Gå til innhold

Fomleriene

Fremhevede innlegg

Skrevet
Godt at ungene er friske igjen.

Jeg er lei av egg for tiden, så i går bakte jeg Ingers Rugbrød, godt å få litt forandring i kosten. IR er i grunnen greit å spise i forhold til blodsukkeret, så det er vel ikke det dummeste jeg gjør. Synes vekta har stått stille en stund, er sur for det, men det er ikke noe annet å gjøre enn å fortsette :sjenert:

Ha en fin fridag :klem:

Det er begredelig framgang på vektfronten her også :forvirret: . Ennå ikke lei av egg, men derimot av diverse varianter salat.. Har kjøpt inn rug-knekkebrød, og har planer om litt bakst også. Må variere litt innimellom, ellers blir jeg gal. ;)

Håper du har en fin fridag, og at hele familien er friske igjen. Og at det ikke regner hele tiden  :)

Og det er utrolig godt å komme hjem og sove i sin egen seng. Jeg blir bare mer og mer kresen på seng, snart er jeg vel verre enn prinsessen på erten  :ler:

:klem:

Heldigvis kom vi oss gjennom turen uten regn, kom bare noen få dråper helt på slutten. Det var en kjempefin tur, gikk i en skog med massevis av maurtuer. Mange av de var mye høyere enn en voksen mann. :overrasket:

Har dessverre vært litt sur i dag, er nok ennå sliten etter søvnmangel. Og prinsessen på erten er visst jeg også kira. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest synseren
Skrevet
:vinke: Innom for å ønske deg og familien en fin helg!
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg synes du er riktig flink til både trim og sunt kosthold for tiden. Når jeg er innom her og leser så kjenner jeg den dårlige samvittigheten komme snikende :sjenert:.

Ha en riktig fin helg :klem:.

Skrevet
Rugknekkebrød er jo både godt og sunt :)

:Nikke:

:vinke: Innom for å ønske deg og familien en fin helg!

Takk det samme! :)

Jeg synes du er riktig flink til både trim og sunt kosthold for tiden. Når jeg er innom her og leser så kjenner jeg den dårlige samvittigheten komme snikende :sjenert:.

Ha en riktig fin helg :klem:.

Kostholdet mitt er nok ikke allverdens for tiden, men trening går nokså greit å få gjennomført. Dessverre så føler jeg at trening er så høyt prioritert i perioder at det går ut over absolutt alt annet. :sjenert: Du må absolutt ikke få dårlig samvittighet for manglende trim for tiden, du har så mye annet å gjøre for tiden. :troest: Det tar tid å komme inn i nye rutiner, men jeg er sikker på at det ikke er lenge før du også er godt igang igjen. :klem:

------------------------

Jeg er kommet til at jeg er på god vei til å bli skikkelig uvenn med kroppen min. :rodme: Er alt for fokusert på de ekstra kiloene som det aldri virker å ville slippe taket. Veier meg flere ganger om dagen, og tenker konstant på mat og trening. Klarer nesten ikke å ha andre tanker i hodet, og det begynner å gå ut over resten av familien... Og så blir jeg så deppa når vekta ikke viser det jeg ønsker at det ender med at jeg spiser alt mulig "ulovlig".

Vil ikke ha det sånn som dette lenger. :sur: Så nå har jeg satt badevekta på et skap på loftet og har tenkt å drøye en stund med å veie meg igjen. Skal fokusere på det positive framover, at jeg tross alt har kommet meg 99% etter å ha vært tilnærmet lam for 4 måneder siden. Skal være flink å trene framover også og prøve og spise sunt, men ikke koble det til vekt hele veien..

Så får vi se hvordan det går.. :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg er kommet til at jeg er på god vei til å bli skikkelig uvenn med kroppen min. :rodme: Er alt for fokusert på de ekstra kiloene som det aldri virker å ville slippe taket. Veier meg flere ganger om dagen, og tenker konstant på mat og trening. Klarer nesten ikke å ha andre tanker i hodet, og det begynner å gå ut over resten av familien... Og så blir jeg så deppa når vekta ikke viser det jeg ønsker at det ender med at jeg spiser alt mulig "ulovlig".

Vil ikke ha det sånn som dette lenger. :sur: Så nå har jeg satt badevekta på et skap på loftet og har tenkt å drøye en stund med å veie meg igjen. Skal fokusere på det positive framover, at jeg tross alt har kommet meg 99% etter å ha vært tilnærmet lam for 4 måneder siden. Skal være flink å trene framover også og prøve og spise sunt, men ikke koble det til vekt hele veien..

:klem: Jeg kjenner meg dessverre så alt for godt igjen, kanskje jeg skal være smart og sette vekk vekta jeg også :sjenert:

Kanskje det er i hodet det sitter? Man skal ikke se vekk i fra det, når man konstant går rundt å tenkter på vekt, kosthold og trening, så blir det veldig feil. Og vi vet det vel egentlig, både du og jeg? Men det er søren ikke lett å la være, kanskje vektparkering er løsningen? Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd? :ler:

*løper opp på loftet med badevekten*

Nytt mål og nye vyer? Ha en flott helg :klem:

Skrevet
Kanskje det er i hodet det sitter?

....

Nytt mål og nye vyer? Ha en flott helg  :klem:

Ser ikke bort fra at det er i hodet det sitter nei.. Har en del å jobbe med på det området. :sjenert:

---------------

Puh, jeg er sliten! :eeeh:

Har revet teppe i trappa opp til loftet i flere timer i dag. Er kommet ca. halvveis, håper jeg skal få gjort resten i morgen. Hvis musklene mine vil, er stiv og støl i hele overkroppen. :ler:

Ganske omfattende jobb: Først rive av teppe (og underliggende belegg i selve trinnene). Drittungt! Så skrape av mest mulig av tepperestene, legge på malingsfjerner og la det virke før resten av teppeunderlag, lim og maling skrapes vekk. Malingsfjerneren var noe skikkelig dritt, burde hatt vernemaske. Har hatt god ventilasjon, men likevel... :sjenert:

Resultatet ser ihvertfall veldig bra ut! :tommelsmil:

Her spille gutta boys Fifa VM-spill som kom i posten i dag. Eldstemann griner omtrent hele tiden fordi han ikke får det til og gjør feil. :forvirret: Nok en hyggelig familiekveld i Fomlehjemmet med andre ord. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Litt av en jobb du har gjort da, men det blir sikkert flott når du er ferdig. :)

Hvordan skal trappen behandles da når belegg og maling er fjernet? Beis, lakk, olje, maling?

Godt tips; unngå hvitmaling. Absolutt alt synes, men lekkert er det jo. Her i huset må gemalen belage seg på å legge parkett i trinnene. Han må bare bearbeides litt. Kanskje ikke bare litt, men ganske så mye :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror også det er lurt å kvitte seg med vekta for en stund, og tenke positivt og sunt. Man kan bli fryktelig opphengt i vekt og slanking. Og det er viktigst at kroppen fungerer, selv om uønskede kilo ikke er nor særlig. Prøv å tenke helse istedet for :)

Oppussing er forøvrig også bra trening, man bruker i hvert fall muskler man ikke bruker så ofte ellers. Også blir det så koselig i heimen, i hvert fall når det er ferdig :ler:

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Skrevet
Litt av en jobb du har gjort da, men det blir sikkert flott når du er ferdig.  :)

Hvordan skal trappen behandles da når belegg og maling er fjernet? Beis, lakk, olje, maling?

Godt tips; unngå hvitmaling. Absolutt alt synes, men lekkert er det jo. Her i huset må gemalen belage seg på å legge parkett i trinnene. Han må bare bearbeides litt. Kanskje ikke bare litt, men ganske så mye :ler:

Det blir nok maling, får finne en eller annen grå nyanse som alt ikke viser på. Rekkverket er hvitt og det tror jeg det skal få fortsette med å være.

