Gå til innhold

Fomleriene

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
Skrevet

Formen kom seg etter en tur i frisk luft og et par lomper med sukker på. ;) Og nå spiser jeg pinne-is, gjelder å holde blodsukkeret jevnt høyt. :ler:

Å, lomper med sukker på *mimre*. Det er typisk vestlandsmat. Prøver jeg det her på østlandet, blir jeg sett rart på. Her brukes lompene til å ha rundt pølsene eller til å ha pålegg på.

Skrevet
Å, lomper med sukker på *mimre*. Det er typisk vestlandsmat. Prøver jeg det her på østlandet, blir jeg sett rart på. Her brukes lompene til å ha rundt pølsene eller til å ha pålegg på.

Neida, jeg har spist lomper med sukker på siden jeg var lita! Bare spis i vei du, Madde! :ler:

Gjest Madeline
Skrevet
Neida, jeg har spist lomper med sukker på siden jeg var lita! Bare spis i vei du, Madde!  :ler:

Vel, nå er ikke det livretten min for å si det slik, men det minner meg om min barndom.

Skrevet
Vel, nå er ikke det livretten min for å si det slik, men det minner meg om min barndom.

Foretrekker dem med brunost jeg ;)

Skrevet

Lompe med smør og sukker.... :sikle:

Ville bare si at jeg er innom og oppdaterer meg selv om jeg ikke er like flink til å legge igjen spor hver gang. ;)

Håper dagene går fort frem til mannen er hjemme igjen. :klem:

Gjest Madeline
Skrevet
Foretrekker dem med brunost jeg ;)

Jeg vil helst ha de med leverpostei og rødbeter :sikle:.

Skrevet

Madeleine og vixen: Lomper med sukker er digg! Brunost, leverpostei og rødbeter kan dere få ha i fred for meg. :ler:

Lompe med smør og sukker....  :sikle:

Ville bare si at jeg er innom og oppdaterer meg selv om jeg ikke er like flink til å legge igjen spor hver gang.  ;)

Håper dagene går fort frem til mannen er hjemme igjen.  :klem:

Du skal bruke dagene til å slappe av, ikke sitte på nettet. :kose:

-----------------------

Endelig en god natts søvn, har bare vært oppe en gang og det merkes godt på både form og humør :). Minstemann blir hjemme fra barnehagen så vi får prøve og nyte finværet. Kanskje en liten strandtur om formen holder..

Kommer til å melde avbud til møtet i ettermiddag :sjenert:. Orker ikke å bruke opp den lille energien jeg har på slike ting, og siden jeg skal ut både i morgen ettermiddag og fredag så rekker det for denne uka

Gjest Madeline
Skrevet

Kommer til å melde avbud til møtet i ettermiddag :sjenert:. Orker ikke å bruke opp den lille energien jeg har på slike ting, og siden jeg skal ut både i morgen ettermiddag og fredag så rekker det for denne uka

Det gjør du nok lurt i. Du skal ikke slite deg ut nå som fødselen kan starte når som helst. I steden burde du slappe av og bli oppvartet av mann og barn.

Skrevet
Det gjør du nok lurt i. Du skal ikke slite deg ut nå som fødselen kan starte når som helst. I steden burde du slappe av og bli oppvartet av mann og barn.

Oppvartning får vente til freddan... ;)

Skrevet

Enda et jobbtilbud, det må da være smigrende?

Jeg liker lomper med sukker, det er da vanllig på østlandet også? Jeg er i hvert fall vant til det. Det er godt, og minner meg om mormor :)

Enig i at det er viktig at du bruker energien din på deg selv, og ikke på møter nå. Ta deg en tur på stranden og kos deg med minstemann :klem:

Skrevet

Veldig smigrende med jobbtilbud ja :). Det er ekstremt gode tider, og jeg har følt at "alle andre" unntatt meg blir headhuntet. Så det er veldig godt for selvfølelsen at jeg også regnes med ;).

Nå tror jeg jammen meg jeg skal vaske stekeovnen...

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg liker lomper med sukker, det er da vanllig på østlandet også? Jeg er i hvert fall vant til det. Det er godt, og minner meg om mormor  :)

Samme her, det minner meg om barndommens besøk hos mormor! Da jeg vokste opp var det ikke vanlig med lomper i min hjemby. :sjenert:

Skrevet

Mange som liker lomper her :ler:. Vi kaller det potetkaker vi da, og moren min lager verdens beste. Men de er ikke så ille de man får på butikken heller når det røyner på. ;)

Dro på stranden med kakao på termos og kanelboller. Det var helt fantastisk der i dag, med strålende sol og vindstille. Vi fant oss et fint sted og der satt vi lenge, minstemann lekte i sanden og fant all slags rare skatter som er kommet med vinterstormene. Og sola varmet godt til og med :tommelsmil:.

Mens vi var borte har ovn-rensen fått virke og nå har jeg vasket stekeovnen. Fytti grisen den var skitten :overrasket:. Ikke så rart, kan ikke huske sist jeg gjorde det :sjenert:. Fikk ikke bort absolutt alt av svarte flekker, tør ikke å bruke stålull. Men det er kanskje ikke noe problem? :klø:

Skrevet (endret)

I dag kom det innholdsrik pakke fra svigermor! :hoppe:

Oppi den var det:

- Stort hvitt, tovet vognteppe m/rosa kant + tovede tøfler

- Litt mindre, rosa vognteppe

- Hvit kjole m/grønne blomster + tilhørende sokker

- Hvit jakke + tilhørende lue og sokker

- Aprikos(?) jakke + tilhørende lue og sokker

:hjerter_rundt:

Bilder kommer i shoppe-boka etterhvert. ;)

Kjenner jeg er sliten, men det er sånn deilig sliten. Endelig litt energi å spore hos meg også, sikkert på grunn av det nydelige vår-været! :) Må huske og gjøre ryggøvelser i dag, har vært sløv siden jeg sluttet på treningssenteret :sjenert:. Ikke blir det yoga på meg i morgen heller, skal på et arrangement på skolen.

Storebror har vært hjemom og omtrent snudd i døra så jeg må finne på noe å underholde minstemann med... Kjøpte Over Hekken her en dag, mulig vi ser på den. :)

Endret av Fru Fomle
Skrevet

Jeg har faktisk brukt stålull på min ovn, vet ikke om jeg tar ansvaret for å anbefale det :sjenert:

Snill svigermor, dette lille barnet tror jeg ikke kommer til å mangle noe :)

Og bare 18 dager igjen! Er du spent?

Skrevet
Jeg har faktisk brukt stålull på min ovn, vet ikke om jeg tar ansvaret for å anbefale det  :sjenert:

Snill svigermor, dette lille barnet tror jeg ikke kommer til å mangle noe  :)

Og bare 18 dager igjen! Er du spent?

Ble ovnen ødelagt? Jeg bruker stålull rundt platene på komfyren, men har ikke turd å bruke det inni steikeovnen. Men overflaten inni ser likedan ut som på stekeplatene og burde vel tåle det? :klø:

Barnet kommer nok ikke til å mangle noe materalistisk, håper bare vi skal klare å gi henne(?) en trygg og harmonisk oppvekst. Har hatt litt kvaler for at vi ikke skal strekke til for 3 barn, men det går seg vel til.. :sjenert:

Spent? Ja, jeg er jo det. Men klarer ikke helt å forestille meg at jeg ganske snart skal føde ;). Det har vært så langt fram, og plutselig er det bare snakk om uker igjen. Tenker mest på det praktiske i forhold til barnevakt og termin midt i påskeferien når alle vi kjenner er bortreist..

Skrevet

Ovnen min tålte det i hvert fall, og den ble ren!

Tror ikke du skal være bekymret for å ikke strekke til, dessuten får du sikkert masse hjelp av store brødre. Det er viktig med søsken, og jeg tror det på mange måter oppveier det at man får mindre tid til hvert enkelt barn når man har mange. Det er i alle fall min erfaring.

:)

Skrevet

Takk Lavinia! :klem: Litt nerver ute og går her.. :sjenert:

Tester stålull i morgen, vil at ovnen skal skinne. ;)

Skrevet

I dag har jeg visst sovet for mye ;). La meg igjen etter levering i barnehagen og sov til lenge over 11. Så nå er jeg nesten litt satt ut.. Får ta en :dusje: og få gjort noe fornuftig husarbeid istedet for å sitte her og sløve. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...