Gå til innhold

Dårlige holdninger på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du definerer at gode holdninger er jobb, mann, barn, hytte og x antall båter og biler, så bommer du totalt. 
Du får ikke uføretrygd fordi du ikke vil jobbe. Du får uføretrygd fordi du kan ikke jobbe, på grunn av sykdom/skade. Du med en såpass godt betalt jobb og som evner å ha omsorgsrett for barn, burde være oppegående nok til å forstå det. 

Jeg er en av de uføre, og har aldri og vil aldri, skrive noe om det på facebook eller instagram. Samme med psykiske lidelser og helseplager, ingen utenom mine nærmeste vet at jeg sliter med helsa, men alle på kg vet om det, også under brukernavn og det er OK! Fordi det er privat og personlig og hører ikke til på instagram. Men her på KG kan jeg klage, syte, rope, rase, grine og være dønn ærlig så mye jeg vil! Fordi jeg er anonym. 
KG er litt som det skitne bakrommet av sosiale medier. Svært få klager over eksen på facebook eller instagram. Svært få klager over bekymringer rundt helse, jobb, økonomi og livet generelt på sosiale medier. Det du ser på instagram som er så fint, flott og perfekt er sensurert og fake! Livet er sjeldent "picture perfect" for folk flest. Allikevel så er det nettopp det folk flest poster på sosiale medier, det som er overdrevent perfekt og filtrert fakta hvor vi luker ut det negative og drar det positive over på falskt og overdrevent for å fremstå bedre enn vi er. 
KG er anonymt og her kan vi pøse ut med alt det negative i livet vårt uten filter og sensur, bortsett fra slette-glade moderatorer som rydder opp ting de anser som upassende. Det som er falskt, redigert og sensurerte havner på instagram for venner og familie til å bli misunnelig av. 

Det er ikke å ha dårlige holdninger, men helt normal oppførsel på nett.
De som virkelig kleine og sære med dårlige holdninger, er de som legger ut om problemet med sexlivet og økonomien på facebook for alle og se. Ikke vi som kun skriver om slikt på kg og heller kun poster det lille positive i livet på instagram for alle å se. 

Anonymkode: f0c9f...816

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må innrømme at jeg lurer fælt på hva du jobber med ts.

Anonymkode: 8eb00...d57

med all skatten jeg betalte i fjor kunne jeg like så godt vært saksbehandler på nav i deres øyne. uansett hva jeg jobber med er u relevant i denne sammenheng. er veldig syn og se responsen jeg fikk på dette som var ment som et oppløftende innlegg. Takk.

Anonymkode: 21252...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du definerer at gode holdninger er jobb, mann, barn, hytte og x antall båter og biler, så bommer du totalt. 
Du får ikke uføretrygd fordi du ikke vil jobbe. Du får uføretrygd fordi du kan ikke jobbe, på grunn av sykdom/skade. Du med en såpass godt betalt jobb og som evner å ha omsorgsrett for barn, burde være oppegående nok til å forstå det. 

Jeg er en av de uføre, og har aldri og vil aldri, skrive noe om det på facebook eller instagram. Samme med psykiske lidelser og helseplager, ingen utenom mine nærmeste vet at jeg sliter med helsa, men alle på kg vet om det, også under brukernavn og det er OK! Fordi det er privat og personlig og hører ikke til på instagram. Men her på KG kan jeg klage, syte, rope, rase, grine og være dønn ærlig så mye jeg vil! Fordi jeg er anonym. 
KG er litt som det skitne bakrommet av sosiale medier. Svært få klager over eksen på facebook eller instagram. Svært få klager over bekymringer rundt helse, jobb, økonomi og livet generelt på sosiale medier. Det du ser på instagram som er så fint, flott og perfekt er sensurert og fake! Livet er sjeldent "picture perfect" for folk flest. Allikevel så er det nettopp det folk flest poster på sosiale medier, det som er overdrevent perfekt og filtrert fakta hvor vi luker ut det negative og drar det positive over på falskt og overdrevent for å fremstå bedre enn vi er. 
KG er anonymt og her kan vi pøse ut med alt det negative i livet vårt uten filter og sensur, bortsett fra slette-glade moderatorer som rydder opp ting de anser som upassende. Det som er falskt, redigert og sensurerte havner på instagram for venner og familie til å bli misunnelig av. 

Det er ikke å ha dårlige holdninger, men helt normal oppførsel på nett.
De som virkelig kleine og sære med dårlige holdninger, er de som legger ut om problemet med sexlivet og økonomien på facebook for alle og se. Ikke vi som kun skriver om slikt på kg og heller kun poster det lille positive i livet på instagram for alle å se. 

Anonymkode: f0c9f...816

Dette var meget godt skrevet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

med all skatten jeg betalte i fjor kunne jeg like så godt vært saksbehandler på nav i deres øyne. uansett hva jeg jobber med er u relevant i denne sammenheng. er veldig syn og se responsen jeg fikk på dette som var ment som et oppløftende innlegg. Takk.

Anonymkode: 21252...f4a

Vel nå ser du kanskje at du bommet kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er mange dårlige holdninger her. Men jeg reagerer mest på når folk ser ned på en gruppe mennesker. For eksempel dårlig kvinnesyn, dårlige holdninger til de som er overvektige, lite empati generelt. 

Anonymkode: 1d2dc...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse psykisk sjuke folk her på forumet, så jeg tar hva som blir i gjengitt i mange poster med en klype salt. Har jobbet i psykiatrien, og kjenner igjen vrangforestillinger når jeg leser dem. Spesielt ensidig gjengivelser av forhold på hjemmefronten.  

Anonymkode: cb173...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja du kan mene hva du vill, men vi betaler mer skatt en de fleste, vi kjører begge tesla og lever i et hus som er mye mer miljøvennlig en eldre hus. Det er ikke et angrep på de vanskelig stilte men bare et forslag om bedring av holdning blant de mange som ikke lever helt som de burde. Ønsker dere alle det beste 🥰

Anonymkode: 21252...f4a

Du skriver "skjerp dere, damer" i et innlegg der du henger ut uføre og anklager dem samtidig for å ha "dårlige holdninger"?

Da får vi virkelig håpe du og din mann aldri blir kronisk syke eller får kreft etc, slik at dere blir uføre og får "dårlige holdninger", dere også. Eller forresten. Du har det jo for så vidt allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja du kan mene hva du vill, men vi betaler mer skatt en de fleste, vi kjører begge tesla og lever i et hus som er mye mer miljøvennlig en eldre hus. Det er ikke et angrep på de vanskelig stilte men bare et forslag om bedring av holdning blant de mange som ikke lever helt som de burde. Ønsker dere alle det beste 🥰

Anonymkode: 21252...f4a

Men du skrev om uføre som vegrer seg for å jobbe? Altså uføre jobber jo ikke og har i den grad ikke planer om det derfor er de uføre.

Og «rike» folk finner seg også dårlige partnere og opplever problemer med ekser

Anonymkode: ec3a6...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

jeg hadde egentlig tenkt og legge denne tråden død, men nå føler jeg at jeg må svare. Fordi jeg har det bra, betyr ikke det at jeg ikke kan oppfordre andre til og gjøre det bedre?. du sier selvinnsikt, vel da burde du kanskje se at sjalusi er en dårlig egenskap. håper du får hjelpen du trenger.

Anonymkode: 21252...f4a

Men i alle dager! Hva får deg til å tro at andre kvinner ønsker seg mann, 3 barn, 2 biler, hus, båt og hytte? Dette er ditt drømmeliv, tydeligvis. For andre kan dette fortone seg som et MARERITT av et liv. 

Anonymkode: cd15e...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

med all skatten jeg betalte i fjor kunne jeg like så godt vært saksbehandler på nav i deres øyne. uansett hva jeg jobber med er u relevant i denne sammenheng. er veldig syn og se responsen jeg fikk på dette som var ment som et oppløftende innlegg. Takk.

Anonymkode: 21252...f4a

I total mangel av empati og menneskekunnskap så vet vi at du ikke jobber innen helse, omsorg, barn eller oppvekst. Du bommer helt på hva som motiverer mennesker. Det er garantert ikke ;

" hvorfor gjør ikke alle det så bra som meg? Dere sitter jo bare her å syntes synd på dere selv istedenfor å skaffe dere fine ting sånn som meg. Jeg betaler btw nok skatt til å finansiere dere så jeg burde ha litt å si."

 

Anonymkode: f2a59...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...