Fru Fomle Skrevet 9. november 2005 Forfatter #361 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Morn du Har du sovet de siste nettene, eller ligger du bare å fantaserer om interiør? ← Mornings til deg og! Joda, jeg sover godt. Har større problemer med å sovne, så det blir litt korte netter. Har jo planlagt fra huset ble lagt ut for salg, så nå gjenstår bare detaljene. 2. etasje skal bli guttens mekka, med hvert sitt soverom og en liten loftstue mellom. Vi kommer til å skifte vinduene her, det kommer vi ikke til å gjøre selv. Hvis vi kan male rett oppå tapeten istedet for å måtte tapetsere på nytt så blir alt mye enklere, håper inderlig vi får til det! Det er et lite innebygd skap på hvert soverom, i første omgang tror jeg vi bare beholder de... Teppene må selvfølgelig ut , hvis vi ikke kan legge parkett rett oppå dem. Fargevalget er jo det mest spennende å sysle med. Får kanskje teste ut Jotuns fargevelger, det ser litt kult ut! Men jeg har sett for meg en gråtone som grunnfarge, og male hver vindusvegg i en litt sprek blåfarge. I loftstua kunne jeg egentlig tenke meg å ta litt av , feks med en knæsj grønnfarge. Blir muligens litt voldsomt å ta hele rommet så vi får se det litt an... Panelen i taket blir selvfølgelig hvit. I hovedetasjen kan jeg tenke meg å bare kjøre en farge i stue, kjøkken, gang og vårt soverom. Usikker på den fargen, synes hvitt kan bli litt vel kjedelig... Kanskje en litt varm beigetone, men ikke rosaskjær . Synes det er vanskelig å bestemme seg for de fargene der, blir ofte veldig annerledes på veggen. Kjøpe prøvebokser er nok lurt! Kommer nok til å legge ut før- og etterbilder, kommer jo uansett til å være super-fornøyd med egen innsats. Vil flytte nå jeg, ikke vente til januar/februar. Endret 9. november 2005 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2005 #362 Del Skrevet 9. november 2005 Så du skal ikke beholde rosafargen på kjøkkenet altså? Det blir sikkert fint når alt blir i en farge nede. Vi har også gjort det på kjøkken, gang og stue. Jeg driver selv å leker med tanken å male en vegg i gangen i en annen farge. I limegrønn eller noe. Ser for meg at det blir lekkert, men må ha garanti fra at det blir malt over om et år om jeg angrer Når det gjelder farge, så anbefaler jeg skygge av hele mitt hjerte. Den er lys, men ikke for kald, og så er det så mange beigetoner som passer til. Slik at det ikke blir for vansklig å finne gardiner osv til. Kjekt at gutta boys får en egen hule på loftet, det blir sikkert stas! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. november 2005 Forfatter #363 Del Skrevet 9. november 2005 Rosa kjøkken hadde nok blitt bra! Dumt med sånne tapetborder de har satt opp. Er i gangen òg, erfaring fra tidligere sier at det ikke er like lett å fjerne uten å ødelegge hele tapeten under. Takk for tips om skygge, skal sjekke ut den! Litt spent på hvordan det går med guttene på hvert sitt rom, jeg antar at minstemann kanskje vil sette seg til motverge når det kommer til stykket. De deler rom der vi bor nå, og det er jo veldig trygt og godt... Eldstemann derimot er jo superklar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 9. november 2005 #364 Del Skrevet 9. november 2005 Jammen du er jo ikke gammel da! Passer bare så godt å si det, på samme måte som at mange forkorter meg til LB... La oss prøve igjen; God morgen frøken! Spennende med farger, oppussing og hele pakka. Skal begynne med det selv om noen måneder. Morro Morro! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 9. november 2005 #365 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Når det gjelder farge, så anbefaler jeg skygge av hele mitt hjerte. Den er lys, men ikke for kald, og så er det så mange beigetoner som passer til. Slik at det ikke blir for vansklig å finne gardiner osv til. ← Skygge er kjempefin. Den er lys og samtidig varm. Akuratt den fargen har vi planer om og male stua i til sommeren. Foreldrene mine malte også stua i den fargen og den ble så lys og fin samtidig som fargen var lun. Endret 9. november 2005 av Hannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. november 2005 Forfatter #366 Del Skrevet 9. november 2005 Jammen du er jo ikke gammel da! Passer bare så godt å si det, på samme måte som at mange forkorter meg til LB... ← Jeg vet det, fikk bare litt assosiasjoner (hehe 5. forsøk) til en pen vestkantsfrue. Men det er jeg jo kanskje, blir jo etterhvert innehaver av et pent hus ganske langt vest. Hmmm, huset står fremdeles på Finn og ikke merket solgt. Litt smånervøs for at de kankje har lurt oss. Fikk pristilbud fra Ring Eiendomsmegling i dag, det er dyrt å selge hus gitt. Fikk ikke vondt i ryggen etter joggingen i går. Men kroppen min er helt rar om dagen, magen står som en ballong. Jeg blir veldig overrasket hvis vekta viser ned på fredag, og det vil jeg jo så gjerne. Har vært flinkere denne uka enn på lenge også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 9. november 2005 #367 Del Skrevet 9. november 2005 Hehe du er da ikke gammel Bare en snartur innom før jeg laller jeg... Ha en god natt frøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. november 2005 Forfatter #368 Del Skrevet 10. november 2005 Hehe du er da ikke gammel Bare en snartur innom før jeg laller jeg... Ha en god natt frøken ← Thanks! Nå fikk du meg i bedre humør etter en heller laber start på dagen. Men frøken hører kanskje enda gamlere ut.... Jeg snikveide meg i dag, det var ikke oppløftende!! Dvs. det var oppløftende uten løftende. Og jeg som har følt meg ganske flink denne uka også. Vet ikke helt om jeg skal droppe hele veiinga i morgen, men det er litt feigt. I tillegg er det mørkt og trist og kjempevått ute! I kveld skal jeg svømme. Og hvis jeg orker å stå opp 5.45 i morgen så blir det en tur på treningssenteret før jeg går på jobb. Må gjøre det sånn for Fomlemannen skal på jakt igjen fredag ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 10. november 2005 #369 Del Skrevet 10. november 2005 Stå opp 5.45? Huff, det hørtes tiflig ut. Kom du deg opp så tidlig i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 10. november 2005 #370 Del Skrevet 10. november 2005 hehe hører frøken gammelt ut? Neeei.. Hørtes ikke ut som du har hatt en god start på dagen egentlig Veit hvordan du har det mht til å stå opp ja.. grusomt, er glad det ikke er hver dag :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. november 2005 Forfatter #371 Del Skrevet 10. november 2005 Stå opp 5.45? Huff, det hørtes tiflig ut. Kom du deg opp så tidlig i dag? ← Ja det er alt for tiflig ... Vanligivs står jeg opp rundt 7 (i dag og), så da er det ekstra tungt å komme seg opp! Men hva gjør man ikke for å få trimmet litt? Hmmmm, lekte meg litt på Jotuns fargevelger i går. Den skygge-fargen dere skryter av så helt aprikos ut der. Kan det stemme? I tilfelle er jo hele programmet der useless spør du meg... Prøvebokser er nok det eneste som funker.. Skal også innom en fargehandler som får veldig mye skryt, får håpe på litt ekstra-service siden vi skal kjøpe uante mengder med maling. Dumme "kamerater" som aldri gir seg med pengemas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2005 #372 Del Skrevet 10. november 2005 Skygge er langt fra aprikos, det er nok bedre å kjøpe en liter og prøvemale på en plate og ta med til huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 10. november 2005 #373 Del Skrevet 10. november 2005 Helt enig med Marillia. Skygge er ikke i nærheten av aprikos. Det beste er nok å kjøpe en liten boks maling og prøve selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. november 2005 Forfatter #374 Del Skrevet 10. november 2005 Ok, da stoler jeg ikke mer på den fargevelgeren. La inn et bilde av et soverom og lekte meg litt, det så helt grusomt ut... Ble litt forandring i planene mine i kveld. Ble invitert på barselbesøk på sykehuset, så da dro jeg dit istedet for på svømming. Men jeg trente styrke etterpå, så da er jeg fornøyd med dagens triminnsats likevel. Tror jeg hadde godt av et besøk på barselavdelingen, ble litt mindre babysyk av å se på alle de vaggende damene. Skal prøve og stå opp tidlig å svømme før jobb i morgen, får håpe jeg klarer det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 10. november 2005 #375 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg må skjerpe meg med treningen nå. Det har bare blitt to treningsøkter på meg til nå og det er for lite. Kan du sende over litt motivasjon? Men nå er det leggetid for meg. God natt, Fru Fomle . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 11. november 2005 Forfatter #376 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg må skjerpe meg med treningen nå. Det har bare blitt to treningsøkter på meg til nå og det er for lite. Kan du sende over litt motivasjon? Men nå er det leggetid for meg. God natt, Fru Fomle . ← Joda, her kommer det litt: Håper det virker. Som ventet ble det oppgang i dag, +0,6 kg. Ikke noe morsomt, har vært flink denne uka. Føler det hviler en forbannelse over vekta mi akkurat nå, opp 0,5 en uke, ned 0,5 den neste....og sånn har det holdt på i evigheter... Ikke akkurat verdens beste start på fredagen. Men: Jeg hadde klokka på 5.30, stod opp 5.45 og var på Gamlingen 6.10. Det var drit-tungt å svømme i dag, men nå kan jeg slappe av med god samvittighet i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 11. november 2005 #377 Del Skrevet 11. november 2005 Men: Jeg hadde klokka på 5.30, stod opp 5.45 og var på Gamlingen 6.10. Det var drit-tungt å svømme i dag, men nå kan jeg slappe av med god samvittighet i kveld. ← Hmm, Gamlingen vekker gamle minner. Der var jeg mange ganger da jeg var barn/ungdom. Men jeg har aldri vært der på denne tiden av året. Innbiller meg at det blir litt kaldt, men temperaturen i vannet er sikkert ok. Jeg har klart ukas 3. trimøkt i dag og det kom sikkert av den motivasjonen du sendte over :kgblunk:. Ikke fortvil over vekta. Den gir ikke alltid riktig resultat. Ta fram målebåndet og bruk det i steden. Da får du et mye riktigere mål på hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 11. november 2005 #378 Del Skrevet 11. november 2005 Det var forresten godt gjort å stå opp så tidlig for å dra og svømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 11. november 2005 #379 Del Skrevet 11. november 2005 Sikkert bare tegn på at musklene begynner å bygge seg opp det der med vekta.. Kor er d du skal begynne å male? Må ha en kjempe flott helg værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 11. november 2005 Forfatter #380 Del Skrevet 11. november 2005 Hmm, Gamlingen vekker gamle minner. Der var jeg mange ganger da jeg var barn/ungdom. Men jeg har aldri vært der på denne tiden av året. Innbiller meg at det blir litt kaldt, men temperaturen i vannet er sikkert ok. ← Det er kaldt å løpe fra dusjen og ut til bassenget, men i vannet er det kjempedeilig! Er litt løv som ligger på bunn nå da, noe som gjør at jeg skvetter litt av og til fordi jeg ser noe mørkt som liksom kryper bortover.. Var litt mye fokl da jeg kom der i dag, tydeligvis veldig populært og bade kl. 6 om morgenen! Så flott at motivasjonen virket da! Sikkert bare tegn på at musklene begynner å bygge seg opp det der med vekta.. Kor er d du skal begynne å male? Må ha en kjempe flott helg værtfall ← Ja, det er nok helt sikkert muskler. Vi skal male stue, kjøkken, gang, 3 soverom og en loftstue. Sånn i første omgang. God helg skal det bli! Trøtt og sliten etter en lang dag, men jeg kvikner vel til utover kvelden tenker jeg. Er alene hjemme med minstemann, maen er dratt på jakt og eldste er på besøk hos bestekompisen. Gleder meg til en kveld alene der jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil! Fare for at jeg kommer til å skeie ut i kveld, fikk ikke inn noe mellommåltid mellom lunsj og "middag" (=skiver, skal lage noe varmt i kveld) pga at jeg var i møte. Burde jo bare dratt opp en liten matpakke og begynt å spise, det hadde tatt seg ut. Gjøre godt førsteinntrykk! I dag har Fomlemannen vært hjemme på grunn av planleggingsdag i barnehagen. Han har ryddet hele huset, støvsugd og vasket masse klær - herlig! Men selv om jeg sa han hadde vært flink, så var han visst ikke helt fornøyd med rosen. Merkelig det der, menn må visst ha 1000 ganger mer takknemlighet dersom de har vist 2 ganger innsatsen. Ryggen er ikke god i dag.... Mulig jeg igjen har trent for hardt, men synes det er rart at litt jogging skal slå ut flere dager etter. Får ta det med ro og se om det ikke blir bedre. Lei av hele ryggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå