Gjest Marillia Skrevet 28. februar 2007 #3081 Skrevet 28. februar 2007 Har dere funnet navn til tulla, det kan ikke være lett når det er 4 som skal bli enige Husket det sto mellom 2-3 navn på eldstemann, og vi måtte liksom se babyen før vi kunne bestemme oss 100%. Navnet ble nok det vi hadde som favoritt, men det det kunne jo faktisk være at hun ikke så ut som en Ronja, men mer som en Malin Minstemanns navn var opp og avgjort, og heldigvis så han ut som en liten Emil når han ble født også... Ikke det at ungene mine heter akkurat det da
Fru Fomle Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3082 Skrevet 28. februar 2007 Navnet er ikke bestemt ennå.. Vi hadde en liten idè-dugnad for en stund siden og kom til en liste med 3 navn. Etter det har vi ikke tenkt mer på det. Som du sier så er det ikke alltid navnet passer når de kommer ut, vår 2. mann måtte vi skifte navn på for det var slett ingen Kristian som kom. Forøvrig er det Fomlemannen som har siste ordet denne gangen etter jeg fikk viljen min sist. Ungene har hatt noen forslag de også, minstemann kommer med alle lillesøster-navnene til kompisene i barnehagen. Da har jeg i dag også! Tok det med ro, for det var virkelig tungt i dag også.. Sliter spesielt med de seriene der jeg har matte-øvelser og så skal reise meg opp og gjøre noe stående. Hadde puls-klokke i dag så jeg kunne følge litt med på hva som egentlig skjer. Da jeg lå på matta var pulsen litt over 80, men da jeg reiste meg opp raste den opp i over 140. Ikke rart jeg blir en smule uvel. Men nå er det ikke så lenge igjen av tiden på treningssenteret, har fryst medlemsskapet fra 15.03. Og det ser ut til å være like greit. Hurra for Lars Berger, har sett på medalje-utdeling! Han hadde kanskje ikke vunnet om alle hadde like forhold, men uansett så ble det GULL til Norge!!
Gjest Marillia Skrevet 28. februar 2007 #3083 Skrevet 28. februar 2007 Hurra for gull Spør meg ikke hva vi fikk gull i, og hvem som fikk det...
vixen Skrevet 28. februar 2007 #3084 Skrevet 28. februar 2007 Hurra for gull Spør meg ikke hva vi fikk gull i, og hvem som fikk det... ← Stå opp om morran 'a Marillia!
Gjest synseren Skrevet 28. februar 2007 #3085 Skrevet 28. februar 2007 Det finnes mange fine navn å velge imellom. Det kan ikke være så lett det. Dere kommer nok frem til et fint navn når tulla er født. Ha en fin ettermiddag !
Gjest Kira Skrevet 28. februar 2007 #3086 Skrevet 28. februar 2007 Navnevalg er ikke lett, nei. Men det er lettere til jenter enn til gutter Dere kan jo bruke en hel remse hvis dere ikke blir enige?
Fru Fomle Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3087 Skrevet 28. februar 2007 Hurra for gull Spør meg ikke hva vi fikk gull i, og hvem som fikk det... ← Skiskytteren fikk gull i langrenns-VM! Stå opp om morran 'a Marillia! ← De sender det jo ørti fjørti ganger i løpet av dagen, så det er godt gjort å ikke få med seg. Det finnes mange fine navn å velge imellom. Det kan ikke være så lett det. Dere kommer nok frem til et fint navn når tulla er født. Ha en fin ettermiddag ! ← Kjekt å se deg! Vi skal nok bli enige om navn, og skulle det røyne på så blir hun tvangs-navnsatt av staten etter 6 mnd. Navnevalg er ikke lett, nei. Men det er lettere til jenter enn til gutter Dere kan jo bruke en hel remse hvis dere ikke blir enige? ← Jeg synes det er verre med jentenavn faktisk. Nå må vi liksom bli enige om det "perfekte" jentenavnet, hadde det vært gutt nr. 3 så har vi mange alternativer liggende som ikke nådde opp sist. Og det blir bare ett navn. Hun skal ha begges etternavn, og da blir det mer enn langt nok med ett fornavn.
Gjest Kira Skrevet 28. februar 2007 #3088 Skrevet 28. februar 2007 Og det blir bare ett navn. Hun skal ha begges etternavn, og da blir det mer enn langt nok med ett fornavn. ← Mine har også bare ett navn, men de er så fornærmet, for "alle" vennene har minst to
@lfa Skrevet 28. februar 2007 #3089 Skrevet 28. februar 2007 Vi har 4 aktuelle jentenavn, men har vel egentlig bestemt oss for det ene. Hvis det skulle bli jente, da. Det jeg synes er litt gøy er at verken jente- eller guttealternativene er navn jeg hadde på listen da jeg ventet T@ssen. Men det er litt spesielt og finne navn når man har to ulike dialekter. for gull selv om jeg ikke følger med...
Fru Fomle Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #3090 Skrevet 1. mars 2007 Mine har også bare ett navn, men de er så fornærmet, for "alle" vennene har minst to ← Det er mye en skal få pepper for. Men det er litt spesielt og finne navn når man har to ulike dialekter. ← Det kan jeg tenke meg ja. Navn forandres veldig etter uttalen. --------------------- I dag gikk jeg og la meg igjen etter turen til barnehagen. Siden jeg uansett sover en gang om dagen, så er det bedre å gjøre det når behovet er størst (= mest kvalm). Og nå er jeg mye bedre. Har ikke så veldig mange planer for dagen, skal på yoga i kveld. Håper jeg ikke blir like dårlig i ryggen etterpå som sist. Jeg liker ikke helt hvor mye verre jeg "plutselig" er blitt i ryggen, om det ikke kommer seg i løpet av helgen får jeg ta en tur til kiropraktor og se om det kan løsne opp. Har fryktelig lite lyst å gå i fødsel med vond rygg, heldigvis er det en stund igjen.. I dag må jeg leke litt sy-dame, det er noe jeg er fryktelig dårlig til. Er en fare for at jeg utsetter det til i morgen, men skal gjøre et forsøk..
Fru Fomle Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3092 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Gikk det bra på yogaen, Fru Fomle? ← Ja, det gikk heldigvis veldig fint for ryggen. Begynner å bli veldig tungt, og føler ikke jeg får helt dreisen på alle øvelser lenger. Men i dag er jeg deilig støl i øvre rygg så jeg får løst skikkelig opp i problemområdene. -------------------------- I dag var det tid for journalskriving på Føden. Møtte en utrolig hyggelig jordmor og fikk svar på alle ting jeg lurte på. Jeg er ikke å regne som førstegangsfødende selv om det er nesten 6 år siden sist. Og jeg kan få epidural selv om jeg har hatt prolaps i korsryggen. Ikke at det er et stort ønske, men greit å ha muligheten åpen. Fikk også informasjon om det nye "Barselhotellet" der man havner etterpå om det ikke er spesielle komplikasjoner. Og det virket veldig ok selv om jeg ikke har mulighet til å ha mannen med. Blant annet greit å få spise god mat i resturanten og ikke være bundet til en fast mat-tid. Nå har det gått opp for meg at det ikke er lenge til at det store skal skje, og etter samtalen i dag så gleder jeg meg faktisk til å føde. Etter samtalen på sykehuset dro jeg til sentrum for litt shopping. Fant en utrolig deilig velour mamma-bukse på H&M. Litt sent å kjøpe nå, men trenger noe behagelig jeg kan bruke på yoga. Og regner med at den kan bli god i barsel-tiden også, sklir nok ikke rett inn i den gamle jeansen nei. Var og kikket på litt vanlige klær også, gleder meg til jeg kan kjøpe sånt igjen.. Var på Lindex en tur, og fy søren så mye lekkert babytøy de har der!!! Klarte slett ikke å gå forbi der nei , kjøpte bukse, body, lue og sokker i nyfødt-størrelse. Pluss et helt utrolig fint teppe!! Shopping-turen ble avsluttet med at jeg inviterte mannen ut på kina-lunsj, det var koselig og veldig godt! Hadde egentlig tenkt å trene på vei hjem, men droppet det.. Bedre å slappe av og kose meg med alle de gode tankene som surrer i hodet mitt akkurat nå!!! Hipp hipp hurra for råtassen Petter Nordthug jr! :hoppe: Fy flate for en spurt!!!!!!!! Endret 2. mars 2007 av Fru Fomle
Gjest Marillia Skrevet 2. mars 2007 #3093 Skrevet 2. mars 2007 Butikkene flommer over av fine babyklær, det er jo nesten så det kribler i eggstokkene mine også Nesten altså! Det blir bedre og bedre for fødende, stakkars Mamma som ikke fikk ha Pappa med da hun skulle føde meg. Det var andre tider det. Greit å ha litt valg når det gjelder mat også. Ikke alle måltid på sykehusene er like fristende. Ha en flott helg
Fru Fomle Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3094 Skrevet 2. mars 2007 til deg også, Marillia! Mye er forandret på sykehuset bare siden jeg fødte sist, nesten så jeg skulle ønske jeg var førstegangsfødende igjen. Nå kan mor og far bo på hotellet sammen og bare nyte de første dagene. Samtidig har en tilgang på all ekspertise. ------- Ble en skikkelig kose-dag her. Har laget bringebær-smoothie og spist muffins. Og så blir det sikkert noe usunt til kvelds også.... Har begynt å skrive huskeliste til sykehus-bagen, men det drøyer nok enda noen uker før jeg begynner å pakke. Nydelig vær i dag, er det sånn i morgen også skal jeg jammen sette meg på terassen og sole meg litt.
