Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #2321 Skrevet 8. juli 2006 Drar dere i morgen? Telt er jo kjempekoselig! I oppholdsvær vel og merke, vi kjøpte telt for 4 år siden, men har enda ikke brukt det Målet i år er å få i alle fall en natt i telt. Det verste av alt med hele teltkjøpet, var at vi i tillegg kjøpte selvoppblåsende liggeunderlag og to nye soveposer - og alt ligger ubrukt Ha en riktig god tur, og kos dere så masse! Kanskje vi sees ned i Dalene?
Fru Fomle Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #2322 Skrevet 8. juli 2006 Blir været for ille så får vi heller finne oss en hytte eller hotell. Fordelen med telt er friheten, vi slipper å være bundet av å bestille i forveien. Synd med ubrukt utstyr, håper dere kommer dere på tur i sommer! Vi hadde en natt i fjor på campingplass i 3-manns telt, det er grunnen til at vi kjøpte større telt i år. Så får vi håpe det blir mer vellykket! Drar dere sørover i morgen? Vi drar vel litt utpå formiddagen tenker jeg, må rekke fram til hotellet før VM-finalen.
Fru Fomle Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #2324 Skrevet 8. juli 2006 Jeg skal vinke når dere kjører forbi ← Da får jeg vinke til alle jeg ser!
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #2325 Skrevet 8. juli 2006 Blir været for ille så får vi heller finne oss en hytte eller hotell. Fordelen med telt er friheten, vi slipper å være bundet av å bestille i forveien. Synd med ubrukt utstyr, håper dere kommer dere på tur i sommer! Vi hadde en natt i fjor på campingplass i 3-manns telt, det er grunnen til at vi kjøpte større telt i år. Så får vi håpe det blir mer vellykket! Drar dere sørover i morgen? Vi drar vel litt utpå formiddagen tenker jeg, må rekke fram til hotellet før VM-finalen. ← Vi drar ikke før på torsdag, men dere skulle vel ikke være der så lenge? Jeg får vinke til alle jeg ser, jeg også
Fru Fomle Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #2329 Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hjemme igjen! Har hatt en super-duper tur! Det ble 3 netter på hotell og så 3 netter i telt etterpå. Da var vi fornøyd med teltlivet, og brukte heller siste nattten til å kjøre hjem istedet for å campe. Ble en god liten rundreise, med 1 natt på Geilo, 2 på Lillehammer, 2 i Oslo og 1 i Strømstad. Hunderfossen var helt topp selv om været kunne vært bedre. Og i Oslo fikk vi vist ungene litt rundt og besøkt kjente. I Strømstad ble det mest grensehandling. Og så tok vi ferje fra Strømstad til Sandefjord før vi kjørte hjem. Var hjemme 1/2 3 natt til søndag, da var det godt å sove i sin egen seng igjen. Ryggen har klart seg utmerket, både med telt og masse trasking på asfalt. Faktisk bedre enn de siste ukene før vi reiste, mulig det er et tegn på at jogging ikke er særlig bra.. Har tatt vekta ned fra loftet også, det var ikke noe hyggelig gjensyn. Gårsdagen ble brukt til soling, pakke ut og vaske klær. I dag har vi malt endel ute, men det begynte å regne utpå ettermiddagen. Har også vært en tur på treningssenteret. Satser på flott vær de neste dagene så vi kan ta en tur på stranda før vi reiser videre på tur på torsdag. Endret 18. juli 2006 av Fru Fomle
@lfa Skrevet 17. juli 2006 #2330 Skrevet 17. juli 2006 3+3 på hotell hørtes bra ut. Bra ferien var vellykket og at ryggen har vært fin. Hvor drar dere nå? Familiebesøk?
Fru Fomle Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #2331 Skrevet 18. juli 2006 3+3 på hotell hørtes bra ut. Bra ferien var vellykket og at ryggen har vært fin. Hvor drar dere nå? Familiebesøk? ← Litt kjapp der, må rette opp! Nå drar vi "hjem" en tur, blir vel borte en ukes tid. Satser på å få med oss litt Gladmat når vi kommer hjem.
Gjest synseren Skrevet 18. juli 2006 #2332 Skrevet 18. juli 2006 Gladmatfestivalen skal vi også få med oss. Mye god mat der !! Ha en fortsatt fin ferie !
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #2333 Skrevet 18. juli 2006 Skjønner godt at 3 netter i telt er nok, da er det deilig å sove i senga si igjen I Strømstad har de noen utrolig gode spare-ribs. Bare et lite tips til grillmat, det er fantastisk godt Apropos mat, gladmatfestivalen høres spennende ut, hva er det?
