Fru Fomle Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #2261 Skrevet 16. juni 2006 Uff, stakkars liten. Går det bedre med foten? ← Heldigvis er hevelsen på retur og han går tilnærmet normalt igjen. I ettermiddag skal han ha bursdagsselskap så da antar jeg alt er glemt. Endelig fredag, må si jeg gleder meg til helg og litt avslapning. Mye som skjer, og jeg kommer meg alt for sent i seng for tiden så jeg føler jeg går rundt i en døs. Etter å ha hatt huset fullt av viltre 8-åringer i dag tenker jeg at jeg slokner i stolen foran TVen. I morgen reiser Fomlemannen på en ukes jobbreise. Han har virkelig stått på de siste dagene, og 3 av husets vegger er malt første strøket. Tror ikke jeg kommer til å male så mye mens han er borte, men kan jo gjøre litt hvis ånden skulle komme over meg. Får heller avslutte trappe-prosjektet mitt, det har stått på stedet hvil hele denne uka. Har fått trent litt de to siste dagene, så i dag går jeg som en olding.
Fru Fomle Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #2263 Skrevet 16. juni 2006 Sjekket akkurat skatteoppgjøret, får igjen nesten 8 700 kr! Bursdag unnagjort, så nå sitter jeg og koser meg med (velfortjent?) vin! Var dessverre litt dårlig oppmøte i år også, 5 av 12 inviterte i klassen kom... Irriterer meg litt at folk er så dårlig å gi beskjed om at ungen ikke kommer, kun 2 ringte. Men hovedpersonen var svært fornøyd med dagen så da er jeg det også. I går tok jeg forresten "skrittet" og fikk fjernet spiralen. Har skyldt masse hormonelle ting på den, så gjenstår det å se om den egentlig var synderen. Kan ikke si jeg gleder meg til å få mensen igjen, det er supergreit å slippe det styret der.
Fru Fomle Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #2264 Skrevet 16. juni 2006 God helg, kos deg så mye! ← Takk, det skal jeg!
@lfa Skrevet 16. juni 2006 #2265 Skrevet 16. juni 2006 Irriterende når folk ikke greier å si i fra om at de ikke kommer. Skjønner godt at du irriterer deg over det. Men bra at bursdagsbarnet ble fornøyd likevel. Mensen er noe herk. Min er i alle fall det. Håper din blir mer samarbeidsvillig. Ha en kjempefin helg!
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2006 #2266 Skrevet 17. juni 2006 Jeg får igjen en tusenlapp mindre enn deg, deilig å få litt ekstra å shoppe for God helg
Gjest Myztica Skrevet 17. juni 2006 #2267 Skrevet 17. juni 2006 OJJ, så godt å få igjen så mye på skatten da Får igjen et par tusen lapper under deg jeg da... Men er fornøyd allikevel Ha en fin helg
Fru Fomle Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #2268 Skrevet 17. juni 2006 Takk @lfa, Marillia og LinKri! I dag har jeg gjort minst mulig - kjempedeilig! Sov lenge og har kun gjort det aller mest nødvendige. Det har vært kjempefint vær og ingen vind, så kroppen min har endelig fått en skikkelig sol-dag. I morgen får vi visst regn igjen.. Kjørte Fomlemannen til flyplassen i ettermiddag, så nå er jeg alene hjemme. Ikke så lenge, mor kommer i morgen så jeg kan reise til Trondheim mandag. Vet ikke helt hvor lenge hun blir, satser på ihvertfall onsdag. Tirsdag skal jeg på shopping med en venninne, regner med at det flyr litt skattepenger da. Jeg har billett til konsert neste lørdag som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Har spurt ei om å sitte barnevakt, men ikke fått noe svar ennå. Får purre litt, har nemlig veldig lyst å komme meg ut...
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2006 #2269 Skrevet 17. juni 2006 Jeg har brukt litt av skattepengene i dag - sånn på forskudd
Gjest synseren Skrevet 18. juni 2006 #2270 Skrevet 18. juni 2006 Sikkert godt med en avslappings dag i går. Det trengte du sikkert! Innimellom alle plikter må en sette av tid til å pleie seg selv. Viktig det. Ha en fin søndag!
