Gå til innhold

Fomleriene

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Uffda, god bedring til Lillegull. Ikke morsomt når de bittesmå er syke, de er så dårlige på å fortelle hvor de har vondt! :klem:

Vet jo ikke om hun er syk engang, redd jeg skal føle meg helt dum når vi kommer til legen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid levd med mottoet: Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Resultatet er at jeg har fått et nært forhold til legesenteret :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid levd med mottoet: Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Resultatet er at jeg har fått et nært forhold til legesenteret :ler:

Vi har en veldig dyktig og hyggelig lege så jeg antar det går greit. Er jo rimelig kjent der nå også etter svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Lillegull, og god helg til deg :klem:

Takk for det! :klem:

Har vært hos legen, og fått bekreftet at hun "kun" er forkjølet. Men vi fikk med en henvisning, så dersom feberen stiger i helgen så må vi inn på sykehuset.. Hun måtte stikkes i fingeren også, det var ikke særlig populært.

Heldigvis er hun i bedre form og humør nå, men tror hun er ganske sliten etter skriketoktene. Så jeg tror rett og slett jeg legger meg med henne og ser om vi begge kan få oss en blund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med Lillegull?

Håper dere har fått hvilt ut og er i bedre form, begge to :klem:

Det går heldigvis mye bedre!! :)

I går var hun sløv og sutrete når hun var våken, ikke var hun intressert i mat heller :tristbla:. Om ettermiddagen begynte hun med skriketokter igjen, men nå prøvde jeg å putte henne i bæresjalet. Hun har ikke likt det noe særlig ved tidligere forsøk, men i går kveld sov hun oppi der i timevis.

Var veldig spent på hvordan det skulle gå å få henne i seng siden hun begynte å hyle når vi la henne ned. Men det gikk supergreit, fikk roet henne ned på stellebordet først og så bar det i seng og rett på puppen. Og da sovnet hun greit. :) Hun har sovet ok i natt og nå spiser hun som normalt igjen. :hoppe: Har fremdeles feber på 38.5, men nå ligger hun faktisk i vogna og underholder seg selv her!!

*puster lettet ut*

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk sove flere timer ekstra i dag morges siden jeg har verdens snilleste mann som stod opp med henne da hun begynte å styre og ikke ville sove mer. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Jeg har visst vært dårlig på å skrive i dagboka di i det siste. Håper du tilgir meg.

Kjekt å høre at det går bra med deg og Lillegull (søtt navn).

Vil ønske deg en fin helg, Fru Fomle :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden over Lillegulls gode form ble kortvarig. :tristbla: I natt begynte skrikertoktene igjen, og i dag morges var feberen litt høyere enn den har vært. Vi bestemte oss derfor for å dra inn på sykehuset. Har vært der i ganske mange timer og tatt masse undersøkelser og blodprøver. Lillegull har fått ørebetennelse, så nå har vi fått antibiotika og febernedsettende. Hun sov mye på sykehuset, men etter vi kom hjem har hun vært veldig urolig igjen. Nå fikk jeg henne endelig til å sovne, så får vi se hvor lenge freden varer. Håper medisinen virker fort. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille Lillegull! Ikke greit å ha vondt i øret. Men antibiotika pleier vel å hjelpe fort.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Ikke rart Lillegull skrek når dere la henne. Det sprengte nok skikkelig i ørene da. Ørebetennelse er skikkelig vondt. Godt dere har fått antibiotika. Da tar det nok ikke lang tid før hun er i fin form igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ikke noe morsomt når så små bebiser blir syke. Fint at dere har fått medisin, håper formen hennes snart blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle hilsner, dere er så snille! :legrine::klem:

Formen til Lillegull er nå mye bedre! Hun har sovet godt i natt og i dag pludrer og smiler hun igjen. Matlysten er fremdeles ikke helt på topp, men det kommer seg det også. :)

Været er strålende, endelig er sommeren her! Måtte det vare en stund. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Stakkars Lillegull, godt at hun er på bedringens vei. Det er alltid leit når barn blir syke, men når de er så små (og ferske i familien) som Lillegull, er det fælt! Håper matlysten stiger raskt, og at hun blir raskt frisk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett når de er syke når de er så små nei, Marillia, vi kjenner henne ikke godt ennå og det er vanskelig å vite hva som er galt når hun bare griner. :sjenert:

I dag har vi vært på kontroll hos fastlegen igjen. Hun hadde ennå bittelitt feber i dag morges (38), og var nå betent i begge ørene (kun ett var betent da vi var på sykehuset). Ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette med antibiotika. Har hatt problemer med at hun spytter ut medisinen så jeg fikk med to sprøyter som er mye bedre.

Etter legebesøket tok jeg en tur på en scrappebutikk og handlet diverse utstyr til å lage dåpsinvitasjoner og bordkort. Er ferdig med invitasjonene, synes resultatet ble veldig bra. :) Handlet såpass mye basisutstyr at nå må jeg nesten lage takkekort i samme stilen for å forsvare utgiftene. :ler:

Har ikke fått nyte :sol: i dag, får ta det igjen i morgen om været holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som scrapper, det kunne jeg tenke meg å lære også. Har et albumprosjekt, når jeg tenker meg om....

Stakkars Lillegull, håper hun snart blir bedre. Håper dere får sove om natten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...