få det gjort. Lakkeringen kan vi vel kanskje greie selv, mer skeptisk til å slipe. Må også få litt flere priser på utvask av huset vårt, har sent 5 forespørsler på e.mail og kun fått et svar. :overrasket: Synes det er litt sløvt..

Jeg har også fått tid til 1 dag i uke 2 av jogge-programmet mitt, veldig fornøyd med det! :)

Gjest Madeline
Skrevet

Gratulerer med nytt hus. Det høres ut som det blir mye jobb på dere, men du får se på oppussingen som trim. Dessuten er det moro å se hvor fint det blir når dere er ferdige. En ting er i hvert fall sikkert og det er at dere ikke blir arbeidsledige med det første ;).

Skrevet
Gratulerer med nytt hus. Det høres ut som det blir mye jobb på dere, men du får se på oppussingen som trim. Dessuten er det moro å se hvor fint det blir når dere er ferdige. En ting er i hvert fall sikkert og det er at dere ikke blir arbeidsledige med det første ;).

Da vi pusset opp barnerommet tok jeg av 3-4 kilo, tenk så mange jeg kan gå ned nå når vi gyver på et helt hus. ;) Alt det negative synes jo veldig godt når huset er helt tomt, regner med at mange ting kommer til å gå seg til når vi får "bodd oss inn" litt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Sier meg enig med Hannen.

Man blir alltid litt matt når det først går opp for en hva man faktisk har begitt seg ut på. Så snart man får sette i gang, så følest alt litt lettere.

Tro meg, jeg har vært der!

:kose:

Gjest Madeline
Skrevet
Da vi pusset opp barnerommet tok jeg av 3-4 kilo, tenk så mange jeg kan gå ned nå når vi gyver på et helt hus.  ;)

Det blir vel ingen ting igjen av deg til slutt da ;).

Min erfaring er også at jeg går ned i vekt når vi pusser opp. Jeg gikk ned noen kilo mens vi bygde ny terrasse i fjor. Da vi malte huset gikk jeg ned 4 kilo tror jeg. Til sommeren gyver vi forhåpentligvis løs på stua og kjøkkenet og jeg håper det blir resultater på vekta da også.

Gjest Gjesta
Skrevet

Omvendt her i gården... Må ha litt byggesnacks i pausene :sjarmor:

Skrevet

Tro meg, jeg har vært der!

:kose:

Og det ser jo ut til at du har klart deg bra. ;)

Neida, jeg gleder meg virkelig til å gyve løs, ser at det vi har satt oss som mål i første omgang er overkommelig. Og så har vi en leilighet i kjelleren som vi sikkert kommer til å bruke endel framover. Heldigvis for det, da blir det null problem å ta hverken bad eller kjøkken på et litt senere tidspunkt. :)

Det blir vel ingen ting igjen av deg til slutt da ;).

Min erfaring er også at jeg går ned i vekt når vi pusser opp. Jeg gikk ned noen kilo mens vi bygde ny terrasse i fjor. Da vi malte huset gikk jeg ned 4 kilo tror jeg. Til sommeren gyver vi forhåpentligvis løs på stua og kjøkkenet og jeg håper det blir resultater på vekta da også.

7-8 kilo mindre av meg hadde ikke akkurat skadet. ;)

Skal prøve og få følge treningsopplegget mitt sånn noenlunde framover, iallefall jogge-delen. Så får jeg heller være delvis støttemedlem på treningssenteret en stund. :sjenert: Skal på MR-undersøkelse av ryggen på onsdag, regner ikke med at de finner noe nytt. Men greit og få sjekket uansett. :)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

:fy_fy: Du må tenke på ryggen din innimellom malingsøktene!

Snakker av erfaring...

Endret av Marillia
Skrevet
:fy_fy: Du må tenke på ryggen din innimellom malingsøktene!

Snakker av erfaring...

Jepp, derfor jeg helst bør få trent litt styrke innimellom. Merker veldig stor framgang etter jeg begynte med det. :)

Bedriftsidretten vilgjerne ha meg med på Holmenkoll-stafetten i år også, men har foreløpig sagt nei. Må se hvordan det går utover våren. Gjør meg ingenting å gå glipp av den, verre hvis jeg ikke får være med på o-løp. :sur:;)

Skrevet
Trener du på egenhånd?

Ja, men jeg har styrkeprogram satt opp av fysioterapaut. Trener på treningssenteret alene og er innom fysio med jevne mellomrom for å sjekke at alt går som det skal og få veiledning/nye øvelser. I tillegg har jeg begynt på et nybegynner-program i jogging som (forhåpentligvis) skal gjøre meg i stand til å løpe 5 km om en stund.

Fikk disse ryggplagene i mars i fjor og det var først sent i høst jeg måtte gi opp alt som het løping. Så jeg håper og tror jeg skal klare å komme meg tilbake dit jeg var og etterhvert få has på smertene også. :)

Skrevet

Kanskje dette blir 50 sider??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...