Fru Fomle Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #2271 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har brukt litt av skattepengene i dag - sånn på forskudd ← Etter å ha sjekket bankkontoen i dag og betalt et par regninger så kommer de skattepengene veldig godt med. Ser nesten ikke ut som jeg har råd til noen utskeielser i det hele tatt. Sikkert godt med en avslappings dag i går. Det trengte du sikkert! Innimellom alle plikter må en sette av tid til å pleie seg selv. Viktig det. Ha en fin søndag! ← Gårsdagen var veldig deilig ja. Så i dag hadde jeg mer energi til å få gjort unna litt husarbeid og trappemaling igjen. -------------------- Som forventet var det slutt på finværet, så da hadde jeg ingen unnskyldning til å skulke malingsjobben lenger. Godt å være ferdig med det verste, nå gjenstår bare et siste strøk på selve trinnene + diverse småplukk på utsiden. Tror jeg sier meg fornøyd med fargen likevel. I ettermiddag kom mor, så da fikk jeg tatt meg en treningsøkt i kveld. Var tung og daff i kroppen, men fikk opp dampen etterhvert og tror jeg klarte å presse på litt ekstra. Så nå føler jeg meg klar for neste skritt i joggeprogrammet jeg følger. I morgen tidlig reiser jeg på tur igjen. Flyet går 06.25, kommer ikke til å få gjort mye fornuftig etter en så brutal start på dagen . Heldigvis kommer jeg forholdsvis tidlig hjem, så jeg får heller ta en ettermiddagslur da. Litt spent på morgendagen, er bare blitt bedt om å komme til kontoret i Trondheim der avdelingslederen sitter. Det var veldig viktig at jeg kom akkurat i morgen, så jeg lurer jo litt på hva som skal skje. :klø: Mest sannsynlig ingenting spennede tenker jeg..
Gjest Madeline Skrevet 19. juni 2006 #2272 Skrevet 19. juni 2006 Tror ikke jeg kommer til å male så mye mens han er borte, men kan jo gjøre litt hvis ånden skulle komme over meg. Får heller avslutte trappe-prosjektet mitt, det har stått på stedet hvil hele denne uka. ← Jeg tør ikke telle etter hvor lenge det har vært stillstand når det gjelder taklistene i stua. De ligger fremdeles urørt . Bursdag unnagjort, så nå sitter jeg og koser meg med (velfortjent?) vin! Var dessverre litt dårlig oppmøte i år også, 5 av 12 inviterte i klassen kom... Irriterer meg litt at folk er så dårlig å gi beskjed om at ungen ikke kommer, kun 2 ringte. Men hovedpersonen var svært fornøyd med dagen så da er jeg det også. ← Sånn var det når frøkna mi skulle feire bursdagen sin for ikke lenge siden. Heldigvis var hovedpersonen fornøyd likevel. De som kom hadde det moro. Det er ikke så lett å få presset inn en bursdag mellom alle avslutningene i juni. I tillegg er det mange som startet sommerferien tidlig.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #2273 Skrevet 19. juni 2006 Sånn var det når frøkna mi skulle feire bursdagen sin for ikke lenge siden. Heldigvis var hovedpersonen fornøyd likevel. De som kom hadde det moro. Det er ikke så lett å få presset inn en bursdag mellom alle avslutningene i juni. I tillegg er det mange som startet sommerferien tidlig. ← Ungene merker det nok ikke, men det er irriterende når man dekker på og lager til mat/godteposer/leker som er beregnet for 12, og så kommer det bare 5. Det er jo bare å ta en telefon for å si i fra at barnet dessverre ikke kan komme, det er vel ikke så vanskelig? Det er jo vanlig høflighet!?! Sånn sett så er det ofte litt kjekkere å ha få i bursdagen enn å ha huset fullt. Vi har hatt selskap med 22 stk gutter, og det var kaotisk! Det var vinter og snøføyk ute, så jeg kunne ikke engang ha opp altandøra. Det var da jeg lovte meg selv at neste bursdag skulle bli på McDonalds (noe det forøvrig ikke ble, jeg har litt kort hukomelse) Ha en flott uke
@lfa Skrevet 20. juni 2006 #2274 Skrevet 20. juni 2006 Skjedde det noe spennende i Trondheim? :smile:
Fru Fomle Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #2275 Skrevet 21. juni 2006 Sånn var det når frøkna mi skulle feire bursdagen sin for ikke lenge siden. Heldigvis var hovedpersonen fornøyd likevel. De som kom hadde det moro. Det er ikke så lett å få presset inn en bursdag mellom alle avslutningene i juni. I tillegg er det mange som startet sommerferien tidlig. ← Ungene merker det nok ikke, men det er irriterende når man dekker på og lager til mat/godteposer/leker som er beregnet for 12, og så kommer det bare 5. Det er jo bare å ta en telefon for å si i fra at barnet dessverre ikke kan komme, det er vel ikke så vanskelig? Det er jo vanlig høflighet!?! Sånn sett så er det ofte litt kjekkere å ha få i bursdagen enn å ha huset fullt. Vi har hatt selskap med 22 stk gutter, og det var kaotisk! Det var vinter og snøføyk ute, så jeg kunne ikke engang ha opp altandøra. Det var da jeg lovte meg selv at neste bursdag skulle bli på McDonalds (noe det forøvrig ikke ble, jeg har litt kort hukomelse) Ha en flott uke ← Neste år får vi heller prøve og legge bursdagsfeiringen til august.. Og ikke skrive navn på godteposene på forhånd. Skjedde det noe spennende i Trondheim? :smile: ← Nei! Ble egentlig litt oppgitt over hele opplegget, jeg bare satt der og jobbet. 5 min før jeg skulle gå fikk plutselig avdelingslederen litt panikk og fant ut at han måtte jo snakke litt med meg.. Og da ble det sagt akkurat det samme som han har sagt til meg tidligere. Litt irriterende når jeg tross alt hadde styrt litt ekstra med barnepass og sånn for å komme. Pluss at det er i overkant drøyt å betale 5000,- for en tur til Trondheim for å spise Dream-is. -------------------- I går var jeg på shopping, det ble en heller uggen opplevelse. Prøvde sikkert 30 dongribukser, og selvtilliten sank for hver eneste en... Endte med å tilslutt gå tilbake og kjøpe den aller første jeg prøvde, snakk om timevis bortkastet tid! Og i dag kjenner jeg det godt i ryggen, ble nok litt i hardeste laget.. Er hos arbeidsgiver i dag, det er heller ikke særlig gøy. Merker jeg har vært borte i 8 mnd, henger ikke med på det de diskuterer lenger.. Går seg nok til etterhvert, men føler meg ganske LOST akkurat nå. Er i bedre humør enn dette innlegget kan tyde på altså.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #2276 Skrevet 21. juni 2006 Jeg hater å handle dongeribukser, så jeg skjønner fortvilelsen din. Det er søren ikke lett å finne noen som både skal være fine, tøffe, fin farge, sitter fint, sitte godt og ikke minst klare å trekke av 5 kg
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #2277 Skrevet 21. juni 2006 I går var jeg på shopping, det ble en heller uggen opplevelse. Prøvde sikkert 30 dongribukser, og selvtilliten sank for hver eneste en... Endte med å tilslutt gå tilbake og kjøpe den aller første jeg prøvde, snakk om timevis bortkastet tid! Og i dag kjenner jeg det godt i ryggen, ble nok litt i hardeste laget.. ← Du skulle sett meg i ferd med å prøve sør-europeiske buksestørrelser på ferie. Jeg skulle ha en litt stilig dongeribukse, men endte opp sånn Så nå må jeg gjøre alvor av jogginga Og det går seg sikkert til på jobben når du får litt tid på deg. Kjenner igjen følelsen
Gjest Madeline Skrevet 21. juni 2006 #2278 Skrevet 21. juni 2006 I går var jeg på shopping, det ble en heller uggen opplevelse. Prøvde sikkert 30 dongribukser, og selvtilliten sank for hver eneste en... Endte med å tilslutt gå tilbake og kjøpe den aller første jeg prøvde, snakk om timevis bortkastet tid! ← Kjenner igjen følelsen. I tillegg er det alltid lys og speil som fremhever alt de ikke skal
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #2279 Skrevet 22. juni 2006 Mamma har et vidunderlig speil på badet, det trekker nemlig av minst 5 kg! De er på ferie nå, lurer veldig på om jeg skal stikke over til henne og skru ned speilet. Jeg trenger det desperat!
Fru Fomle Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #2280 Skrevet 22. juni 2006 Jeg hater å handle dongeribukser, så jeg skjønner fortvilelsen din. Det er søren ikke lett å finne noen som både skal være fine, tøffe, fin farge, sitter fint, sitte godt og ikke minst klare å trekke av 5 kg ← Du skulle sett meg i ferd med å prøve sør-europeiske buksestørrelser på ferie. Jeg skulle ha en litt stilig dongeribukse, men endte opp sånn Så nå må jeg gjøre alvor av jogginga Og det går seg sikkert til på jobben når du får litt tid på deg. Kjenner igjen følelsen ← Kjenner igjen følelsen. I tillegg er det alltid lys og speil som fremhever alt de ikke skal ← Ut fra innleggene over så kan jeg vel trygt konkludere med at det ikke bare er meg som sliter på dongribukse-fronten. til dere!! Mamma har et vidunderlig speil på badet, det trekker nemlig av minst 5 kg! De er på ferie nå, lurer veldig på om jeg skal stikke over til henne og skru ned speilet. Jeg trenger det desperat! ← :drømme: --------------------------- Nå begynner jeg å bli lei av syke barn. Når den ene endelig er frisk så begynner nestemann og sånn har de vært de siste månedene.. Nå er det minstemann som har fått øyekatarr. Gjenklistrede øyne både i går og i dag, i natt måtte jeg opp til han og få opp øynene hans midt på natta.. Godt jeg har mor på besøk til avlastning! Men i dag gikk jeg hjem etter lunsj for å få han til lege. Så nå er det drypping 5 ganger per dag . Ellers skjer det fryktelig lite spennende. Jeg har fremdeles ikke fått gjort ferdig trappa, kanskje det skjer i dag.. Var og trente styrke i går, må skjerpe meg nå så jeg ikke får tilbakefall med ryggen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå