Fru Fomle Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3041 Skrevet 21. februar 2007 Hvordan er formen til den da? ← Formen er bra! Det hjalp å skifte hus noen dager, selv om ryggen min foretrekker senga her hjemme. Burde vel kanskje vurdere å jobbe litt igjen, men kjenner stresset og kvalmen komme sigende bare ved tanken.. Da har jeg , det ble en 90 minutters økt med både kondisjon og styrke i dag. Fornøyd med det! Nå skal jeg dusje og slappe av, har fyrt i ovnen siden det er kaldt og blåser ute.
Gjest Kira Skrevet 21. februar 2007 #3042 Skrevet 21. februar 2007 Hold deg unna jobben, du. Ingen grunn til å stresse når du ikke må, hverdagen kommer tidsnok tilbake Kos deg innendørs, du er utrolig flink til å trene. Jeg for min del har trøstespist en sjokolade i dag. Burde heller gått en lang tur, men det er så iskaldt ute Det blir bedre til våren
Fru Fomle Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #3043 Skrevet 23. februar 2007 Hold deg unna jobben, du. Ingen grunn til å stresse når du ikke må, hverdagen kommer tidsnok tilbake Kos deg innendørs, du er utrolig flink til å trene. Jeg for min del har trøstespist en sjokolade i dag. Burde heller gått en lang tur, men det er så iskaldt ute Det blir bedre til våren ← Det er liten vits i å dra tilbake på jobb nå når det bare er 3 uker igjen til permisjonsstart. Skal til legen igjen i dag og regner med han er enig. I dag er jeg mer kvalm enn på lenge også, håper det ikke betyr at ting blir enda verre nå på slutten. Har ikke så mye annet enn trening til å fylle dagene med. Mannen synes kanskje at jeg gjør litt lite hjemme, men det jeg gjør er ting som ikke synes så godt (vaske klær, rydde kjøkken, lage middag osv.) I går fikk vi hjem igjen de søte små, og det er egentlig ganske greit å ha de hjemme. Er så tomt i huset uten dem...
vixen Skrevet 23. februar 2007 #3044 Skrevet 23. februar 2007 I går fikk vi hjem igjen de søte små, og det er egentlig ganske greit å ha de hjemme. Er så tomt i huset uten dem... ← Og flere blir det til å live opp!
Fru Fomle Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #3045 Skrevet 23. februar 2007 Og flere blir det til å live opp! ← Ja, og akkurat i dag så føler jeg meg veldig lite klar til nattevåk og alt som følger med.. Blir bare mer og mer kvalm, jeg er leeei!!!
vixen Skrevet 23. februar 2007 #3046 Skrevet 23. februar 2007 Ja, og akkurat i dag så føler jeg meg veldig lite klar til nattevåk og alt som følger med.. Blir bare mer og mer kvalm, jeg er leeei!!! ←
Gjest Marillia Skrevet 23. februar 2007 #3047 Skrevet 23. februar 2007 Ja, og akkurat i dag så føler jeg meg veldig lite klar til nattevåk og alt som følger med.. Blir bare mer og mer kvalm, jeg er leeei!!! ← Du har lov til å være litt lei nå, jeg skjønner det veldig godt, jeg. Den siste tiden er ikke akkurat festlig, men slik er det nå bare en gang, heldigvis går de siste ukene fort, og vips før du vet ordet av det, så er lille Snorkefrøken født! Ha en fin helg
Gjest Kira Skrevet 23. februar 2007 #3048 Skrevet 23. februar 2007 Innom med masse oppmuntring og en Skjønner godt at du er lei. Det er lov, og tiden går fryktelig sakte når du ikke jobber og er kvalm i tillegg. Du har min fulle sympati!
Fru Fomle Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #3049 Skrevet 23. februar 2007 Takk for oppmuntringer, vixen, Marillia og Lavinia! Må liksom få det ut et sted... Og i dag er ingen spesielt god dag. Nå har jeg fått veldig vondt i korsryggen også. Vet ikke hva som har gjort utslaget, gikk en tur og var på yoga i går. Kjente antydning til vondt etter turen i går, men trodde at yogaen skulle løse opp. Men dengang ei. Håper bare det slipper fort. Legetimen gikk forsåvidt greit. Urinprøven var mildt sagt grumsete i dag, og det var utslag 3+ på sukker og 1+ på protein. Siden blodsukkeret var helt fint slipper jeg unna glukosebelastning noen uker til.. Vekta har nå steget med totalt 12 kg, og også magen vokser selv om jeg ligger helt nederst i det skraverte området. Tuppa ligger fremdeles i tverrleie, og legen er litt stressa på grunn av det. Ringte rett til føden, og ligger hun fremdeles på tvers om 2 uker så bærer det rett inn på sykehuset for kontroll... Jeg klarer ikke å bekymre meg så mye siden andremann var likedan og snudde seg fint nedover til slutt. Og ikke var det så mye "mas" rundt det heller da.. :klø: Tror ikke jeg orker å gjøre så mye denne helgen jeg..
Fru Fomle Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3050 Skrevet 24. februar 2007 Heldigvis er formen mye bedre i dag! Kvalmen er borte og ryggen er også mye bedre. Har likevel bestemt meg for å ta det litt med ro i helgen, har ikke lyst på mer rygg-vondt... Så i dag skal jeg strikke og være håndlanger for mannen som holder på med "loftstua". Han er snart ferdig med å spikre opp panel-tak, deretter blir det nok endel pirk-arbeid med å få gulvet rett rundt pipa.. Blir nok ikke innflytting på soverommet der oppe i helga likevel. Det mangler fremdeles lister, og så fant vi ut at det er like greit å vente til loftstua utenfor er ferdig så vi slipper å gå gjennom en oppussings-sone.. Jeg kunne likevel godt tenkt meg å vært ute i dag og kjøpt inn kommoder og sånt, men dessverre er ikke mannen like gira. Merker jeg blir rastløs av å bare sitte hjemme dagen lang, jeg vil ut å shoppeeee...
Fru Fomle Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3051 Skrevet 24. februar 2007 I dag har jeg strikket som en tulling. Og enda er jeg ikke ferdig med det første nøstet... Satser på at nøstet tar slutt i morgen, da er jeg halvveis.. Ikke blir det særlig lekkert heller, har mistet noen masker underveis gitt. Eller lagt til noen, noe rart er det.
Gjest Kira Skrevet 25. februar 2007 #3052 Skrevet 25. februar 2007 Så flinke dere er med loftet. Er litt misunnelig på deg som her en mann som gjør sånt frivillig. Min mann mangler totalt interesse for "videreutvikling" av huset. Han er liksom ferdig fordi vi gjorde en del da vi flyttet inn. Men det er mye mer som skulle vært gjort, etter mitt syn da. Etter hans oppfatning er det perfekt. Derimot kan han bruke uker på å pusse ned roret på båten Håper strikkeprosjektet tar seg opp i dag. Og 34 uker, hå er det ikke lenge igjen. Siste gang fødte jeg etter 36,5. Selv om det er greit å gå frem til termin. Begynner du å bli spent?
Fru Fomle Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3053 Skrevet 25. februar 2007 Når utgangspunktet er fra 70-tallet så er det ikke så mye annet valg enn å brette opp armene og gå igang. Og heldigvis har vi hverken båt eller hytte som også krever tid. Men for all del, Fomlemannen er veldig flink! Han står på i timesvis om kveldene og ofrer helg etter helg mens jeg stort sett sitter på sidelinja og ser på.. Men jeg spurte han i går hva som var neste på lista etter at loftet var ferdig, da fikk jeg bare et olmt sideblikk! Jeg forventer ikke fødsel før termin, regner med at jeg er av dem som går lenger og lenger på overtid for hver gang. Så foreløpig er det såpass lenge til at jeg ikke tenker så mye på det. Eller, jeg gleder meg vanvittig til å ikke være gravid lenger. Men selve fødselen kan jeg bare hoppe over. Og etter-riene. Og kavet etter å få tilbake sin normale kropp fortest mulig.
Fru Fomle Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3054 Skrevet 25. februar 2007 Da har jeg oppdatert filen hvor vi samler alle kostnader til oppussing. Hadde ikke gjort det siden august, så det var på tide. Det har gått med endel penger det siste året ja, litt over 200'. Men da er alt av møbler også inkludert. Og så har vi vært rimelig flinke til å spare så vi har ennå igjen en buffer på sparekontoen. På min liste er det vaskerommet som står for tur etter loftet, men jeg tror at vi drøyer det noen måneder for at ikke mannen skal bli drittlei. Og så står ny, større garasje på mannens ønskeliste og utbygging/oppussing bad på min. Men det er store og dyre prosjekter der vi ikke kommer til å gjøre så mye selv og som vil ta tid.... Det er jo nærmest umulig å få tak i håndverkere for tiden.
vixen Skrevet 25. februar 2007 #3055 Skrevet 25. februar 2007 Du får gi Fomle-mannen litt oppussingpusterom, så flink som han har vært. Vil ikke at han skal gå lei.
Fru Fomle Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #3056 Skrevet 26. februar 2007 Du får gi Fomle-mannen litt oppussingpusterom, så flink som han har vært. Vil ikke at han skal gå lei. ← Nei, men det er nok fare for at jeg kan bli litt mer utålmodig nå når jeg går hjemme dagen lang. --------------------- I går ble en bra dag! Jeg fikk en ting ut av verden som jeg har vært litt bekymret for, og det er en deilig følelse. Og så ble jeg endelig ferdig med første nøstet på teppet i går kveld, det tok jammen sin tid. Heldigvis så er teppet såpass stort allerede at jeg slipper å strikke opp hele nøste 2 om jeg ikke gidder. Denne uka har jeg endel huslige sysler på tapetet. Det er ting som bare blir utsatt og utsatt, men nå må jeg bare hoppe i det. Og så må jeg begynne å skrive ned alt jeg lurer på i forbindelse med innskriving på Føden fredag. Det er skjedd såpass mye på sykehuset siden sist at det er mye jeg vil ha greie på. Håper også jeg får sett journalene fra forrige fødsler. Men om en liten halvtime skal jeg . Blir ikke noen hard-økt i dag, ryggen er enda ikke helt i toppform..
Gjest Marillia Skrevet 26. februar 2007 #3057 Skrevet 26. februar 2007 Det gjør seg med en liten oppussingspause innimellom. Jeg snakker av erfaring
@lfa Skrevet 26. februar 2007 #3058 Skrevet 26. februar 2007 for ting ute av verden, strikking og innskriving. Håper du skriver en liten rapport etter fredagen. Greit å få et lite innblikk i hvordan ting er på den avdelingen. Synes du er så flink til å trene, til tross for plager. Føler meg som den pingla som ikke har energi til så mye annet utenom jobb.
Gjest Kira Skrevet 26. februar 2007 #3059 Skrevet 26. februar 2007 Du får gi Fomle-mannen litt oppussingpusterom, så flink som han har vært. Vil ikke at han skal gå lei. ← Mulig at det er som er trikset! Ha en fin dag
Fru Fomle Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #3060 Skrevet 26. februar 2007 for ting ute av verden, strikking og innskriving. Håper du skriver en liten rapport etter fredagen. Greit å få et lite innblikk i hvordan ting er på den avdelingen. Synes du er så flink til å trene, til tross for plager. Føler meg som den pingla som ikke har energi til så mye annet utenom jobb. ← Rapport skal bli! Hadde jeg gått på jobb hadde ikke jeg heller hatt energi til å trene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå