Gå til innhold

Fomleriene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har kveldsfreden senket seg i stua :).

Jeg har vært med eldstemann på klasse-treff. Min eldste er en liten ulykkesfugl i slike sammenhenger og klarer alltid å slå seg.. I dag var intet unntak, han falt og slo foten sin skikkelig. Etter vi kom hjem har han hatt is på så får vi se om han ikke er bedre i morgen. Han var selv veldig usikker på om han i det hele tatt orket å gå på skolen i morgen ;).

:hoppe: litt for at jeg har "overlevd" uka, nå er det kun en natt igjen! ;)

Skrevet
:hoppe: litt for at jeg har "overlevd" uka, nå er det kun en natt igjen! ;)

Etter å ha snakket/kranglet med han så kunne han liksågodt vært borte noen dager til. Dustemann! :tunge1:

Skrevet

Uffda... :kose:

Satser på at han har skjerpet seg og ikke er dust lenger når han kommer hjem. ;)

Håper det går bra med eldstemann også.

Skrevet (endret)
Satser på at han har skjerpet seg og ikke er dust lenger når han kommer hjem.  ;)

Ja, det håper jeg også. :ler: Dårlig gjort å bli sur fordi jeg skal på akupuntur-time i morgen og derfor kanskje ikke rekker å hente han på flyplassen. Stakkars liten må ta taxi hjem (som jobben betaler). :tunge1:

Endret av Fru Fomle
Skrevet

Stakkars mann :ironi:

Blir nok godt å få han hjem, uansett ;)

Skrevet
Blir nok godt å få han hjem, uansett  ;)

Det blir nok det. ;) Jeg ble vel mest sur fordi han ikke skjønte poenget med at jeg skulle ta akupunktur... Vel, det er faktisk meg som snart skal presse ut en baby og jeg er villig til å prøve det meste for at den hendelsen skal bli lettest og kortest mulig. :sjenert:

Skrevet
Det er visse ting mannfolk ikke skjønner  :sjenert:

Visse = mange :ler: Men vi fikk skværet opp så nå kan han bare komme hjem. ;)

--------------------------

Jippi, endelig fredag!!!! Av mange grunner!! :hoppe:

I dag er det mye på programmet. Jeg skal på modningsakupunktur og senere i ettermiddag på legekontroll. I ettermiddag skal minstemann i bursdag og det er også årsmøte i barnehagen. Blir vel jeg som må stille der, mannen er vel helt :sprettoy: etter et døgn på turistklasse..

Eldstemann har vondt i foten i dag også og hadde veldig lite lyst å gå på skolen.. Prøvde å si jeg kunne kjøre han og hente han etterpå, men de går jo endel på skolen også. Så han er hjemme, og da måtte selvfølgelig minstemann også ha fri. ;)

Skrevet
Eldstemann har vondt i foten i dag også og hadde veldig lite lyst å gå på skolen.. Prøvde å si jeg kunne kjøre han og hente han etterpå, men de går jo endel på skolen også. Så han er hjemme, og da måtte selvfølgelig minstemann også ha fri. ;)

Den der er kjent :ler:

Ha en fin fredag, Fru Fomle :klem:

Skrevet
Den der er kjent  :ler:

Ha en fin fredag, Fru Fomle  :klem:

Takk det samme! :klem:

Tilbake fra modningsakupuntur! :tommelsmil: Fikk 14 nåler plassert rundt omkring overalt fra isse til fot så nå er jeg spent på virkningen. Var ikke sikkert jeg kjente så mye etter første gangen, pleide å bli mer "action" etter hver gang. Fikk ny time neste torsdag + tirsdagen etter. Siste timen er bare 5 dager før termin så da håper jeg kanskje hun tøyer litt også...

Hilsen fra lillemann:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Bra lillemann er i godt humør. :ler:

Den akupunkturen kan du ha for deg selv... liker ikke nåler... men håper det hjelper! :klem:

Skrevet
Bra lillemann er i godt humør.  :ler:

Den akupunkturen kan du ha for deg selv... liker ikke nåler...  men håper det hjelper!  :klem:

Bare vent noen måneder så er kanskje du også klar for drastiske nåle-tiltak. ;)

---------------------------

Tverrleie-historien fortsetter den! :ler: Ble litt :overrasket: da legen sa tverrleie når jordmor noen timer før sa høyt hodeleie. Så nå må jeg på sykehuset på mandag igjen... Juhu liksom.. :sjenert:

Ellers var ting ok. Lagt på meg litt mye siste uka (2 kg) :sjenert:, har allerede begynt å bekymre meg for hvordan jeg skal bli kvitt de igjen..

Skrevet

Var ikke klar for 7 1/2 år siden da jeg lå og skulle presse ut T@ssen og den ene jordmoren truet med akupunktur, så blir neppe klar denne gangen heller. :ler:

Tror nok det kan hjelpe, men ikke pokker om noen skal lage pinnsvin av meg... :forvirret:

Kiloene forsvinner nok når ammingen kommer i gang. :kose:

Aktiv liten påskekylling du bærer på. Merker du at hun snur seg?

Husker T@ssen snudde seg fra sete til hode rett før fødselen og det var en voldsom romstering. :ler:

Skrevet

Jeg er av de som legger på meg når jeg ammer, er alt for glad i godis. :sjenert:

Det er til tider mye romstering i magen, men akkurat i går la jeg ikke merke til noe spesielt. Innbiller meg at hun nå kun skifter mellom hodeleie og hode litt lenger opp og ut... I dag tidlig var det "noe" nede på høyre side, men aner ikke hva det er. Blir spennende å se på UL mandag, da ligger vel hodet ned igjen tenker jeg. ;)

Skrevet

For en deilig vår-dag! Og i morgen skal det bli enda bedre! :hoppe:

Har ryddet litt i kjelleren i dag, fy flate så mye rape en tar vare på. Skal få tømt kjellerboden helt og få satt opp nye hyller. Så tenker jeg det blir litt mer system i kaoset.

I kveld blir det taco etter guttens ønske.

Skrevet

Formen har ikke vært allverdens i dag :forvirret:, men heldigvis så hjelper fint vær på humøret! :)

I dag har vi satt opp trampolinen igjen, til stor jubel fra ungene. Skulle egentlig på Plantasjen en tur og kjøpe plen-gjødsel, men der var det alt for mye folk og laaange køer.

Så har vi vært og hentet en Leander-vugge som vi har vært så heldig å få låne. Den skal opp i stua! :hjerter_rundt: Har lagt sammen baby-klær nå i kveld, og jeg har faktisk ganske mye klær. Så jeg trenger ikke å handle mer av det, regner med det blir litt presanger også etterhvert. :)

Skrevet

14 dager igjen, nå nærmer det seg virkelig :)

Dette er så spennende, du får bruke de siste dagene på oppladning og hvile. Jeg husker forresten at jeg brukte de siste dagene på vindusvask og rydding. Det er kanskje en form for redebygging :ler:

Og vi får håpe at det fine været fortsetter til over påsken!

Skrevet
14 dager igjen, nå nærmer det seg virkelig  :)

Dette er så spennende, du får bruke de siste dagene på oppladning og hvile. Jeg husker forresten at jeg brukte de siste dagene på vindusvask og rydding. Det er kanskje en form for redebygging  :ler:

Og vi får håpe at det fine været fortsetter til over påsken!

Jeg burde også vasket vinduer :sjenert:. Men ikke i dag, nå vil jeg straks sette meg ut i sola og slappe av!

Har vært på kontroll på sykehuset. Denne gangen var det på fødeavdelingen, og det viste seg at jeg var satt opp på time for snuing :overrasket:. Siden jeg selv mente at hodet lå ned i dag så sjekket jordmor det først. Og jeg hadde rett!

Men ble ikke så veldig beroliget egentlig. Om vannet går og jeg er usikker på leie må jeg legge meg flatt ned. Spesielt om det kommer mye så kan det være fare for at navlesnor kommer i klem. Hvis denne faller ut, burde gubben inn og presse ungen oppover :overrasket:. Da vil det "i de fleste tilfeller gå bra..." som hun uttrykte det. :forvirret: Så jeg er nå mer :tristbla: enn :).

Skrevet

Innom for å berolige deg litt. Jeg hadde baby i seteleie, vannet gikk, jeg la meg ned, og ble hentet i ambulanse. Den andre lå i tverrleie. Det var ikke så veldig dramatisk, og alt gikk greit. Men det er like godt å legge seg ned og ringe føden for å vært på den sikre siden.

Har du lang vei til sykehuset? Du kan jo være litt ekstra obs hvis hun snur seg igjen, og heller ta kontakt med sykehuset en ekstra gang hvis du føler behov for det. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite!

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...