Gå til innhold

Hvordan støtte medarbeider som prøver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, altså, jeg er sjefen til en som akkurat har meddelt at de prøver å få «barn med hjelp» og det er en del legetimer knyttet til dette. Dette er en fantastisk kollega som gjør alt for alle andre og jeg vil så gjerne være forståelsesfull og legge til rette, men er helt grønn på hva som er hva. Hun trenger ikke fortelle meg hvor hun er i prosessen, men hva hadde dere satt pris på av støtte? 

Frem til nå har jeg tatt bort oppgaver som medfører stress de dagene hun har legetime, så hun ikke trenger å ta igjen noe får å være borte. Jeg dreier også samtalen bort fra barn og baby når det blir mye i lunsjen (kan ikke folk snakke om noe annet!?) og ellers vet jeg ikke om det er noe meg jeg burde vite eller gjøre. Hun har ikke fysisk tungt arbeid. 

Anonymkode: e6bd9...c01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres ut som en fantastisk leder. Tror du bare kan fortsette som du gjør, legg til rette og ta hensyn.  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skjønner jo at jeg ikke kan gjøre så mye, det er jo ikke noe hun er pliktig til å fortelle eller sånn heller. Men frustrerende å stå på sidelinja og ikke kunne gjøre mer, når dette så tydelig påvirker hvordan hun har det.  

Anonymkode: e6bd9...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg går gjennom IVF nå og min sjef vet om det. Jeg får ingen annen tilrettelegging enn fri til legetimer og jeg forventer ikke mer heller, så du gjør allerede masse. Jobben har jo i utgangspunktet ikke noe med noe så privat å gjøre.

Anonymkode: 45640...80d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...