Gå til innhold

Fomleriene

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Venner seg vel til denne KG-versjonen også med litt bruk. :)

Enig med deg. Men det var mange nye morsomme smileys da..

:juhu:

Ønsker deg en riktig god helg, håper du får brukt orienteringsfoten. Og om det ikke lar seg gjøre, kan du kanskje spille litt :ball:

Begynner å gå seg til allerede! Og så var det mange nye smileys ja, ingen ulempe! Det kommer mellomste til å like når han ser det, tipper han faller for denne: :slåss: :ler:

Hatt en fin helg? :klem:

Joda, grei nok. :sol:

Ble det noe orientering på dere?

Frisørbesøk ja, det var en god idé :hår:

Ble ikke noe orientering :sur:. Men det var nok sikkert like greit, jeg er blitt skikkelig forkjølet. Nesa renner og vond hals, håper bare det ikke varer for lenge... Stiv i kroppen er jeg også, vi gikk en liten tur i området her i går og da kjente jeg det godt øverst i ryggen. Så da var det rett hjem til litt øvelser på gymmatta. ;)

Lillegull har hatt to gode netter på rad nå, spesielt natt til i går da hun også sov godt om morgenen. Dessverre fikk ikke jeg nyte godt av det, jeg fikk ikke sove før 1/2 4 på natta. :sur: Heldigvis sovnet jeg greit i går, jeg har en tendens til å stresse meg opp over manglende søvn og da blir det fort mange sånne netter. Og det vil jeg helst ikke, blir jo helt :eeeh:

I dag skal vi på barseltreff på helsestasjonen. Jeg burde vel ikke gå med forkjølelsen min, men det er dumt å gå glipp av første gangen. Veldig spent på hvordan det blir, håper det er noen hyggelige damer. Kjekt å kjenne noen i samme situasjon i nærmiljøet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, håper formen bedrer seg rekordraskt.

Kos deg på barselgruppe, det blir sikkert fint å møte likesinnede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får kost deg med barselgruppa. Kjekt og bli kjent med andre med små bebisser. :babysmokk:

Og god bedring! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig på treff, virker som det kan bli en bra gruppe :tommel:. Vi var 4 stk og det var 2 som ikke kunne denne gangen så det ser ut til å bli en passelig stor gjeng. Lillegull var våken det meste av tiden vi var der, og dermed forskjøv hun hele ettermiddagsluren sin og ligger og sover ennå. Håper det likevel skal gå greit å få henne i seng i kveld..

I ettermiddag har jeg plantet sommerblomster. Litt vanskelig å plante i bedet fordi det er fullt av tulipaner og avblomstrede krokus og påskeliljer. Så jeg håper ikke det blir seende alt for ille ut når løkblomstene visner. I verste fall før jeg flytte på de seinere. Må også snart få gjort noe med erteblomstene som står i kjelleren, de er blitt så høye at vi må binde de opp skikkelig før de knekker. Og i hagen kan jeg snart begynne å høste egen salat! :danse:

I morgen skal jeg slappe av hjemme. Har funnet fram alle bildene fra bryllupet vårt og skal lage en skikkelig album. Synes det er på tide å få gjort det siden det er 7 år siden vi giftet oss i disse dager. Er ikke akkurat av de raskeste til å få ting gjort. :kaffe: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med hagearbeid. Selv har jeg fortsatt ikke ryddet i bedet i år, og sommerblomster .....eehh.... må nok vente enda en ukes tid.

Spesielt koselig å dyrke egen mat. Har du stor kjøkkenhage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er med hagearbeid. Selv har jeg fortsatt ikke ryddet i bedet i år, og sommerblomster .....eehh.... må nok vente enda en ukes tid.

Spesielt koselig å dyrke egen mat. Har du stor kjøkkenhage?

Kjøkkenhagen min er ca. 1,5 m2, med andre ord helt overkommelig. Synes det er veldig koselig å holde på med sånne små hage-prosjekter, er nok gårdsgenet i meg som slår ut. ;)

Fikser du uteblomstene mine også?

Jepp, selvfølgelig! :tommel:

------------------

Jeg skulle jo ordne med album i dag og så havner jeg på dataen i stedet!!! *sparke seg selv i ræva - smiley* :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy når det vokser i grønnsakshagen. :)

Har ikke kommet så langt jeg, men jordbærplantene blomstrer i alle fall. :ler:

*Stiller seg i uteblomst-køen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det er koselig å plante sommerblomster. Siden dere snart kan plukke egenprodusert salat, har nok våren startet en god del tidligere enn her. Det smaker ekstra godt av grønnsaker en dyrker selv. Har du egen grønnsakshage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hagearbeid er koselig, men mest om våren. Jeg har forøvrig drept tomatplantene mine :grine:

Hvordan går det med albumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Jeg har forøvrig drept tomatplantene mine :grine:

Du kan jo kjøpe tomatplanter på gartneriet. Det har jeg tenkt å gjøre. Før sådde jeg alltid frø inne på ettervinteren, men det tar så stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy når det vokser i grønnsakshagen. :)

Har ikke kommet så langt jeg, men jordbærplantene blomstrer i alle fall. :ler:

*Stiller seg i uteblomst-køen*

Er masse jordbærplanter her også så jeg håper vi får litt mer enn 10 jordbær i år ;). Om de ikke vokser for mye og konkurrerer ut hverandre, burde nok ha tynnet litt i rekkene :sjenert:.

Det er koselig å plante sommerblomster. Siden dere snart kan plukke egenprodusert salat, har nok våren startet en god del tidligere enn her. Det smaker ekstra godt av grønnsaker en dyrker selv. Har du egen grønnsakshage?

Har litt grønnsaker, men ikke særlig mye (kasse på ca 1,5 m2). I tillegg har vi sukkererter og ampel-tomat som står i kjellerstua ennå.

Så bra! Passer det i morra?

Jepp, må bare vente til etter jeg har hatt besøk. Så kommer jeg!

Hvordan går det med albumet?

Jeg skynder meg langsomt... Får skylde på at det hele er en kreativ prosess ;) og jeg må også tenke på hvordan teksten skal plasseres etterpå.

Du kan jo kjøpe tomatplanter på gartneriet. Det har jeg tenkt å gjøre. Før sådde jeg alltid frø inne på ettervinteren, men det tar så stor plass.

Godt tips, Madeline! :) På gartneriet jeg var på søndag solgte de store tomatplanter som allerede hadde masse kart og nesten modne tomater :overrasket:. Men de har mindre også, så løp og kjøp Kira ;).

----------------------

Lillegull satte ny sove-rekord i natt! :lykkelig: Hun fikk mat rundt 23 og sov deretter uten et knyst til 1/2 5. Deretter sov hun til 7 og da følte jeg meg egentlig ganske uthvilt. Stod ikke opp før 1/2 9 likevel, da ga jeg opp mer soving ;).

Venter på besøk nå, og etterpå skal jeg prøve å la dataen være i fred.. Har oppdaget Facebook jeg også og det er jammen meg en tidstyv når en skal prøve å finne folk igjen. Men jeg fant mannen til min beste veninne fra ungdomsskolen, og hun har jeg ikke hatt kontakt med på kjempelenge (bor i Cananda). Så nå har jeg fått mail-adressen hennes og har sendt henne en hilsen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Så bra at Lillegull har begynt å sove bra om natta. Du merker sikkert at du har mer energi om dagen også når du får nok søvn.

Kos deg med besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Er ikke Facebook gøy, vel? To gamle venninner har funnet meg via Facebook, jeg har ikke sett de på år og dag (de bor andre steder her i landet) - og så har jeg fått kontakt med venner fra skolen. Bruker nesten mer tid på Facebook enn her. Enn så lenge da :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også litt småhekta på Facebook. Utrolig gøy å se igjen så mange fra barndommen og skoletiden.

Og så er det litt morsomt å se på bildene. Noen har jo ikke forandret seg i det hele tatt på alle de årene, mens andre er totalt ugjenkjennelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er for gammel til Facebook. Finner bare folk jeg ikke har lyst til å finne. De jeg kunne tenke meg å ha kontakt med, er ikke der..........

Kanskje de bare er trege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Lillegull har begynt å sove bra om natta. Du merker sikkert at du har mer energi om dagen også når du får nok søvn.

Kos deg med besøk.

Jeg tror ikke at så mange timer i strekk blir en vane helt med det første, men det er utrolig deilig at det skjer en gang iblant. Energien min blir en helt annen ja. :tommel:

Er ikke Facebook gøy, vel? To gamle venninner har funnet meg via Facebook, jeg har ikke sett de på år og dag (de bor andre steder her i landet) - og så har jeg fått kontakt med venner fra skolen. Bruker nesten mer tid på Facebook enn her. Enn så lenge da :juhu:

Er også litt småhekta på Facebook. Utrolig gøy å se igjen så mange fra barndommen og skoletiden.

Og så er det litt morsomt å se på bildene. Noen har jo ikke forandret seg i det hele tatt på alle de årene, mens andre er totalt ugjenkjennelige.

Tror jeg er for gammel til Facebook. Finner bare folk jeg ikke har lyst til å finne. De jeg kunne tenke meg å ha kontakt med, er ikke der..........

Kanskje de bare er trege?

Flere som er hekta ser jeg. :ler:

Jeg finner heller ikke så veldig mange gamle kjente, Kira. Føler meg nesten litt venneløs, alle andre har jo dusinvis. :sjenert: Men tror nok det er de andre som bare er trege. ;)

------------------

Har hatt superkoselig besøk i dag, av ei i barselgruppa til mellomstemann. Hun hadde strikket kjole og sokker + sydd en nydelig prinsesseveske. Ble helt rørt jeg.. Og flau, siden jeg ikke ga noe til henne da hun fikk en liten forrige gang. Huff, typisk meg å bomme sånn. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...