Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #2241 Skrevet 7. juni 2006 Ny dagbok herved åpnet. Kjentes som et riktig tidspunkt
Fru Fomle Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #2245 Skrevet 9. juni 2006 Lenge siden sist, det er så mye som skjer for tiden at det nesten går litt i surr. Nå gleder jeg meg til en avslappende helg og ikke noe reising neste uke heldigvis! Dette opplegget med to jobber er ganske så stressende, burde jobbet 110% på utplasseringsjobben for å få ting ferdig. Bør nok jobbe noen timer i helga for å få senket skuldrene litt, men har malingsjobber som venter hjemme. til alle som er innom, er det blitt en ny trend med nye dagbøker?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #2246 Skrevet 9. juni 2006 Innom med en før jeg reiser til sydligere strøk. Typisk at det da blir 30 grader hjemme Håper du får slappet av og kost deg litt.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #2247 Skrevet 9. juni 2006 Kos deg hjemme i helgen du, og la jobb være jobb.
Fru Fomle Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #2248 Skrevet 9. juni 2006 Innom med en før jeg reiser til sydligere strøk. Typisk at det da blir 30 grader hjemme Håper du får slappet av og kost deg litt. ← Heldig du som skal på ferie, heldigvis er det ikke så mange ukene igjen å jobbe for meg heller!! Kos deg hjemme i helgen du, og la jobb være jobb. ← Jeg kan ikke! Disse reisene jeg er ute på skaper ganske mye jobb i ettertid. Og så er vi egentlig kontraktsfestet til å levere rapport 5 arbeidsdager etter siste møte. Det er rett og slett ikke mulig å få til når jeg blir sendt på et nytt slikt oppdrag hver helg. Men det er veldig lærerikt da, har mye større utbytte av hver uke nå enn jeg hadde i starten. Heldigvis er det helg! Vi har vært ute og kjøpt både husmaling og trappemaling. Spiste middag på DollyDimples, så i kveld må det bli joggetur for å forbrenne litt av ukens synder. Jeg har vasket badet + et par gulv. Jeg må også få vasket over trappa med et slags løsemiddel så det er klart for maling i morgen. I morgen er det barseltreff på formiddagen og på kvelden skal jeg ut og spise sammen med en gjeng fra hjemstedet mitt. Barndomsvenninna mi blir 30, og de er i byen for å markere det. Siden hun er ganske gravid blir det stille og fredelig uten de store sprellene.
Fru Fomle Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #2249 Skrevet 10. juni 2006 Hersens tåke!!! I dag skulle vi få sol og fint vær, men hva skjer??? Tåke, tåke og atter tåke... Det positive er at jeg ikke har noen unnskyldning til ikke å fortsette med trappeprosjektet mitt. Så nå har jeg vasket den med tynner og satt et par millioner hjerneceller ut av funskjon. Får nok ikke malt før i morgen, men nå er jeg ihvertfall i gang.
Gjest Madeline Skrevet 10. juni 2006 #2250 Skrevet 10. juni 2006 Her har gradestokken nærmet seg 30 grader i skygge og det har vært strålende sol. Jeg har til og med badet flere ganger i dag. Hvis det er noen trøst så var vannet iskaldt .
Fru Fomle Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #2251 Skrevet 11. juni 2006 Her har gradestokken nærmet seg 30 grader i skygge og det har vært strålende sol. Jeg har til og med badet flere ganger i dag. Hvis det er noen trøst så var vannet iskaldt . ← Heldigvis så ble det bra vær her også i dag! Hadde ikke forventet det, da jeg kjørte hjemover etter middag i går kveld lå tåka tjukk som graut og jeg så nesten ikke 50 m foran bilen. Og i dag morges ble jeg vekket av noe som hørtes ut som tåkelurer. Men da vi stod opp var det sol og fint. Har ikke vært så veldig hett, men gikk fint an å sitte ute i bikini. Jeg brukte noen timer inne på å male trapp, men fant etterhvert ut at jeg ikke kunne være inne i sånt vær! Så da ble det luking ute. Kommer til å ta en eeevighet å få ryddet opp i hagen, men vi får bare prøve å ikke la det gro helt over dette året og så komme strekere tilbake med hageprosjekter etterhvert. Fomlemannen har fortsatt med maling av huset. Han skifter også ventiler utvendig, og i dag dro han ut ca. 1 kubikk med gamle reir fra en enkelt ventil. Nå leste han hva jeg skrev og ble dødelig fornærmet fordi jeg kaller han Fomlenannen. I ettermiddag fikk jeg endelig tatt meg en skikkelig treningstur igjen, første gang siden mandag. Må skjerpe meg på både på trenings- og kostholdsfronten framover, har blitt litt for mange utskeielser.. Og i kveld har jeg malt resten av trappa. Litt usikker på gråfargen, den ser litt lyslilla/blå ut i enkelte lys... Får se det litt an i morgen og eventuelt kjøpe en annen farge. Gråfarger er bare utrolig vanskelig!! Jeg har latt jobb være jobb i helga og klart å koble ut. Nå er det heldigvis ingen reising i uka som kommer og da antar jeg at jeg klarer å komme meg litt mer ajour. Det er slitsomt å hele tiden ha følelsen å ligge 4-5 dager på etterskudd, så nå håper jeg det retter seg. På privaten blir det derimot en travel uke. I morgen er det grilling på SFO, tirsdag får jeg besøk av to gamle studie-veninner, torsdag grilling i barnehagen og fredag skal eldstemann ha bursdagsselskap. Så det er ingen fare for at jeg får fritidsproblemer.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2006 #2252 Skrevet 11. juni 2006 :Nå leste han hva jeg skrev og ble dødelig fornærmet fordi jeg kaller han Fomlenannen. ← I juni er det alltid mye som skal skje, enkelte uker er det noe nesten hver kveld. Det er sannelig ikke lett å få til hverken trening eller tur. To uker til, så blir det vel litt roligere?
Gjest synseren Skrevet 12. juni 2006 #2253 Skrevet 12. juni 2006 Nydelig vær her for tiden! Når det gjelder hageprosjektet så får dere ta det litt etter litt. Grått er ikke alltid grått i alle lys, håper du finner en farge du liker. Fomlemannen er da ett koselig navn . Ha en fin uke!
Gjest Madeline Skrevet 12. juni 2006 #2254 Skrevet 12. juni 2006 På privaten blir det derimot en travel uke. I morgen er det grilling på SFO, tirsdag får jeg besøk av to gamle studie-veninner, torsdag grilling i barnehagen og fredag skal eldstemann ha bursdagsselskap. Så det er ingen fare for at jeg får fritidsproblemer. ← Det er travelt de siste ukene før sommerferien. Vi som har unger har som regel ingen fritidsproblemer på denne tiden. Det kan være temmelig slitsomt, men om noen år, når ungene er store, vil vi nok savne denne tiden.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #2255 Skrevet 13. juni 2006 Det tror faktisk jeg også, det er jo sosialt også dette med alle disse avslutningene! Mange av foreldrene til barnas klassekamerater har jeg selv gått på skole med, og selv om vi bor i samme bydel, er det noen jeg nesten aldri ser. Ha en fin dag
Fru Fomle Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #2256 Skrevet 13. juni 2006 Nydelig vær her for tiden! Når det gjelder hageprosjektet så får dere ta det litt etter litt. Grått er ikke alltid grått i alle lys, håper du finner en farge du liker. Fomlemannen er da ett koselig navn . Ha en fin uke! ← Blir litt stressa fordi jeg føler hagen gror helt over. Men vi får bare prøve og ta unna det verste så blir det nok mer tid til hage-arbeid senere. Halve trappe ble malt med strøk nr. 2 i går, tror ikke jeg bytter farge likevel. Ser helt ok ut når det er overskyet og det er det jo stort sett her uansett. Det er travelt de siste ukene før sommerferien. Vi som har unger har som regel ingen fritidsproblemer på denne tiden. Det kan være temmelig slitsomt, men om noen år, når ungene er store, vil vi nok savne denne tiden. ← Vi vil helt sikkert savne det ja. Det tror faktisk jeg også, det er jo sosialt også dette med alle disse avslutningene! Mange av foreldrene til barnas klassekamerater har jeg selv gått på skole med, og selv om vi bor i samme bydel, er det noen jeg nesten aldri ser. Ha en fin dag ← I går ble det ihvertfall veldig sosialt. Været var jo bare helt fantastisk, og etter den første småstressa halvtimen der alle skal grille samtidig og det nesten ikke var sitteplasser å oppdrive ble vi sittende og prate i timevis. Vi var omtrent de siste som gikk hjem. -------------------- I dag ble det en uventet hjemmedag på meg. Eldstemann tråkket i noe i hagen i går kveld, og i dag tidlig var han litt hoven under hælen og kunne ikke stå på foten... Jeg prøvde å åpne såret litt med en skalpell, men kan ikke se noe inni der. Og siden han har en rød stripe fra såret og litt opp på foten regner jeg med det allerede er en betennelse. Etter mye om og men fikk vi legetime 13.30, fastlegen vår var selvfølgelig bortreist og på "reserve-legekontoret" var det omtrent klin umulig å komme gjennom på telefon. Ringte i over 1/2 time, da jeg endelig kom gjennom var jeg . Så nå har jeg fått ryddet litt i kaos-huset, det trengtes virkelig. Fy flate så mye dritt det samler seg på kort tid. Har støvsugd stua også og det burde jeg nok ikke ha gjort...
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #2257 Skrevet 13. juni 2006 Stakkars gutt da, vet han hva han har tråkket på? Heldigvis går det raskt over når man får penicillin, men han må prøve å holde foten i ro ett par dager. (jada, det er lett i den alderen ) Legen vår sa at minstemann vår skulle spille mye data ett par dager - til minstemans store glede Gutter i den alderen har lett for å glemme seg, og det er mye mer fristende å spille fotball enn å hinke rundt Det kan være lurt å sitte litt med foten i lunkent grønnsåpevann, det var rådet vi fikk på legevakten God bedring til eldstemann
Fru Fomle Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #2258 Skrevet 14. juni 2006 Han fikk penicillin, så nå regner jeg med det blir bedre fort. Kjørte han til skolen i dag så han skulle slippe å belaste foten for mye. I går kveld hadde jeg besøk av to gamle studie-veninner, det var kjempekoselig! Hun ene har jeg ikke sett på flere år, og hun andre er det ikke så ofte jeg treffer heller selv om vi bor 20 min kjøring fra hverandre. Laget lav-karbo brownies-kake, den var ikke særlig vellykket. Må si jeg foretrekker kaker av det "syndige" slaget. Hmm, tror jeg går hjem jeg. Er s fint vær at jeg dropper siste halvtimen.
Gjest Madeline Skrevet 14. juni 2006 #2259 Skrevet 14. juni 2006 Pencilinen gjør nok susen slik at foten til gutten din snart er helt fin igjen. Det er herlig å gå barbent ute nå, men det kan fort føre til sår under foten hvis en tråkker på noe skarpt/spisst. Som regel går det greit, men noen ganger blir det betente sår. Når det gjelder kaker så er nok de "syndige" de mest vellykede. Det bør vi kunne unne oss i spesielle anledninger. Problemet er ikke det vi skeier ut med en sjelden gang, men det vi spiser til vanlig.
vixen Skrevet 15. juni 2006 #2260 Skrevet 15. juni 2006 Uff, stakkars liten. Går det bedre med foten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå