Gå til innhold

Fomleriene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vi spiser riskrem med mandel på julaften. Ingen jul uten..:sikle:

Samme her. :Nikke: Selv om jeg ikke er så veldig glad i riskrem så må det liksom til...

Så det er til riskrem-desserten overraskelsen er.

Gjest Madeline
Skrevet
Vi spiser riskrem med mandel på julaften. Ingen jul uten..:sikle:

Samme her.  :Nikke: Selv om jeg ikke er så veldig glad i riskrem så må det liksom til...

Så det er til riskrem-desserten overraskelsen er.

Riskrem blir noe annet enn å spise grøt. Selv mannen min liker riskrem, men bare grøt får jeg ikke i han :ler: . Vi har alltid hatt riskrem på julaften, men i år blir det en forandring på det. Vi skal ha sjokolademousse :sikle:. For å være ærlig så er det mye bedre enn riskrem. Men det blir nok riskrem senere i jula.

Skrevet

Riskrem er helt klart mye bedre enn grøt...

Verken H@nnsauen eller jeg er vant med mandel, og desserten spises som regel en stund etter middagen, men godt er det. Ingen julaften uten riskrem. :ler:

Sjokolademousse er også godt, da. :sikle:

Fenalår er dyrt... vi har kjøpt oss et vi også. Veldig godt, da.

Nå ble det mye matprat her, gitt. :ler:

Skrevet (endret)
Riskrem blir noe annet enn å spise grøt. Selv mannen min liker riskrem, men bare grøt får jeg ikke i han  :ler: . Vi har alltid hatt riskrem på julaften, men i år blir det en forandring på det. Vi skal ha sjokolademousse :sikle:. For å være ærlig så er det mye bedre enn riskrem. Men det blir nok riskrem senere i jula.

Hmm, sjokolademousse er en god idè til dessert en av de andre juledagene. *notere* :)

Riskrem er helt klart mye bedre enn grøt...

Verken H@nnsauen eller jeg er vant med mandel, og desserten spises som regel en stund etter middagen, men godt er det. Ingen julaften uten riskrem.  :ler:

Sjokolademousse er også godt, da.  :sikle:

Fenalår er dyrt... vi har kjøpt oss et vi også. Veldig godt, da.

Nå ble det mye matprat her, gitt.   :ler:

Ja, matprat blir det nok av nå før jul. ;) Smakte fenalår hos en kollega her tidligere, og det var kanongodt. :sikle: Og så fikk jeg så flott langt fat i sesongpremie i o-løp som passe perfekt til sånt. :sjarmor:

Jeg klaget min nød her i går på at Fomlemannen hadde fått et spann med sildefilteter i julegave som jeg ikke visste helt hva jeg skulle bruke til. Så i dag kom en kollega med 6 silde-oppskrifter. Da ble jeg glad! :)

Endret av Fru Fomle
Skrevet

Sild er også godt...

Kanskje på tide og finne noe frokost snart...? :sjenert:

Skrevet
God morgen :vinke:

God morgen, Gitte!! :vinke:

Kanskje på tide og finne noe frokost snart...? :sjenert:

:ler:

En time til lunsj for min del, suuulteeeen nåååååå. ;) Får ta meg en frukt..

Skrevet

Jeg har akkurat spist en mandarin og en sjokoladebit fra twistposen som var på rundgang.. :)

Ha en fortsatt fin dag!

Gjest Madeline
Skrevet

Fenalår er godt :sikle:. Det fikk jeg lyst på når jeg leste her inne. I fjor fikk vi et i julegave. Håper nesten at vi får et i år også for de er kjempedyre.

Skrevet

Heia! :vinke:

Vi skal ha fruktsalat + is til dessert år vi. (det mamma ikke vet, er at pappa skal lage riskrem også..) :ler:

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Ble sulten av å komme inn her då.. :sjarmor: Må ha ei kjempe flott jul då værtfall.. :klem:

Skrevet

Måtte inn i motivasjonsboka for å se om jeg kunne bli litt motivert ...

Gjest synseren
Skrevet

Fenalår er godt, har ett liggende hjemme. Har av en eller annen grunn ikke åpnet det enda. Sambissen er ikke særlig begeistret for fenalår, men det gjør ingenting skal klare å spise det opp selv. Sammen med potetsalat og nybakt brød er fenalår godt. :sikle:

Ha en fin fin torsdag Fru Fomle!!! :klem:

Skrevet (endret)
Heia! :vinke:

Vi skal ha fruktsalat + is til dessert år vi. (det mamma ikke vet, er at pappa skal lage riskrem også..)  :ler:

Så fint og se deg, LB. :klem::klem:

Ble sulten av å komme inn her då.. :sjarmor:  Må ha ei kjempe flott jul då værtfall.. :klem:

God jul til deg og ¤Escada¤!!!! :klem::klem:

Måtte inn i motivasjonsboka for å se om jeg kunne bli litt motivert ...

Ikke så mye motivasjon og finne her for tiden. :sjenert: Har gått i dvale med treningen og kostholdet sier seg vel selv. :ler:

Fenalår er godt, har ett liggende hjemme. Har av en eller annen grunn ikke åpnet det enda. Sambissen er ikke særlig begeistret for fenalår, men det gjør ingenting skal klare å spise det opp selv. Sammen med potetsalat og nybakt brød er fenalår godt.  :sikle:

Ha en fin fin torsdag Fru Fomle!!!  :klem:

Jeg gleder meg til å lage et skikkelig festmåltid med fenalår i jula! :sjarmor:

En fin torsdag til deg også, synseren! :klem:

Endret av Fru Fomle
Skrevet

Litt sen på jobb i dag, tok det med ro i dag morges siden det ikke var noen skole å rekke.:) Dessuten var ungene veldig sene i seng i går, så jeg lot dem sove litt lenger før jeg startet vekkeprosessen...

I går fikk vi pyntet juletreet, det ble så fint. Eldstepoden er overbevist om at ingen har så fint tre som det vi har. ;) Jeg kjøpte verdens rareste teppe å ha under treet(ser ut som en julestjerne), men det ble faktisk ganske stilig! Fikk også lagt på jule-sengetøy! :hoppe:

Jeg dro en tur på IKEA for å kjøpe en gjesteseng i går kveld. Der var det nesten ingen folk, deilig å slippe kø! På veien hjem handlet jeg inn enda endel mat, vi har såpass liten plass på kjøkkenet at vi nå må ta boden ute til hjelp.... ;)

I ettermiddag står vasking av bad på programmet. Og så jeg få laget ferdig det smykket jeg skal gi bort... Tragisk egentlig, har kjøpt inn perler og diverse i bøtter og spann og ender opp med å lage omtrent ingenting! Så typisk meg og hobbyprosjekt..

Skrevet

Ikke så mye motivasjon og finne her for tiden.  :sjenert: Har gått i dvale med treningen og kostholdet sier seg vel selv.  :ler:

Trening og kosthold er det ikke problemer å finne motivasjon til. Men jobbing og pakking til en ukes ferie med alt fra treningsklær, skiutstyr, penklær til nyttårsaften,julaften og romjula pluss vanlige klær... Vet jeg kommer til å glemme no'... :sur:

Skrevet
Trening og kosthold er det ikke problemer å finne motivasjon til. Men jobbing og pakking til en ukes ferie med alt fra treningsklær, skiutstyr, penklær til nyttårsaften,julaften og romjula pluss vanlige klær... Vet jeg kommer til å glemme no'... :sur:

Skriv lister, det pleier jeg å gjøre. Spesielt når du skal ha med deg ting til mange forskjellige aktiviteter er det sabla fort å glemme noe vesentlig... Skisko for eksempel, det har jeg glemt en gang. Veldig festilig når skia er med. ;)

Skrevet
Skriv lister, det pleier jeg å gjøre. Spesielt når du skal ha med deg ting til mange forskjellige aktiviteter er det sabla fort å glemme noe vesentlig... Skisko for eksempel, det har jeg glemt en gang. Veldig festilig når skia er med.  ;)

Brett og boots er greit nok, det har jeg huska. Er mer bekymra for stay-ups i riktige farger feks. Men sånt kan man kanskje til nød få tak i om man oppdager man mangler noe.

Prøvde å skrive liste, men ble så sabla lang.. :)

Skrevet
Brett og boots er greit nok, det har jeg huska. Er mer bekymra for stay-ups i riktige farger feks. Men sånt kan man kanskje til nød få tak i om man oppdager man mangler noe.

Prøvde å skrive liste, men ble så sabla lang.. :)

De viktige detaljene ja. Av slikt er det bedre å ha med for mye enn for lite! :sjarmor: Men er ikke svart ganske safe da? Så hvis den er med er du berget? Og slenger du oppi noen mer fargerike i tillegg kan du redde noen av de andre jentene som helt sikkert har glemt sine. ;)

Skrevet
De viktige detaljene ja. Av slikt er det bedre å ha med for mye enn for lite! :sjarmor: Men er ikke svart ganske safe da? Så hvis den er med er du berget? Og slenger du oppi noen mer fargerike i tillegg kan du redde noen av de andre jentene som helt sikkert har glemt sine.  ;)

Hehe, fargerikt blir det nok ikke. Men skulle ha med svart og hudfarget hadde jeg tenkt. Men må jo ha med meg flere enn to stk... sånt er jo forbruksvare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...