Fru Fomle Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #2723 Skrevet 15. desember 2006 Uff, ja... Sabeltann er ikke verdenskjent enda desverre... Men det kommer nok ← Min 5-åring håper ikke det, det er jo så barnslig at han nekter å bli sett i nærheten av noe med Sabeltann på.. Minstemann er vel litt for liten til å ha hørt om Pirates of the c. Du får be storebror om en instendig forklaring, antar han har hørt litt om filmene. Minstemann her i huset er jo like gammel som din eldste, og han gleder seg til han blir gammel nok til å se filmen! (som om det ikke har kommet ørten andre i mellomtiden) Hva er det du stresser med nå da, Fru Fomle? Favorittrugemaskinen min skal jo bare ligge på sofaen nå! ← Vi har tenkt å la vår eldste få se filmen snart. Jeg fikk et anfall med jule-panikk-angst for alt som skulle gjøres av innkjøp, julekortskriving og aktiviteter i tillegg til en hektisk jobbperiode med flere tidsfrister tett oppunder jul... Samme som hvert år egentlig, og hvert eneste år så tenker jeg at neste år må jeg være bedre forberedt. Litt roligere nå, det mangler bare et par gaver. Og julekortene skal jeg gjøre ferdig i helgen. Forhåpentligvis! Ja, ka du driv me'? ← Se over! ← Får oppdatere i kveld, da skal jeg bevilge meg en time eller to på sofaen med PCen på magen.
Gjest Kira Skrevet 15. desember 2006 #2724 Skrevet 15. desember 2006 God tredje søndag i advent-helg, Fru Fomle
Fru Fomle Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #2725 Skrevet 15. desember 2006 God tredje søndag i advent-helg, Fru Fomle ← Takk, Kira! --------------- I kveld har jeg vært flink! Har gjort ferdig 18 julekort, nå gjenstår bare de som skal skrives lite og ingenting på. Herlig følelse og være kommet skikkelig i gang, satser på at resten går som en lek i morgen. Litt usikker på hva vi får gjort i helgen. Minstemann ble syk med feber og kvalme i dag, så vi får se formen hans litt an.. Selv kribler jeg skikkelig i halsen og føler at en forkjølelse er rett rundt hjørnet. Men det er vel like greit at vi er syke nå og slipper det i ferien. I ettermiddag har jeg vært hos frisøren og fikset litt på sveisen. Tok bare litt av tuppene og tynnet endel, frisøren mente jeg burde ha lengst mulig hår til barseltiden så jeg kunne bruke strikk når jeg ikke orket å dille med håret. Som om jeg orker det til vanlig!
Fru Fomle Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #2726 Skrevet 16. desember 2006 Juhu!!! En effektiv dag! Alle julekort er ferdig og sendt avgårde. Vi har fått i hus enda et par julegaver. Så nå mangler jeg bare en ekstra ting til Fomlamannen så er jeg finito finale. Deilig!!
Fru Fomle Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #2727 Skrevet 17. desember 2006 Nå har jeg passert 80 kg! I dag har vi bare slappet av og ikke stresset med noen ting. Sola skinte for første gang på 2 mnd eller noe sånt, så vi fikk gått oss en liten tur og nytt de uvante strålene. Ellers har jeg sett det meste av sport på TV, og glatt droppet å trene selv.. Guttene og jeg har laget en kjempelang jule-lenke, kanskje den blir enda lengre i dagene framover? Og så har vi spist gryterett med hjort, det var godt det! Vi har bestemt oss for å ikke ha juletre i år. Ser ikke det store poenget når vi reiser bort fra bittelille julaften til få dager før nyttårsaften. Guttene blir nok ikke så veldig fornøyd, men jeg antar vi får være med å pynte treet hjemme så da går det nok bra. Har bestilt presang til Fomlemannen i dag, håper den kommer fram i tide.. Ikke krise om den ikke gjør det, da pakker jeg bare inn et bilde.
Gjest Kira Skrevet 17. desember 2006 #2728 Skrevet 17. desember 2006 Jeg skjønner godt at dere dropper treet når dere skal være borte i jula. For mitt vedkommende er juletreet i veien når det kommer til nyttåreaften, men barn tenker kanskje annerledes Og så var det julegavene da. Jeg har også igjen et par gaver som jeg ikke vet hvordan jeg skal få tak i. Nettshopping er sannsynligvis svaret, men nå år tiden fort
vixen Skrevet 17. desember 2006 #2729 Skrevet 17. desember 2006 Håper du ikke stresser for mye i jula da...
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2006 #2730 Skrevet 19. desember 2006 Ingen stresser vel til jul, vel? Hilsen Tårnfrid
Fru Fomle Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #2731 Skrevet 19. desember 2006 Jeg skjønner godt at dere dropper treet når dere skal være borte i jula. For mitt vedkommende er juletreet i veien når det kommer til nyttåreaften, men barn tenker kanskje annerledes Og så var det julegavene da. Jeg har også igjen et par gaver som jeg ikke vet hvordan jeg skal få tak i. Nettshopping er sannsynligvis svaret, men nå år tiden fort ← Der var du borte vekk.. Håper du ikke stresser for mye i jula da... ← Nei, nå har julefreden senket seg. Halvveis ihvertfall. Ingen stresser vel til jul, vel? Hilsen Tårnfrid ← ----------------- Nå begynner førjulsstresset å legge seg på jobb også, utrolig deilig å komme i mål og få levert det man skal! Hadde en relativt kaotisk dag i går med filer som kræsjet og arbeid som måtte gjøres om igjen, men kom i mål selv om den ene etter den andre av kollegaene kaster inn håndkleet på grunn av sykdom. Håper jeg slipper unna dritten som går, men typisk min flaks så får jeg det nok i jula.. Det blir fryktelig lite trening på meg for tiden, har ikke gjort en eneste øvelse siden yoga forrige uke. Heldigvis takler ryggen det greit, men samtidig hadde det vært en ekstra motivasjon til å faktisk gjøre noe om den hadde begynt å små-krangle litt igjen.. Får skjerpe meg i ferien, og ihvertfall etter nyttår! Nå har jeg mest lyst å gå hjem og legge meg under dyna.
vixen Skrevet 19. desember 2006 #2732 Skrevet 19. desember 2006 Ingen stresser vel til jul, vel? Hilsen Tårnfrid ←
vixen Skrevet 19. desember 2006 #2733 Skrevet 19. desember 2006 Nå har jeg mest lyst å gå hjem og legge meg under dyna. ← Samme her, men først skal det jobbes, trenes og klesvaskes og gavepakkes...
Fru Fomle Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2734 Skrevet 20. desember 2006 Ingen stresser vel til jul, vel? Hilsen Tårnfrid ← Ikke før legger jeg ut en skrytete melding om at jeg har full kontroll på jobben, før jeg tar en skikkelig Tårnfrid og planter meg selv godt tilbake nede på jorda. I går glemte jeg å hente poden i barnehagen!!! Kom på det da jeg satte meg i bilen for å kjøre hjem (16.20) og satte himmel og jord i bevegelse for å få storebroren til å løpe til barnehagen. Da jeg kom dit 16.40 stod storebror ute fordi han ikke visste hvilken dør det var... Hjelpe meg for en ettermiddag!!! I tillegg skulle storebror i bursdag og var ikke hjemme før over 20, og han hadde jo ikke fått gjort leksene før han skulle dra... Føler meg som verdens dårligste mor!! Er fremdeles satt ut i dag.. Pluss ganske sur.. Har lyst å gå hjem å legge meg i dag og..
Fru Fomle Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #2736 Skrevet 20. desember 2006 ← Takk, det hjalp litt!
vixen Skrevet 20. desember 2006 #2737 Skrevet 20. desember 2006 Dagen i dag blir en helt annen enn dagen i går!
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2006 #2738 Skrevet 20. desember 2006 Sånne Tårnfrid-øyeblikk har vel alle mødre av og til, kunsten er å se det komiske i det. Søren ikke lett når man er for sent ute, eller glemmer noe, men akkurat det å forestille seg som Tårnfrid Det med lekser og bursdager er noe dritt. Ingen av ungene her i huset klarer å gjøre lekser etter kl 1900, det er bare å glemme. Heldigvis har de fått lekseplaner for hele uka, så det er (om man ikke i et Tårnfrid-øyeblikk også glemmer det) relativt enkelt å planlegge litt *kremt* Man får trøste seg med at summa summarum så går det jo bra
Gjest Kira Skrevet 21. desember 2006 #2739 Skrevet 21. desember 2006 God ettermiddag Tårnfrid Jeg har også glemt å hente barn en gang. Var litt flau da ja Er du klar for juleferie nå?
Fru Fomle Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #2740 Skrevet 21. desember 2006 Takk, vixen og Marillia. Kan (nesten) le av hele episoden nå.. God ettermiddag Tårnfrid Jeg har også glemt å hente barn en gang. Var litt flau da ja Er du klar for juleferie nå? ← Er du den jeg tror du er?? --------------------- Det er JULEFERIE!!!!! Føles helt fantastisk etter en intens jobbedag. Var helt gjennomsvett en periode... Men vi kom i mål, og det er det viktigste. Nå er det meste av klær og gaver pakket, så i morgen er det bare å stå opp og laste i bilen. Satser på å komme oss avgårde ganske tidlig, det blir nok stor trafikk utover dagen og laaange ferjekøer... Så da spørs det om jeg kommer på KG mer før vi er vel hjemme igjen uti romjula. Vil derfor ønske alle som er innom en riktig god jul!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå