Gå til innhold

Fomleriene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Innom og sjekker hvordan det går med deg om dagen! ;)

Håper ryggen din er bedre :troest:

:klem:

Der var du også, var ikke meningen å overse deg... :sjenert::klem:

Jepp, det er forskjell på jenter og gutter ;)

Det er lett å se når barna er små, og særlig hvor enkle egentlig gutter er i forhold til jenter. Det finnes nok mange enkle jenter også, og gutter som ikke er det, men dog :ler:

Ha en fin uke :klem:

Det var motsatt hos meg da de var små, sinte skrikende gutter og snille jenter. Nå derimot heller det mere andre veien  ;)

Min gutt var alt annet enn enkel i starten... *tenke tilbake med gru*

I magen var han veldig grei, men da han kom ut.... Heldigvis var det bare for en periode. Etterpå har han stort sett vært snill og grei hele døgnet.  :)

Tenker at jeg har litt lyst på jente nå, men samtidig aner jeg ikke noe om hvordan det er og være jentemamma, så gutt er helt ok det også. 

Jentehund blir ikke helt det samme...  :ler:

Etter å ha lest dette er det nesten aå jeg angrer på hele jente-prosjektet! ;) Jeg er visst en typisk gutte-mamma også, så stakkars den lille jenta som skal vokse opp med meg som mor...

Ligger på sofaen og kjenner på vondtene mine. ;) Det gikk veldig greit på trening i dag, men jeg fikk ganske så vondt igjen da jeg laget middag... I morgen får jeg bestille time hos kiropraktoren så jeg får vite hva dette her egentlig er. Jeg har visst hatt dette i u-gravid tilstand også, så det er ikke sikkert det har noe med bekkenet å gjøre. :klø:

Tror jeg blir hjemme i morgen også.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Synd du skal slite med så mye plager, Fru Fomle. Til tross for det er du flink til å trene, og det er imponerende.

Jepp, det er forskjell på jenter og gutter ;)

Det er lett å se når barna er små, og særlig hvor enkle egentlig gutter er i forhold til jenter. Det finnes nok mange enkle jenter også, og gutter som ikke er det, men dog :ler:

Her var det motsatt. Da poden var liten måtte vi springe beina av oss for å holde styr på han. Nå derimot er han en rolig tenåring som er lett å ha med å gjøre. Jentene var rolige og mye enklere å ha med å gjøre som små. Etter hvert som de har blitt større har de blitt en større utfordring selv om de fremdeles stort sett er rolige og greie unger.

Skrevet

Er sikker på at det blir bra med jente også. ;)

Jeg har også lyst til og være hjemme i morgen, men har ingen unnskyldning til ikke å gå. :icon_lol:

Sånn er jeg hver gang jeg har ferie eller en fridag. Veldig lite fristende å gå tilbake til jobb... :sjenert:

Har en vikar inne som er mer enn merkelig, og det spiller litt inn det også. :ler:

Skrevet
Synd du skal slite med så mye plager, Fru Fomle. Til tross for det er du flink til å trene, og det er imponerende.

Her var det motsatt. Da poden var liten måtte vi springe beina av oss for å holde styr på han. Nå derimot er han en rolig tenåring som er lett å ha med å gjøre. Jentene var rolige og mye enklere å ha med å gjøre som små. Etter hvert som de har blitt større har de blitt en større utfordring selv om de fremdeles stort sett er rolige og greie unger.

Takk! :klem:

Er sikker på at det blir bra med jente også.  ;)

Jeg har også lyst til og være hjemme i morgen, men har ingen unnskyldning til ikke å gå.  :icon_lol:

Sånn er jeg hver gang jeg har ferie eller en fridag. Veldig lite fristende å gå tilbake til jobb...  :sjenert:

Har en vikar inne som er mer enn merkelig, og det spiller litt inn det også. :ler:

Jeg kommer meg nok ikke på jobb igjen før mandag. :sjenert:

--------------------

Har vært hos kiropraktor, fikk heldigvis time omtrent på øyeblikket. Det er bekkenet mitt som krangler, høyre side er på en måte vippet bakover og da blir det ekstra belastning på musklene rundt der som gjør at jeg får vondt. Han sa det var bra jeg kom så tidlig, og han trodde ikke det ville bli noe stort problem framover. Ble trykket på de punktene som som gjorde vondt, det var ikke videre behagelig.. :sprettoy: Og så "knakk" han meg i ryggen på begge sider, og det knaste skikkelig på den ene siden. :overrasket: Skal tilbake på mandag, og så vente en måneds tid og se ting an.

Benyttet også anledningen til litt shopping. :sjenert: Var og hentet Fomlemannens julepresang, som endelig var kommet til XXL. Bestilte pulsklokke en ukes tid før jul, og nå kom den altså.. Ellers ble det litt babytøy på salg. ;)

Plan videre for dagen er å handle litt mat før podene kommer hjem. Og så satser jeg på svømming i kveld.. Men først: Avslapning! :)

Skrevet

Nå er jeg skikkelig lei meg... :tristbla:

Min gutt er tydeligvis den eneste i aldersgruppen som ikke har fått bursdagsinvitasjon... Ser ikke ut som han tenker noe over det, men det gjør jeg!!

:tristbla:

Skrevet

Så bra at du kom til kiropraktor med en gang og fikk løsnet opp. Så kan du jo virkelig kose deg disse dagene :)

Men det høres merkelig ut at det bare er din gutt som ikke har fått invitasjon. Kanskje det er en forglemmelse? Hvis ikke, er det skikkelig dårlig gjort! Det går bare ikke an :frustrert:

Skrevet

Utrolig dårlig gjort hvis det kun er han som ikke har fått invitasjon, man gjør ikke sånt! :frustrert:

Sinna! :sinna:

Skrevet
Så bra at du kom til kiropraktor med en gang og fikk løsnet opp. Så kan du jo virkelig kose deg disse dagene :)

Men det høres merkelig ut at det bare er din gutt som ikke har fått invitasjon. Kanskje det er en forglemmelse? Hvis ikke, er det skikkelig dårlig gjort! Det går bare ikke an  :frustrert:

Utrolig dårlig gjort hvis det kun er han som ikke har fått invitasjon, man gjør ikke sånt!  :frustrert:

Sinna!  :sinna:

Uff, ikke pent gjort nei...

Huff, jeg ble skikkelig satt ut av det der jeg. :tristbla: Faktisk så satt ut at hele ettermiddagen ble ødelagt, og svømming orket jeg ihvertfall ikke dra på. Tydelig at det er noen hormoner ekstra ute og går, pleier ikke å reagere SÅ sterkt til vanlig. :sjenert:

Det kan jo bare være en forglemmelse, men det er søren ikke lett å vite... I dag er poden hjemme med meg, men får se når vi henter utstyret hans om han har fått noe i dag. Hvis ikke så kommer jeg til å ta det opp på neste møte i bhg, synes de bør ha noen retningslinjer på sånt. For nå begynner ungene å bli så store at de selvsagt snakker mye om bursdager og invitasjoner, og da er det ikke greit å stå utenfor.. Hvorfor er noen så tankeløse?? :frustrert:

Siden jeg har poden hjemme så blir det ikke noen store sprell i dag. Får prøve og rydde litt hjemme + lage lapperøre. Er veldig øm etter behandlingen i går, og kvalmen er her ennå :forvirret:, så jeg håper virkelig at jeg slipper å være med på denne speider-greia i kveld..

Skrevet

Jeg synes ikke det går an å unnskylde seg med at det er en forglemmelse.

Vet at sånne selskap kan være litt av et puslespill, men man utelater ikke kun ett barn. Glemme et barn mener jeg også er uakseptabelt. Det er sånt man sjekker på forhånd.

Ta det opp med god samvittighet hvis det ikke dukket opp en invitasjon i dag.

Håper du får en fin fredagskveld! :klem:

Skrevet
Jeg synes ikke det går an å unnskylde seg med at det er en forglemmelse.

Vet at sånne selskap kan være litt av et puslespill, men man utelater ikke kun ett barn. Glemme et barn mener jeg også er uakseptabelt. Det er sånt man sjekker på forhånd.

Ta det opp med god samvittighet hvis det ikke dukket opp en invitasjon i dag.

Håper du får en fin fredagskveld!  :klem:

Jeg er enig! Det er bare å sjekke årskalenderen, der står navn og alder på alle barna... Nå har han besøk av en kompis, og det første han sa når han kom inn døra her var at min sønn var den eneste av nesten-skolebarna som ikke var invitert. :grine::tristbla: Jeg antar derfor at jeg må svare på en del spørsmål etter han er gått hjem...

:frustrert:

Skrevet

Hvordan gikk det? Fikk du spørsmål etter at vennen dro igjen?

Skrevet
Jeg er enig! Det er bare å sjekke årskalenderen, der står navn og alder på alle barna... Nå har han besøk av en kompis, og det første han sa når han kom inn døra her var at min sønn var den eneste av nesten-skolebarna som ikke var invitert. :grine:  :tristbla:

Tema for foreldremøte, på generell basis? Vi hadde en gang et foreldremøte hvor en del temaer ble tatt opp, som dette, internettbruk, leggetider, andre generelle ting for aldrestrinnet. Det var veldig oppklarende, i tillegg til at vi ble bedre kjent med andre foreldre. Bare det kan gjøre at ting lettere lar seg forklare :forvirret:

Hvordan gikk det forresten med lapperøren?

Skrevet
Hvordan gikk det? Fikk du spørsmål etter at vennen dro igjen?

Nei, det ble faktisk ikke det. Det ser faktisk ut som han ikke bryr seg om det. ;)

Tema for foreldremøte, på generell basis? Vi hadde en gang et foreldremøte hvor en del temaer ble tatt opp, som dette, internettbruk, leggetider, andre generelle ting for aldrestrinnet. Det var veldig oppklarende, i tillegg til at vi ble bedre kjent med andre foreldre. Bare det kan gjøre at ting lettere lar seg forklare  :forvirret:

Hvordan gikk det forresten med lapperøren?

Jeg skal ta det opp i neste møte i utvalget jeg sitter i, så får vi se.

Det gikk bra med lapperøra :tommelsmil: Måtte lage den i to omganger og helle over i bøtte siden jeg ikke hadde lange nok redskaper.

--------------------------

I går var en tung dag. :forvirret: Sov utrolig dårlig om natta på grunn av at stormen stod rett inn på soveromsvinduet. Var på jobb, og fikk klargjort endel ting rundt reising framover. Så det blir det lite av. ;) Føler meg som en taper som må kaste inn håndkleet allerede nå, men det er vel bedre enn å kjøre meg helt i bånn. Merket på den korte dagen i går at jeg blir veldig stiv av å sitte lenge i ro, og det passer ikke helt med sånn jeg jobber. :forvirret:

Men i dag er en ny dag - med nye muligheter! :)

Etter jobb skal jeg hente bilstol, så nå begynner vi med litt større innkjøp også. I går kveld svidde jeg av nesten 4000,- på en halvtimes nettshopping :overrasket:, og jeg som skulle bli så sparsommelig nå utover... :sjenert: Nå var det riktignok klær til hele familien, og ikke bare babyting. Men jeg tror jeg skal roe meg med innkjøp av babyklær framover, får få i hus det som nå er bestilt og få en oversikt over hva vi faktisk har. :ler:

Gjest Myztica
Skrevet

:vinke:

Innom og titter!

Utrolig dårlig gjort å ikke be gutten din da... Blir da nesten lei meg på deres vegne jeg. Slikt går da ikke ann!!! :frustrert:

Ta vare på deg selv :kose:

Skrevet

Jeg vurderer og begynne å spare til babyshoppingen allerede nå.

Så slipper jeg og få dårlig samvittighet når tusingene begynner å fly. :ler:

Jeg synes ikke du er noen taper fordi du kaster inn reisehåndkleet. Reise kan du gjøre resten av livet når du er tilbake i jobb. Svangerskapet varer kun i 9 måneder. Det er ingenting. Da skal du tenke på deg selv og påskekyllingen. ;)

Skrevet
:vinke:

Innom og titter!

Utrolig dårlig gjort å ikke be gutten din da... Blir da nesten lei meg på deres vegne jeg. Slikt går da ikke ann!!! :frustrert: 

Ta vare på deg selv :kose:

Jeg ble litt satt ut jeg også en stund... Men så lenge poden ikke bryr seg så er det jo egentlig greit. ;)

Jeg vurderer og begynne å spare til babyshoppingen allerede nå. 

Så slipper jeg og få dårlig samvittighet når tusingene begynner å fly.  :ler:

Jeg synes ikke du er noen taper fordi du kaster inn reisehåndkleet. Reise kan du gjøre resten av livet når du er tilbake i jobb. Svangerskapet varer kun i 9 måneder. Det er ingenting. Da skal du tenke på deg selv og påskekyllingen.  ;)

Ja, det koster med en ny baby når vi har kvittet oss med omtrent alt av utstyr. ;) Ikke er det så lett å låne/arve ting heller, pluss at jeg må innrømme at det er litt mer stas med nye ting jeg har valgt selv.. :sjenert::ler:

Det er verst med de reisene jeg må avlyse som er rett rundt hjørnet der det ikke er mulig å finne en erstatter.. I dag skulle jeg vært avgårde i et møte, der jeg også skulle holdt en orientering om noe vi jobber med. Men akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke skal reise, kroppen er skikkelig "skranglete" i dag. ;)

Var på yoga i går igjen, og det var ganske fælt. :overrasket: Hadde spist for mye til middag tror jeg, og ble kvalm av mange av strekke-øvelsene.. Så det gjorde vondt både her og der. ;) Men det verste var at jeg slapp en ikke lydløs due under en av øvelsene - suuuuuperflaut!! :rodme:

Fikk hentet bilstol i går. Den står fremdeles i plasten, men ser veldig fin ut. :) Og nå kan vi for alvor begynne å teste ut hvordan vi skal klare oss med en Golf stasjonsvogn. Jeg antar det ikke går altfor lang tid før vi har en større bil på plass. :ler:

Skrevet
:ler: Svigers@uen er mester i ikke lydløse duer. Jeg sliter like mye med og holde meg alvorlig hver gang. Hun blir nemlig dødsfornærmet om noen faktisk gir uttrykk for at de får det med seg. :ler:
Skrevet
:ler: Svigers@uen er mester i ikke lydløse duer. Jeg sliter like mye med og holde meg alvorlig hver gang. Hun blir nemlig dødsfornærmet om noen faktisk gir uttrykk for at de får det med seg.  :ler:

:ler: Hva er det med svigermødre og duer egentlig? Min svigermor bryr seg ingenting, hun letter bare på skinka og smeller de ut. :ler:

------------------------

Jaja, da er jeg blitt 50% sykemeldt igjen. :sjenert: Ble såpass dårlig (kvalm) utover dagen i dag at jeg tok turen innom bedriftslegen. Så nå blir det nok en hjemmedag på meg i morgen, så går jeg heller på jobb igjen fredag. Er ufattelig trøtt, så i morgen skal jeg sove, sove, sove...

Gjest Madeline
Skrevet

Godt at du har blitt 50% sykemeldt når du føler deg så dårlig. Ta det med ro og lytt til kroppen din. Å sove mye høres fornuftig ut slik du har det nå. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...