Gå til innhold

Fomleriene

Fremhevede innlegg

Gjest synseren
Skrevet

Kjeller-rydding er sånne prosjekter som er kjekke først når du er ferdig. Så du får se frem til du er ferdig, og holde ut så lenge :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da kan du skeie ut med kake :sjarmor:

Kake må nok vente en stund, men cottage cheese med vanilje-essens, kakao-pulver, søtning og mandler derimot.... :sikle:

God helg, Fru Fomle. Lykke til med rydding av kjelleren.

Takk!

Rydding av kjeller er kjedelig. Det positive er at du sikkert forbrenner masse kalorier! *positiv i dag*  :hoppe:

Har flydd opp og ned trapper i dag, så satser på det. ;)

Kjeller-rydding er sånne prosjekter som er kjekke først når du er ferdig. Så du får se frem til du er ferdig, og holde ut så lenge :).

Veldig fornøyd med resultatet nå! :)

-----------------

Ble ikke ryddet i går, vi prioriterte å shoppe siden butikkene er stengt noen dager nå.. Vi skulle egentlig kjøpe hagemøbler, men slik ble det ikke... Hadde bestemt meg for hvite tremøbler på Living, men så fant vi noen i aluminium som var mye billigere på Jysk. Der hadde de ikke stolene inne, og på bildet så de litt spinkle og "kjipe" ut. Derfor venter vi med hageshopping noen dager til.. Pengene bare renner ut for tiden, må begynne å tenke litt økonomisk også. :sjenert:

Derfor ble det heller til at vi kjøpte nye madrasser til guttene. Deres gamle har vi brukt i gjestesenga som er satt opp i dag. Og så kjøpte vi trampoline! Selvfølgelig hadde de ikke sikkerhetsnett, så greia blir ikke montert før vi har det også på plass.

I dag har det vært den store ryddedagen og vi har vært virkelig flinke! :) En del esker er bare flyttet fra kjeller til soverom på loft, men vi har gått gjennom dem alle sammen og kastet alt vi ikke har bruk for. Kjellerstua er ryddet helt, og gjesteseng er satt opp. 20-30 tomesker er bært ut, brettet sammen og lagt i tilgenger klar for transport. Enda gjenstår noen esker, stort sett klær, men det får vente til i morgen.

Jeg var ute og gikk en liten tur med minstemann, han syklet. Han er til tider utrolig lat og det endte med at jeg måtte skyve han store deler av vegen. Om det var det som gjorde det, eller all ryddingen, vet jeg ikke. Men jeg fikk ganske så vondt i ryggen. :tristbla: Følte meg så bra etter en skikkelig økt med styrke i går, men det varte ikke så lenge. :sur:

Dietten min går det så som så med, vanskelig å overholde faste måltider og ikke bli fristet når jeg er hjemme... I går tidlig var første uke unnagjort, og 2,2 kg borte. Men opp litt igjen i dag, så det går i rykk og napp. Spiser ikke mer karbohydrat enn jeg burde, men derimot fett.. Er drittlei av salat, så jeg har en liten salatpause også. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Dietten din går i alle fall bedre enn min :rodme:

Jeg må skikkelig ta tak i meg selv, og starte på nytt i morgen :sjenert:

Godt med rydding, man vet ikke hvor mye man egentlig har før den dagen man flytter ;) Deilig når alt er ryddet og sortert, dere har vært flinke. Håper du bare er blitt støl etter ryddingen, og at det ikke er noe mer alvorlig med ryggen din.

Ha en fortsatt fin helg, og så får vi håpe at sola kommer til deg også i morgen :klem:

Skrevet (endret)
Dietten din går i alle fall bedre enn min :rodme:

Jeg må skikkelig ta tak i meg selv, og starte på nytt i morgen :sjenert:

Godt med rydding, man vet ikke hvor mye man egentlig har før den dagen man flytter ;)  Deilig når alt er ryddet og sortert, dere har vært flinke. Håper du bare er blitt støl etter ryddingen, og at det ikke er noe mer alvorlig med ryggen din.

Ha en fortsatt fin helg, og så får vi håpe at sola kommer til deg også i morgen :klem:

Starter du helt fra nytt igjen da, eller i fase 2? Jeg hadde nok startet på fase 2. ;)

Er nok ikke noe alvorlig med ryggen, har kontroll så lenge jeg trener. Tror egentlig at det er posistivt med smerter i bare korsryggen (ikke nedover foten), det viser at nervetrykket er gått vekk.. Prolapsen skal egentlig være grodd nå (3 mnd), må nok være ganske så forsiktig framover likevel. Vil ikke tilbake til den tilstanden. ;)

Satser på sol, da blir det første runde med tur-orientering dette året! :) Har endelig funnet ut av GPSen og gleder oss til å teste den!

Endret av Fru Fomle
Gjest Gjesta
Skrevet

Starter på fase 2, tar kanskje et par dager med litt fase 1 bare for å fjerne litt dårlig samvittighet :sjenert:

Jeg har ikke trent siden før påske, jeg har kun gått tur. Tirsdag setter jeg i gang med treningen igjen, det skal bli deilig :)

Godt at det ikke er noe alvorlig med ryggen din da!

Skrevet
Starter på fase 2, tar kanskje et par dager med litt fase 1 bare for å fjerne litt dårlig samvittighet :sjenert:

Jeg har ikke trent siden før påske, jeg har kun gått tur. Tirsdag setter jeg i gang med treningen igjen, det skal bli deilig :)

Godt at det ikke er noe alvorlig med ryggen din da!

Ser fram til å gå over på fase 2 jeg også, må bare prøve å beholde kontrollen selv om det er lov med litt mer karbohydrater. Er redd neste helg kan bli litt vel utskeiende. ;)

Har ikke så veldig mye ork til å trene særlig hardt jeg, håper det blir bedre.. :sjenert:

-----------------------

I går fikk vi ryddet resten av eskene. :klappe: Det er endel esker som bare ble flyttet til et annet rom, blant annet masse av Fomlemannens gamle klær. Jeg prøver å forklare at ingen trenger 150 t-skjorter til å male i, men det går liksom ikke inn. Hans siste unnskyldning er at han synes han må ta vare på ting så ungene har noe å kle seg ut i når de blir større. :overrasket::ler: Ble rimelig irritert en stund i går, men nå har jeg bestemt meg for ikke å bry meg..

Vi var også på turorientering, deilig for ryggen å gå i terrenget. :)

I dag må jeg prøve å få ferdig en rapport til lunsj, så det var det jeg rakk nå.

Gjest Gjesta
Skrevet

Visste du ikke at menn trenger 150 t-skjorter til å male i? Det er faktisk en nødvendighet for at de skal få arbeidslyst!!! Vi har et halvt garderobeskap med arbeidsklær, der t-skjorter fra 80-tallet blir behandlet som om de skulle være laget av gull :ler:

Det er her det gjelder å kaste i smug :sjarmor:

Skrevet
Det er her det gjelder å kaste i smug :sjarmor:

Jeg har skjønt det nå. :ler:

Ulempen med å jobbe full tid om igjen er at jeg må sitte til langt utpå ettermiddagen fordi jeg er så treg om morgenen. ;) Godt det er lange og lyse kvelder...

Fomlemannen er på fotballkamp, når han kommer hjem skal jeg ut på en trimrunde. Dagen i dag har gått meget bra i matveien, og jeg har nå bare 3 dager igjen av fase 1 med SB! :sjarmor: Har ikke overholdt dietten 100%; en liten "sprekk" + at jeg nok spiser mer fett enn den godeste Dr.Agatson ville likt. Men jeg går iallefall ned, det er det viktigste! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Så flink du har vært! Det er litt deilig å få en slik pangstart - hurra for bittesmå bikiner til sommeren :sjarmor:

Gjest synseren
Skrevet

Ned 2,2 kilo er da bra, Fru Fomle!

Kjenner igjen det med at menn ikke vil kaste klær. Får følge Marillia sitt råd å kaste i smug :ler:.

Ha en fin uke, Fru Fomle!

Skrevet
Så flink du har vært! Det er litt deilig å få en slik pangstart - hurra for bittesmå bikiner til sommeren  :sjarmor:

Hvis jeg klarer de siste 0,8 til lørdag så er jeg allerede halvveis på målet til sommeren. :hoppe:

Hipstersbikini - here I come! :sjarmor:

Ned 2,2 kilo er da bra, Fru Fomle!

Kjenner igjen det med at menn ikke vil kaste klær. Får følge Marillia sitt råd å kaste i smug :ler:.

Ha en fin uke, Fru Fomle!

Veldig fornøyd med resultatet så langt, må bare roe forventingene littegrann. Innbiller meg at kilo som forsvinner langsomt har vanskeligere for å komme på igjen enn de som går raskt. Så når jeg går over på fase 2 vil jeg gjerne ligge rundt -0,5 kg i uka.

-------------------

Skrøt som vanlig litt for tidlig over supert kosthold. :sjenert: Åpnet en pakke med bacongull til Frustrerte Fruer i går, og vips så var halve posen vekk.. Godt jeg hadde en skikkelig treningsøkt i beina. ;) For i går løp jeg noe i nærheten av en intervall-økt med 5*4 min løping. Litt mer stiv enn vanlig i ryggen i dag tidlig, men ikke verre enn at forsøket var vellykket. :hoppe:

Er likevel veldig i tvil om jeg skal våge meg på o-løp neste uke. :sjenert: Det er vel bare og hoppe i det, men jeg er veldig usikker. Kjenner meg selv så godt at når jeg først har startet så kommer jeg ikke til å bryte selv om jeg skulle få litt vondt. ;)

Har bestilt ny mobil fra NetCom og nå begynner jeg å bli lei av å vente på den. :forvirret: Har fått nytt SIM-kort som aktiveres fredag, og da vil jeg også gjerne ha telefonen. :sur:

Skrevet

Ringte NetCom, telefonen blir sendt ut i dag! :hoppe:

Skrevet

Synes du er flink med dietten din, jeg. :klem:

Og grattis med ny mobil!

*Vil også ha hipsterbikini-kropp...* :grine:

:ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

God dag Lille Frue :klem:

Det går nok litt senere på fase 2, men bare det går nedover på vekta, så er alt fint. -0,5 kg i uka er jo alle tiders, og da er man jo over på et mer normalt kosthold også. Det er jo jordbær å få kjøpt nå, og de er jo deilig å kunne fråtse litt med jordbær og lettis om kvelden :hoppe:

Skrevet
Synes du er flink med dietten din, jeg.  :klem:

Og grattis med ny mobil!

*Vil også ha hipsterbikini-kropp...*  :grine:

Takk! :bukke:

Når det gjelder telefonen så tror jeg vel ikke helt på at jeg får den før jeg har den i hånda. ;)

God dag Lille Frue :klem:

Det går nok litt senere på fase 2, men bare det går nedover på vekta, så er alt fint.  -0,5 kg i uka er jo alle tiders, og da er man jo over på et mer normalt kosthold også. Det er jo jordbær å få kjøpt nå, og de er jo deilig å kunne fråtse litt med jordbær og lettis om kvelden :hoppe:

:sikle:

Dette kostholdet passer utmerket nå når det begynner å bli så masse nye og friske grønnskaer og bær i butikken. Og så fant jeg en oppskrift på is i en Atkins-kokebok som jeg har tenkt å teste ut. :hoppe:

Sitter her og river meg i håret. Skal sende ut en rapport i dag, og rapport-malen lager bare krøll for meg. :frustrert: Word har gått i lås flere ganger og da mister jeg alt jeg har gjort av endringer også. Grrrrrrr....

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg smakte den nye isen fra Sans, og den var faktisk kjempegod. Jeg likte bedre den enn yoghurtis med vaniljesmak (favoritten er yoghurtis med karamell) - is sammen med frukt og/eller bær er nydelig!

Test ut oppskriften, og blir den vellykket, så må du legge ut oppskriften til oss :)

Gjest Madeline
Skrevet

Nam :sikle:, is er godt. Nå fikk jeg også lyst på is :sur:. Heldigvis har vi ikke noe liggende.

Håper det ordner seg med rapporten, Fru Fomle. Ikke noe kjekt når alt bare blir krøll. Noen ganger hjelper det å gå unna PC`n en stund. Når du kommer tilbake ser du på oppgaven med nye øyne, og plutselig går alt i orden.

Skrevet
Jeg smakte den nye isen fra Sans, og den var faktisk kjempegod. Jeg likte bedre den enn yoghurtis med vaniljesmak (favoritten er yoghurtis med karamell) - is sammen med frukt og/eller bær er nydelig!

Test ut oppskriften, og blir den vellykket, så må du legge ut oppskriften til oss :)

Sans-isen høres veldig god ut, har ikke sett den i noen butikker her ennå.

Skal teste ut is-oppskrift, kanskje allerede i helgen. :)

Nam :sikle:, is er godt. Nå fikk jeg også lyst på is :sur:. Heldigvis har vi ikke noe liggende.

Håper det ordner seg med rapporten, Fru Fomle. Ikke noe kjekt når alt bare blir krøll. Noen ganger hjelper det å gå unna PC`n en stund. Når du kommer tilbake ser du på oppgaven med nye øyne, og plutselig går alt i orden.

Det ordnet seg til slutt etter mye banning og sverting. :ler:

:murvegg:  Men jeg har is i fryseren...

---------------

Satser på en runde styrketrening i kveld. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Satser på en del løftebevegelser i sofaen :ironi:

(jada, jada, jeg skal bli flinkere, på freddan vettu)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...