Fru Fomle Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3021 Skrevet 15. februar 2007 Hadde du visst hvor mye banning og svetting det var med den svære, tunge vogna! ← Jeg har også banna og sverta i dag. Lurer på om det er noe alvorlig galt med meg, så mye temperament skal det ikke være mulig å ha. Hadde faktisk pusteproblemer...
@lfa Skrevet 15. februar 2007 #3023 Skrevet 15. februar 2007 Kjempefin vogn, og så fin den ble med Skip Hop'en! Har kikket på en sånn jeg også og har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ha den og en Bob koppholder. Kjipt med de skrapene. Synes de burde pakket bedre inn... Men som du sier, det blir nok skraper bare man ser på. T@ssen hadde Simo vogn og selv om jeg ikke hadde så mye og utsette på den der og da, tror jeg det blir litt av en forskjell med en trehjuling nå. Greit at vogna blir liten når den er sammenslått. Hvorfor så hissig? Jeg vet jeg har temperament, så jeg blir heller overrasket når jeg ikke hisser meg opp.
Fru Fomle Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3024 Skrevet 15. februar 2007 Da kan yogaen komme godt med! ← ...eller telle til 10. Kjempefin vogn, og så fin den ble med Skip Hop'en! Har kikket på en sånn jeg også og har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ha den og en Bob koppholder. Kjipt med de skrapene. Synes de burde pakket bedre inn... Men som du sier, det blir nok skraper bare man ser på. T@ssen hadde Simo vogn og selv om jeg ikke hadde så mye og utsette på den der og da, tror jeg det blir litt av en forskjell med en trehjuling nå. Greit at vogna blir liten når den er sammenslått. Hvorfor så hissig? Jeg vet jeg har temperament, så jeg blir heller overrasket når jeg ikke hisser meg opp. ← Jeg har en BOB også, men ikke testet den på ennå. Hadde Simo kombivogn til de to eldste jeg også, et svært drog på over 20 kg.. Men det funka jo det også, var jo ikke så mye å velge mellom heller den gangen. Mye mulig vi må ha en ekstravogn i overgangsperioden mellom bag og sportsvogn siden denne ikke er vendbar, da kan det hende vi bare kjøper en billig kombi eller noe som også kan bli sovevogn i barnehagen. Men det er jo leeeenge til. Gleder meg til å kjøre med trehjuling, den er utrolig enkel å manøvrere. Har problemer med ei bildør, låsemekanismen kiler seg og i dag kilte den seg selvfølgelig i en posisjon så det ikke gikk an å lukke døra. Og jeg klarte ikke å løsne den samme hvor mye jeg halte, banna og dro.. Og dette skjedde ikke hjemme, så jeg ble nødt til å sitte og holde døra inntil mens jeg kjørte hjem. Humøret ble heller ikke bedre av at mannen fiksa problemet på 30 sek da han kom hjem. Var så sinna at jeg ble redd meg selv.
@lfa Skrevet 15. februar 2007 #3025 Skrevet 15. februar 2007 Sånn bildør har jeg også, men min er sånn kun når det er minusgrader. H@nnsauen fikser også problemet på 30 sekunder, jeg får det aldri til... Du høres ikke så sinna ut nå lenger, så jeg drister meg til en
Fru Fomle Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3026 Skrevet 15. februar 2007 Du høres ikke så sinna ut nå lenger, så jeg drister meg til en ← Er ikke sinna lenger nei. Og tilbake! Bør vel gi en til Fomlemannen også...
Gjest Kira Skrevet 15. februar 2007 #3027 Skrevet 15. februar 2007 Jeg hadde Simo tvilling-kombivogn. Gjett om den var tung Det ble noen gloser når det droget skulle ut og inn av bilen. På den andre siden så hadde vi Caravelle på den tiden, så jeg kjørte bare vogna inn bak. Uten den bilen tror jeg ikke jeg hadde overlevd. Gikk relativt tidlig over til trille Den vogna ser kjempefin ut. Og du får telle til ti samtidig som du puster dypt med magen. Men det er sunt å få sinnet ut, blir det sagt
Fru Fomle Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3028 Skrevet 15. februar 2007 Greit med stor bil ja. Tror ikke mitt "anfall" i dag var av den sunne sorten. Fikk smerter i magen i kveld som ikke var særlig behagelig, det har kanskje ingen sammenheng, men jeg føler det.
Fru Fomle Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3032 Skrevet 20. februar 2007 Det går bra med meg. Har vært bortreist noen dager, var lenge usikker på om jeg burde dra siden formen ikke var allverdens. Men bestemte meg for å dra, og det er jeg glad for nå. Var på en liten skitur i går, så da ble det ski på meg denne vinteren også. Fant imidlertid ut at skigåing kan være ganske så hardt for bekkenet/ryggen når en ikke er vant til det, i går kveld var jeg så stiv at jeg hadde problemer med å bevege meg. Og så har jeg begynt på et strikkeprosjekt. Et helt enkelt babyteppe i Nøstebarn-garn, så enkelt at til og med jeg kan klare det.
Gjest Kira Skrevet 20. februar 2007 #3033 Skrevet 20. februar 2007 Godt å høre. Når du er 33+2 og blir borte i flere dager, begynner jeg å lure Kos deg med strikkingen. Tror det er sunnere for bekkenet enn skigåing. Jeg får fatisk fortsatt bekkenvondt etter skiturer. Tror det er noen bevegelser som ikke er bra for ustabilt bekken!
@lfa Skrevet 20. februar 2007 #3034 Skrevet 20. februar 2007 Strikke er noe jeg også burde lært meg, men med to strikkende bestemødre blir det aldri til at man setter seg ned selv. Egentlig har jeg ikke tålmodighet heller, men samvittigheten sier at det er noe jeg burde kunne... Er bedre venn med symaskina enn strikkepinnene. Godt å høre at alt står bra til (bortsett fra bekkenet, da...).
@lfa Skrevet 20. februar 2007 #3035 Skrevet 20. februar 2007 Altså mine barns bestemødre, mine er desverre ikke her lenger.
Fru Fomle Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3036 Skrevet 20. februar 2007 Godt å høre. Når du er 33+2 og blir borte i flere dager, begynner jeg å lure Kos deg med strikkingen. Tror det er sunnere for bekkenet enn skigåing. Jeg får fatisk fortsatt bekkenvondt etter skiturer. Tror det er noen bevegelser som ikke er bra for ustabilt bekken! ← Neste gang jeg "stikker av" skal jeg gi beskjed. Var ikke helt i humør i dagene før jeg dro, så det var godt å komme seg vekk litt.. Strikking er kos, men jeg har allerede begynt å lure på hvordan jeg skal orke å strikke hele teppet, det vokser jo så seint. Strikke er noe jeg også burde lært meg, men med to strikkende bestemødre blir det aldri til at man setter seg ned selv. Egentlig har jeg ikke tålmodighet heller, men samvittigheten sier at det er noe jeg burde kunne... Er bedre venn med symaskina enn strikkepinnene. Godt å høre at alt står bra til (bortsett fra bekkenet, da...). ← Altså mine barns bestemødre, mine er desverre ikke her lenger. ← Jeg har også både mor og ikke minst svigermor som er racere til å strikke. Forrige gang strikket jeg faktisk hente-jakken selv, men denne gangen har jeg tenkt å spørre svigermor om å ta hele jobben. Måtte nemlig gjøre jobben to ganger, ganske frustrerende å måtte rekke opp hele greia når en endelig tror en er ferdig. Bekkenet er mye bedre i dag, og nå skal jeg bruke de neste dagene til å trene bra så regner jeg med at det ordner seg enda mer. ---------------------------- Det er forresten skjedd ganske mye på oppussings-fronten i det siste! Ene soverommet til guttene mangler nå bare lister! Så jeg regner med at det blir innflytting der til helgen!! Det ble ganske sterke farger på rommet, men jeg blir bare mer og mer fornøyd med fargevalget. Og så har vi endelig fått på plass pipe-beslaget, så nå er det fritt fram for å gjøre ferdig også de andre rommene på loftet!
@lfa Skrevet 20. februar 2007 #3037 Skrevet 20. februar 2007 Så bra at oppussingen går fremover. Regner med gutten blir storfornøyd når han får flyttet inn. Skulle ha malt T@ssen sitt rom vi også. Er ikke mange årene siden vi tapetserte, men synes det er litt vel mørkt. Det tar jo ikke så lang tid å male, men det var det med og sette i gang... Mamma går og drømmer om at vi skal få jente. Hun har nemlig en kjole hun skulle ha strikket og vi må si fra hvis vi får vite kjønn slik at hun eventuelt får strikket den til hun kommer ut. . Hun overlever hvis hun ikke få strikket den også, da. . :kgblunk: Jeg tror ikke jeg skal starte noe strikkeprosjekt på en stund. Kanskje om en 15 års tid når jeg begynner å komme i bestemoralder?
vixen Skrevet 21. februar 2007 #3038 Skrevet 21. februar 2007 Strikking er ikke helt min greie heller akkurat. Lurer på hvem som skal føre strikkekunsten videre de kommenede generasjonene. Syns færre og færre liker det håndarbeidet...
Fru Fomle Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3039 Skrevet 21. februar 2007 Så bra at oppussingen går fremover. Regner med gutten blir storfornøyd når han får flyttet inn. Skulle ha malt T@ssen sitt rom vi også. Er ikke mange årene siden vi tapetserte, men synes det er litt vel mørkt. Det tar jo ikke så lang tid å male, men det var det med og sette i gang... Mamma går og drømmer om at vi skal få jente. Hun har nemlig en kjole hun skulle ha strikket og vi må si fra hvis vi får vite kjønn slik at hun eventuelt får strikket den til hun kommer ut. . Hun overlever hvis hun ikke få strikket den også, da. . :kgblunk: Jeg tror ikke jeg skal starte noe strikkeprosjekt på en stund. Kanskje om en 15 års tid når jeg begynner å komme i bestemoralder? ← Det er gøy og pusse opp. Spesielt når en er ferdig. Strikking er ikke helt min greie heller akkurat. Lurer på hvem som skal føre strikkekunsten videre de kommenede generasjonene. Syns færre og færre liker det håndarbeidet... ← Det blir vel noen fattige barn i u-land som bringer tradisjonen videre. ---------------------- Deilig å kunne sove så lenge en vil uten å bli forstyrret av noe. Får to slike dager nå før ungene kommer hjem fra vinterferie. Så i kveld skal Fomlemannen og jeg ut og spise. Skal snart . Hvis jeg finner noen klær som fremdeles passer.
Gjest Marillia Skrevet 21. februar 2007 #3040 Skrevet 21. februar 2007 Strikking er nok heller ikke min greie, men jeg har da klart å strikke et par dukkekjoler. Med heller dårlig resultat, men så lenge datteren min var overlykkelig, så var i grunnen jeg også fornøyd Det er godt når man endelig ser litt ende på oppussingsprosjekter, jeg står midt oppi ett, og er utålmodig som bare det. Har vært syk noen dager, så da går det ekstra tregt, men håper å være ferdig i løpet av noen dager til. Hvordan er formen til den da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå