Gå til innhold

Fomleriene

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig :babyjente: Nå ble jeg glad på dine vegne. Det er da lov å bli glad for å få jente, og du hadde helt sikkert blitt like glad over å få en gutt :klem:

Men jeg husker de første ukene etter at datteren min var født, jeg var så forundret over å ha fått jente, etter å ha gutt fra før. Det tok tid å venne seg til det, jeg var på en måte en guttemor :ler:

Jeg har vent meg til det nå. Og det er koselig å ha både gutt og jente, to forskjellige morsopplevelser.

Er formen bra?

Skrevet

Så moro med et jentebarn denne gangen! :klem: En liten tulle å dolle og dille med er vel stas kan jeg tenke meg?

Skrevet

:babyjente::hoppe:

Told you so! :sjarmor:

:ler:

Så gøy! :kose:

Samvittigheten din skal du ikke bekymre deg over.

Gled deg over nyheten om :babyjente: med god samvittighet.

Mye klokt har blitt sagt tidligere. ;)

:klem:

Skrevet
Kjempemoro at det ble en liten jente denne gangen, og det er bare å glede seg over ;)

Like mye som du hadde gledet deg over om det ble en gutt, så ikke noe dårlig samvittighet på deg  :fy_fy:

En klok kvinne sa en gang: Det er lov å håpe, men ikke å bli skuffet!

*gleder meg i kor med Fru Fomle*

Jeg hadde ikke blitt skuffet om det hadde blitt gutt heller nei. Tror jeg. ;)

Og send flyttemelding!

Skal gjøre det når jeg får tid. :sjenert:

Så koselig  :babyjente: Nå ble jeg glad på dine vegne. Det er da lov å bli glad for å få jente, og du hadde helt sikkert blitt like glad over å få en gutt  :klem: 

Men jeg husker de første ukene etter at datteren min var født, jeg var så forundret over å ha fått jente, etter å ha gutt fra før. Det tok tid å venne seg til det, jeg var på en måte en guttemor  :ler: 

Jeg har vent meg til det nå. Og det er koselig å ha både gutt og jente, to forskjellige morsopplevelser.

Er formen bra?

Det blir nok en overgang med jente ja, gutter "kan" jeg jo liksom. En venninne sa engang at jeg er en typisk guttemamma, men jeg håper jeg takler dette også. ;)

Formen er bra! :)

Så moro med et jentebarn denne gangen! :klem: En liten tulle å dolle og dille med er vel stas kan jeg tenke meg?

Nå er jeg ikke så veldig dillete og dollete av meg, så det spørs om ikke jenta blir like gutte-jente som jeg var..

Told you so!

Så gøy!  :kose:

Samvittigheten din skal du ikke bekymre deg over.

Gled deg over nyheten om  :babyjente: med god samvittighet.

Mye klokt har blitt sagt tidligere.  ;)

Ja, du hadde rett. ;)

--------------

Huff, jeg er stressa. :forvirret: Det er så travelt på jobb for tiden at jeg nesten ikke har tid til å puste... Lista over "må"-oppgaver bare vokser, og jeg kommer aldri ajour. Egentlig burde jeg tatt med meg litt jobb hjem for å slippe å gå rundt med en diger klump i magen og skuldrene oppunder ørene hele ettermiddagen og kvelden.

I dag satt jeg i et møte som trakk ut i tid og kom plutselig på at jeg hadde en annen avtale for 20 minutter siden. Og det var en presentasjon jeg skulle holde som skulle ta 30 min.:overrasket: Stormen ut og løp til det jeg trodde var møterommet, og braste rett inn i et helt annet møte. Så skulle jeg løpe opp på kontoret mitt og sjekke kalenderen, da klarte jeg å løpe inn i feil etasje og inn på kontoret til en lettere sjokk-skadet kollega. :ler: Da jeg tilslutt fant kontoret mitt lå det en mail og ventet om at møtet var utsatt. :sjenert: Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte. :ler:

Men det ordner seg nok tilslutt, håper på en skikkelig effektiv jobb-dag i morgen. Da er det bare 1 møte, og det er for tiden luksus..

Skrevet

Når jeg leser om din stressende jobbhverdag blir jeg jammen glad for at jeg kan sitte hjemme og drikke kaffe hele dagen ;)

Godt det snart er helg :klem:

Skrevet
Når jeg leser om din stressende jobbhverdag blir jeg jammen glad for at jeg kan sitte hjemme og drikke kaffe hele dagen  ;)

Godt det snart er helg  :klem:

Heldigvis har jeg mer roen i dag når jeg har mange timer foran meg som kan brukes til å komme ajour. :) Men det er ikke noe gøy å ha det så travelt at jeg ikke klarer å koble ut hjemme. Med unntak av i fjor har det vært sånn de siste årene i november og desember. Og det er jo akkurat den tiden der det er mye annet kjekt å finne på. :forvirret:

Heldigvis er det helg! :) Og neste fredag skal jeg ha fri! :sjarmor:

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. Hadde i mange år en blokk og penn liggende på nattbordet så jeg kunne skrive ned alt jeg måtte rekke på jobben neste dag, mens jeg lå der våken og vred meg midt på natten. Sånn skal man ikke ha det :forvirret:

Håper du kommer ajour i dag, så du kan ta helg med god samvittighet :klem:

Skrevet
Håper du kommer ajour i dag, så du kan ta helg med god samvittighet  :klem:

Heldigvis har jeg sluppet å tenke jobb i helga. :) Gikk rett på trening etter jobb fredag, det er den beste måten å få en slitsom jobbuke ut av kroppen!

I dag er jeg kvalm og uggen og synes synd på meg selv. ;) Vi var ute på vift i går kveld og var ikke hjemme før 1/2 4 i natt. Og da kjennes det ut som jeg har hatt en skikkelig fyllekule... Men det var koselig å komme seg ut litt, vi traff venner som vi ser alt for sjelden. :)

Og i går fikk jeg kjøpt den første julepresangen også! :tommelsmil: Det var litt impulskjøp, men jeg klarte ikke å motstå en høy og tynn nisse de hadde på den lokale gavebutikken. Kjøpte en til meg selv og en til presang.. I tillegg var jeg på IKEA fredag kveld og kjøpte lysgirlandere og endel julestæsj! Så nå er jeg igang. :)

Skrevet

I går kjøpte jeg også julepresang(er) - har kommet meg et godt stykke på lista nå, og ser ikke lenger så svart på det :sjenert:

Det er godt å treffe venner man sjelden ser, selv om dagen etterpå blir litt punktert. Du får heller ta det med ro i dag, og kose deg inne med familien :klem:

Skrevet

Dere er så flinke og effektive. Jeg sitter bare hjemme og leser, og skyver alle gjøremål foan meg. Men så får jeg fri storparten av desember og kan ta det igjen da :forvirret:

Skjønner godt at du er uggen etteren så sen kveld. Men av og til er det verdt en sliten søndag ;)

Skrevet
I går kjøpte jeg også julepresang(er) - har kommet meg et godt stykke på lista nå, og ser ikke lenger så svart på det :sjenert:

Det er godt å treffe venner man sjelden ser, selv om dagen etterpå blir litt punktert. Du får heller ta det med ro i dag, og  kose deg inne med familien :klem:

Det er for ille at det skal bli sånt stress og mas ut av julestria.. :sjenert: Planen vår er å bestille en del på nettet, men så er det å komme igang da. ;)

Dere er så flinke og effektive. Jeg sitter bare hjemme og leser, og skyver alle gjøremål foan meg. Men så får jeg fri storparten av desember og kan ta det igjen da  :forvirret:

Skjønner godt at du er uggen etteren så sen kveld. Men av og til er det  verdt en sliten søndag  ;)

Du skal konsentrere deg om lesingen nå og ikke tenke på julehandel ennå! :fy_fy::klem:

-----------------------

Skulle egentlig på trening i går, men orket ikke.. :sjenert: Istedet så spiste vi muffins, måtte jo kose oss litt siden det var farsdag. Fomlemannen fikk to Biotherm-produkter jeg kjøpte på Gardermoen i uka som var, han ble vel bare sånn passe fornøyd. :ler:

Satt og kikket på amerikanske nettbutikker i går. Fomlemannen skal en uke til USA i desember + to uker på nyåret, så jeg håper jeg kan benytte anledningen til å bestille en del utstyr som han kan få levert på hotellet eller jobben. Hvis vi bestemmer oss for å kjøpe OTH-vogn er det mye billigere der borte også, men det får vente til over nyttår. Må ut og prøvekjøre diverse vogner og sjekke priser først. :hoppe:

Denne uka tror jeg ikke blir så stressende på jobb heller. Heldigvis! Og fredag skal jeg ha fri!! :)

Skrevet

Bra at du får en roligere uke. Går det bra med ryggen?

Jeg kan tenke meg at det er mange fine produkter i USA. Kjempelurt å passe på når mannen allikevel skal over. Og det finnes så mange fine vogner nå, blir nesten misunnelig jeg :sjenert:

Gjest synseren
Skrevet

Er innom og oppdaterer meg litt... Kjekt å høre at du venter ei lita jente. Sikkert ekstra kjekt å få ei jente siden du har to sønner fra før.

Nå fikk jeg også lyst til å shoppe julestæsj. Det finnes så mye fint å velge mellom. Gleder meg til å pynte til jul jeg, det er alltid så koselig.

Håper du får en fin uke, Fru Fomle. Fridagen kommer sikkert godt med siden du har stresset så mye på jobben i det siste :klem:!

Skrevet
:vinke: Julegaver, ja.. dere sier noe... :sjenert:

Det er ennå maaaange dager igjen til jul! ;)

Bra at du får en roligere uke. Går det bra med ryggen?

Jeg kan tenke meg at det er mange fine produkter i USA. Kjempelurt å passe på når mannen allikevel skal over. Og det finnes så mange fine vogner nå, blir nesten misunnelig jeg  :sjenert:

Det er alt for mye lekkert baby-utstyr å velge mellom nå i forhold til sist jeg handlet sånne ting. Burde jo være et luksus-problem, men det er jo rene jungelen der ute.. Spesielt vogner..

Er innom og oppdaterer meg litt... Kjekt å høre at du venter ei lita jente. Sikkert ekstra kjekt å få ei jente siden du har to sønner fra før.

Nå fikk jeg også lyst til å shoppe julestæsj. Det finnes så mye fint å velge mellom. Gleder meg til å pynte til jul jeg, det er alltid så koselig.

Håper du får en fin uke, Fru Fomle. Fridagen kommer sikkert godt med siden du har stresset så mye på jobben i det siste :klem:!

Kjekt å se deg igjen, synseren. :klem: Jeg gleder meg også til å pynte til jul. Kjøper noe nytt hvert år, så pyntinga baller bare på seg. :ler:

---------------------

Formen min er ennå ikke på topp etter ranglingen i helga, irriterende at det skal henge så lenge i. :forvirret: Jeg lengter etter en fridag, og må innrømme at jeg kjente ekstra godt etter på minstemannens panne i ettermiddag for å se om det var et lite snev av feber der.. Jeg er vanligvis ingen skulker, men er såpass trøtt og sliten at motivasjonen for å dra meg på jobb om morgenen plutselig er på et lavmål. :sjenert: Og selv om jeg får fri på fredag, så er neste uke i ferd med å bli nok en maraton-uke, blant annet med en lang reise til Tromsø der jeg helst bør stille topp opplagt to dager på rad.

Senere skal jeg gå en tur med en venninne, håper at en tur i frisk luft skal få kvalmen på retur. Og i morgen skal jeg på yoga-kurs, det gleder jeg meg til! :hoppe:

Når det gjelder oppussing så er det for tiden Fomlemannen som jobber og jeg som ligger på sofaen. :sjenert: Han er omtrent ferdig med alt grunnarbeid på ett soverom og gangen oppe, så nå venter vi på at beslag til pipa skal komme på plass før vi kan begynne å sette opp nytt panel-tak. Vi har også bestilt elektriker som skal ordne med flere uttak på rommene + endel oppgradering av hovedinntak og sikringsskap. Jeg fikk litt angst da jeg regnet på de utgiftene som kommer nå, plutselig var det som vi stappet et svært sugerør på sparekontoen og tømte den i en jafs. ;) Og da ryker også de pengene jeg har spart til baby-utstyr etter jeg fant ut jeg var gravid. :sur: Men det er bare å begynne å spare igjen, det koster jo å pusse opp et gammelt hus... Og dess lenger vi kan vente med å øke huslånet dess finere bad kan jeg få. :sjarmor:

Litt mer juleforberedelser har jeg fått gjort da. Julekort er bestilt, og vi har også bestilt krus til besteforeldre og oldemor med bilde og påtrykt "Verdens beste ...osv". Har surret rundt på nettet på jakt etter venninne-presanger, men foreløpig ikke funnet på noe super-smart. Tenkte på gavepakning fra strawberrynet, men det er kanskje vel kjedelig og tradisjonelt? Så tenkte jeg på bøker, men det er ikke lett å vite hva folk liker. Og det samme med musikk.... De hadde noen ufattelig koselige julenisser på gavebutikken jeg var innom i helga, men det er kanskje kjipt å få julepynt en ikke har plukket ut selv... Argh, ikke lett dette her!!

Jeg har også bestilt baby-klær på nettet, klarte ikke å styre meg lenger... Fikk 40% på Ellos og endte opp med dette, dette og dette. Mye rosa! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_ler.gif' alt=':ler:'> Og i går fant jeg to fantastiske danske nettbutikker, Filabel og Prinsessebutikken. Kunne virkelig gått amok begge steder, men har bestilt noen "småting" fra Filabel:

Brun genser

Brun bukse

Lue med rosa blomst

Gleder meg til å få pakke( r) i posten! :hoppe:

Skrevet
Det er ennå maaaange dager igjen til jul! ;)

Syns det raser nedover på nedtelleren til Madeleine men.... :sjenert:

Skrevet

Det er så koselig med sånne bittesmå klær. :hjerter_rundt:

Håper du har hatt en fin uke, nå er det ikke lenge til helg igjen! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...