Gå til innhold

Fomleriene

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Huff, nesten litt stygt å si det, men du og du hvor glad jeg er for at vi er ferdige med småbarn mht 17-mai arrangementene. Hadde korpsbarn i 10-12 år så 17. mai var for meg i mange år forbundet med stress fra morgen til kveld.

Håper dere får bra vær, pølsesalg er tross alt bedre i finvær :)

Amme-te har jeg ikke hørt om, føler meg nærmest antikvarisk :ler: Jeg husker jeg brukte karve når eldste var litt urolig. Tror det hjalp :ler:

Ha en fin dag da, og vær forsiktig med ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amme-teen inneholder både karve og fenikkel så det er nok gammel kunnskap i ny innpakning og navn. ;) Har drukket en kopp nå så får vi se hvordan og om det virker.

Vi er nok helt i starten av 17.mai-stresset, Miami. Men så er det noe med at jeg synes ungene bør drive med noen (få) aktiviteter også. Eldstemann vil slutte på speideren og ikke har han lyst å begynne på noe annet. :forvirret: Heldigvis er mellomste litt mer gira...

Har lagt Lillegull i vugga for å se om hun sovner på egenhånd, noe jeg tviler sterkt på. ;) Hadde vært deilig om hun sovnet litt snart så jeg kunne slappe av litt før "hordene" kommer hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 1-månedsdagen til Lillegullet. :gratulerer:

Håper dere får en fin feiring alle sammen i morgen. Lillegullet blir sikkert kjempeskjønn i kjolen sin. :rødme:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 1-månedsdagen til Lillegullet.  :gratulerer:

Håper dere får en fin feiring alle sammen i morgen. Lillegullet blir sikkert kjempeskjønn i kjolen sin.  :rødme:

Takk for det, @lfa! :klem: Rart at det allerede er en måned siden hun ble født, tiden går alt for fort og hun blir så fort stor. :grine:;)

Hun er kjempeskjønn i kjolen!! :rødme: Jeg var redd for at den skulle være for stor, men den var nesten for liten allerede. :overrasket: Så dette blir vel første og siste gang den blir brukt... Dessverre er det ikke så mange som får sett henne i stasen i dag heller. Ute ligger hun godt nedpakket, og vi måtte melde avbud der vi skulle samles i ettermiddag siden eldste fortsatt er syk stakkar. Han hadde 38 i feber i dag morges så det ble ikke noe feiring på han. Dermed ble det en litt amputert feiring for alle sammen, litt synd nå når været (for en gangs skyld) var kjempeflott. :forvirret: Jeg har gjort min speider-plikt, og ble faktisk nesten litt solbrent på de timene jeg var ute. :)

Ønsker alle sammen en fortsatt god 17. mai! :flagg::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også brygger på noe, har begynt å få vondt et sted mellom hals og nese.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen, snart vel overstått vel og merke. :flagg:

Jeg brygger også på noe i halsen kjenner jeg. Typisk det når været er fint og vinden fortsatt kald og man tror man ikke trenger så mye klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Så kjedelig at eldstemann fremdeles er syk. Det er spesielt ille å bli syk på høytidsdager. Får håpe at du ikke brygger på det samme. God bedring til både deg og eldstegutten din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med sykt barn på 17.mai. Fikk han spist noe is?

Håper du ikke får det samme selv, at det bare var et blaff. Du får spise masse c-vitaminer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, snart vel overstått vel og merke. :flagg:

Jeg brygger også på noe i halsen kjenner jeg. Typisk det når været er fint og vinden fortsatt kald og man tror man ikke trenger så mye klær...

Heldigvis er jeg ikke blitt verre til i dag så da er det vel bare en liten vårforkjølelse.

Så kjedelig at eldstemann fremdeles er syk. Det er spesielt ille å bli syk på høytidsdager. Får håpe at du ikke brygger på det samme. God bedring til både deg og eldstegutten din :klem:

Gutten er nå på bedringens vei, tror ikke han har feber i dag. :tommel: Så da blir det å gjøre lekser for hele uka på fridagen hans. ;)

Så kjedelig med sykt barn på 17.mai. Fikk han spist noe is?

Håper du ikke får det samme selv, at det bare var et blaff. Du får spise masse c-vitaminer  :klem:

Ingen is, men han fikk jordbær med fløte og sukker på. Og så grillet vi hjemme, var koselig det også. :)

-------------------

Nå er jeg så drittlei av alt håret mitt at jeg ringte frisøren og har fått time kl. 11. Her skal det skrelles! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Nå er jeg så drittlei av alt håret mitt at jeg ringte frisøren og har fått time kl. 11. Her skal det skrelles! :ler:

:overrasket: Du lar det vel være litt hår igjen *bekymret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt eldstemann er bedre (og du ikke verre). :klem:

Jeg syntes det var herlig og skrelle av masse hår. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. :forvirret:

Ble du fornøyd med sveisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan berolige dere med at jeg fremdeles har litt hår igjen! ;) Klippet vel av 10-15 cm og har nå lengde ca til haken. Tror jeg blir fornøyd med det, litt vanskelig å svare på enda siden de alltid styler fram alle krøllene og volum deluxe som jeg egentlig ikke liker så godt. :ler:

Veldig fornøyd med frisøren jeg var hos i dag, henne skal jeg gå til flere ganger. De siste gangene jeg har klippet meg har jeg klaget over min trøblete hodebunn, men har bare fått til svar at det ser greit ut. I dag kommenterte hun med en gang at jeg hadde tørr hodebunn. Fikk satt en kur og tips om hvilke produkter jeg bør bruke. Pluss streng beskjed om å ikke vaske håret så ofte. ;)

Gikk veldig greit å ha med Lillegull også. Hun begynte å ynke seg da jeg vasket håret, men heldigvis så sovnet hun igjen. I dag har hun også ligget lenge i vugga før hun sovnet, og klaget ikke en eneste gang. :tommel: Litt mer lyd i henne akkurat nå, men regner med hun sovner nå også.

Hun har begynt å smile mye oftere og "prater", det er så utrolig koselig! :rødme:

Håper været blir litt bedre i helgen, har lyst å dra på turorientering på søndag. Det kribler skikkelig i orienteringsfoten, snart to måneder siden postene ble lagt ut og vi har ikke vært på en eneste tur ennå...

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, veldig uvant med ny forum-layout. Liker det ikke noe særlig, men det går seg vel til.. Og så var skriften så liten, mulig jeg begynner å bli gammel! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hmmm, veldig uvant med ny forum-layout. Liker det ikke noe særlig, men det går seg vel til.. Og så var skriften så liten, mulig jeg begynner å bli gammel! :ler:

Enig med deg. Men det var mange nye morsomme smileys da..

:juhu:

Ønsker deg en riktig god helg, håper du får brukt orienteringsfoten. Og om det ikke lar seg gjøre, kan du kanskje spille litt :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...