Fru Fomle Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #2334 Skrevet 18. juli 2006 Gladmatfestivalen skal vi også få med oss. Mye god mat der !! Ha en fortsatt fin ferie ! ← Vi har som regel alltid hatt ferie og vært bortreist under Gladmat, så til en forandring får vi det med oss dette året. I tillegg skal foreldrene mine i bryllup her i nabolaget den helga og da har vi barnevakt. I dag tok vi en pause fra malingen midt på dagen og dro en liten tur på stranda. Aaalt for kaldt i vannet etter min smak Men ungene koste seg, sprang etter bølgene og rullet seg i sanden. Og jeg har klart å bli ganske så rød på beina.. I morgen blir det høyere faktor! Nå står lasagne i ovnen. Ikke akkurat sommermat, men noe av det beste jeg og Lillemann vet.
Fru Fomle Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #2335 Skrevet 18. juli 2006 Skjønner godt at 3 netter i telt er nok, da er det deilig å sove i senga si igjen I Strømstad har de noen utrolig gode spare-ribs. Bare et lite tips til grillmat, det er fantastisk godt Apropos mat, gladmatfestivalen høres spennende ut, hva er det? ← Gikk dessverre glipp av spare-ribs.. Her kan du lese litt om Gladmat. De fyller hele Vågen i Stavanger med boder av alle slag der man kan gå rundt og kjøpe smaksbiter der man vil.
Gjest Madeline Skrevet 18. juli 2006 #2336 Skrevet 18. juli 2006 Så godt at dere fikk en vellykket tur. At det holdt med 3 netter i telt skjønner jeg godt. Sist vi lå i telt gikk alt galt; regnvær, oppblåsbart liggeunderlag med hull, sovepose som lå igjen hjemm osv. Etter den turen har jeg bestemt meg for at skal vi på tur så leier vi en hytte eller bor på hotell. Teltet skal bli igjen hjemme. Det kan heller settes opp i hagen slik at ungene kan sove der noen netter på sommeren hvis de vil. Jeg har visst blitt såpass gammel at jeg foretrekker en skikkelig madrass .
Fru Fomle Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #2337 Skrevet 18. juli 2006 Så godt at dere fikk en vellykket tur. At det holdt med 3 netter i telt skjønner jeg godt. Sist vi lå i telt gikk alt galt; regnvær, oppblåsbart liggeunderlag med hull, sovepose som lå igjen hjemm osv. Etter den turen har jeg bestemt meg for at skal vi på tur så leier vi en hytte eller bor på hotell. Teltet skal bli igjen hjemme. Det kan heller settes opp i hagen slik at ungene kan sove der noen netter på sommeren hvis de vil. Jeg har visst blitt såpass gammel at jeg foretrekker en skikkelig madrass . ← Jeg hadde 5 cm tykt oppblåsbart liggeunderlag og det gikk veldig bra. Kunne faktisk hatt flere netter i telt jeg, men gemalen nektet. Fikk testet teltet skikkelig også, første natta så regnet det skikkelig hele natta. Så nå vet vi at det er vanntett. Men det merkes at det ikke akkurat er et kvalitets-telt, innerteltene hang og slang og krevde kreative løsninger for å henges opp skikkelig. Og så ble det skikkelig kaldt, spesielt siste natta sov minstemann urolig fordi han var kald. Så sånn sett ble jeg også mettet på teltliv.
@lfa Skrevet 18. juli 2006 #2338 Skrevet 18. juli 2006 Matfestivalen skal vi også prøve å få med oss. H@nnsauen kommer hjem akkurat i tide, så vi tenkte vi skulle prøve å ta oss en tur. :icon_smile: Jeg liker foressten også lasagne...
Fru Fomle Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #2339 Skrevet 19. juli 2006 Matfestivalen skal vi også prøve å få med oss. H@nnsauen kommer hjem akkurat i tide, så vi tenkte vi skulle prøve å ta oss en tur. :icon_smile: Jeg liker foressten også lasagne... ← Jeg liker egentlig alt jeg... I kveld har vi hatt reker (det er da sommermat ) og sprettet 3-liters dunken med hvitvin vi kjøpte i Sverige. Minn meg vennligst på at neste gang jeg skal handle vin så bør jeg kjøpe noe jeg vet er bra. Men det går da ned altså. I dag har det vært så varmt at det til og med ble for varmt på terassen her. Og det er ekstremt sjelden i "ytre strok". Har fått ordnet diverse praktiske ting med bankbesøk og nye lånepapirer. Og så har jeg kjøpt en kasse jordbær som er renset og puttet i fryseren for senere glede! Håper det går bedre enn fjorårets kasse, mesteparten av den gikk i søpla her i vår da vi måtte tømme fryseren i all hast.. I morgen blir det pakking når vi står opp og så reiser vi litt utpå dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå