Gjest Marillia Skrevet 24. april 2007 #3481 Skrevet 24. april 2007 Å, så skjønn hun er :rødme: Og jeg som skulle inn for å klage over at jeg ikke hadde fått sett bilde av prinsessa...
Fru Fomle Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3482 Skrevet 24. april 2007 For ei nydelig lita jente. Ikke rart dere er stolte ← Så pen hun er! ← Å, så skjønn hun er :rødme: Og jeg som skulle inn for å klage over at jeg ikke hadde fått sett bilde av prinsessa... ← Takk jenter. Vi synes selvfølgelig hun er verdens nydeligste. Helt objektivt sett. Ååååå, så søt! Epidural er en fantastisk oppfinnelse, som en venninne sa: den som fant opp epidural, burde få nobelprisen ← Støtter den prisen. Etter to fødsler uten og en med så er jeg ikke i tvil om hva som er å foretrekke. ------------------ Nok en dag med prøvekjøring av bil og testing av bakseter/bagasjerom. Jammen ikke lett dette her. I morgen skal vi låne Touran til dagen etter, da får vi testet ut den skikkelig og så får vi ta et valg mellom den og S-max. Ellers er det lite spennende som skjer her i huset.
Burpen Skrevet 24. april 2007 #3483 Skrevet 24. april 2007 Jeg er pinlig seint ute, har jeg finni ut... ...dagene går i ett, og det er ikke mye tid til KG. Gratulerer så masse med den utrolig skjønne jenta!! :rødme: Flott fødselshistorie! Takk for at du delte den med oss :rosasmil: Jeg får lyst til å føde igjen, jeg, når jeg leser fødselshistorier Jeg savner både jordmora og barnepleieren, samt pasienthotellet på SuS...
Fru Fomle Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3484 Skrevet 24. april 2007 Jeg er pinlig seint ute, har jeg finni ut... ...dagene går i ett, og det er ikke mye tid til KG. Gratulerer så masse med den utrolig skjønne jenta!! :rødme: Flott fødselshistorie! Takk for at du delte den med oss :rosasmil: Jeg får lyst til å føde igjen, jeg, når jeg leser fødselshistorier Jeg savner både jordmora og barnepleieren, samt pasienthotellet på SuS... ← Takk for det, Burpen! Det er ikke lett å få tid til alt med en liten i huset, så du er mer enn unnskyldt! Og du får bare sette igang med nestemann. Jeg for min del er fornøyd nå.
Fru Fomle Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3485 Skrevet 24. april 2007 Hvordan var det å ligge på barselhotellet? ← Glemte visst å svare på denne jeg.... Jo, barselhotellet var greit det. Ser både fordeler og ulemper i forhold til barselavdelingen. Det er jo veldig kjekt med eget rom og bad, men jeg hadde enkeltrom og det var TRANGT! Når barnesenga stod der inne var det knapt plass til å passere, og å ha besøk på rommet var nærmest utelukket. Heldigvis er det god plass nede i resturanten/TV-salen. Jeg merket også at min terskel for å ringe personalet ble mye høyere, og det var ikke ofte de kom innom på eget initativ. Håper at førstegangsfødende får bedre oppfølging, ellers hadde jeg følt meg rimelig lost.. Måtte også ha babyen med meg hele veien, og det var litt tungvindt når jeg måtte ned i resturanten og hente isvann bla (var på en slik tur jeg fikk kink i ryggen). Det er jo veldig kjekt at pappa også kan være med å bo på hotellet, men det var ikke noe alternativ for oss. Og da må du klare deg helt selv når du ikke har besøk. Og så synes jeg det er dumt at du må hjem etter 2 døgn, men må tilbake dagen etter for veiing/gulsott-prøve og Føllings-prøve. Ikke så ille for oss som har kort vei, men det er jo ikke alle som har det. Måtte da først opp i 7. for sjekk, deretter ned på laboratoriet og sitte der med en haug andre folk og vente på tur. Langt og gå var det også, pyton for min rygg akkurat den dagen... Alt i alt så foretrekker jeg nok hotell framfor barsel. De har jo eget vaktrom med jordmødre og sykepleiere, og de var veldig behjelpelig når jeg spurte om noe.
Gjest Kira Skrevet 25. april 2007 #3486 Skrevet 25. april 2007 (endret) Hvordan går det med trebarnsmoren? Kjenner meg faktisk igjen i det du skriver om å føle seg lost. Følte meg lost på barselavdelingen jeg, måtte jo gjøre alt selv. Og be på mine knær om de kunne se etter babyene, og jeg hadde to! Synes det burde være en selvfølge at man får litt oppfølging mår man har vært gjennom en fødsel og er litt sliten. Hverdagen kommer fort nok når man kommer hjem. Men det er vel økonomien som styrer dette, sykehusets økonomi altså. Det var så stressende på sykehuset at det var godt å komme hjem Har foretatt et lite inngrep på det samme sykehuset i ettertid, og da var det så dårlig oppfølging at jeg nesten måtte tømme kateterposen og bytte intravenøsflasken selv. Og ingen kom og skrev meg ut når de hadde sagt, så til slutt gikk jeg bare. Lurer på om sparekniven har vært brukt litt for ofte? Hvordan går det med bilkjøpet? Vi skal bytte bil selv, til en av de typene du nevner. Men vi har den fra før, trenger bare en ny utgave Var ikke klar over ventetiden faktisk. Kanskje det ikke gjelder her vi bor? Og jeg vil ha ny bil til sommeren Endret 25. april 2007 av Kira
Blueberry Skrevet 25. april 2007 #3487 Skrevet 25. april 2007 Håper at førstegangsfødende får bedre oppfølging, ellers hadde jeg følt meg rimelig lost.. ← Jeg følte i alle fall at jeg fikk god oppfølging. Synd at du ikke fikk den hjelpen du ønsket... Enkeltrommene er knøttsmå ja. Jeg var jo innlagt 3 ganger i løpet av den første uka, og en av gangene var jeg alene og fikk da enkeltrom. Følte jeg måtte planlegge den rygge-operasjonen hver gang jeg skulle på badet... Dobbeltrommene var mye mer komfortable.
@lfa Skrevet 25. april 2007 #3488 Skrevet 25. april 2007 Høres nesten ut som det er like greit og bare reise hjem... selv om det nok er slitsomt det også. Jeg blir også liggende alene siden H@nnsauen må være hjemme med T@ssen. Samtidig er det nok greit og være nærme sykehuset i tilfelle det skulle være noe. Spennende med ny bil. Vi har ikke så liten bil fra før, men ønsker oss en større likevel. Synd det er så jæ&%¤ dyrt å kjøpe her i landet.
Fru Fomle Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3489 Skrevet 26. april 2007 Hvordan går det med trebarnsmoren? Kjenner meg faktisk igjen i det du skriver om å føle seg lost. Følte meg lost på barselavdelingen jeg, måtte jo gjøre alt selv. Og be på mine knær om de kunne se etter babyene, og jeg hadde to! Synes det burde være en selvfølge at man får litt oppfølging mår man har vært gjennom en fødsel og er litt sliten. Hverdagen kommer fort nok når man kommer hjem. Men det er vel økonomien som styrer dette, sykehusets økonomi altså. Det var så stressende på sykehuset at det var godt å komme hjem Har foretatt et lite inngrep på det samme sykehuset i ettertid, og da var det så dårlig oppfølging at jeg nesten måtte tømme kateterposen og bytte intravenøsflasken selv. Og ingen kom og skrev meg ut når de hadde sagt, så til slutt gikk jeg bare. Lurer på om sparekniven har vært brukt litt for ofte? Hvordan går det med bilkjøpet? Vi skal bytte bil selv, til en av de typene du nevner. Men vi har den fra før, trenger bare en ny utgave Var ikke klar over ventetiden faktisk. Kanskje det ikke gjelder her vi bor? Og jeg vil ha ny bil til sommeren ← Trebarnsmoren har det fint. Nå skinner sola også, så da blir det enda bedre. Jeg liker ikke denne sparingen ved sykehusene. Husker da min gamle kreftsyke tante ble sendt fylket rundt i drosje fordi de sendte henne hjem på helgeperm. Da gikk det på et annet budsjett. Ser ut som det blir Touran på oss. Lang leveringstid til tross. Skal bestemme oss til i morgen. Og hvis det er en slik dere skal ha, så tror jeg den leveringstiden gjelder overalt. Om man ikke er heldig og finner en passende modell som er produksjonsbekreftet ved fabrikken. Det var ikke den vi vil ha.. Jeg følte i alle fall at jeg fikk god oppfølging. Synd at du ikke fikk den hjelpen du ønsket... Enkeltrommene er knøttsmå ja. Jeg var jo innlagt 3 ganger i løpet av den første uka, og en av gangene var jeg alene og fikk da enkeltrom. Følte jeg måtte planlegge den rygge-operasjonen hver gang jeg skulle på badet... Dobbeltrommene var mye mer komfortable. ← Er ikke misfornøyd med oppfølgingen, var bare litt redd for at noen skal bli for mye overlatt til seg selv der inne. Jeg antar at jeg fikk være i fred siden jeg var tredjegangs, i god form etter fødselen og med en baby som begynte å legge på seg på dag 2. Skulle nok vært litt ivrigere med å bruke telefonen, men ville liksom ikke være til bry.. Høres nesten ut som det er like greit og bare reise hjem... selv om det nok er slitsomt det også. Jeg blir også liggende alene siden H@nnsauen må være hjemme med T@ssen. Samtidig er det nok greit og være nærme sykehuset i tilfelle det skulle være noe. Spennende med ny bil. Vi har ikke så liten bil fra før, men ønsker oss en større likevel. Synd det er så jæ&%¤ dyrt å kjøpe her i landet. ← Jeg ville nok uansett vært der en natt, så slipper du å dra tilbake både dag 1 og 3. Men det kommer jo veldig an på din form etter fødselen også, første dagen syntes jeg det var veldig trygt og greit å være på sykehuset. Ser ut som vi må vente til høsten på ny bil, litt kjipt å måtte klare seg hele sommeren med den vi har. Og prisen er jo et kapittel for seg, staten skal jo ha nesten halve prisen. ---------------------------- I dag dro vi på shopping etter å ha leverte prøvebilen. Fikk kjøpt et lite lammeskinn (lei av å flytte det store fram og tilbake mellom vugge, seng og vogn), skikkelig regntrekk som dekker hele bagen og myggnetting. Til meg selv kjøpte jeg to ammetopper og litt god kaffe og te. Kom nettopp en kjempeflott blomsteroppsats på døren til meg. Det var fra utplasseringsstedet jeg var i fjor. Men jeg får nesten litt dårlig samvittighet, føler de prøver å "kjøpe" meg over til dem.. I dag fikk vi regning på 3000,- for bredbånd fra september. Greit nok at det var avtalen en gang i tiden at vi skulle over til Lyse da, men de må vel klare å sende ut et brev om at ting er koblet til?? Så hadde vi selvsagt sagt opp Telenor for lenge siden...
Miami Skrevet 27. april 2007 #3490 Skrevet 27. april 2007 Bare en snartur innom for å ønske deg ei god helg. Kos deg med prinsessa og resten av familien
Fru Fomle Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3491 Skrevet 27. april 2007 Bare en snartur innom for å ønske deg ei god helg. Kos deg med prinsessa og resten av familien ← God helg til deg også! Gleder meg til å slappe av i helga, kjenner det har blitt litt mye farting de siste dagene..
Gjest Kira Skrevet 27. april 2007 #3492 Skrevet 27. april 2007 God helg, Fru Fomle Kos deg i sommerværet!
Fru Fomle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #3495 Skrevet 1. mai 2007 God helg, Fru Fomle Kos deg i sommerværet! ← Har du hatt finvær i dag? ← Har hatt finvær hele helgen - deilig! Men har ikke så veldig god tid til å nyte det som før. Så nydelig den lille er Fru Fomle ← Takk! ---------------------------- Dagene flyr.... Det har vært utrolig flott vær de siste dagene, og jeg har funnet en ny hobby. Løvetann-plukking. Har en god del i plenen og i blomsterbed. Det er vel en krig jeg er nødt til å tape, men vil ihvertfall gjøre et forsøk på å begrense spredningen.. Så nå kan jeg angre på at jeg absolutt skulle ha stor hage. Vi har bestilt oss ny bil! Og vi får den før sommeren! Så da er ferieturen også i boks. Har hatt en ganske så urolig natt, lillegull hadde store problemer med å finne roen skikkelig. Kan være hun har økedøgn, men jeg tror vel heller det er brusen jeg drakk i går. Så nå blir det ikke mer kullsyre på meg for en stund. Også i formiddag har hun vært ganske urolig, men nå sover hun heldigvis godt (med masse lyder, men likevel ).
Fru Fomle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #3497 Skrevet 1. mai 2007 Gratulerer med ny bil! Ble det Touran? ← Med automatgir. Da fikk vi den mye tidligere.
Gjest Kira Skrevet 1. mai 2007 #3498 Skrevet 1. mai 2007 Automatgir er absolutt ingen ulempe! Kan tenke meg du har litt å gjøre. Håper du nyter det allikevel! Og kos deg med løvetannplukkingen, jeg har faktisk samme hobby
Gjest Gitte Skrevet 1. mai 2007 #3499 Skrevet 1. mai 2007 Gratulerer med ny bil Automatgir er nydelig å kjøre med :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå