Gå til innhold

Velge ny date eller angrende eks?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du som har opplevd at eksen ville ha deg tilbake, etter at du møtte en/ei ny. Hvem valgte du? Avsluttet du med den nye og gikk tilbake til eksen? 

Dersom du valgte den nye, hvordan ble samarbeidet med eksen om ungene?

Angrer du på valget?

Anonymkode: dca68...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være meg dette. 

Jeg er fortsatt på utforsking med en ny dame, og har ikke informert min eks om dette. Var en liten pingle, og burde sagt det at jeg møter en jente. 

Anonymkode: 03a4d...dbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan være meg dette. 

Jeg er fortsatt på utforsking med en ny dame, og har ikke informert min eks om dette. Var en liten pingle, og burde sagt det at jeg møter en jente. 

Hva er grunnen til at du ikke har nevnt det for eksen? Ønsker du eksen tilbake?

Eller vil du holde døren åpen hos begge? 

Spør ikke for å være dømmende på noe vis, ønsker bare synspunkter fra andre, som har vært i samme situasjon.

Skrevet

Jeg ville valgt den angrende eksen, men har aldri fått muligheten.

Anonymkode: 07571...54e

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at du ikke har nevnt det for eksen? Ønsker du eksen tilbake?

Eller vil du holde døren åpen hos begge? 

Spør ikke for å være dømmende på noe vis, ønsker bare synspunkter fra andre, som har vært i samme situasjon.

Synes dette er vanskelig. Jeg vet det ville kunne bli bra med min eks, og er fortsatt glad i henne. Men er usikker på hvilke følelser det er. Synes også det var vanskelig å si det når du får meldinger om at hun vil ha meg tilbake, og hun tilbyr seg til meg. Det blir litt dobbelt opp om jeg sier jeg ser en annen jente, så jeg sier jeg trenger tid. Noe jeg også trenger. 

Det andre forholdet utvikler seg også fort, men føler ikke at jeg driver et dobbelt spill. Det fortener hun ikke

Skrevet

Gå for eksen når du har tatt tida du trenger (ikke for lenge slik at eksens følelser for deg visner). Leser deg som at du fortsatt har følelser for henne og har dere barn sammen er dette en No brainer. 

Anonymkode: 875e6...336

Skrevet

Syns  eksen din lukter av bitch siden hun trapper om gamet sitt når du fant noen du liker godt. Jeg syns så synd på deb dama som faller for deg nå. Syns du skal si fra til henne og slutte å være uærlig med henne. Hun fortjener bedre enn å bli skadelidende pga andres drittforhold.

Anonymkode: 40008...dcb

• Liker 7
Skrevet

Eksen gjorde det slutt, jeg møtte en litt etterpå som var klar over bruddet kort tid før. Da eksen kom tilbake og angret fortsatte jeg med den nye, men etter litt kjemping fra eksen gikk jeg tilbake. Veldig glad for det selvom jeg måtte svelge maaange kameler angående hans liv i mellomtiden, det var hakket mer utsvevende. Uansett, nå har vi vært samboere igjen i 2 år og fått en baby sammen. Denne runden har gått mye bedre enn før det ble slutt også! 

Men det spørs jo? Hva er situasjonen? Gikk bra for meg, men det er jo ikke lurt å velge eksen i alle tilfeller.

Anonymkode: c8177...ab1

Skrevet

Jeg valgte eksen å angrer så bittert. Han gikk fort over til å behandle meg dårlig igjen. Mens den flotte,snille og omsorgsfulle mannen jeg datet slapp unna :(

Anonymkode: 384ed...a56

• Liker 3
Skrevet

Jeg har akkurat valgt å gå tilbake til eksen, nye daten var klar over at det var kort tid siden bruddet. Jeg har sett hvor hardt eksen har kjempet, men nå er jeg stygt redd jeg har tatt feil valg, at eksen og jeg går tilbake i samme gamle spor. Er redd jeg lot den nye daten som var herlig på alle måter og fikk meg til å føle på ting jeg aldri har følt på, slippe unna for fort... 

Anonymkode: 294d4...668

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er glad i eksen min, prøver å finne sammen igjen. Men jeg forstår at hun vil ha tenkepause. Etter det som har skjedd, jeg har angret at jeg løy til hun. Jeg har ikke vært utro eller kysset noen andre en hun... 

Endret av Morten79
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 16.00):

Synes dette er vanskelig. Jeg vet det ville kunne bli bra med min eks, og er fortsatt glad i henne. Men er usikker på hvilke følelser det er. Synes også det var vanskelig å si det når du får meldinger om at hun vil ha meg tilbake, og hun tilbyr seg til meg. Det blir litt dobbelt opp om jeg sier jeg ser en annen jente, så jeg sier jeg trenger tid. Noe jeg også trenger. 

Det andre forholdet utvikler seg også fort, men føler ikke at jeg driver et dobbelt spill. Det fortener hun ikke

Håper ikke du er MIN eks,som jeg håper å vinne tilbake. Da ville jeg heller satt pris på ærlighet  , så jeg kan gå videre.  

Anonymkode: 217fe...37f

Skrevet
Morten79 skrev (40 minutter siden):

Jeg er glad i eksen min, prøver å finne sammen igjen. Men jeg forstår at hun vil ha tenkepause. Etter det som har skjedd, jeg har angret at jeg løy til hun. Jeg har ikke vært utro eller kysset noen andre en hun. Men, ryktene går jo på at hun har knulla flere. Og blitt sammen med en jeg kjente før.. Så ikke la det gå for lang tid, før du kontakter eksen. For hjertet er sårt og det visner fort, når du ikke tar kontakt... 

Mange slår opp og tror at de finner noe mye bedre i en annen. Ofte er det bare slik i begynnelsen, så dukker det opp mye av de samme problemene i et nytt forhold, alt avhenger av hva som var galt i det forrige forholdet om man bør gi det en sjanse til eller ikke. Var det mangel på respekt, fysisk eller psykisk mishandling? Aldri se deg tilbake, for dette er ting som du som partner aldri kan endre hos den andre. Er det andre mindre gnisninger er det ting som går an å leve med, justere som også fort kan komme i et nytt forhold bare på andre områder. Så er du inne på noe vesentlig! Går det for lang tid er visner den gamle kjærligheten fort ja, og den andre kan fort knytte seg til en ny partner. Vi snakker bare om måneder her, så kan ting endre seg vesentlig. Ofte er det slik at den som ble "dumpet" er den som faktisk sliter mest, med og beholde de gamle følelsene og ikke minst med den usikkerheten som kom da den andre dumpet. Hvem vil være sammen med en som ikke har de rette følelsene og derfor gikk? Så desperat er neppe oppegående mennesker som vet hva de er ute etter.

Skrevet

Ja jeg forstår, tror jeg bare lar hun gå. Da slipper jeg å bli mere såret..  Har vært veldig langt nede. Ser jo hun ofte da vi bor på samme sted..  Og hun er veldig nydelig og sexy dame.. Hun er finere nå en da vi var sammen. Kanskje hun har fått seg en ny type 🤷🏻‍♂️

Skrevet
Morten79 skrev (17 timer siden):

Ja jeg forstår, tror jeg bare lar hun gå. Da slipper jeg å bli mere såret..  Har vært veldig langt nede. Ser jo hun ofte da vi bor på samme sted..  Og hun er veldig nydelig og sexy dame.. Hun er finere nå en da vi var sammen. Kanskje hun har fått seg en ny type 🤷🏻‍♂️

Jeg ble kastet ut i begynnelsen av desember, så det er ei stund siden. Jeg var ivrig den 1 måneden, kom med blomster og skrev brev til hun.. Nå så ser jeg på hun som en venn.. Gnisten er ikke lengre den var. Og jeg tror det er best å gi opp. Veit ikke hva mere jeg kan gjøre 🤷🏻‍♂️ Jeg så henne i øynene å sa til henne at jeg glad i henne men, jeg så at det var ikke hun i meg.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 16.00):

Har du funnet ut noe mer om hva du ønsker å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du funnet ut noe mer om hva du ønsker å gjøre?

Tja. Jeg har ikke gått tilbake til eksen, og utvikler et annet forhold som jeg ikke er villig til å oppgi. Selv om man vet hva man har fra før, så er det ikke sikkert dette er det korrekte og det beste. 

Jeg vil ha litt mer tid til å finne meg selv, lære av hva jeg gjorde feil i forholdet, og tenke på hvordan jeg vil ha det i et nytt forhold. 

Å hoppe direkte til en eks tror jeg nok ikke på. Det må en prosess til for å få det til.

Uavhengig av dette, så fortjener ikke min nye date/kjæreste å være en brekkstang/forhandlingsgrunnlag mot en eks, så hun har min fulle fokus

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Jeg har ikke gått tilbake til eksen, og utvikler et annet forhold som jeg ikke er villig til å oppgi. Selv om man vet hva man har fra før, så er det ikke sikkert dette er det korrekte og det beste. 

Jeg vil ha litt mer tid til å finne meg selv, lære av hva jeg gjorde feil i forholdet, og tenke på hvordan jeg vil ha det i et nytt forhold. 

Å hoppe direkte til en eks tror jeg nok ikke på. Det må en prosess til for å få det til.

Uavhengig av dette, så fortjener ikke min nye date/kjæreste å være en brekkstang/forhandlingsgrunnlag mot en eks, så hun har min fulle fokus

Jeg kjenner meg igjen i tankene dine, det er nok derfor jeg er så nysgjerrig på hvordan det går med deg. 

Har eksen din tatt mer kontakt ang at hun ønsker deg tilbake? Hun merker vel at du er noe tilbakeholden? 

Tror du hun har skjønt at du møter en annen?

Å tenke gjennom hvordan en selv bidro til at det forrige forholdet tok slutt, og hvordan en ønsker at et eventuelt nytt forhold skal være, er nok uansett lurt. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Fjellmannover190
AnonymBruker
Skrevet

Det går bra med meg, og er blitt helt fantastisk, fasinert av en ny flott person. Jeg har brukt litt tid på å finne meg selv etter avsluttet forhold, men hadde ikke planlagt at det skulle skje så fort frå jeg begynte å lete. 

Jeg tror nok bestemt at hun har forstått at det er noe annet på gang, hun kjenner meg svært godt, og vi har god dialog, og våre barn kan nok også kanskje forstå noe. Jeg er også litt vanskeligere å få til å komme på en kaffe og besøk. 

Det som gjør det litt vanskelig er at jeg bryr meg om henne, som venn, og vil ikke miste henne som det, og det kan være en viss fare. Har ikke lyst på henne som uvenn, og håper og tror hun vil kunne unne meg dette. Vi har også hatt det veldig bra, men det har vært vanskelig de siste årene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...