Fru Fomle Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3241 Skrevet 26. mars 2007 Innom for å berolige deg litt. Jeg hadde baby i seteleie, vannet gikk, jeg la meg ned, og ble hentet i ambulanse. Den andre lå i tverrleie. Det var ikke så veldig dramatisk, og alt gikk greit. Men det er like godt å legge seg ned og ringe føden for å vært på den sikre siden. Har du lang vei til sykehuset? Du kan jo være litt ekstra obs hvis hun snur seg igjen, og heller ta kontakt med sykehuset en ekstra gang hvis du føler behov for det. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite! ← Takk Lavinia! Får bare vente og se hva som skjer, mest sannsynlig så legger hun seg nedover når fødselen starter... Har heldigvis ikke lang vei til sykehuset (15 min), og planlegger ikke langtur i påsken akkurat. Jeg kan sitte ute i singlet i dag!
vixen Skrevet 26. mars 2007 #3242 Skrevet 26. mars 2007 Måtte innom for å sjekke om du var på KG fremdeles, eller om det hadde skjedd noen store ting. Og du er her, skjønner jeg. Det skulle da være mye fram og tilbake med denne påskekyllingen din da. Krysser fingrer for at alt ordner seg inni der før tiden er inne!
Fru Fomle Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3243 Skrevet 26. mars 2007 Måtte innom for å sjekke om du var på KG fremdeles, eller om det hadde skjedd noen store ting. Og du er her, skjønner jeg. Det skulle da være mye fram og tilbake med denne påskekyllingen din da. Krysser fingrer for at alt ordner seg inni der før tiden er inne! ← Takk, vixen! Er ikke mye spennende som skjer her, drøyer nok minst 14 dager til. ------------------ I går fikk minstemann av støttehjulene på sykkelen, og etter bare et lite minutt så syklet han som en prest! Ble litt overrasket over hvor lett det gikk, han har vært litt pinglete på sykkelen og ikke har vi vært flinke til å trene med han heller. Men i dag var han ute i gata og syklet med en liten villbass fra barnehagen. Jeg hadde gitt streng beskjed om at de skulle holde seg i gata, men plutselig var de søkk borte.. Så den som måtte sykle rundt med badeball på magen og lete var meg. Da mannen kom hjem overtok han, og fant rømlingen til slutt (45 min etter de forsvant). Da var jeg og gutten var . Heldigvis gikk det bra, men de hadde jo vært langt avgårde . I kveld er jeg vond i ryggen og har hatt masse rare stikninger i magen, sikkert på grunn av sykkelturen tidligere...
Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2007 #3244 Skrevet 26. mars 2007 Jeg burde også vasket vinduer . Men ikke i dag, nå vil jeg straks sette meg ut i sola og slappe av! Har vært på kontroll på sykehuset. Denne gangen var det på fødeavdelingen, og det viste seg at jeg var satt opp på time for snuing . Siden jeg selv mente at hodet lå ned i dag så sjekket jordmor det først. Og jeg hadde rett! Men ble ikke så veldig beroliget egentlig. Om vannet går og jeg er usikker på leie må jeg legge meg flatt ned. Spesielt om det kommer mye så kan det være fare for at navlesnor kommer i klem. Hvis denne faller ut, burde gubben inn og presse ungen oppover . Da vil det "i de fleste tilfeller gå bra..." som hun uttrykte det. Så jeg er nå mer enn . ← Det høres skummelt ut, men det går nok bra. Selv om det er skremmende, er det bedre å være forberedt hvis det skulle oppstå en slik situasjon. Da vet dere mer om hva dere kan gjøre. I kveld er jeg vond i ryggen og har hatt masse rare stikninger i magen, sikkert på grunn av sykkelturen tidligere... ← Sykkeltur som høygravid er vel kanskje ikke det lureste du kan gjøre. Litt trim er bra, men alt med måte. Fødeselen kan jo starte når som helst.
Fru Fomle Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3245 Skrevet 26. mars 2007 Sykkeltur som høygravid er vel kanskje ikke det lureste du kan gjøre. Litt trim er bra, men alt med måte. Fødeselen kan jo starte når som helst. ← Jeg hadde ikke så mye annet valg enn å ta sykkelen akkurat der og da. Men jeg skal holde meg borte fra sykkelen nå....
vixen Skrevet 26. mars 2007 #3246 Skrevet 26. mars 2007 Jeg hadde ikke så mye annet valg enn å ta sykkelen akkurat der og da. Men jeg skal holde meg borte fra sykkelen nå.... ← Kanskje det er det beste.
Fru Fomle Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3247 Skrevet 27. mars 2007 Ingen sykkelplaner i dag nei. Sovet urolig i natt så det ble senga på meg da guttene var vel ute av huset. Kroppen driver vel bare og forbereder seg til nyfødt-perioden, men det er litt slitsomt når jeg blir så kvalm dagen derpå. Heldigvis har jeg ikke mye planer denne uka, og når været er så bra som det er så hjelper det også. Men jeg gleeeder meg til jeg kan gå lange turer igjen, blir rastløs av å sitte på ræva dagen lang.
Gjest Kira Skrevet 27. mars 2007 #3248 Skrevet 27. mars 2007 Det skjønner jeg godt! Har du noen tegn som tyder på at det nærmer seg? Forresten dumt å begynne å vente for tidlig, da bler ventetiden lang! Men ubevisst tror jeg man gjør det uansett.
Fru Fomle Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3249 Skrevet 27. mars 2007 Det skjønner jeg godt! Har du noen tegn som tyder på at det nærmer seg? Forresten dumt å begynne å vente for tidlig, da bler ventetiden lang! Men ubevisst tror jeg man gjør det uansett. ← Har ikke så mange tegn ennå nei, har litt kynnere og småmurringer innimellom. Forrige gang hadde jeg maserier i en uke før ting startet skikkelig så jeg venter på at det skal skje nå også. Skal til ny runde med modningsakupunktur på torsdag, blir spennende og se om det har noen effekt. Jeg forventer og er innstilt på å gå over termin, så jeg er ikke så fryktelig lei ennå. Eldstemann er på speideren og minstemann hos en kompis. Og hva skjer her når vi har huset for oss selv? Mannen sover som en stein på sofaen...
vixen Skrevet 27. mars 2007 #3250 Skrevet 27. mars 2007 Og hva skjer her når vi har huset for oss selv? Mannen sover som en stein på sofaen... ← Hehe, mannfolk...
Gjest Marillia Skrevet 28. mars 2007 #3251 Skrevet 28. mars 2007 Det er alltid fælt når barn "forsvinner" slik, alle mulig slags tanker og følelser dukker opp. Og det er da minuttene føles som lange år. Nå er det ikke lenge igjen før babyen kommer, og jeg gleder meg med deg! Det kan jo skje når som helst, og hun er her nok før du aner ordet av det. Det hadde jo vært hyggelig med en liten påskepresang?
Fru Fomle Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3252 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Det er alltid fælt når barn "forsvinner" slik, alle mulig slags tanker og følelser dukker opp. Og det er da minuttene føles som lange år. Nå er det ikke lenge igjen før babyen kommer, og jeg gleder meg med deg! Det kan jo skje når som helst, og hun er her nok før du aner ordet av det. Det hadde jo vært hyggelig med en liten påskepresang? ← Vi får se om det blir en liten påskekylling eller ikke . For meg trenger det ikke å skje midt i påskehelga, da er det litt mer styr med barnevakt om fødselen skjer på en ugunstig tid på døgnet (og det gjør det jo alltid..). Formen er ikke helt på topp i dag . Våknet i natt med spy-smak i munnen og var sikker på at nå skjedde det noe, men nei da. Har sovet litt ekstra i dag morges, men er fremdeles kvalm og uggen. Er også stiv i ryggen, enda jeg gjorde øvelser i går. Får prøve meg på yoga i morgen og se om det ikke kan løsne litt.. Tenkte jeg skulle gå på biblioteket i dag og låne noen bøker, men vet ikke om jeg kommer så langt.. Endret 28. mars 2007 av Fru Fomle
vixen Skrevet 29. mars 2007 #3253 Skrevet 29. mars 2007 Vi får se om det blir en liten påskekylling eller ikke . For meg trenger det ikke å skje midt i påskehelga, da er det litt mer styr med barnevakt om fødselen skjer på en ugunstig tid på døgnet (og det gjør det jo alltid..). Formen er ikke helt på topp i dag . Våknet i natt med spy-smak i munnen og var sikker på at nå skjedde det noe, men nei da. Har sovet litt ekstra i dag morges, men er fremdeles kvalm og uggen. Er også stiv i ryggen, enda jeg gjorde øvelser i går. Får prøve meg på yoga i morgen og se om det ikke kan løsne litt.. Tenkte jeg skulle gå på biblioteket i dag og låne noen bøker, men vet ikke om jeg kommer så langt.. ← Hadde det ikke vært likegreit å få det overstått nå?
Fru Fomle Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3254 Skrevet 29. mars 2007 Hadde det ikke vært likegreit å få det overstått nå? ← Nei, jeg tenker faktisk ikke sånn. Av diverse grunner. Nå skal jeg straks avgårde på andre time for modningsakupunktur. Merket ikke noe særlig etter forrige gang, men det skulle visstnok gi mer effekt for hver gang.. Ellers så ser det ut til å bli nok en strålende dag, nærmer seg 10 grader ute allerede!!
@lfa Skrevet 29. mars 2007 #3255 Skrevet 29. mars 2007 Hvis du ikke føler deg klar riktig ennå, håper jeg hun venter litt til. Håper akupunkturtimen gir bedre effekt denne gangen. Spent på å høre om det blir en lettere fødsel av det.
Fru Fomle Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3256 Skrevet 29. mars 2007 Hvis du ikke føler deg klar riktig ennå, håper jeg hun venter litt til. Håper akupunkturtimen gir bedre effekt denne gangen. Spent på å høre om det blir en lettere fødsel av det. ← Jeg føler meg ikke klar for fødsel, men samtidig så tror jeg ikke jeg blir det heller. Følelsene svinger veldig, fra å ville ha et lite nurk NÅ og til å rett og slett angre på hele greia... Begynner å lure på om det er noe galt med meg.. Fikk murringer i magen på vei hjem fra akupunkturen, men foreløpig lite mer futt. Hadde en utrolig koselig jordmor i dag, hun mente jeg burde vurdere Fødeloftet siden jeg taklet nålene så bra . Var visst enda ikke for sent å ombestemme seg, men jeg tror ikke jeg gjør det... Hodet ligger ihvertfall ned, men veldig høyt oppe. Så hun håpte jeg ville få enda mer kynnere som kunne være med å hjelpe på å få hodet enda lenger ned. Men jeg har en god følelse for akkurat det nå, tror ikke hun kommer til å snu seg noe mer. Fomlemannen kommenterte også i går at magen min er forandret de siste dagene, nå ser den mer ut som en badeball. Neste (og siste) time med akupunktur kunne hun sjekke hvordan ståa er med hensyn på modning. Og eventuelt tøye litt, det skal visstnok ha god effekt på flergangsfødende. Er sikkert smertefullt, men skal nok klare det også . Har kjøpt meg to pocket-bøker av Marian Keyes, det er sånn passe hjernedød underholdning jeg trenger akkurat nå. Tror faktisk jeg skal legge meg nedpå litt også, ble fryktelig trøtt...
Gjest Kira Skrevet 29. mars 2007 #3257 Skrevet 29. mars 2007 Tøyning er virkningsfullt, og ikke så vondt! Kom du deg ut i det fine været?
Fru Fomle Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #3258 Skrevet 30. mars 2007 Fy f***, nå trenger jeg å få skrevet av meg litt aggresjon her. Dette skjedde i går kveld, men jeg er fremdeles så opprørt, sinna og lei meg at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Saken er at jeg har svigerforeldre fra helvete!! Listen over deres egoisme og totale mangel på å stille opp for sine barn og barnebarn begynner å bli farlig lang, men dette her er vel det verste jeg har opplevd... Vi har tidligere avtalt at ungene skulle komme inn til dem på hytta noen dager i påska. Da ville de også be med sitt tredje barnebarn siden broren er sjalu som fy og ikke tåler at våre barn blir "favorisert" på noen måte. Kan ikke tro at voksne mannen ikke skjønner at saken er litt annerledes når jeg er høygravid, men nok om det. Avtalen var at vi skulle snakkes uka før påske. Jeg har mast på mannen noen dager om å ringe dem, men han utsatte det helt til i går. Da får han beskjed om at de ikke trodde det ble noe av! . De har handlet inn mat uten å planlegge for besøk, de har ikke snakket med broren osv osv. Jeg ble så satt ut at og begynte rett og slett å grine! Senere på kvelden ringte de igjen og sa at ungene våre likevel kan komme. Men nå er hele greia ødelagt for min del... Har mest lyst å avlyse hele greia, men ungene har jo gledet seg til å reise på fjellet. Ikke skjønner jeg tankegangen deres heller, det går vel ân for dem også å ta en telefon å sjekke hvordan vi tenker????? Nei, jeg blir helt Dette her kommer jeg til å huske i laaaang tid, og man kødder ikke med en høygravid uten å måtte ta konsekvensen av det!!!
Gjest Kira Skrevet 30. mars 2007 #3259 Skrevet 30. mars 2007 Nå ble jeg og rasende på dine vegne Forstår de ikke at dere har behov for hjelp, og at det i tillegg er viktig med kontakt med barnebarna? Sånne avvisninger skaper sår som kanskje ikke kommer til å gro, det kan ødelegge forholdet deres. Bare vær sint, det har du rett til. Men det er sikkert lurt å prøve å skåne ungene, de har vel lyst til å være sammen med besteforeldrene sine. For en vanskelig situasjon, jeg føler med deg!
Fru Fomle Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #3260 Skrevet 30. mars 2007 Takk for oppmuntringen Lavinia, det er godt og se at også andre reagerer. Lurer jo av og til på om jeg overreagerer pga omstendighetene.. Er satt ut ennå . I tillegg skar selvfølgelig morgenen seg og jeg lot litt av sinnet gå utover minstemann . Skulle i påskefrokost i barnehagen og vi presterte å komme for sent til underholdningen. Ikke at jeg tror minstemann ble så veldig lei seg for at han slapp å synge, men det er så typisk.. Satt og holdt på å grine der også, jeg pleier da ikke å være sånn sippeguri.. Tror jeg går og legger meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå