AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Del Skrevet 23. februar 2021 Hvorfor bruker voksne mennesker dette merkelige, oppkonstruerte ordet? Det står ikke i ordboka, det er ikke et ordentlig ord, men folk bruker det hele tiden for å beskrive at mor skal ha det bra i barselperioden. Man skal ikke amme hvis det går utover den psykiske helsa, "mamming foran amming", sies det. Jeg erklærer krig mot ordet - ikke konseptet. Hvem er med? Finnes det et bedre ord? Anonymkode: b303b...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. februar 2021 #2 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg synes også det er helt grusomt. Blir flau hver gang jeg hører det uttrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Santa Skrevet 24. februar 2021 #3 Del Skrevet 24. februar 2021 Aldri hørt noen si mamming. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Del Skrevet 24. februar 2021 Julia Santa skrev (1 minutt siden): Aldri hørt noen si mamming. ikke jeg heller Anonymkode: dd8ee...354 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Del Skrevet 24. februar 2021 Det brukes vel utelukkende i uttrykket mamming foran amming og da er der jo fordi det er catchy og rimer. Har du et annet forslag på et kort og presist uttrykk man kan bruke? Anonymkode: 9c95c...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Del Skrevet 24. februar 2021 På engelsk sier de jo "fed is best", så kanskje "mett baby er best"? Når poenget er at amming er fint og MME er fint, det viktigste er at babyen får mat Anonymkode: 36af9...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå