AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Skal ta mr av hodet i morgen. Er det sånn at jeg får beskjed der og da hvis de ser noe i hodet? Er livredd for at jeh kommer ut av maskinen, også står de der og sier at de så noe. Anonymkode: 17cae...b3d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Nei du får ikke beskjed med en gang, svaret kommer fra legen Anonymkode: 1a15f...5d5 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal ta mr av hodet i morgen. Er det sånn at jeg får beskjed der og da hvis de ser noe i hodet? Er livredd for at jeh kommer ut av maskinen, også står de der og sier at de så noe. Anonymkode: 17cae...b3d Nei. Du får ikke svar der og da. Du kan logge inn på helsenorge noen timer etterpå. I journalen din skal det stå noe om ikke annet. Men er de som har henvist deg dit som får svar og du får svar i posten også. Anonymkode: 129f5...13d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Du får ikke svar der og da. Du kan logge inn på helsenorge noen timer etterpå. I journalen din skal det stå noe om ikke annet. Men er de som har henvist deg dit som får svar og du får svar i posten også. Anonymkode: 129f5...13d Det er vel vanlig at man får beskjed fra legen hvis noe er galt? Anonymkode: 9013a...f76
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Du får ikke svar der og da. Du kan logge inn på helsenorge noen timer etterpå. I journalen din skal det stå noe om ikke annet. Men er de som har henvist deg dit som får svar og du får svar i posten også. Anonymkode: 129f5...13d Det er da ikke sikkert radiologen har fått analysert bildene og fått skrevet en beskrivelse i løpet av noen få timer? Ts er sikkert ikke den eneste pasienten h*n har i løpet av en dag. Anonymkode: 1249f...20f 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei du får ikke beskjed med en gang, svaret kommer fra legen Anonymkode: 1a15f...5d5 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei. Du får ikke svar der og da. Du kan logge inn på helsenorge noen timer etterpå. I journalen din skal det stå noe om ikke annet. Men er de som har henvist deg dit som får svar og du får svar i posten også. Anonymkode: 129f5...13d Ikke helt riktig. Hvis det er snakk om ting som radiografen ser mens bildene er tatt, så ringer de til radiologen slik at bildene blir vurdert med en gang. Det er hvertfall slik i det offentlige. Har selv vært med på at folk blir tatt med rett i Mottaket etter billedundersøkelser for videre avklaring. Anonymkode: bcdd3...10b 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vel vanlig at man får beskjed fra legen hvis noe er galt? Anonymkode: 9013a...f76 Nei, ikke der og da. Da skal det være ille og "fare" for forverring. Anonymkode: ff0f5...06b 2
Fotballmamma Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Vi fikk oppringing fra fastlegen dagen etter MR om at det var funnet en svulst. Jeg hadde likevel en følelse av at det var noe galt under selve MR-undersøkelsen. Det var sønnen min som ble undersøkt, og jeg var med inn sammen med han. De hadde sagt at det var siste runden, da jeg så at det kom til flere som studerte skjermen, og så skulle de plutselig ha et par runder til med kontrastvæske. Så ble ikke fullstendig overrasket da telefonen kom, selv om du likevel får en form for sjokk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 Første gang jeg tok MR av hodet kom det beskjed pr post ca 3 dager senere om at det var behov for ny MR men med kontrastvæske. Ingen forklaring. Etter den undersøkelsen hørte jeg ikke mer før jeg selv tok kontakt. Da fikk jeg beskjed om at de hadde funnet en godartet hjernesvulst. Burde absolutt klaget på denne behandlingen, men var for satt ut til å ta tak i det der og da. Anonymkode: a728d...c10
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 Fotballmamma skrev (1 time siden): Vi fikk oppringing fra fastlegen dagen etter MR om at det var funnet en svulst. Jeg hadde likevel en følelse av at det var noe galt under selve MR-undersøkelsen. Det var sønnen min som ble undersøkt, og jeg var med inn sammen med han. De hadde sagt at det var siste runden, da jeg så at det kom til flere som studerte skjermen, og så skulle de plutselig ha et par runder til med kontrastvæske. Så ble ikke fullstendig overrasket da telefonen kom, selv om du likevel får en form for sjokk. Håper det gikk bra med gutten din. Husker selv når jeg lå der og de fant en ny blødning, er ikke høy i hatten da altså, men hadde vært så mye jævligere hvis det var barnet mitt som var syk. Anonymkode: ff0f5...06b 1
Cleo88 Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 1
Fotballmamma Skrevet 25. februar 2021 #12 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Håper det gikk bra med gutten din. Husker selv når jeg lå der og de fant en ny blødning, er ikke høy i hatten da altså, men hadde vært så mye jævligere hvis det var barnet mitt som var syk. Anonymkode: ff0f5...06b Cleo88 skrev (38 minutter siden): ❤️🍀 Det var tøft en periode, men han ble helt frisk og rask igjen. 🌺 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #13 Skrevet 25. februar 2021 Har vært til mange forskjellige MR-undersøkelser, men aldri fått noen beskjed rett etterpå. Bildene skal sees på av radiolog først, så gir radiologen beskjed til legen som henviste deg, som igjen gir beskjed til deg. Det "verste" jeg har opplevd i denne sammenheng var å bli oppringt av Aleris og innkalt til ny MR av hodet dagen etter jeg hadde vært til MR av hodet! Tenkte at det var et veldig dårlig tegn og ble ganske skjelven. Fikk ikke vite hva det var før 2 måneder senere når jeg var til time hos spesialist. Det de hadde funnet var relativt ufarlig og skulle bare holdes øye med. 🤷♀️ Anonymkode: 1c7d1...e9f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #14 Skrevet 25. februar 2021 Fotballmamma skrev (3 timer siden): Det var tøft en periode, men han ble helt frisk og rask igjen. 🌺 Så bra 🙂 Anonymkode: 9013a...f76
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #15 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, ikke der og da. Da skal det være ille og "fare" for forverring. Anonymkode: ff0f5...06b Nei, ikke der og da, men når fastlegen får bildene...? Anonymkode: 9013a...f76
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2021 #16 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, ikke der og da, men når fastlegen får bildene...? Anonymkode: 9013a...f76 Når fastlegen har mottatt konklusjonen så vil du få beskjed. Er det alvorlig så ringer hen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #17 Skrevet 25. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, ikke der og da, men når fastlegen får bildene...? Anonymkode: 9013a...f76 Fastlegen får ikke bildene, kun beskrivelsen fra radiolog. Anonymkode: a5d57...261
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #18 Skrevet 25. februar 2021 Tok det på Aleris for noen år siden. Han som tok den sa han ikke kunne si noe om bildet, måtte vente på svar fra lege sa han. Men min daværende kjæreste omformulerte spørsmålet og sa: ser det ut som noe er galt? Da sa han fyren: nei ingenting tyder på det. Så du kan jo spør den som utfører MR en. De er nok ikke leger, men kan sikkert tyde overfladisk. Og jeg fikk brev to-tre dager senere at alt var bra. Det er noe som skjer psykologisk når man er inne i den maskinen,man tenker det verste. Veldig ubehagelig. Som regel er det ufarlig. Min tidligere svoger fant de en sort prikk på i hodet på MR, viste seg å være ingenting. Skulle det i verste fall være svults, som er uhyre sjeldent, er de blitt fantastisk flinke til å behandle det. Dette går bra! Anonymkode: c1575...777
sjallabajs Skrevet 25. februar 2021 #19 Skrevet 25. februar 2021 Det gikk en uke før jeg fikk svar for noen mnd. siden Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #20 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei. Du får ikke svar der og da. Du kan logge inn på helsenorge noen timer etterpå. I journalen din skal det stå noe om ikke annet. Men er de som har henvist deg dit som får svar og du får svar i posten også. Anonymkode: 129f5...13d Står ingenting om MR-ene jeg har tatt det siste året på helsenorge🤷♀️ Anonymkode: a3b2a...0f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå