Lunarstone Skrevet 24. februar 2021 #1 Del Skrevet 24. februar 2021 Er det ikke meningen at friske personer (eller, forsåvidt : personer uten spesifikke lidelser) under 45 år skal få vaksine? Hva er planen med oss, skal vi smittes? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 24. februar 2021 #2 Del Skrevet 24. februar 2021 Jo, den kommer til sommeren, men vi er de siste i køen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg blir bare forvirret over at vi ikke er oppført på denne listen i det hele tatt. Ikke sist en gang. 🤷♀️ https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/#hvem-far-koronavaksine-forst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 24. februar 2021 #4 Del Skrevet 24. februar 2021 Jo, det er lagt opp til at personer i aldersgruppen 18-45 skal vaksineres når de prioriterte gruppene har blitt vaksinert. Ifølge FHIs "nøkterne" kalender kan de begynne sent i juni og ifølge den "optimistiske" kalenderen kan de begynne i midten av mai. https://www.fhi.no/publ/plakat/vaksineringsscenario/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Collan Skrevet 24. februar 2021 #5 Del Skrevet 24. februar 2021 Sjekk FHIs optimistiske vs. nøkterne anslag for når de forskjellige gruppene blir vakisnert: https://www.vg.no/spesial/corona/vaksinering/norge/#vaksineringNorge-kalender 18-44 år optimistisk: mai/juni 18-44 år nøkternt: juni/juli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 24. februar 2021 #6 Del Skrevet 24. februar 2021 Lunarstone skrev (44 minutter siden): Er det ikke meningen at friske personer (eller, forsåvidt : personer uten spesifikke lidelser) under 45 år skal få vaksine? Hva er planen med oss, skal vi smittes? 🙈 Vaksineringsordning i aldersgruppen 18-44 år vurderes og er ikke endelig avgjort. Så ingen vet foreløpig hva som skal skje med de under 45 som ikke har underliggende sykdom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 24. februar 2021 #7 Del Skrevet 24. februar 2021 Pterinochilus skrev (38 minutter siden): Jo, det er lagt opp til at personer i aldersgruppen 18-45 skal vaksineres når de prioriterte gruppene har blitt vaksinert. Ifølge FHIs "nøkterne" kalender kan de begynne sent i juni og ifølge den "optimistiske" kalenderen kan de begynne i midten av mai. https://www.fhi.no/publ/plakat/vaksineringsscenario/ Nederst på siden du henviser til står det: «Vaksinasjonsordning i aldersgruppen 18-44 år vurderes og er ikke endelig avgjort.» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. februar 2021 #8 Del Skrevet 24. februar 2021 Det kommer sikkert. Det er flere faktorer som spiller inn. Det kan hende det blir viktigere å vaksinere risikogruppene og helsearbeidere i land som ikke har samme ressurser som oss. Det blir også snakket om faren for farlige mutasjoner så lenge det sirkulerer, så vaksinering til vi har flokk immunitet ser ut til å være den planlagte strategien i de fleste land. I tillegg er det jo diskusjoner om vaksinepass (vaksinering av grensependlere, turister, nordsjø og båt mannskap, mfl). Legger du på alle i samfunnskritiske jobber, og pårørende til folk i risikogruppene så blir det nok mye vaksinering etterhvert. Og før eller siden kan du ta den privat som reisevaksine om det ikke blir en del av det offentlige vaksinasjonsprogrammet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. februar 2021 #9 Del Skrevet 24. februar 2021 Vi er den største gruppen med smittespredere, men vi skal vaksineres sist. Derfor skal vi alle sammen kose oss med nok et halvår med smitte og tiltak. Blir meget overrasket om min gruppe (under 30) får vaksine før høsten. Samtidig anser jeg som min del av dugnaden er over når våren og sommeren kommer for fullt. Tror det er mange som er i den samme situasjonen som meg. Så de får raske på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firfisla Skrevet 24. februar 2021 #10 Del Skrevet 24. februar 2021 Det kommer nok, men det tar nok tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 25. februar 2021 #11 Del Skrevet 25. februar 2021 Example skrev (14 timer siden): Vi er den største gruppen med smittespredere, men vi skal vaksineres sist. Derfor skal vi alle sammen kose oss med nok et halvår med smitte og tiltak. Blir meget overrasket om min gruppe (under 30) får vaksine før høsten. Samtidig anser jeg som min del av dugnaden er over når våren og sommeren kommer for fullt. Tror det er mange som er i den samme situasjonen som meg. Så de får raske på. Wow, er du under 30 år?! Av en eller annen grunn har jeg "alltid" tenkt at du var 50 eller noe... Knyttes sikkert til profilbilde ditt av Mourinho 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 25. februar 2021 #12 Del Skrevet 25. februar 2021 (endret) Når det gjelder vaksinen så tror jeg ikke at jeg gidder å ta den. Når man plasseres sist i køen (er i slutten av 30åra) så føler man seg veldig nedprioritert. Denne kjipe følelsen i tospann med at tiltakene rammer oss langt hardere enn de rammer øvrig befolkning senker lysten på en hasteutviklet vaksine. Det er vel en av konsekvensene av at man er sistemann ut av "dugnaden". - kan du skru av lyset når du går er du snill...? Endret 25. februar 2021 av Den Sagnsomsuste 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 25. februar 2021 #13 Del Skrevet 25. februar 2021 Den Sagnsomsuste skrev (6 minutter siden): Når det gjelder vaksinen så tror jeg ikke at jeg gidder å ta den. Når man plasseres sist i køen (er i slutten av 30åra) så føler man seg veldig nedprioritert. Denne kjipe følelsen i tospann med at tiltakene rammer oss langt hardere enn de rammer øvrig befolkning senker lysten på en hasteutviklet vaksine. Det er vel en av konsekvensene av at man er sistemann ut av "dugnaden". - kan du skru av lyset når du går er du snill...? Men i alle dager da, hvordan rammer tiltakene deg mer enn andre i andre aldersgrupper & situasjoner? 🤔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. februar 2021 #14 Del Skrevet 25. februar 2021 Den Sagnsomsuste skrev (11 minutter siden): Når det gjelder vaksinen så tror jeg ikke at jeg gidder å ta den. Når man plasseres sist i køen (er i slutten av 30åra) så føler man seg veldig nedprioritert. Denne kjipe følelsen i tospann med at tiltakene rammer oss langt hardere enn de rammer øvrig befolkning senker lysten på en hasteutviklet vaksine. Det er vel en av konsekvensene av at man er sistemann ut av "dugnaden". - kan du skru av lyset når du går er du snill...? På hvilke måte mener du at tiltakene gjør at vår aldersgruppe er hardere rammet enn andre aldersgrupper..? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 25. februar 2021 #15 Del Skrevet 25. februar 2021 Den Sagnsomsuste skrev (6 timer siden): Wow, er du under 30 år?! Av en eller annen grunn har jeg "alltid" tenkt at du var 50 eller noe... Knyttes sikkert til profilbilde ditt av Mourinho Er i 20-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 25. februar 2021 #16 Del Skrevet 25. februar 2021 Thaila skrev (På 24.2.2021 den 19.40): Jo, den kommer til sommeren, men vi er de siste i køen. Nei, det diskuteres om vi skal få den. Må bare vente og se. Om det blir vaksinepass så blir alle i alderen 18-44 isolert i Norge og pålagt Norgesferie. kan bare drite i å studere utenlands da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 25. februar 2021 #17 Del Skrevet 25. februar 2021 Vera skrev (7 timer siden): På hvilke måte mener du at tiltakene gjør at vår aldersgruppe er hardere rammet enn andre aldersgrupper..? Tiltakene rammer forskjellig. Barn, unge, studenter og unge voksne i utrygge jobber og i etableringsfasen rammes hardere av tiltakene. Akkurat det er det ingen tvil om. Som gruppe snakker vi om da. Så vil det være store individuelle forskjeller. Noen har mistet alt, mens andre synes bare det er kjipt at treningssenteret er stengt. Samtidig så er også denne gruppen: * Den gruppen som har minst å frykte av selve sykdommen. * Den siste til å bli vaksinert. * Den siste til å få vaksinepass/grønt kort, om Norge velger å innføre det. Kort og godt den gruppen som har ofret mest for minst utbytte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 25. februar 2021 #18 Del Skrevet 25. februar 2021 Sylveon skrev (47 minutter siden): Nei, det diskuteres om vi skal få den. Må bare vente og se. Om det blir vaksinepass så blir alle i alderen 18-44 isolert i Norge og pålagt Norgesferie. kan bare drite i å studere utenlands da Det er jo en ypperlig måte å starte svartebørs av vaksiner hvert fall, og til å stimulere til kriminalitet (f. eks. tyveri av vaksiner). Blir nok sikkert vanskelig å fake vaksinepass for de som spekulerer i det, men det er sikkert ikke umulig det heller. Tipper man får se mange kreative løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. februar 2021 #19 Del Skrevet 25. februar 2021 Example skrev (22 timer siden): Vi er den største gruppen med smittespredere, men vi skal vaksineres sist. Derfor skal vi alle sammen kose oss med nok et halvår med smitte og tiltak. Blir meget overrasket om min gruppe (under 30) får vaksine før høsten. Samtidig anser jeg som min del av dugnaden er over når våren og sommeren kommer for fullt. Tror det er mange som er i den samme situasjonen som meg. Så de får raske på. Jeg er rimelig lei av å være dugnadsflink. Savner hverdagen. Men jeg tror ikke vi kommer helt tilbake dit før siste kvartal. Tidligst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JannickeBa Skrevet 25. februar 2021 #20 Del Skrevet 25. februar 2021 Sylveon skrev (1 time siden): Nei, det diskuteres om vi skal få den. Må bare vente og se. Om det blir vaksinepass så blir alle i alderen 18-44 isolert i Norge og pålagt Norgesferie. kan bare drite i å studere utenlands da Norge er jo et herlig ferieland, bare tenk så gøy når alle gamlisene drar til syden og vi får alle perlene for oss selv 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg