Gå til innhold

MR av hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Tok det på Aleris for noen år siden. Han som tok den sa han ikke kunne si noe om bildet, måtte vente på svar fra lege sa han. Men min daværende kjæreste omformulerte spørsmålet og sa: ser det ut som noe er galt? Da sa han fyren: nei ingenting tyder på det.

Så du kan jo spør den som utfører MR en. De er nok ikke leger, men kan sikkert tyde overfladisk. Og jeg fikk brev to-tre dager senere at alt var bra. Det er noe som skjer psykologisk når man er inne i den maskinen,man tenker det verste. Veldig ubehagelig.

Som regel er det ufarlig. Min tidligere svoger fant de en sort prikk på i hodet på MR, viste seg å være ingenting. 

Skulle det i verste fall være svults, som er uhyre sjeldent, er de blitt fantastisk flinke til å behandle det. Dette går bra! 

Anonymkode: c1575...777

Nei, vi er radiografer. Er nevroradiologer som tyder og beskriver MR av hodet og nakke. Men vi klarer helt fint å se hva som er galt på bildene, det er vi utdannet til. MEN, vi har ikke lisens som lege og kan ikke sette diagnoser. Derfor holder vi munn som radiografer

Anonymkode: a5d57...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fastlegen får ikke bildene, kun beskrivelsen fra radiolog. 

Anonymkode: a5d57...261

De kan be om å få bildene også. Fastlegen min gjør det fordi han gjerne vil se dem selv. Jeg har selv sett på bildene etter undersøkelsen, hos fastlegen.

Anonymkode: 1c76e...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...