Gå til innhold

HUSEIERE!


Gjest wellpapp

Anbefalte innlegg

Gjest wellpapp

Vi leier et lite hus, rett ved "hovedhuset". Huseierne er veldig sjeldent her, da dem har en annen bolig i tillegg.Men, det har skjedd en par tre ganger at dem plutselig bare ringer på døren her, ofte ganske tidelig- er fortiden hjemme på dagene så ikke alltids jeg står opp kl 08.00 liksom..

Første gangen "hun" kom ned så spradet hun bare rett in, forbi min samboer som stod målløs kvar, og sen klarte hun å lage en scene av at hun syntes det var rotete her og sen løp hun ut. Litt sånn Juni i Cæsar..Veldig ubehagelig- jeg våknet dessuten av dette..

Vi fikk etterhvert pratet med henne og fortalt at det var litt rotete fordi vi hade masse stoff hjemme for å prøve ut gardiner, at vi hade malt vegghyllene så bøkene og permene stod på gulvet, og at vi hade endel tøy til tørk i stua siden tørketromlern gått i stykker.Det var ikke møkkete eller noe sånt i det hele tatt!

Min samboer sa da også ifra om at dem kunde komme når dem ville, men at dem sku ringe før.

Hun har vært på døra minst en gang etter det og heromdagen kom både hun og han.Jeg sto i dusjen og sambo hade akkurat dusjet ferdig, så han slapp dem ikke in, men pratet med dem i hagen.Mens jeg tasser in på soverommet for å ta på meg noen klær så ser jeg at hun går rundt huset og sen snakker med katten min gjennom vinduet!!!!!

Samboer kommer in og vi er like målløse begge to.Han går etterhvert opp og sier at dere kan komme når dere vil, bare ring først. Han sier alltså dette for andre gang.De blir kjempesure.

Tidligere hade vi sagt dem kunde komme på kaffe den kvelden, dem ringte å melde avbud.

Er vi urimelige som vil at dem ringer først??Spesiellt etter første gangen hun var inn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huseier har ingenting med å gå inn i huset og kommentere at dere har det rotete. Dere betaler leie, altså er det "deres" hus, og dere disponerer det i leietiden.

Jeg kan forstå at de gjerne vil ha kontroll på at dere ikke ødelegger ting etc, men da må de i tilfelle avtale med dere å komme for å ta en gjennomgang av at alt er i orden. på den måten får dere anledning til å gjøre det presentabelt.

Hvis du sover lenge, og det ringer på, så kan du jo bare la være å åpne hvis du ikke venter besøk. Eller: gå ned i morgenkåpe, og understreke at dere ikke tar imot besøk uten av det er avtalt et tidspunkt som passer for dere, og akkurat nå (kl. 8 om morgenen) passer det ikke, siden du ikke har stått opp. For alt hun vet, så kan du ha nattjobb, og da er det rimelig uakseptabelt å ringe på døra kl. 8.

Men hva er det egentlig de kommer på besøk for? Kan dere eventuelt ringe dem - spørre om de har behov for å ha et møte med dere, og understreke at det er nødvendig at dere avtaler det på forhånd, slik at de ikke kommer uanmeldt? Dere kan jo bare si at dere ønsker å være tilstede begge to, og helst vil finne en tid som passer bra. samtidig kan dere spørre om det er noe spesielt de ønsker å ta opp med dere, gjennomgå eller se på - slik at dere vet hva som skal skje.

Husk at huseierne sannsynligvis bare ønsker å forsikre seg om at alt er i orden med leieforholdet, og at det ikke skjer ting som kan skape problemer med eiendommen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wellpapp

Takk for svar!

Ja, regner med at dem bare vil se at alt er ok. Skjønner derfor ikke at dem ikke sa ja til kaffeinvitasjonen, eller ringer å spørr om dem kan få se hvordan vi fått det.

Dem får gjerne komme hit, jeg har inget at skjule, men vil bare vite når så jeg slipper engste meg for det hele tiden.

Hun kommenterte første gangen at det var rart at jeg sov da, klokken var 10.00, og jeg hade lest til eksamen natten før.Jeg blir så paff og førnedrad at jeg ikke klarer å få ur meg noe der og da.

Vet at jeg har "loven" på min side, bare fint å vite at det ikke er et uvanlig ønske.

Får håpe dem skjønnt det nå,etter at vi sagt ifra to ganger...

Vi var på ferie i to og en halv dag og hade kattene hjemme, da hade dem vært her og var bekymret for kattene.Det er ikke noen vinduer mot husinngangen vår, så da må dem enten vært inn eller så kikket gjennom vinduene. Vi sa at dem måtte bare ringe hvis dem lurte på noe...

Synes det er frekkt av henne å vandre rundt huset og se inn i vinduene, både når vi er hjemme og ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier et lite hus, rett ved "hovedhuset". Huseierne er veldig sjeldent her, da dem har en annen bolig i tillegg.Men, det har skjedd en par tre ganger at dem plutselig bare ringer på døren her, ofte ganske tidelig- er fortiden hjemme på dagene så ikke alltids jeg står opp kl 08.00 liksom..

Første gangen "hun" kom ned så spradet hun bare rett in, forbi min samboer som stod målløs kvar, og sen klarte hun å lage en scene av at hun syntes det var rotete her og sen løp hun ut. Litt sånn Juni i Cæsar..Veldig ubehagelig- jeg våknet dessuten av dette..

Vi fikk etterhvert pratet med henne og fortalt at det var litt rotete fordi vi hade masse stoff hjemme for å prøve ut gardiner, at vi hade malt vegghyllene så bøkene og permene stod på gulvet, og at vi hade endel tøy til tørk i stua siden tørketromlern gått i stykker.Det var ikke møkkete eller noe sånt i det hele tatt!

Min samboer sa da også ifra om at dem kunde komme når dem ville, men at dem sku ringe før.

Hun har vært på døra minst en gang etter det og heromdagen kom både hun og han.Jeg sto i dusjen og sambo hade akkurat dusjet ferdig, så han slapp dem ikke in, men pratet med dem i hagen.Mens jeg tasser in på soverommet for å ta på meg noen klær så ser jeg at hun går rundt huset og sen snakker med katten min gjennom vinduet!!!!!

Samboer kommer in og vi er like målløse begge to.Han går etterhvert opp og sier at dere kan komme når dere vil, bare ring først. Han sier alltså dette for andre gang.De blir kjempesure.

Tidligere hade vi sagt dem kunde komme på kaffe den kvelden, dem ringte å melde avbud.

Er vi urimelige som vil at dem ringer først??Spesiellt etter første gangen hun var inn her...

Ingen har krav på å vite hvorfor du har det rotete. Du behøver ikke å gi noen forklaring til huseier.

De kan ikke sprade rett inn. MÅ de inn, så skal det være begrunnet. Du kan rett og slett si NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for noen folk.... de har vel ikke noe med hva dere driver med og hvor "ryddig" det er hos dere.... Hvis de ikke tar hensyn til det dere har sagt (ringe først), hadde jeg nok slått skikkelig i bordet - evt vurdert å flytte... (men det vil dere kanskje ikke? Flytte altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wellpapp
Herregud for noen folk.... de har vel ikke noe med hva dere driver med og hvor "ryddig" det er hos dere.... Hvis de ikke tar hensyn til det dere har sagt (ringe først), hadde jeg nok slått skikkelig i bordet - evt vurdert å flytte... (men det vil dere kanskje ikke? Flytte altså...)

Nei, det er akkurat det!Kjempefint sted ellers og vil absolutt ikke flytte.

Har leid i kjeller hos noen før og litt av greia med å leie hus nå var for å få mer privatliv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...