Gå til innhold

Ryggsekk til handleturen/matvarer?

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Har noen en anbefaling om en ryggsekk/totesekk jeg kan ha på ryggen når jeg skal handle litt mat etc? 

Må romme litt og være lett å ta inn og ut av.

Er det noen som bruker trillevogn forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en lett ryggsekk på ca femten liter til småting og en på rundt femti til storhandel. Mine sekker er gamle og godt brukt slik at jeg vet at de holder. Den store er så gammel at jeg har forsterket sprukne sømmer med ekstra søm hos skomaker og den skal holde i en evighet til. Kan ikke gi deg noen merkeråd, men anbefaler å kjøpe der arbeidstøy og sekker selges. Biltema, Jula, Clas Ohlson etc. Anbefaler å prøve dem på din kropp, for remmer og belter skal sitte godt og ikke gnage noe sted. Vi er forskjellige i størrelsen alle sammen, så ta deg tid til å finne en som passer for deg. 

For min del er upraktisk trillebag helt utenkelig. Ting som kan bæres på ryggen gir armene fri og for balansens skyld er det bedre å frakte tunge ting slik for meg. 

Anonymkode: 3a721...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en northface duffel bag medium- stor da. Det har holdt i mange år til diverse og tåler vann i tillegg så fint når det regner. 😀

Anonymkode: 6dd2d...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare helt vanlige sekker fra butikker som selger sekker. Den største og mest solide jeg har er en 35-liters fra Beckman. Jeg tror det egentlig er en skolesekk. 

Når jeg skal handle mye, synes jeg det er best med sånne sekker som snurpes sammen med ei snor øverst (og så legger et "lokk" på). Jeg synes sekkene med glidelåslukking (sånn som går i bue over nesten hele sekken) er finere, men når de blir for fulle, har varene av og til klart å dytte/rive opp glidelåsen så alt henger der på utstilling eller faller ut når jeg er på vei hjem. 

Jeg bor på Vestlandet og må gå et stykke, så jeg liker at det følger med regntrekk. 

Har ikke prøvd trillebag, men jeg synes det virker slitsomt å drasse på, jeg vil heller bære på ryggen og ha armene fri. Mamma handler med trillebag, men det er noe herk å dra den med inn og ut av butikker.  Jeg har ei tralle som jeg bruker når jeg skal frakte større pakker f.eks. (en slags trillebag uten bag), men den er slitsom å navigere rundt sølepytter og brøytekanter o.l. Kanskje annerledes hvis du bor i en by og ikke trenger å gå så langt. 

Anonymkode: 33913...ae2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra Bergans som er som en helt vanlig "skolesekk", men den rommer overraskende mye. Jeg tar med den og evt. et handlenett i tillegg, det holder for en ukeshandel. :)

Anonymkode: 8dacc...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sekker som en kan snurpe sammen i tråd øverst. Jeg synes de med glidelås ofte blir ødelagte med en gang men jeg tror jeg fyller den for full og at den er for tung siden det ofte revner. Jeg liker sekk bedre enn trillebag.🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker trillebag fra Ikea om jeg handler på butikken uten bussfordindelse her, funker greit for meg

Anonymkode: aa932...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to på 32 liter og de rommer mye de altså, en fra Beckman og en fra Bergans. 😄 Trillebeg er ikke min greie, er ikke der ennå liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...