Gjest Kira Skrevet 2. mars 2007 #3095 Skrevet 2. mars 2007 Jeg blir nesten litt misunnelig Fru Fomle. For en koselig tid du har i vente. Bare 37 dager igjen Ha en fin helg
Fru Fomle Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3096 Skrevet 2. mars 2007 Jeg blir nesten litt misunnelig Fru Fomle. For en koselig tid du har i vente. Bare 37 dager igjen Ha en fin helg ← Ja, nå gleder jeg meg enormt til den lille kommer. Plutselig så ble det liksom mer virkelig, tror jeg har vært for mye fokusert på å få tiden til å gå.. Så nå skal jeg bare nyte resten av ventetiden! ---------------- Fikk endelig bestilt meg et Moby Wrap bæresjal, det var kommet en ny farge som jeg håper er like fin i virkeligheten som på bilde.
@lfa Skrevet 2. mars 2007 #3097 Skrevet 2. mars 2007 Blir man overflyttet til barselhotellet uansett altså? Om alt går som det skal, selvfølgelig. Hørtes greit ut, men jeg vil raskt hjem... Blir nesten fødeklar jeg også når jeg leser her inne. Tenk at termindatoen nærmer seg. Synes ikke det er så lenge siden du slapp nyheten om påskekyllingen. Bæresjal høres greit ut, men tror neppe H@nnsauen vil gå med noe som har ordet sjal i seg. Ha en fin fredagskveld!
Fru Fomle Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #3098 Skrevet 3. mars 2007 Blir man overflyttet til barselhotellet uansett altså? Om alt går som det skal, selvfølgelig. Hørtes greit ut, men jeg vil raskt hjem... Blir nesten fødeklar jeg også når jeg leser her inne. Tenk at termindatoen nærmer seg. Synes ikke det er så lenge siden du slapp nyheten om påskekyllingen. Bæresjal høres greit ut, men tror neppe H@nnsauen vil gå med noe som har ordet sjal i seg. Ha en fin fredagskveld! ← Du får vel lov å reise hjem allerede noen timer etter fødselen om alt er ok. Men da må du nok tilbake for legesjekk, jordmorsamtale osv dagen etter. Bæresjalet er til meg, får nok aldri noe sånt på mannen her heller. Har fått låne en BabyBjørn som han kan bruke hvis han vil. Jeg tror at sjal er bedre for min rygg, så får vi se hvor mye det blir brukt når det kommer til stykket.. ------------------ Formen er ikke noe særlig i dag. For dårlig kosthold i går kanskje? Har ikke så mye planer, mannen legger parkett i "loftstua" nå. Må også en tur innom speidernes basar og kjøpe litt lodd..
Fru Fomle Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #3099 Skrevet 4. mars 2007 5 uker igjen!!! Ble ikke basar på oss i går. Ungene ville ikke, og mannen mente vi derfor like gjerne kunne droppe det. Orket ikke å ta diskusjonen siden formen var elendig, la meg til å sove istedet for. Men har litt dårlig samvittighet, typisk nok... Føler vi burde stille opp.. Ikke like kvalm i dag, heldigvis! Varmer opp Fjordland-komler nå, første gang jeg tester ut Fjordland.. Har hørt mye positivt om de komlene, men tviler om de er i nærheten av mors. Ganske ok vær i dag, så etter middag må vi ut og lufte oss litt. Irriterende at jeg ikke kan gå noe særlig tur uten å få ryggvondt dagen derpå, håper det gir seg etter fødselen.. Parketten ble lagt ferdig på null komma niks i går , og mannen har begynt å liste. Det tar litt tid, men nå er det jammen ikke lenge til begge rommene er klare. Nå er det bare å vente på lønningsdag, så vi har råd til å kjøpe litt møbler.
Gjest Kira Skrevet 4. mars 2007 #3100 Skrevet 4. mars 2007 Høres koselig ut, Fru Fomle. Ikke ryggvondten, men 35 uker og nesten ferdig loft. Dette går virkelig fremover Jeg skulle vært ute en tur selv i dag, er tung i hodet. Men er også litt lat og trøtt. Ikke så fint vær her heller, sola viste seg i 10 sekunder før den forsvant. Men snøen smelter Ha en fortsatt fin søndag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå