Gå til innhold

Fomleriene

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei Fru Fomle, får håpe dine sår gror greit. Du får ta det med ro med ryggtrening noen dager

*sier jeg som er et kjempegodt eksempel på det motsatte*  :ler:

Ha en fin dag  :klem:

Ikke så veldig flink til å ta det med ro jeg heller. ;) Ender vel opp med to svære arr, ryggen er visstnok verste sted for sår og gro pent. Og nå svir det skikkelig bakpå der, håper det gir seg fort... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Det føles ikke noe behagelig etter at du har fjernet føflekker. Jeg har fjernet noen selv så jeg vet hvordan du har det. Smertene går heldigvis fort over og det er slett ikke sikkert arrene blir så ille.

:klem:

Skrevet
Det føles ikke noe behagelig etter at du har fjernet føflekker. Jeg har fjernet noen selv så jeg vet hvordan du har det. Smertene går heldigvis fort over og det er slett ikke sikkert arrene blir så ille.

Håper du har rett! :) Men det er akkurat i det området som er mest utsatt for bøy og strekk, så det er vel best å være forberedt på det verste. ;)

Skrevet

Måtte droppe joggeturen i dag, tør ikke pga. sårene. Blir nok en stund til jeg kan trene skikkelig styrke igjen, men gå en tur må vel være greit?

Har kjøpt flere krukke-blomster + jordbærplanter i dag, så nå er det bare og vente på at kassene og masse jord skal komme i hus.

Kostholdet har ikke vært helt greit i dag. :sjenert: Har spist BranFlakes både til frokost og kvelds, og da kan jeg ikke akkurat ha salat til. ;) Må stille som vara på et SFO-møte i kveld, blir vel en eller annen slags servering der også. Men i morgen skal jeg skjerpe meg igjen!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes du har vært veldig flink, jeg. At det kommer en og annen dag der man ikke spiser helt rett mat, gjør ingen ting. Du (og jeg ) har jo snart nådd den magiske grensen, og da er det lettere å møte sommeren ;)

Tur gjør bare godt, men det kan være verre å stå mye med ryggen bøyd. Sårene skal vel helst ikke utsettes for mye strekk, men ryggen er ikke lett å holde rett. Det går nok sikkert bra :klem:

Skrevet
Jeg synes du har vært veldig flink, jeg. At det kommer en og annen dag der man ikke spiser helt rett mat, gjør ingen ting. Du (og jeg ) har jo snart nådd den magiske grensen, og da er det lettere å møte sommeren ;)

Tur gjør bare godt, men det kan være verre å stå mye med ryggen bøyd. Sårene skal vel helst ikke utsettes for mye strekk, men ryggen er ikke lett å holde rett.  Det går nok sikkert bra :klem:

Jeg har lenge igjen til jeg når min magiske grense. Har plutselig gått opp to kilo igjen. :overrasket::grine: Ikke tror jeg det blir noe trening i kveld heller, Fomlemannen er på fotballkamp et sted i gokk. Skjønner ikkeno! :sur:

Håper det går bra med sårene i dag  :klem:

Det har gått greit, kjenner bare litt når jeg gjør visse bevegelser. :)

--------------------

Jeg har vært hjemme med sykt barn i dag. Det vil si, han var ganske så oppegående og hadde særdeles sterke meninger om hva jeg burde gjøre og ikke. Så det var ikke så mye jeg fikk nyte sola nei. :ler:

Var hos kiropraktoren som var relativt fornøyd med ryggens tilstand. Har fremdeles et svært spent punkt nede i korsryggen på venstre side, men han mente det ville ordne seg av seg selv etterhvert som jeg trener meg opp. Nå skal jeg ikke tilbake før i august hvis ikke det blir noen forverring. :) Jeg sa at jeg nok venter med o-løp til over sommeren og det var han enig i. Har aldri hatt vondt under løp, det pleier å komme etterpå. Og da er det jo for sent...

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Vektøkningen kan skyldes den månedlige, eller at du har spist salt mat, men dette har du nok hørt før ;) Det beste er nok å parkere vekten, for så å veie seg en gang i uka.

Og det sier hun som hopper på vekten hver morgen :murvegg:

Og ikke noe av dette ble i grunnen fornuftig eller til trøst, så ta heller i mot denne: :klem:

;)

Endret av Marillia
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har mistet badevekten min jeg, og tør ikke kjøpe ny :tristbla: Trøster meg med at klærne passer fortsatt, selv om noen krymper innimellom. Særlig bunaden :sjenert:

Skrevet

Takk for oppmuntringen Marillia og kira. :klem:

Jeg har en kropp som liker svært godt å holde på vann. Det jeg frykter er at fase 1 fungerte så bra fordi jeg kvittet meg med vann og nå når jeg begynner å spise mer karbo så kommer vannet rett på igjen.:forvirret: Men må vel vente noen dager til før jeg maler fanden på veggen. ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke så mye av det diett-opplegget deres, men satser på at dere har kontroll og at dere når målene deres. :)

Gjest Madeline
Skrevet

Det er sikkert lurt å holde seg borte fra vekta noen dager. Ikke vei deg mer enn toppen en gang i uka (ikke så lett). Kanskje du skulle gå over til målbånd i steden for vekta? Uansett så har du vært utrolig flink med dietten din.

Gjest Gjesta
Skrevet

Enig med Hannen at det kan være lurt å bruke målbåndet en stund.

Skrevet
Jeg skjønner ikke så mye av det diett-opplegget deres, men satser på at dere har kontroll og at dere når målene deres. :)

Det håper jeg også. Enda lenge til ferie. ;)

Det er sikkert lurt å holde seg borte fra vekta noen dager. Ikke vei deg mer enn toppen en gang i uka (ikke så lett). Kanskje du skulle gå over til målbånd i steden for vekta? Uansett så har du vært utrolig flink med dietten din.

Tror jeg er på vekta 5 ganger om dagen for tida... :sjenert: Så jeg bør absolutt skjerpe meg på det området. Nå skal jeg prøve og ikke veie meg før lørdag så får vi se..

I dag er jeg forhåpentligvis tilbake på gammelt spor. Skal trene, og da pleier ting å fungere mye bedre i matveien også. :)

Enig med Hannen at det kan være lurt å bruke målbåndet en stund.

Skal måle meg i helgen... :sjenert:

---------------------

Jobb igjen i dag. Dette kan fort bli en veldig lang dag, jeg har ikke allverdens å gjøre for tiden. :sjenert: Ikke så lett for de heller å finne noe nytt nå når jeg snart skal slutte, men det er fryktelig kjedelig å sitte uvirksom store deler av dagen..

Skal ut i lunsjen og se om jeg finner 17.mai klær til ungene. Minstemann kan egentlig gå i festdrakt etter broren, men kjenner jeg han rett kommer han til å protestere høyt og heftig!

Vi hadde takstmann på besøk i går for å få verditakst på huset. Hadde egentlig tenkt å vente til vi var kommet mye lenger med oppussingen, men nå har vi snakket om å ordne med lån i Statens Pensjonskasse i flere år uten å få finger'n ut. Er spent på hvor vi havner hen, aner ikke hvordan takstmenn setter takst i forhold til det meglere gjør...

I dag håper jeg vi får hentet et lass med jord så vi kan begynne med grønnsakshagen. :hoppe:

Gjest Gjesta
Skrevet

God morgen :klem:

Her i huset har vi en føyelig liten herremann, han liker faktisk å pynte seg! 17. mai skal vi alle ha bunad, men vi må ha en liten skoprøving, samt sjekke at jentungen har rød strømpebukse. I tillegg er det jo et par timer med stryking av bunadskjorter :sur:

Er det stort grønnsakshageprosjekt dere har på gang da?

Gjest gjest1
Skrevet

Det er nok på tide å starte 17.maiforberedelser, ja. Må ta en runde i skapene jeg og. Har ingen barnebunader leger, derimot noen oppløpne jentunger som ønsker seg bunag til konfirmasjonen, så det må jeg snart ta fatt i. :forvirret:

Hva skal du ha i grønnsakhagen din? Det er morsomt å ha grønnsaker fra egen hage, men jeg er stort sett ikke mere avansert enn salat og reddiker.

Håper du ikke kjeder deg alt for mye på jobb :klem:

Gjest Madeline
Skrevet (endret)

Jobb igjen i dag. Dette kan fort bli en veldig lang dag, jeg har ikke allverdens å gjøre for tiden. :sjenert: Ikke så lett for de heller å finne noe nytt nå når jeg snart skal slutte, men det er fryktelig kjedelig å sitte uvirksom store deler av dagen..

Da er det godt å ha kg :sjarmor: .

Endret av Hannen
Skrevet

Her i huset har vi en føyelig liten herremann, han liker faktisk å pynte seg! 17. mai skal vi alle ha bunad, men vi må ha en liten skoprøving, samt sjekke at jentungen har rød strømpebukse. I tillegg er det jo et par timer med stryking av bunadskjorter :sur:

Er det stort grønnsakshageprosjekt dere har på gang da?

Nå er finklær innkjøpt, men jeg skal nå prøve å lure på han festdrakt likevel. ;) Må lufte min bunad i helgen og vaske skjorta, men når det bare er en å stryke er det relativt overkommelig. :)

Det er nok på tide å starte 17.maiforberedelser, ja. Må ta en runde i skapene jeg og. Har ingen barnebunader leger, derimot noen oppløpne jentunger som ønsker seg bunag til konfirmasjonen, så det må jeg snart ta fatt i.  :forvirret:

Hva skal du ha i grønnsakhagen din? Det er morsomt å ha grønnsaker fra egen hage, men jeg er stort sett ikke mere avansert enn salat og reddiker.

Håper du ikke kjeder deg alt for mye på jobb  :klem:

Jeg har kanskje tatt litt av på frø-fronten. :ler: Har kjøpt inn gulrot, reddik, spinat, ruccola og et par krydderplanter. Pluss 12 jordbærplanter. Har planer om tre kasser, hver av dem er vel 1,5-2 kvm tenker jeg. En kasse med jordbær og to med grønnsaker. Krydderplantene planter jeg nok i krukker så de er lette å flytte inn hvis prosjektet blir vellykket. ;)

Da er det godt å ha  kg :sjarmor: .

Jepp! :sjarmor:

Men nå har jeg kommet litt igang med ting her, heldigvis!

Skrevet

Fant plutselig ut at jeg egentlig hadde det kjempetravelt i går! :overrasket: Så den som jobbet som besatt hele ettermiddagen + måtte ta med ting hjem det var meg. Jeg er og blir et surrehue!

Vi fikk fylt en kasse med jord og plantet jordbærplantene i går. Er veldig utålmodig med å få frøene i jorda også, men Fomlemannen klarer jo ikke å dra å få kjøpt jord uten at jeg er med. Og når jeg kommer hjem fra jobb er det som regel stengt. :forvirret: Må visst gi han et spark et visst sted. :ler:

Det ble også tid til en jogge/gå tur, jogget 5*5 min med 3 min gange mellom. Og ingenting vondt! :tommelsmil: Brukte min helt nye Kari Traa-topp, den var veldig fin og behagelig! :) Bestilte to så nå har jeg fornyet meg litt i treningsveien. Kjøpte også en singlet som viste seg å være til barn! Ikke rart jeg ikke skjønte størrelsene!! :grine2:

Vi hadde lasagne i går kveld, og jeg spiste litt av det. :sjenert: Mindre enn vanlig, men likevel...

I ettermiddag må vi ordne i kjelleren, foreldrene mine kommer i morgen. Må henge opp gardiner i kjellerstua der de skal sove og vaske badet der nede. Vi kastet gulvsluket der da vi rensket opp og har ikke klart å skaffe nytt ennå. Får håpe vi finner et i dag...

Gjest gjest1
Skrevet

Hvordan går det med grønnsakhagen, er frøene i jorda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...