Parkett får vente til vi er lei av skitne trappetrinn. ;)

Jeg tror også det er lurt å kvitte seg med vekta for en stund, og tenke positivt og sunt. Man kan bli fryktelig opphengt i vekt og slanking. Og det er viktigst at kroppen fungerer, selv om uønskede kilo ikke er nor særlig. Prøv å tenke helse istedet for  :)

Oppussing er forøvrig også bra trening, man bruker i hvert fall muskler man ikke bruker så ofte ellers. Også blir det så koselig i heimen, i hvert fall når det er ferdig  :ler:

Ha en fortsatt fin helg  :klem:

Det ble en skikkelig styrkeøkt ut av dagens innsats. Og så er jeg ganske stolt av å ha gjort alt selv. Trengte ikke hjelp til noe! :sjarmor:

Spist snop i kveld.. Men det skal jeg glemme og bare se framover! :tunge1:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg tror det var lurt av deg å stue bort vekta for en periode. Det er lett å bli veldig opphengt i vekta og veie seg i tide og utide. Jeg har vært slik selv i perioder, og mye av grunnen sitter nok mellom øra.

Jeg ser at du i hvertfall har fått mer enn nok mosjon i dag. Riving av tepper kan være både slitsomt og tidkrevende. Håper du tar deg tid til å slappe av og kose deg litt i helga også :klem:.

Skrevet
Jeg tror det var lurt av deg å stue bort vekta for en periode. Det er lett å bli veldig opphengt i vekta og veie seg i tide og utide. Jeg har vært slik selv i perioder, og mye av grunnen sitter nok mellom øra.

Jeg ser at du i hvertfall har fått mer enn nok mosjon i dag. Riving av tepper kan være både slitsomt og tidkrevende. Håper du tar deg tid til å slappe av og kose deg litt i helga også :klem:.

Ganske uvant å ikke gå på vekta i dag morges, men det gikk da greit. Blir sikkert lettere for hver dag. :)

Endelig ferdig med siste rest av trappa. I dag var jeg såpass sliten i musklene etter i går at jeg trengte litt hjelp for å dra vekk det mest gjenstridige teppet. Men nå er det heldigvis borte! :hoppe: Gjenstår endel grunnarbeid ennå, må pusse litt ekstra både her og der. Spesielt innunder trinnene er teppeunderlaget skikkelig gjenstridig. Vi er iallefall veldig fornøyd med hvordan trappa ser ut og det vil nok bli veldig bra når vi blir ferdige. :) Og skikkelig grunnarbeid er viktig, så det får bare ta den tiden det tar.

Gjest synseren
Skrevet

Jeg har også en tendens til å veie meg hele tiden mens jeg prøver å gå ned i vekt. Men nå skal jeg bare veie meg en gang i uka, punktum. Er nok litt for nyskjerrig til å stue vekta vekk for en periode :ler:.

Stadig oppussingsprosjekter på gang i Fomleheimen. Blir sikkert kjekt når dere er helt ferdige. Tenk hvor fornøyde dere kommer til å bli! Dere har vel strot sett gjort alt selv?

Gjest Gjesta
Skrevet

Blir nesten frustrert jeg av ikke å gå på vekta :ler:

Hvor lenge må den stå parkert?

Skrevet (endret)
Jeg har også en tendens til å veie meg hele tiden mens jeg prøver å gå ned i vekt. Men nå skal jeg bare veie meg en gang i uka, punktum. Er nok litt for nyskjerrig til å stue vekta vekk for en periode :ler:.

Stadig oppussingsprosjekter på gang i Fomleheimen. Blir sikkert kjekt når dere er helt ferdige. Tenk hvor fornøyde dere kommer til å bli! Dere har vel strot sett gjort alt selv?

Vi har stort sett gjort arbeidet hjemme selv ja. Har hatt inne en snekker for å sette inn et vindu, rørlegger for å få opplegg til oppvaskmaskin og svogeren min har skiftet endel brytere og stikkontakter (kjekt med elektriker i familien).

Det meste av tapetsering, maling osv. er greit å gjøre selv. Men det tar jo endel tid da, skulle gjerne kommet litt lenger enn vi har. ;) Nå begynner det å minke på budsjettet vårt også, bør ta en gjennomgang og se hvor mye vi egentlig har brukt. Tror det er mye, for pengene flyr! :overrasket:

Blir nesten frustrert jeg av ikke å gå på vekta  :ler:

Hvor lenge må den stå parkert?

Ingen frustrasjon her ennå, hadde ikke tid til det i dag morges. ;) Og så fikk jeg høre av kollegaer at det ser ut som jeg har gått ned endel! Det var akkurat det jeg trengte å høre akkurat nå. :sjarmor:

Vet ikke helt hvor lenge jeg klarer å parkere den jeg, første mål er to uker og går det greit forlenger jeg. Men du velger selv. ;)

Endret av Fru Fomle
Gjest Gjesta
Skrevet

To uker skal vel jeg også klare :ler:

Så deilig å høre at det ser ut som om du har gått ned da, det gir nok ekstra giv til å fortsette "kampen" :)

Skrevet
Så deilig å høre at det ser ut som om du har gått ned da, det gir nok ekstra giv til å fortsette "kampen"  :)

:Nikke:

Så da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke rekker å trene noe før onsdag heller. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Det beste er jo når andre ser at du har gått ned :) Så bra!

Synes ofte det er lettere å spise sunt om sommeren, og kanskje særlig når det er varmt, for da mister jeg lysten på snop. Untatt når det regner. Og så er man ofte mere ute.

I dag har jeg kjøpt en svær vannmelon. Det er godt :sikle: Og vi skal ha salat til middag...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har kjøpt vannmelon i dag, og den skulle være steinfri! Det gjør ikke meg så mye om jeg tygger stein, men eldstemann får helt noia, så hun blir vel overlykkelig nå :ler:

Skrevet
Det beste er jo når andre ser at du har gått ned  :) Så bra!

Synes ofte det er lettere å spise sunt om sommeren, og kanskje særlig når det er varmt, for da mister jeg lysten på snop. Untatt når det regner. Og så er man ofte mere ute.

I dag har jeg kjøpt en svær vannmelon. Det er godt  :sikle: Og vi skal ha salat til middag...

Helt enig i at det er mye lettere å spise sunt om sommeren. :Nikke:

Jeg har kjøpt vannmelon i dag, og den skulle være steinfri! Det gjør ikke meg så mye om jeg tygger stein, men eldstemann får helt noia, så hun blir vel overlykkelig nå  :ler:

Her i huset er også vannmelon veldig populært! :sikle:

--------------------

Var på jobbreise i går igjen, ble ikke ferdig med det vi skulle sist uke så da var det på an igjen denne uka. Men nå er vi ferdige, og jeg må få skrevet rapport.. Har det egentlig alt for travelt til å sitte her, men :rodme:

I går kveld da jeg kom hjem klarte jeg å unngå å synke helt utslitt ned i godstolen og bli der. ;) Fikk pusset endel trappetrinn (satser på å ta resten i dag), og tatt meg en treningstur. 5*6 min joggeøkter med 2 min gange mellom, nå begynner det å komme seg. Om noen uker kan jeg jogge 40 min i strekk! :tommelsmil:

I ettermiddag blir det som sagt mer trappe-pussing. Og så tror jeg at jeg skal bake en kake. Skal ta den med på jobb i morgen, for det er første dagen jeg skal tilbake i gamle-jobben!! :hoppe: Tenk at det faktisk er gått 8 mnd siden jeg dro derfra, tiden har egentlig gått kjempefort! Nå blir det litt overlapping de neste ukene, med noen dager her og noen der. Vet ikke helt når siste dagen min her blir, men 10.juli tar jeg ferie så da er det definitivt slutt. ;)

Blir litt trist å slutte her også, har blitt godt kjent med mange utrolig hyggelige mennesker. Og de er utrolig flinke på den sosiale biten, så jeg kommer til å savne det ganske mye. Er ikke akkurat bortskjemt på den fronten der jeg kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...