Gå til innhold

Hjelpe middel til slanking-tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere har noen gode forslag på mat/drikke som hjelper under slanking? Tenker på noe nærmest kalorifritt som demper sult følelsen. Jeg brukte royal burn sist gang for noen år siden, og synes den funket kjempe bra, men synes den er ganske dyr, og jeg vil ikke ha abonnement. Og kanskje prøve noe litt mer naturlig en piller. 

Noen som foreksempel har prøvd grønn kaffe? Hørt den er bra.

Evt andre ting som hjalp deg å miste noen kilo? 🙂 

 

(jeg vet at det ikke finnes en magisk slanke pille, og jeg følger en veldig bra diett, og trennings program, så trenger ikke tips om det. 🙂Er bare noen dager som er veldig vansklige og da er det fint å ha litt hjelpe middler som foreksempel demper sult følelsen.😊

Anonymkode: 95f8a...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig kaffe og te fungerer nok minst like bra som dyre spesialgreier :) 

Anonymkode: d4ea9...4e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på om noen av dere har noen gode forslag på mat/drikke som hjelper under slanking? Tenker på noe nærmest kalorifritt som demper sult følelsen. Jeg brukte royal burn sist gang for noen år siden, og synes den funket kjempe bra, men synes den er ganske dyr, og jeg vil ikke ha abonnement. Og kanskje prøve noe litt mer naturlig en piller. 

Noen som foreksempel har prøvd grønn kaffe? Hørt den er bra.

Evt andre ting som hjalp deg å miste noen kilo? 🙂 

 

(jeg vet at det ikke finnes en magisk slanke pille, og jeg følger en veldig bra diett, og trennings program, så trenger ikke tips om det. 🙂Er bare noen dager som er veldig vansklige og da er det fint å ha litt hjelpe middler som foreksempel demper sult følelsen.😊

Anonymkode: 95f8a...4be

Nei det finnes ikke en sånn pille!

Anonymkode: 769d3...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter det samme. Vet det ikke finnes noen mirakelkur, men noe som kan få motivasjonen litt opp og  matlysten litt ned. Har tatt krom og magnesium i en liten uke, og er forsiktig optimist. Tror kanskje suget er blitt litt mindre. 

Ellers har jeg en venninne som sverger til slankekaffe, for henne funker det. 

Anonymkode: adc0d...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, for meg hjelper det mest å venne meg av med det behovet om "noe" støtt. Kanskje ikke det du ønsker å høre, men. Å kun spise til måltidene. 

Anonymkode: 5cb03...374

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn «slim» te man får tak i eks. polske butikker som smaker godt. Gjør deg ikke nødvendigvis tynn, men den hjelper på å gi deg vitaminer for energi og demper søtsuget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det hjulpet å erstatte enkelte måltider med pulver (Allevo, Nutrilett osv). En frokost og en kveldsmat på 100 kalorier er bedre enn at de samme måltidene inneholder 200-300 kalorier hver. Vips, så er 300-400 kalorier spart bare der. 

Läkerol-pastiller eller andre sukkerfrie pastiller inneholder få kalorier per pakke, og kan hjelpe hvis man har lyst på noe å putte i munnen. 

Rå blomkål har nesten ingen kalorier i det hele tatt (25 kalorier per 100 gram), så det kan du trygt knaske på. 

 

Anonymkode: e6d11...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettbrus

Sukkerfri gele: 1-10kcal pr 100g - spørs hvilken type

Kålrotmos: Kok opp 300-350g kålrot, hell av vannet (hold igjen 1-1,5dl), stavmiks, spe på med vannet du holdt igjen til passe konsistens(jo mer vann, jo mindre kcal pr 100g), ha i salt og pepper = god porsjon for rundt 100kalorier (ca 30kalorier pr 100g)

Toro grønnsakssuppe: 14 kalorier pr 100ml

Salat, tomat, agurk, paprika ligger alt på rundt 10-20 kalorier pr 100g

Jeg maulet tacosaus/salsa en periode, det er litt sært men inneholder bare rundt 30kcal pr 100g (spørs typen du velger da)

Eggehvite = 17kcal pr eggehvite

Double 0 yoghurt = rundt 50 kalorier pr beger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den magiske pillen er faktisk funnet ut, og er i gang med testing. Magien ligger i at den demper sultfølelsen. (Har ikke link, men er lett å finne på google)

Anonymkode: 0e03b...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sstinemor skrev (På 24.2.2021 den 16.01):

Lettbrus

Sukkerfri gele: 1-10kcal pr 100g - spørs hvilken type

Kålrotmos: Kok opp 300-350g kålrot, hell av vannet (hold igjen 1-1,5dl), stavmiks, spe på med vannet du holdt igjen til passe konsistens(jo mer vann, jo mindre kcal pr 100g), ha i salt og pepper = god porsjon for rundt 100kalorier (ca 30kalorier pr 100g)

Toro grønnsakssuppe: 14 kalorier pr 100ml

Salat, tomat, agurk, paprika ligger alt på rundt 10-20 kalorier pr 100g

Jeg maulet tacosaus/salsa en periode, det er litt sært men inneholder bare rundt 30kcal pr 100g (spørs typen du velger da)

Eggehvite = 17kcal pr eggehvite

Double 0 yoghurt = rundt 50 kalorier pr beger

Fantastiske tips. Særlig ideen om tacosaus :) sitter og koser meg med det og selleri. 

Anonymkode: 917ed...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg hvor mye som er 100 kalorier i ulike matvarer. Feks er det ca 30 druer, en liten banan, en yoghurt uten sukker, en mellombar (eldorado). 

Gjør det til en vane når du kjenner at sulten kommer snikende, å drikke en kopp te med suketter, en kopp svart kaffe eller et stort glass vann. Kanskje du klarer deg med det og klarer å vente til neste måltid?

For min del hjalp det å spise 3 hovedmåltider. Frokost 300 kalorier, lunsj 300 kalorier, middag 4-500 kalorier. Det ble 1100 totalt. Da hadde jeg litt å gå på til 1500 kalorier. "Resten" av kaloriene kunne gå til noen druer mellom frokost og lunsj, en banan på vei hjem og yoghurt til kvelds. Å ha fokus på 3 større måltider hjalp meg veldig. Da jeg forsøkte å spise hyppig, men lite, så tenkte jeg konstant på mat. På hva jeg skulle spise til neste måltid osv. Og ofte kunne det bli mer usunt, for jeg hadde ikke kontroll på hvor mye jeg egentlig spiste. 2 rugsprø med 2 egg og majones ble fort 250 kalorier fordi jeg tenkte det var sunt, mens jeg egentlig skulle hatt et kjapt mellommåltid som en banan til 100 kalorier. Og 100 ekstra kalorier her og der blir fort mye. Synes det er nye bedre å lage næringsrike og mettende måltider litt sjeldnere. Feks havregrøt til frokost, rugbrød til lunsj og normalt sunn middag. 

Anonymkode: d50cd...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 15.41):

Mysimba? 

Anonymkode: 40804...6bd

Vil legen skrive det ut til noen med ca 8-10 kg overvekt?  Klarer ikke å stagge det intense behovet for snacks. Lever og ånder for neste gang jeg skal ha mat..kunne godt tenkt med den medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (2 minutter siden):

Vil legen skrive det ut til noen med ca 8-10 kg overvekt?  Klarer ikke å stagge det intense behovet for snacks. Lever og ånder for neste gang jeg skal ha mat..kunne godt tenkt med den medisinen.

Kan jeg aldri tenke meg. Det er en medisin som kan gi ganske heftige bivirkninger, den gis ikke ut til hvem som helst. 

Anonymkode: ba539...b28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg aldri tenke meg. Det er en medisin som kan gi ganske heftige bivirkninger, den gis ikke ut til hvem som helst. 

Anonymkode: ba539...b28

Hvilke bivirkninger er det snakk om? Du mener det ikke er noen vits i det hele tatt å spørre legen?  Mitt konstante søk mot snacks som belønning er meget plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jon Are skrev (Akkurat nå):

Hvilke bivirkninger er det snakk om? Du mener det ikke er noen vits i det hele tatt å spørre legen?  Mitt konstante søk mot snacks som belønning er meget plagsomt.

Den siste setningen tilsier et annet fokus og løsning enn en pille altså. Her er det hodet og mønstre som må jobbes med♥️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (2 minutter siden):

Hvilke bivirkninger er det snakk om? Du mener det ikke er noen vits i det hele tatt å spørre legen?  Mitt konstante søk mot snacks som belønning er meget plagsomt.

Du må jobbe med tankegangen din, først og fremst. 
mysimba gis i hovedregel til de med bmi 40+ eller 35+ med tillegssykdommer. 8-10 kg overvekt er ingenting. 

Anonymkode: ba539...b28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (5 minutter siden):

Hvilke bivirkninger er det snakk om? Du mener det ikke er noen vits i det hele tatt å spørre legen?  Mitt konstante søk mot snacks som belønning er meget plagsomt.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/mysimba-orexigen-642598
gå ned på bivirkninger å se om det virkelig er verdt det for 8 kilo og litt søtsug. 

Anonymkode: ba539...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du må jobbe med tankegangen din, først og fremst. 
mysimba gis i hovedregel til de med bmi 40+ eller 35+ med tillegssykdommer. 8-10 kg overvekt er ingenting. 

Anonymkode: ba539...b28

Hadde det vært så lett.jeg har sluttet å røyke også for mulig 5 år siden  . Husker ikke helt når det var. Har ikke suger etter det lengre selvsagt, men føler jeg kun har maten igjen nå som belønning om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...