Gå til innhold

Hater sønnen til en venninne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å hate en liten femåring høres drastisk ut, og ikke minst umodent. Slik umodenhet bør flerbarnsforeldre ha vokst fra. Kanskje noen bør sende en bekymringsmelding om deg?

Anonymkode: 90d9f...816

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da hadde jeg kontaktet ppt eller bv

Anonymkode: 9d30a...744

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle sitere det at han ikke går i bhg

Anonymkode: 9d30a...744

Da han var baby begynte han i en park, men den ble lagt ned. Siden har han kun vært hjemme med sin mor. 
Jeg syns også barn har "krav på" og godt av å gå i bhg. 

Anonymkode: 22308...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har en venninne med en ufordragelig sønn. Han er frekk, høylytt, hyper, eier ikke bordskikk eller god oppdragelse. Han er 5 år, og er rake motsetningen til mine barn. Han stjeler leker, klarer ikke å la være å trasse, krangle og får han ikke viljen sin kaster han ting så de knuser og har null respekt. Jeg har sagt til min venninne at han ikke får komme på besøk til oss lengre. Min datter på 4 er redd han. Sist de var her lugget han min datter så hardt at hun fikk en bar flekk på hodet, og han beit henne i armen så hun måtte få stivkrampe sprøyte. Nå er det nok! Dette skjedde i helgen. Min venninne sa at det er slik barn er. Og at de bare lekte og koste seg. 
Jeg vurderer å sende en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Er det for drastisk? 

Anonymkode: 22308...195

Du kjenner jo foreldrene best og vet hvordan de er i oppdragelse og omsorgsrollen. Er de helt "normale" her og er gode foreldre, kan barnet høres ut som det plages med et eller annet, kanskje det har en udiagnotisert adhd bak.? En adhd betyr ikke at mor og far er dårlig foreldre, men en forstyrrelse i barnets hjerne. Utdyp heller litt av bekymringen din rundt barnets uro etc, til mor. Ikke melde til bv. 

Anonymkode: 38174...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kjenner jo foreldrene best og vet hvordan de er i oppdragelse og omsorgsrollen. Er de helt "normale" her og er gode foreldre, kan barnet høres ut som det plages med et eller annet, kanskje det har en udiagnotisert adhd bak.? En adhd betyr ikke at mor og far er dårlig foreldre, men en forstyrrelse i barnets hjerne. Utdyp heller litt av bekymringen din rundt barnets uro etc, til mor. Ikke melde til bv. 

Anonymkode: 38174...fed

I mange år nå har jeg virkelig prøvd å snakke med henne. Hun nekter for ditt og kverulerer på datt. - Han har bare mye energi.. bla bla bla. Min venninne forstår ikke hvorfor andre barn i gata ikke vil leke med sønnen hennes. Hendelsen som skjedde sist helg er ikke første gang, og det er siste gang han får være her med min datter. De satt 5 meter unna oss. Gutten ble sint fordi han ikke fikk leke med favoritt dukken til min datter. Da klikket det for han. 
 

Jeg har reagert på væremåten han utallige ganger. Men nå er stopp! 

Anonymkode: 22308...195

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klikket om en så stor unge hadde bitt hull på ungen min eller revet store tjafser av håret av hodet på det.  Det er klart noe galt med oppdragelsen til dette monsteret av en unge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I mange år nå har jeg virkelig prøvd å snakke med henne. Hun nekter for ditt og kverulerer på datt. - Han har bare mye energi.. bla bla bla. Min venninne forstår ikke hvorfor andre barn i gata ikke vil leke med sønnen hennes. Hendelsen som skjedde sist helg er ikke første gang, og det er siste gang han får være her med min datter. De satt 5 meter unna oss. Gutten ble sint fordi han ikke fikk leke med favoritt dukken til min datter. Da klikket det for han. 
 

Jeg har reagert på væremåten han utallige ganger. Men nå er stopp! 

Anonymkode: 22308...195

Jeg tenker at denne moren virkelig trenger hjelp, i form av rådgiving og støtte. Det virker ikke som hun er en særlig god oppdrager. Manglende grensesetting og manglende rutiner og struktur i hverdagen gjør noe med barn. De blir utrygge og utagerende. Og så kommer det enda et barn inn i denne situasjonen..

Det er kanskje ikke dumt å ta kontakt med barnevernet. De kan jo hjelpe med rådgiving, avlastning, barnehageplass osv. 

Anonymkode: b6305...f5d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er hun ufør?

Hun er alenemor for en villstyring som ikke er i bhg, og gravid på nytt uten at det er en barnefar i bildet?

Hun kan ikke ha problemer med lite energi da iallefall.

Friske voksne blir utslitt av å ha barn hjemme fra bhg, for barn må jo aktiviseres av foreldrene hvis det ikke leker med andre barn.

Anonymkode: 20956...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så harde dere er mot ts. Må da vel være lov å hate en drittunge? Om en annen unge fysisk skader ungen deres slik at man må til legen må det være lov til å ta et slikt standpunkt. 

Anonymkode: 6a749...03c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en venninne med en ufordragelig sønn. Han er frekk, høylytt, hyper, eier ikke bordskikk eller god oppdragelse. Han er 5 år, og er rake motsetningen til mine barn. Han stjeler leker, klarer ikke å la være å trasse, krangle og får han ikke viljen sin kaster han ting så de knuser og har null respekt. Jeg har sagt til min venninne at han ikke får komme på besøk til oss lengre. Min datter på 4 er redd han. Sist de var her lugget han min datter så hardt at hun fikk en bar flekk på hodet, og han beit henne i armen så hun måtte få stivkrampe sprøyte. Nå er det nok! Dette skjedde i helgen. Min venninne sa at det er slik barn er. Og at de bare lekte og koste seg. 
Jeg vurderer å sende en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Er det for drastisk? 

Anonymkode: 22308...195

Og der røk hele troverdigheten.... 🤣

Anonymkode: ffa55...9f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å heng så mye med henne da, og ikke ha barne-dates eller la han komme på besøk, ikke vanskligere enn å si nei

Anonymkode: 4f32b...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sende hun en melding og skrive at du har tenkt mye på hendelsen i helgen og at på bakgrunn av den så ønsker ikke du besøk av guten før de har fått hjelp med adferden hans? Forklar at dette er ikke normalt og at hun trenger hjelp utenfra og at du gjerne kan hjelpe henne på vei til riktig instans, om ikke må du etterhvert vurdere om det er barnevernet som er riktig instans, for for guten sitt beste må han få hjelp med å håndtere sine tanker og utbrudd - ellers vil det også bli tøft og vanskelig for han på skolen, og det er fort at han blir utenfor og at andre barn trekker seg vekk når han blir så voldsom, noe som blir en dårlig start og utgangspunkt for skolestart. Så hun får velge selv om hun vil ha hjelpen av deg - eller barnevernet, 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres ut som en barnevernssak, men mer at mor burde innse at det muligens ville vært lurt med en utredning av ppt? Høres veldig ut som han har adhd ut fra det du beskriver

Anonymkode: 9e4f1...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og der røk hele troverdigheten.... 🤣

Anonymkode: ffa55...9f5

Man får stivkrampesprøyte av menneskebitt om man drar til lege/legevakt. 

Anonymkode: 756e5...0f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hate en 5-åring bør du holde deg for god for. Men datteren din har selvfølgelig ingenting å gjøre i nærheten av den gutte.

Anonymkode: 8a0ff...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke det er barnet du hater, men adferden? Man skal ikke være nødt til å akseptere den type adferd fra barn, dette går utover sikkerheten til ditt barn. At mor bagatelliserer og kaller det lek er bekymringsverdig. Du skriver at både du og mannen din har forsøkt snakke med henne? Da er neste steg en bekymringsmelding.

Du har heller ikke plikt til å slippe barnet inn hos deg. Jeg ville nok nekter adgang for både mor og barn til oppførselen er endret.

Endret av NeverMore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man har virkelig problemer om man hater en 5 åring.

Man kan finne barn irriterende, men og hate en 5 åring ja da har man alvorlige mentale problemer.

Anonymkode: e2d1d...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske drastisk å si at man hater en 5åring, han kan desverre ikke noe for at han er som han er. Her er det moren som må trå til å gi bedre oppdragelse til barnet sitt. 
Og nei, det er ikke bekymringsverdig på den måten at du bør kontakte barnevernet, men ville tatt en real prat med veninna di og si at det ikke er grei oppførsel. Denne ungen kommer nok til å slite på skolen når han starter der, og mest sannsynligvis vil han nok bli tatt av lærerene om han ikke skjerper seg. 

Av erfaring så roer mange unger seg ned når de begynner på skolen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 15.02):

Jeg har en venninne med en ufordragelig sønn. Han er frekk, høylytt, hyper, eier ikke bordskikk eller god oppdragelse. Han er 5 år, og er rake motsetningen til mine barn. Han stjeler leker, klarer ikke å la være å trasse, krangle og får han ikke viljen sin kaster han ting så de knuser og har null respekt. Jeg har sagt til min venninne at han ikke får komme på besøk til oss lengre. Min datter på 4 er redd han. Sist de var her lugget han min datter så hardt at hun fikk en bar flekk på hodet, og han beit henne i armen så hun måtte få stivkrampe sprøyte. Nå er det nok! Dette skjedde i helgen. Min venninne sa at det er slik barn er. Og at de bare lekte og koste seg. 
Jeg vurderer å sende en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Er det for drastisk? 

Anonymkode: 22308...195

Jeg synes det er ganske ufint at du sier at du hater en femåring. Det må jeg bare si...Jeg skjønner likevel at han oppleves som en "umuligus", og han har jo åpenbart store atferdsproblemer. Det er veldig alvorlig at han oppfører seg slik han gjør,og venninnen din har nok ikke helt rett i at det er slik barn er,i alle fall ikke 5-åringer. Det virker som om hun kan trenge assistanse eller veiledning som forelder. Vet du noe om hvordan faren er? Jeg kan ikje se noe feil med å sende bekymringsmelding, så lenge du forteller konkret om hva som er skjedd og sagt, og ingen synsing. Barnvernet er der tross alt for å hjelpe familier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 15.12):

Det er det jeg reagerer på. Det der er selvfølgelig ikke akseptabelt, er barnet sånn hjemme også? Du burde snakke med venninnen din, dette er jo atferdsproblemer 

Anonymkode: cbf53...31c

Det er bare dårlig oppdragelse. Ikke gjør dårlig oppdragelse om til adferdsproblemer. Jeg er så lei at slike ting skal sykeliggjøres.

Anonymkode: 44f09...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...