Gå til innhold

Fomleriene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å spise mellom lunsj og middag og dermed blir jeg superkvalm.. :forvirret: Har fått i meg middag og spiser en liten dessert nå, så håper det får blodsukkeret og formen på rett spor igjen...

Skrevet
:ler:

Blir litt mye data til tider ja.. :sjenert:

------------------------

I dag leverte mannen ungene så jeg slapp å stå tidlig opp. :) Har (som vanlig) minimalt med planer for dagen, skal vaske badet og i kveld skal jeg på yoga.

I morgen blir en mer spennende dag. Skal på lege-kontroll igjen og er veldig spent på om snuppa i magen har snudd seg.. Føles som det er "noe" nedi bekkenet nå, men jeg vet ikke. Magen er utrolig bred til tider, mulig hun fremdeles har plass til å snu seg rundt? :klø:

Gjest Marillia
Skrevet

Det gjør deg sikkert ekstra godt å få sove ørlite lengre om morningen, og ikke minst slippe stresset i familiens morrarush.

Skrevet
Det gjør deg sikkert ekstra godt å få sove ørlite lengre om morningen, og ikke minst slippe stresset i familiens morrarush.

:Nikke:

Men i dag er jeg mer kvalm igjen, litt rart. :klø:

--------------------------

Jeg har fått det for meg at det slett ikke er en jente i magen. Tror jeg kommer til å trenge en smule tid å omstille meg om det skulle vise seg å være tilfelle. :forvirret:

Skrevet (endret)

Jeg har fått det for meg at det slett ikke er en jente i magen. Tror jeg kommer til å trenge en smule tid å omstille meg om det skulle vise seg å være tilfelle. :forvirret:

Det forstår jeg. Sannsynligheten for at de har tatt feil er vel imidlertid ikke så stor med det utstyret de har til rådighet :klem:

Vil tro du ser frem til å ikke være kvalm lenger :)

Endret av Lavinia
Skrevet

Har ikke du kjøpt masse rosa klær nå? :ler:

Kan ikke bli noen gutt da. :)

Skrevet
Har ikke du kjøpt masse rosa klær nå? :ler:

Kan ikke bli noen gutt da. :)

Håper du har rett. ;)

-----------------------

Snart tid for legetime, krysser fingre! Lillebror ville ha fri så han er hjemme. Dermed går min planlagte treningsrunde i vasken, men tror ikke jeg hadde orket uansett. Vi skal på IKEA og handle i ettermiddag, det får være trim nok. ;)

Var på yoga i går, og det gikk mye bedre enn forrige gang. :tommelsmil: Instruktøren kommenterte det også da hun var rundt og strekte på folk, jeg hadde vært mye stivere gangen før. Litt rart at det skifter sånn fra gang til gang. :klø: Uansett så virker det da som jeg skal klare yoga i noen uker til. :) Skal også få noen øvelser som kan hjelpe med å korrigere leie om det fremdeles skulle være tverrleie neste uke..

Skrevet
Det forstår jeg. Sannsynligheten for at de har tatt feil er vel imidlertid ikke så stor med det utstyret de har til rådighet  :klem:

Vil tro du ser frem til å ikke være kvalm lenger  :)

Den vanligste feilen de gjør er jo at de ser jente og så kommer det en gutt... :sjenert: Men nå har dette svangerskapet vært ganske så annerledes enn de to andre, så vi får bare håpe legen hadde rett. Om det skulle være feil, får jeg ta en annonse på finn og selge alle jente-klærne. ;)

Gleder meg til å slippe kvalmen ja, det suger ut energi.. :sjenert:

Skrevet

Tilbake fra kontroll, vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.. :murvegg:

Snorkfrøken ligger fremdeles på tvers, og denne gangen var det ingen tvil engang. Da jeg la meg på benken så ble magen min brei som ei låvedør og det kunne virke som hun lå helt utstrakt inni der. :overrasket: Så nå blir det en tur på sykehuset igjen på mandag. Legen snakket med en jordmor der inne som mente at siden jeg hadde måttet operere ut morkaka etter forrige fødsel så var min livmor blitt så tøyelig at det ikke tvang ungene nedover i bekkenet. Det lover jo ikke akkurat godt for fortsettelsen. :forvirret:

Ellers var ting ok. Veide meg i dag tidlig; opp 0,6 kg de siste to ukene, totalt 12,6 kg. Blodtrykk 110/70, blodsprosent 12,2. Hadde spor av sukker i urinen og blodsukkeret ble målt til 6,3. Litt over det det bør være, men ikke så ille at jeg trenger ny diabetes-test foreløpig. SF-målet var 30 cm, samme som for to uker siden. Skyldes mest sannsynlig tverrleie...

Gjest Marillia
Skrevet

Tverrleie, hva vil det si vil skje da? :kose:

Skrevet
Tverrleie, hva vil det si vil skje da?  :kose:

Ungen kommer ikke ut på tvers ;), så om hun ikke snur seg blir det keisersnitt...

Gjest Marillia
Skrevet

Regnet med hun ikke kom ut på tvers, ja :ler:

Skrevet

Innom med litt tverrleie-erfaring. Min tverrleie-baby snudde seg da veene satte inn heldigvis. Ellers blir det litt vanskelig, selv om man er tredjegangsfødende. Greit at de følger deg opp så du slipper å engste deg. Min erfaring er at det er bedre å være så spesiell at de husker deg, enn bare en av mange fødende.

Må du ta keisersnitt, så er de i alle fall forberedt. Bra at andre prøver er ok.

Håper du får en fin helg, og god tur på Ikea. Er det loftet som skal møbleres?

:klem:

Skrevet

Godt du får oppfølging og at de passer på, men håper snorkfrøken snart finner ut at det er bedre å ligge opp-ned likevel. :klem:

Hvis det skulle dukke opp en snorkegutt, kan du jo bare selge alle de rosa klærne til meg. :sjarmor::ler:

Tror nok det blir en snorkfrøken likevel, jeg da. Bare de som er utspekulerte nok til å lage så mye trøbbel allerede så tidlig. :ler:

Ha en fin fredag!

Skrevet (endret)
Innom med litt tverrleie-erfaring. Min tverrleie-baby snudde seg da veene satte inn heldigvis. Ellers blir det litt vanskelig, selv om man er tredjegangsfødende. Greit at de følger deg opp så du slipper å engste deg. Min erfaring er at det er bedre å være så spesiell at de husker deg, enn bare en av mange fødende.

Må du ta keisersnitt, så er de i alle fall forberedt. Bra at andre prøver er ok.

Håper du får en fin helg, og god tur på Ikea. Er det loftet som skal møbleres?

:klem:

Takk for beroligende ord og at det faktisk er mulighet for at hun snur seg helt i siste liten. :) Nå får jeg vite på mandag hvilke rutiner de har på sykehuset her, jeg bor jo bare 15 min unna og det burde jo derfor være mulig å se det an helt til det siste..

Og blir det keisersnitt så er jeg faktisk baby-mamma i løpet av denne måneden, rart å tenke på..

Det var møbler til loftet vi kjøpte ja. :)

Godt du får oppfølging og at de passer på, men håper snorkfrøken snart finner ut at det er bedre å ligge opp-ned likevel.  :klem:

Hvis det skulle dukke opp en snorkegutt, kan du jo bare selge alle de rosa klærne til meg.  :sjarmor:  :ler:

Tror nok det blir en snorkfrøken likevel, jeg da. Bare de som er utspekulerte nok til å lage så mye trøbbel allerede så tidlig.  :ler:

Ha en fin fredag!

Ja, du skal få en god deal på klærne i tilfelle. ;)

---------------------

Har brukt ettermiddagen til en tur på IKEA og deretter til å begynne innflytting på loftet. :hoppe: Vi har fått opp sengene deres og endel leker, i morgen får vi montere kommodene vi kjøpte og få flyttet resten. Blir spennende å se hvordan det går i natt, men begge guttene var veldig klar for å flytte. :)

Og det betyr at jeg snart kan begynne å vaske babyklær, få satt opp seng og stellekommode. :hoppe:

Endret av Fru Fomle
Skrevet

Flyttesjauen i går tok på gitt, fikk sinnsykt vondt i ryggen og ble skikkelig kvalm. :sprettoy: Så den som tok en Paracet og gikk til sengs 21.30 var meg... Har sovet godt i natt og ryggen virker å være helt fin i dag. Fremdeles småkvalm, men det er til å leve med. :)

Guttene har også sovet kjempegodt på det nye soverommet. :) I dag spiller Fomlemannen fotballturnering, og hvis de gjør det bra der så blir det nok minimalt med flytting i dag. ;) Jeg tenkte jeg skulle vaske veggene i loftstua så vi kan få flyttet opp et par bokhyller. Vi har en utfordring med å få plass til alle lekene de har så lenge de skal dele soverom, men det kommer seg jo etterhvert. Selv om soverom 2 nok ligger et par måneder fram i tid. Nå må vi få orden på alle kasser og esker som står lagret rundt omkring overalt og som vi knapt aner hva inneholder. ;)

Skrevet (endret)

Noen oppussingsbilder! :)

post-2668-1173525676.jpg

post-2668-1173525705.jpg

post-2668-1173525691.jpg

post-2668-1173525717.jpg

Har dessverre ikke noe skikkelig "før"-bilde, finner ikke igjen meglerbildene jeg vet jeg lagret et sted.. :sur: Men bildet under viser det andre soverommet på loftet, utgangspunktet var ganske likt (bare litt lysere teppe).

post-2668-1173526640.jpg

Endret av Fru Fomle
Skrevet

Og et nytt magebilde (36 uker):

post-2668-1173525810.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...