Gå til innhold

Skilsmisse og dyr

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er ikke det en forferdelig dårlig måte å starte et naboskap på? Det står IKKE DYR på plakater, på visningsinfo og vedtekter, og så dukker jeg likevel opp med katten min?

Anonymkode: 1ed5a...50e

Hvem plager man med å ha katten inne? 

Anonymkode: e2643...e57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er ikke det en forferdelig dårlig måte å starte et naboskap på? Det står IKKE DYR på plakater, på visningsinfo og vedtekter, og så dukker jeg likevel opp med katten min?

Om det hadde vært alternativet mitt, hadde jeg sneket katten inn. Hvem trenger å vite at du har innekatt? Du får bare la være å invitere naboene på middag... Om noen ser den, si du bare passer den et par uker (de kan ikke nekte deg å ha dyr på besøk). 

Anonymkode: 9068f...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem plager man med å ha katten inne? 

Anonymkode: e2643...e57

Ifølge megler var problemet at noen kunne være allergiske, at katten kunne lukte/sandkassen, mjauing/skriking, at det ikke var ønskelig med kattesand i søpla (igjen lukt) og at det generelt senker standard på bolig (kloring osv). 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ifølge megler var problemet at noen kunne være allergiske, at katten kunne lukte/sandkassen, mjauing/skriking, at det ikke var ønskelig med kattesand i søpla (igjen lukt) og at det generelt senker standard på bolig (kloring osv). 

Det med senking av standard på bolig, osv.. Er det ikke sånn at det som blir ødelagt/slitt (eks. kloring) har katte eieren nødt til å erstatte? 

Ødelagt tapet = Kjøpe og ordne ny tapet. 

Mener på å ha lest de som skriver «dyr ikke tillatt» er for at man skal unngå situasjoner der eieren kan på lovlig vis nekte å erstatte det som har blitt ødelagt/slitt av dyr. 

TS: Hør direkte med dem. 

• Liker 1
Skrevet
Kenelz skrev (7 timer siden):

Det med senking av standard på bolig, osv.. Er det ikke sånn at det som blir ødelagt/slitt (eks. kloring) har katte eieren nødt til å erstatte? 

Ødelagt tapet = Kjøpe og ordne ny tapet. 

Mener på å ha lest de som skriver «dyr ikke tillatt» er for at man skal unngå situasjoner der eieren kan på lovlig vis nekte å erstatte det som har blitt ødelagt/slitt av dyr. 

TS: Hør direkte med dem. 

De kan ikke pålegge noen en viss standard innendørs om du eier selv. Da hadde det jo nesten ikke vært vits i å kjøpe borettslagsleilighet. 

Skrevet

Hvis du ikke har prøvd å legge ut en annonse selv, hvor du søker etter leilighet hvor du kan ha katt, så ville jeg prøvd det. 

Skrevet
51 minutter siden, Tvist said:

De kan ikke pålegge noen en viss standard innendørs om du eier selv. Da hadde det jo nesten ikke vært vits i å kjøpe borettslagsleilighet. 

Trodde TS skulle leie. 

Skrevet
Kenelz skrev (2 timer siden):

Trodde TS skulle leie. 

Jeg ser etter både leieleiligheter og kjøpeleiligheter, men de eneste leilighetene jeg har råd til er i borettslag som nekter dyr. Samme med leieleiligheter, de vil ikke ha dyr. I tillegg er de dyre og dårlige. 

Skrevet

*de eneste leilighetene jeg har råd til å kjøpe er i borettslag, skulle det stå. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser etter både leieleiligheter og kjøpeleiligheter, men de eneste leilighetene jeg har råd til er i borettslag som nekter dyr. Samme med leieleiligheter, de vil ikke ha dyr. I tillegg er de dyre og dårlige. 

Hadde kontaktet direkte med dem og hørt om en innekatt kunne ha vært aktuelt. Kan vær at det står «ingen dyr tillatt» for å unngå hunder (som er da ofte kjent for bjeffing). 

Edit: Leiet en leilighet og fikk tatt med katten selv at det stod at ingen dyr var tillatt på papiret. Skulle katten min ødelegge/slite ut noe i leiligheten så kunne dem trekke det fra depositumet da katter ikke går under som «normal slitasje» pga den skriftlige papiret som står at dyr ikke var tillatt. 

Endret av Kenelz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...