Gå til innhold

Vil stramme opp kroppen. Hva er best? Pilates, vekter, strikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å få sterkere kropp. Ikke bygge muskler med det første, men vil se litt strammere ut. 

Vil trene spesielt rumpe, litt lår (har litt kraftig bygning så vil ikke lårene skal se større ut, men vil stramme utside og innside), mage.

Også er det jo rygg, armer osv. 

Vil gjerne fokusere på kjernen. Kan feks pilates være greit til det? Er vekter, strikk, egen kroppsvekt best til resten? Og bør jeg fokusere på noen muskelgrupper en dag og noen annen dag?

Anonymkode: 86f58...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo kjøre et styrkeprogram med baseøvelser: Knebøy og markløft og hip-thrusts, f.eks., og supplert med noen øvelser for overkroppen. 5x5 modellen, dvs du tar så tungt at du bare klarer 5 repetisjoner, og så øker du litt og litt.  

Anonymkode: 59877...433

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har lyst å få sterkere kropp. Ikke bygge muskler med det første, men vil se litt strammere ut. 

Hei, slik jeg forstår det så ønsker du å få mindre fett og ha litt muskler på kroppen så den ser fastere ut. 
Du har sikkert hørt det før, men endring av kroppssammensetning kommer i stor grad av endring i kostholdet. Det jeg vil anbefale deg er å endre en ting av gangen i kostholdet ditt. Bytt ut for eksempel middagen du spiser som har ett høyt innhold av kcal til noe som har mindre kcal men fortsatt mettende. Dette kan være å bytte ut Grandiosa til ørret/kylling med grønnsaker eller lignende. Bare ett eksempel. Også holder du denne kostholdsendringen i en til to uker, hvor etter disse ukene spør du deg selv. Var dette overkommelig? Hvis ja, så kan du legge til en endring til. 

Angående trening, så vil jeg påstå at det spiller liten rolle hvilken aktivitetsform du velger. Det som betyr noe er at du velger noe du trives med. Det er aktivitet som holdes over tid som betyr noe, hvis du trener noe som er mer ''effektivt'' men som du ikke liker kommer det ikke til å vare. 

Håper dette var litt til hjelp, også er det bare å ta kontakt hvis det er noe mer du ønsker jeg skal utdype! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil trene spesielt rumpe, litt lår (har litt kraftig bygning så vil ikke lårene skal se større ut, men vil stramme utside og innside), mage.

Også er det jo rygg, armer osv. 

Vil gjerne fokusere på kjernen. Kan feks pilates være greit til det? Er vekter, strikk, egen kroppsvekt best til resten? Og bør jeg fokusere på noen muskelgrupper en dag og noen annen dag?

Svømming...trener heile kroppen

Anonymkode: 4c3f8...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolaisencoaching skrev (6 timer siden):

Hei, slik jeg forstår det så ønsker du å få mindre fett og ha litt muskler på kroppen så den ser fastere ut. 
Du har sikkert hørt det før, men endring av kroppssammensetning kommer i stor grad av endring i kostholdet. Det jeg vil anbefale deg er å endre en ting av gangen i kostholdet ditt. Bytt ut for eksempel middagen du spiser som har ett høyt innhold av kcal til noe som har mindre kcal men fortsatt mettende. Dette kan være å bytte ut Grandiosa til ørret/kylling med grønnsaker eller lignende. Bare ett eksempel. Også holder du denne kostholdsendringen i en til to uker, hvor etter disse ukene spør du deg selv. Var dette overkommelig? Hvis ja, så kan du legge til en endring til. 

Angående trening, så vil jeg påstå at det spiller liten rolle hvilken aktivitetsform du velger. Det som betyr noe er at du velger noe du trives med. Det er aktivitet som holdes over tid som betyr noe, hvis du trener noe som er mer ''effektivt'' men som du ikke liker kommer det ikke til å vare. 

Håper dette var litt til hjelp, også er det bare å ta kontakt hvis det er noe mer du ønsker jeg skal utdype! 

Har gått ned 15kg og har et sunt kosthold. Så nå er det trening som gjelder for å gå ned de siste kiloene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossFit🙌🏻 Effektiv trening, korte økter med høy intensitet👍🏻

Anonymkode: bb46a...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil bli strammere uansett aktivitet så lenge det er litt intensivt. Så det beste er å finne noe du synes er gøy sånn at du ikke slutter/gir opp.

Alt fra dans til løping til fotball til sykling vil stramme opp kroppen, i tillegg til det du selv nevner.

Anonymkode: 733e7...f92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilates var det som hjalp meg å få kjernemuskulaturen tilbake etter 2 tette svangerskap og mye vektoppgang. Å ha god kjernemuskulatur hjelper deg i alt annet du gjør i hverdagen. Samtidig er jeg enig med de andre at du må finne noe du selv synes er gøy, da skjer oppstramming ''automatisk''.

Anonymkode: fb54a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...