Fru Fomle Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #3521 Del Skrevet 9. mai 2007 Har du prøvd å feste bilstolen til vogna nå? Må man ta av festene til bagen for å sette på den basen til stolen? Har ikke bestemt meg for om dette er noe jeg må ha ennå. Gipsavstøping er koselig minne. :rødme: ← Jeg har ikke fått testet ut adapteret ennå. Hun har ikke vært så veldig glad i å sitte i bilstolen, tror det har blitt for mye trykk på magen i den sittestillingen. Nå begynner det å bli bedre så jeg får vel snart ta fram bruksanvisningen snart. Er ikke sikker på hvor stort vårt behov for dette er heller, vi bor så nær butikken at det er enklere å trille ned med vogna. Skal gi tilbakemelding når jeg vet mer, kan være du kan kjøpe vårt om det fremdeles ikke er blitt brukt i løpet av sommeren. Gipsforsøk nr. 2 gikk noe bedre, men perfeksjonisten meg er enda ikke helt fornøyd. Godt det var nok til 3 avstøpninger i pakken. Du kan jo sove når du blir gammel. Men det er greit med noen timer sammenhengende, det er vel det som er problemet med baby i huset. ← Jeg er (skremmende?) avslappet når det kommer til soving denne gangen. Det kommer vel av at jeg nå ser hvor kort tid den perioden står på. Tror også det hjelper at det er vår, takler mye bedre lite søvn på denne tiden. --------------------- I dag har jeg vært på farten hele dagen. Var først innom jobben og hilste på. Etterpå dro jeg innom min "jobb-bestis" som var hjemme med sykt barn i dag. Veldig koselig begge deler. Fomlemannen og Lillegull ligger og sover middag. :rødme: Nå må jeg være sjåfør her visst... Fortsettelse følger - kanskje i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 9. mai 2007 #3522 Del Skrevet 9. mai 2007 Bare innom å leser litt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 10. mai 2007 #3523 Del Skrevet 10. mai 2007 Må innom og oppdatere meg litt etter å ha vært litt fraværende en stund. Virker som du nyter dagene og koser deg med mann og barn. Det er slitsomt med lite søvn i spedbarnsperioden, men jammen er det koselig også. Bare det å ha et sovende eller pludrende lite nurk i armene oppveier for skriketokter og lite søvn. Nyt denne perioden. Tiden går så alt for fort og snart er tulla så stor at hun ikke har tid til å være i ro hos mor og far lenge om gange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 11. mai 2007 #3524 Del Skrevet 11. mai 2007 Surrer innom for å ønske deg god helg Og slenger inn noen ønsker om en solrik helg. Det er jo lov å håpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 11. mai 2007 #3525 Del Skrevet 11. mai 2007 Travelt? God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #3526 Del Skrevet 11. mai 2007 Bare innom å leser litt jeg.. ← Les i vei.. Finnes nok mer oppbyggende litteratur enn denne boka, men hyggelig du stikker innom. Må innom og oppdatere meg litt etter å ha vært litt fraværende en stund. Virker som du nyter dagene og koser deg med mann og barn. Det er slitsomt med lite søvn i spedbarnsperioden, men jammen er det koselig også. Bare det å ha et sovende eller pludrende lite nurk i armene oppveier for skriketokter og lite søvn. Nyt denne perioden. Tiden går så alt for fort og snart er tulla så stor at hun ikke har tid til å være i ro hos mor og far lenge om gange. ← Ja, her nytes dagene i fulle drag. Surrer innom for å ønske deg god helg Og slenger inn noen ønsker om en solrik helg. Det er jo lov å håpe? ← God helg til deg også. Her er det flott vær og strålende sol, men dessverre iskald vind. Håper det blir bedre i helgen, har grillplaner.. Travelt? God helg ← Jeg har ikke akkurat fritidsproblemer for tiden nei. Var hjemme hele dagen i går, men da var det endel husarbeid som måtte gjøres og plutselig var det blitt ettermiddag.. Var ute og spiste med gamle studieveninner på kvelden, det er ikke så ofte vi treffes lenger så det er alltid hyggelig. Hadde Lillegull med meg, og hun oppførte seg eksemplarisk. Ble veeeldig trøtt da vi skulle dra hjem, så det ble litt hyling i bilen på veien. Tror jeg etterhvert kommer til å få litt trening i å kjøre med en hånd på kinnet hennes og en på styret. Også etter vi kom hjem var hun ganske så urolig og ville slett ikke legge seg. Men da hun endelig sovnet så sov hun ganske så godt i natt. Først 3 1/2 time, deretter 3 timer til etter litt pupp. Og ingen bleieskift trengtes før i dag morges heller. I dag har jeg vært på handletur og kjøpt påfyll med kluter og flanellsbleier. Lei av å måtte vaske halv maskin med kokevask fordi det er tomt i skuffen. Var også på H&M for å bytte endel klær. Vi har fått så mye i str. 62 at jeg fant ut det er bedre å bytte endel i større ting. Men selvfølgelig fant jeg nesten ingenting å bytte i, typisk når en har penger til gode. På Lindex derimot fant jeg masse, men må styre meg litt. Kjøpte "bare" en rosa trenchcoat i str. 74, den klarte jeg ikke å gå forbi... Og så var det 25% på bh-er så jeg kjøpte et par gode Triumph amme-bh'er. Lei av de billige og dårlige jeg bestilte på LaRedoute. I helgen ser det ut til at vi får endel besøk. Så kanskje jeg burde bake litt? Eller kanskje ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 12. mai 2007 #3527 Del Skrevet 12. mai 2007 På Lindex derimot fant jeg masse, men må styre meg litt. Kjøpte "bare" en rosa trenchcoat i str. 74, den klarte jeg ikke å gå forbi... ← Hørtes nusselig ut ja, skjønner deg godt. Og så er det vel noe med disse jenteklærne da, du har vel såvidt jeg vet gutter fra før. Kan lett risikere å gå litt "bananas" da. Håper du har en fin helg, og at den kalde vinden har forsvunnet som dugg for solen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 12. mai 2007 #3528 Del Skrevet 12. mai 2007 Skjønner deg godt jeg, når det gjelder å kjøpe utstyr til den lille. Har det på samme måten noen ganger, fortsatt. Tror det er et gen i oss, et pyntegen, kanskje Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #3529 Del Skrevet 13. mai 2007 Hørtes nusselig ut ja, skjønner deg godt. Og så er det vel noe med disse jenteklærne da, du har vel såvidt jeg vet gutter fra før. Kan lett risikere å gå litt "bananas" da. Håper du har en fin helg, og at den kalde vinden har forsvunnet som dugg for solen ← Skjønner deg godt jeg, når det gjelder å kjøpe utstyr til den lille. Har det på samme måten noen ganger, fortsatt. Tror det er et gen i oss, et pyntegen, kanskje Håper du får en fin helg ← Det er lett å gå litt amok ja, når en har gutter fra før. ------------------------- I dag er jeg sliten, selv om Fomlemannen stod opp med Lillegull så jeg fikk sove noen ekstra timer. I går var en skikkelig maraton-dag med besøk, hadde besøk av tre ulike puljer og det gikk omtrent i ett fra 12 på dagen til 00.30 i natt. Det er veldig kjekt med litt besøk da, og jeg hadde lagt opp til det selv så skal ikke klage over det. Har vært ganske så stille på besøksfronten til nå, de fleste venter noen uker og da blir det plutselig litt pågang. Og jeg vil jo gjerne vise fram vidunderet også. Men nå ble det også en natt med lite søvn på meg i etterkant, så derfor merker jeg det godt i dag. Det er ikke Lillegulls feil heller, jeg hadde rett og slett problemer med å sovne igjen etter å ha gitt henne mat. Måtte opp og skifte bleie midt på natta også og da blir jeg veldig våken... I tillegg så er ryggen begynt å streike litt igjen , og det merkes best om natta. Er nok en kombinasjon av at jeg har begynt å gå litt lengre turer og mye løfting på bilstol og vogn inn og ut av bil. Utrolig vond stilling når tulla skal bades er heller ikke noe særlig.. Skal ta det med ro de neste dagene, og så får jeg begynne med litt ryggøvelser igjen. Kan vel ikke skade å gjøre litt lette basisøvelser som jeg gjorde helt fram til fødselen selv om det ennå ikke er gått 6 uker? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 13. mai 2007 #3530 Del Skrevet 13. mai 2007 Skikkelig kjedelig med de ryggplagene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 13. mai 2007 #3531 Del Skrevet 13. mai 2007 Nå er det en stund siden jeg har besøkt deg i dagboka di. Kjekt å høre at du koser deg i den nye hverdagen som trebarns mor. Lillegull krever nok sitt nå en stund fremover, men det er sikkert bare koselig. Synd ryggen er begynt å streike igjen. Håper det er forbigående. Det er veldig kjekt å kjøpe rosa søtt barnetøy. Vi har tre nieser på østlandet som vi kjøper rosa søte klesplagg til. Finnes så mye fint å velge mellom, jeg skjønner godt at du går amokk . Ha en fin mai uke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 13. mai 2007 #3532 Del Skrevet 13. mai 2007 Tror sikkert at du kan gjøre noen ryggøvelser. Kanskje du bør ta en tur til kiropraktor? God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3533 Del Skrevet 14. mai 2007 Takk for hilsner, vixen, synseren og Kira! Det er kjipt med vondt i ryggen ja. Foreløpig er det ikke så ille, må bare holde det i sjakk så det ikke blir verre... ----------------- Fremdeles litt sliten, men.... Har alle tre ungene hjemme i dag. Eldstemann har feber og er slapp, og da måtte også mellomste være hjemme. Heldigvis sov de til 1/2 10 i dag, måtte tilslutt opp og sjekke om de fremdeles var der. Skal øyeblikk ut og treffe mannen på et handlesenter, må få i havn de siste 17.mai-klærne til guttene. Eldstemann burde jo være med og prøve ting, men han får heller være hjemme og slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 14. mai 2007 #3534 Del Skrevet 14. mai 2007 Dumt du skal slite sånn med ryggen. Håper du finner noe fint til guttene på shoppingrunden, og god bedring til eldstemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3535 Del Skrevet 14. mai 2007 Takk @lfa! Shoppingturen gikk kjempefint, vi fant jakker og sko raskt og greit heldigvis. Jeg var dessverre ikke like heldig med noen nydelige klær til Lillegull jeg ville bytte i en større størrelse, det hadde de selvfølgelig ikke. Fant noe annet, men skulle veldig gjerne hatt den fine kjolen. Nesten så jeg angrer på at jeg byttet, selv om det var en størrelse hun har alt for mye klær i allerede. Eldstemann er ennå ikke i form. Har ikke målt feberen i dag, men han har skikkelige feberroser i kinnene. Og han har ligget i timevis i vår seng uten å kjede seg, han må jo være syk da . Så det blir hjemmedag på han i morgen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. mai 2007 #3536 Del Skrevet 14. mai 2007 Stakkars eldstemann, har hatt sykt barn hjemme i dag jeg og. Men hun har frisknet til. Jeg må også ut og kjøpe 17.mai-klær. Men fordi hun var hjemme fra skolen i dag, måtte dette utsettes til i morgen. Tipper vi ikke blir helt alene i butikkene da. Vi får satse på at været den 17. ikke blir så ille, i hvert fall at det ikke regner. Hvordan går det med nattesøvnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 14. mai 2007 #3537 Del Skrevet 14. mai 2007 Krysser fingre for at gutten din blir frisk til den 17. Ikke særlig moro for en liten pjokk og være syk på en sånn dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3538 Del Skrevet 14. mai 2007 Stakkars eldstemann, har hatt sykt barn hjemme i dag jeg og. Men hun har frisknet til. Jeg må også ut og kjøpe 17.mai-klær. Men fordi hun var hjemme fra skolen i dag, måtte dette utsettes til i morgen. Tipper vi ikke blir helt alene i butikkene da. Vi får satse på at været den 17. ikke blir så ille, i hvert fall at det ikke regner. Hvordan går det med nattesøvnen? ← Det blir vel regn på den store dagen som vanlig. I fjor var det samme vær på 17.mai som på lille julaften året før, bare at temperaturen var høyere på lille julaften. Nattesøvn? Hva er det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. mai 2007 #3539 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvis det regner skal jeg sitte i pysjen og se på barnetoget på TV Kanskje jeg gidder å dra ut for å spise en is......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3540 Del Skrevet 15. mai 2007 Krysser fingre for at gutten din blir frisk til den 17. Ikke særlig moro for en liten pjokk og være syk på en sånn dag ← Ser ut som han friskner til i dag heldigvis. I går kveld var han skikkelig dårlig og spydde, det var mulig at det var det som skulle til for at han ble bedre. Vet ikke om han hadde tatt det så tungt om han gikk glipp av 17., han sa nettopp at han var blitt for stor til å være med på aktiviteter likevel. Hvis det regner skal jeg sitte i pysjen og se på barnetoget på TV Kanskje jeg gidder å dra ut for å spise en is......... ← Vi er så heldige at en av oss skal stå og selge pølser og hamburgere for speideren... Kan bli festlig om det regner vannrett.. ------------------- Har hatt en bra natt og føler meg relativt uthvilt igjen! Mating 22.30, 03.00 og 06.00. Siste gangen måtte jeg også opp og skifte bleie, deretter tok det en god stund før hun sovnet igjen. Fikk deretter en liten tår litt over 9 og sovnet enda en gang, så jeg fikk kjørt mellomste i barnehagen uten å måtte ut med henne også (eldste var hjemme). Så sov hun til rundt 10.30 og jeg fikk en rolig stund også nå på morgenen. I går kveld fikk hun tran for første gang, og det var ikke særlig populært. Holdt på å brekke seg, men det meste gikk ned uten for mye søl. Skjønner godt det er uvant, rett fra kjøleskapet er det jo også.. Hun er også full i utslett, håper at det snart gir seg for det ser ikke noe særlig ut. Plan for dagen er kun en liten trilletur ned på butikken, kjenner at jeg ikke bør legge ut på langtur de nærmeste dagene.... Skal kjøpe amme-te, føler at Lillegull har mer problemer med magen nå enn tidligere og det skal visstnok hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå