Gå til innhold

fortelle om voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Komisk å se hvordan en jente hylles men menn i samme situasjon hetses i en annen tråd. 

du er heldig TS for menn har litt mer empati generelt en kvinner og det er ikke lett når man trekker seg vekk men ikke vet hvordan man skal gå frem eller snakke om det eller når det passer seg osv. men de fleste menn har empati for andre en sitt eget kjønn.

Anonymkode: b3fba...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 2/24/2021 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Altså, mener du seriøst at enhver dame plikter å blottlegge sine verste traumer tidlig i datingfasen fordi det er mannens rett å få vite i tilfelle mannen ikke gidder å gå videre med traumeutsatte damer??? 😱

Ja. Hadde jeg hatt traumer som dypt påvirker min fremtidige partner hadde jeg vært åpen om dette. Blir han, så lever jeg mye tryggere.

Anonymkode: 8cf04...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Hadde jeg hatt traumer som dypt påvirker min fremtidige partner hadde jeg vært åpen om dette. Blir han, så lever jeg mye tryggere.

Siden du skriver "Hadde jeg hatt traumer..." tolker jeg det som at du tenker åpenhet er mest riktig, men at du ikke har slike traumer selv og dermed ikke het har forutsetninger for å sette deg inn i TS sin situasjon. Man ønsker vel normalt ikke å være åpen om traumene sine for alle og enhver grunnet risiko for at personer ikke takler at du har slike traumer. Klart det ikke er naturlig å fortelle om slikt før man selv føler seg klar, og da bør intensjonen med å fortelle være at partneren kan forstå og forhåpentligvis være en god støtte. Man forteller ikke dette for at partneren skal få mulighet til å stikke (selv om mange gjør det). 

Anonymkode: 06a24...b36

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Komisk å se hvordan en jente hylles men menn i samme situasjon hetses i en annen tråd. 

du er heldig TS for menn har litt mer empati generelt en kvinner og det er ikke lett når man trekker seg vekk men ikke vet hvordan man skal gå frem eller snakke om det eller når det passer seg osv. men de fleste menn har empati for andre en sitt eget kjønn.

1. Hvilken tråd henviser du til?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 0.47):

Kan være bruker du siterer har overgrep selv og har dårlig erfaring med å fortelle og derfor mener TS heller bør holde det for seg selv. Er nok mange som velger å holde det vanskeligste for seg selv. Ikke alt er lett å fortelle eller prate om 😉 

Eller så kan det være vedkommende som ble sitert har voldtatt selv...

Anonymkode: 33739...3c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ehh? Hva slags BS snakker du om nå`?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden du skriver "Hadde jeg hatt traumer..." tolker jeg det som at du tenker åpenhet er mest riktig, men at du ikke har slike traumer selv og dermed ikke het har forutsetninger for å sette deg inn i TS sin situasjon. Man ønsker vel normalt ikke å være åpen om traumene sine for alle og enhver grunnet risiko for at personer ikke takler at du har slike traumer. Klart det ikke er naturlig å fortelle om slikt før man selv føler seg klar, og da bør intensjonen med å fortelle være at partneren kan forstå og forhåpentligvis være en god støtte. Man forteller ikke dette for at partneren skal få mulighet til å stikke (selv om mange gjør det). 

Jeg har hatt panikkangst og kronisk depresjon. Tenker det var naturlig å være åpen om det, ettersom det påvirket min evne til å ta vare på meg selv.

Jeg ville ikke kunnet leve med å "fange" en partner i et forhold som kanskje i stor grad defineres av traume eller sykdom. Men folk er forskjellige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Eller blitt voldtatt selv i oppvekst?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan går det, TS? Har du snakket med han eller drøyer du det litt?

Hei, ts her.

Bestemte meg for å snakke med han om det, og han var veldig forståelsesfull og virket ikke interessert i å gjøre noe før jeg følte meg klar. Vi lå sammen for to dager siden, men tok det veldig rolig og han tok hensyn. Gikk overraskende fint☺️🙌🏻

Anonymkode: cea31...97a

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, ts her.

Bestemte meg for å snakke med han om det, og han var veldig forståelsesfull og virket ikke interessert i å gjøre noe før jeg følte meg klar. Vi lå sammen for to dager siden, men tok det veldig rolig og han tok hensyn. Gikk overraskende fint☺️🙌🏻

Super godt å høre. Masse lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan også være, men jeg ville påpeke at det kunne være en feiltolkning der 😉 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei, ts her.

Så flott å høre at fyren virker allright og at du ser ut til å komme deg videre på en god måte og med bra støtte ved din side. Gratulerer ☺️🌹

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 7.01):

Er ikke AB du svarer. Tenker ikke "enhever dame plikter å blottlegge sine traumer", men når det er sagt så ville jeg helt klart ha visst om seksuelle utfordringer så tidlig i dating fasen. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om TS her, men traumeutsatte menn og kvinner kan naturlig og forståelig nok ha utfordringer med seksualiteten.

Hvis du f.eks dater en mann/kvinne med preferanse for røff sex så vil dette gå ille. Da er det like greit å avklare med en gang før det blir et problem. Han skal også velge henne, og å skjule utfordringer med en så viktig del av samlivet kan også være en dealbreaker.

Anonymkode: 67fbc...2fa

Jeg tenker at hvis man liker røff sex, så er det viktig at man ikke begynner med det utav det blå uansett, når det er ny partner og man ikke har snakket om det. Eventuelt føle seg litt fram og se an reaksjon. Men jeg forstår at man gjerne ville visst, altså det er sikkert en fordel å fortelle hvis man synes det går greit å gjøre det. 

Anonymkode: dda29...00a

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at man aldri er program-forpliktet til å fortelle noen som helst om personlige ting/traumer.

Gjør det du selv vil og er komfortabel med, men du trenger faktisk ingen "god grunn" til å utsette sex.

Anonymkode: 34db5...9a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...