Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #401 Skrevet 9. januar 2010 Fullt klar over at mange får seg silikon pga komplekser o l, det er fullstendig forståelig for de som føler det sånn. På den anne side, vil jeg slå et slag for alle oss kvinner som har silikon kun fordi vi ønsker større pupper! Det må ikke bli slik at man må godtgjøre sitt valg med psykologiske problemer for å få aksept. Noen ønsker større pupper, enkelt og greit. Det behøver ikke være mere hokus-pokus enn det. (og, det heter ikke plast-pupper (for de som evt ikke måtte vite det, plastisk betyr noe helt anne et plast!)
Rødtoppen86 Skrevet 9. januar 2010 #402 Skrevet 9. januar 2010 Angående å legge foran eller bak muskel, så kommer det stortsett an på hvor mye bryster man har fra før av. For de som har lite, ser det bedre ut å ha bak muskel for å skjule protesekantene. Implantater under muskel ser kanskje litt rart ut de første månedene i forhold til over muskel, men når muskelen har kommet på plass, så blir resultatet veldig bra. Det har ingenting med amming og barn å gjøre om man legger under eller over muskel. Jeg hadde nok bryster fra før av, så jeg fikk over muskel, og det ser kjempeflott ut. Har ikke fått en eneste kommentar om at jeg har uekte pupper. Gutter legger stortsett kun merke til ekstremt store silikonpupper, og vet nok egentlig ikke hvor mange "uekte" pupper de har sett som de har trodd er ekte. Klart pupper med silikon er litt fastere enn vanlige, men ikke så harde som folk skal ha det til.
Gjest Sobril Skrevet 9. januar 2010 #403 Skrevet 9. januar 2010 Hadde ikke komplekser for de små puppene mine, men valgte allikevel å legge inn 260 ml i hver for et halvt års tid siden. Ville føle meg mer kvinnelig. Har fått et par veldig fine pupper, men er helt klart enig med "gjest" som skrev at hun skulle ta dem ut. Jeg føler meg ikke komfortabel når jeg ligger på rygg - de er da veldig faste. Før operasjonen leste jeg mye om at silikonpupper blir tilsvarende myke som ekte bryst, men det gjør de IKKE. Litt hemmet når det gjelder sex nå, fordi jeg er så klar over at jeg har noe som ikke er mitt inni meg (altså implantatet - ikke det andre :gjeiper: ). Jeg kommer nok til å beholde dem allikevel. Føler meg komfortabel med dem på alle andre måter enn liggende på rygg.
Rødtoppen86 Skrevet 9. januar 2010 #404 Skrevet 9. januar 2010 Det er sant som du sier Mira, de blir ganske faste når man ligger på rygg. Det er den eneste gangen jeg merker at det er noe inni puppene. Bruker bare å tenke på at før jeg fikk implantater, så var det ingenting der når jeg lå på ryggen. Alt bare fløt ut og ble borte. Livet er nå en gang slik at alt har sine fordeler og ulemper. Det vil alltid være et eller annet man gjerne skulle hatt annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #405 Skrevet 9. januar 2010 En ting jeg har lurt på lenge... Når en opererer inn silikon, hvor lang tid kan en ha implantatene? Har hørt at en må gjenopereres etter ca 5 år, stemmer dette? Dersom du opererer deg som 20 åring kan du vel ikke ha dem i til du blir 60 eller eldre? Ingen som nevner noe om dette, og skal en først ta en operasjon til rundt 30.000 , bør en vel ta med i beregningen at en må ta den kostnaden en gang til.... Bare lurer, noen som vet?
Rødtoppen86 Skrevet 9. januar 2010 #406 Skrevet 9. januar 2010 Bytte etter 5 år? Nei, det stemmer overhodet ikke. Implantatene de lager den dag idag, har livsgaranti. Det betyr at man ikke trenger å bytte dem med mindre noe går galt, eller man ønsker å bytte selv. Det er lurt å kontrollere at alt er som det skal når implantatene har vært i kroppen noen år, men ellers så skal man bare leve som normalt.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #407 Skrevet 10. januar 2010 Noen som har slitt med ryggplager kort tid etter operasjonen? Det gjør nemlig jeg:-/ Er dette vanlig, noen som vet ???
Gjest Gjest_angelme_* Skrevet 10. januar 2010 #408 Skrevet 10. januar 2010 Noen som har slitt med ryggplager kort tid etter operasjonen? Det gjør nemlig jeg:-/ Er dette vanlig, noen som vet ??? hei. jeg har aldri slitt med ryggen før dagene etter jeg hadde operert meg. Da kjente jeg at noe ikke var som det skulle, men det gikk over etter en ukes tid, og jeg fant ut at det mest sannsynelig var pga den rare stillingen jeg sov i etter operasjonen( jeg lå veldig høyt og bare på ryggen den første uka,noe jeg normalt sett aldri gjør). Men er helt fin nå,å har ikke hatt noen problemer i ettertid Har ikke lest eller hørt om andre som har hatt ryggplager pga av selve protesene, med mindre de har noen veldig store noen...
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #409 Skrevet 10. januar 2010 Myke som naturlige bryst vil de aldri bli, men har hatt mine i over 2 år nå. Det er utrolig forskjell nå og for 1 år siden. Da var de fortsatt litt harde, det er de ikke lenger. Ingen som kan se at det er silikon heller, med mindre de sermeg naken eller får kjenne. Det er det kun kjæresten som gjør så hvem skulle bry seg. For lite fettvev: under muskel. vanligvis:over muskel.
Gjest Sobril Skrevet 10. januar 2010 #410 Skrevet 10. januar 2010 Mine bekymringer vedr. "plastikkpuppene" mine og sex er herved over. Jeg spurte nettopp mannen om han synes det er rart, og fikk vel det svaret jeg ønsket meg: "jeg tenker ikke noe på det" (og han er ikke redd for å synge ut hva han mener). Han har uansett aldri vært noen boob-man. Heller mer over til å være butt-man
Gjest Gjest_Carro_* Skrevet 20. januar 2010 #411 Skrevet 20. januar 2010 Hei alle sammen! Skal opereres i neste uke og lurer på om noen vet hvor jeg skal sette bedøvelsesplasteret på armen før operasjonen? Skal opereres på fornebuklinikken, tror de sa noe om å sette den der man tar blodprøvene, men er usikker.
Gjest Gjest 20 år Skrevet 29. januar 2010 #412 Skrevet 29. januar 2010 Hei! Jeg slutta rett å slett å lese på side 7-8, fant ut at det var for mye å lese hvert enkelt innlegg på hver enkelt side. Nå kommer jeg kanskje til å motsi meg selv litt, men det får bare være. Jeg er ikke helt for silikon, pga jeg syns det virker litt skummelt med komplikasjoner og sånn, men jeg er heller ikke imot det. Når jeg var 3-4 år sa jeg at fikk ikke jeg like store pupper som bestemor skulle jeg ta silikon. Nå tenker vel dere motstandere at det høres helt sykt ut, men det er sannheten. Mine pupper begynte å utvikle seg når jeg gikk i 7 klasse, de slutta å utvikle seg når jeg gikk i 8 klasse, de vokste heller ikke no særlig på den perioden. Jeg har alltid ønska meg større pupper, aldri no dårlig sjøltillit, men jeg har alltid følt litt på det forde. Jeg har faktisk hørt at man få støtta av staten hvis det er utviklingsfeil i brystene. Og spør man meg, brystene mine begynte å utvikle seg i 7 klassen, stoppa i 8 klasse, er ikke det litt underlig? I tillegg har jeg ulik størrelse på puppene mine, jeg trudde det var helt normalt. Men så har jeg fått høre at det er normalt i puberteten at de vokser ujevnt, og at det retter seg etterhvert. Mine har ikke vokst på, tja, 7 år, og jeg har to ulike størrelser på puppene. Ikke kjempe synelig, men man kan likevel se det. Om jeg legger på meg, så blir de ikke større. Jeg bruker 85A, det er litt stort, jeg skulle vel helst hatt 85AA, men det finnes ikke. Jeg har bestilt legetime hos fastlegen for å snakke med hun, og så får jeg se hva som skjer videre. Jeg kunne tenkt meg silikon, om jeg fikk det støtta av staten eller ikke. Men jeg ville hatt naturlig store, så jeg i det minste fikk en kløft. Så til dere som er så negative til silikon, mener det er press og sånn. Jeg føler meg IKKE pressa i det HELE tatt! Jeg er GLAD det finnes et slikt tilbud! Ikke tru jenter/kvinner tar silikon for at guttene skal synes de er attraktive og gudene veit hva dere trur. Tar jeg silikon, er det for at jeg vil ha pupper, jeg vil vite hvordan det er at puppene disser når man løper, jeg vil vite hvordan det føles, å da tenker jeg ikke oppmerksomheten av gutter man eventuelt får ved å ha pupper. Det er såå mange pene topper ute i butikker, men jeg kan ikke kjøpe de, for de er laga til jenter med pupper. Jeg er 20 år, tenkt og vurdert silikon seriøst og useriøst, opp og ned siden ungdomskolen. Mamma støtter meg, hun forstår at jeg gjerne kunne tenkt meg pupper. Så, kan ikke dere andre også der ute som er så negative, skjønne at når man er en jente/kvinne, at det faktisk er NORMALT å ville ha pupper? Jeg har jo forsåvidt pupper, som er som erter, og det fins gutter som har større pupper enn meg. Jeg håper dere skjønner at det setter i gang noen hjerneceller når man ser gutter som har større pupper enn deg selv som er JENTE? - Gjest20år
Rødtoppen86 Skrevet 29. januar 2010 #413 Skrevet 29. januar 2010 At brystene har ulik størrelse, er absolutt helt normalt. Noen har større forskjeller enn andre, men fortsatt normalt. Jeg var en av de som hadde ganske stor forskjell i tillegg til at det ene brystet var lenger opp enn det andre, så bher satt skjevt og topper også. Det er bra du tenker nøye igjennom, det er viktig å vite negative og positive ting om silikonbryster. Håper det går bra hos fastlegen, men de bruker ofte å være vanskelige når det gjelder slike operasjoner. Kanskje vil de bare legge silikon i det ene brystet og slike ting, men du får ha lykke til.
Gjest Milla_ Skrevet 29. januar 2010 #414 Skrevet 29. januar 2010 er det noen her som har tatt hos nobel clinik? jeg var til konstulasjon i dag å ble annbefalt rund protse mellom 270 og 300 ml over muskel.. noen andre her som har det? har a cup nå hadde stor b cup som gravid.. så er ikke mye pent lenger og ønsker og fylle ut toppene mine.. noe det ikke gjør nå..
Gjest Gjest_dina_* Skrevet 1. februar 2010 #415 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har 280 cc,og føler det er veldig lite på meg. Legen sa også at jeg burde definitivt hatt større med tanke på kroppesbygningen min, men det var rett å slett ikke plass siden jeg måtte ta protesene under muskelen. Han sa jeg fikk komme tilbake om noen år fordi da kunne det kansje være det hadde utvidet seg litt og blitt mer plass. Det jeg lurer på er om noen har gjort dette før og hvor mye mer dere evt.fikk plass til etterpå? og så lurer jeg på om det er mulig å legge over muskelen neste gang(viss det da er mer fettvev) selv om jeg la under første gang? (noen som skjønte dette?) -dina-
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #416 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Jeg slutta rett å slett å lese på side 7-8, fant ut at det var for mye å lese hvert enkelt innlegg på hver enkelt side. Nå kommer jeg kanskje til å motsi meg selv litt, men det får bare være. Jeg er ikke helt for silikon, pga jeg syns det virker litt skummelt med komplikasjoner og sånn, men jeg er heller ikke imot det. Når jeg var 3-4 år sa jeg at fikk ikke jeg like store pupper som bestemor skulle jeg ta silikon. Nå tenker vel dere motstandere at det høres helt sykt ut, men det er sannheten. Mine pupper begynte å utvikle seg når jeg gikk i 7 klasse, de slutta å utvikle seg når jeg gikk i 8 klasse, de vokste heller ikke no særlig på den perioden. Jeg har alltid ønska meg større pupper, aldri no dårlig sjøltillit, men jeg har alltid følt litt på det forde. Jeg har faktisk hørt at man få støtta av staten hvis det er utviklingsfeil i brystene. Og spør man meg, brystene mine begynte å utvikle seg i 7 klassen, stoppa i 8 klasse, er ikke det litt underlig? I tillegg har jeg ulik størrelse på puppene mine, jeg trudde det var helt normalt. Men så har jeg fått høre at det er normalt i puberteten at de vokser ujevnt, og at det retter seg etterhvert. Mine har ikke vokst på, tja, 7 år, og jeg har to ulike størrelser på puppene. Ikke kjempe synelig, men man kan likevel se det. Om jeg legger på meg, så blir de ikke større. Jeg bruker 85A, det er litt stort, jeg skulle vel helst hatt 85AA, men det finnes ikke. Jeg har bestilt legetime hos fastlegen for å snakke med hun, og så får jeg se hva som skjer videre. Jeg kunne tenkt meg silikon, om jeg fikk det støtta av staten eller ikke. Men jeg ville hatt naturlig store, så jeg i det minste fikk en kløft. Så til dere som er så negative til silikon, mener det er press og sånn. Jeg føler meg IKKE pressa i det HELE tatt! Jeg er GLAD det finnes et slikt tilbud! Ikke tru jenter/kvinner tar silikon for at guttene skal synes de er attraktive og gudene veit hva dere trur. Tar jeg silikon, er det for at jeg vil ha pupper, jeg vil vite hvordan det er at puppene disser når man løper, jeg vil vite hvordan det føles, å da tenker jeg ikke oppmerksomheten av gutter man eventuelt får ved å ha pupper. Det er såå mange pene topper ute i butikker, men jeg kan ikke kjøpe de, for de er laga til jenter med pupper. Jeg er 20 år, tenkt og vurdert silikon seriøst og useriøst, opp og ned siden ungdomskolen. Mamma støtter meg, hun forstår at jeg gjerne kunne tenkt meg pupper. Så, kan ikke dere andre også der ute som er så negative, skjønne at når man er en jente/kvinne, at det faktisk er NORMALT å ville ha pupper? Jeg har jo forsåvidt pupper, som er som erter, og det fins gutter som har større pupper enn meg. Jeg håper dere skjønner at det setter i gang noen hjerneceller når man ser gutter som har større pupper enn deg selv som er JENTE? - Gjest20år Det er ikke en utviklingsfeil at de vokste kun over en kort periode. Størrelsesforskjell er også normalt, og vil ikke gi rett til operasjon, så lenge det er snakk om liten forskjell, som en cupstørrelse er. Silikonbryster føles ikke, og beveger seg ikke, som naturlig bryster, hverken for deg som kjenner dem i kroppen, eller for andre som kjenner på dem. Tenk derfor nøye etter om du vil ofre den naturlige følelsen for en større størrelse. Du må belage deg på å betale inngrep selv.
Gjest Gjest_fleur_* Skrevet 3. februar 2010 #417 Skrevet 3. februar 2010 Hei dere. Kjekt med en egen side om silikon. Jeg har vært på konsultasjon hos Nobel Clinic i dag! Jeg er 23 år, 175 høy, 60 kg og er A cup. Fikk kjempebra råd der syntes jeg. Det som er klart er at jeg skal ta 300gr i hver, under muskel. Men jeg er veeeldig i tvil om jeg bør gå for runde eller anatomiske! Legen mente at begge deler ville se bra ut.så nå skal jeg tenke over dette. Ønsker så naturlig så mulig, samtidig er jeg redd anatomiske blir for "kjerring", at det er for mye heng. Lurer på om det er noen her inne som kan gi meg noen råd, og hvilke erfaringer sitter dere igjen med etter å ha vært på konsultasjon/ tatt runde eller anatomiske?? Tuuuusen takk for svar! Er så vanskelig å velge.for jeg vet det er dette jeg vil, men umulig å vite hva som blir finest:) Fleur23
Gjest Gjest_knotten_* Skrevet 8. februar 2010 #418 Skrevet 8. februar 2010 hei alle sammen Jeg har planer om å ta silikon..( så fort som mulig ). Men i denne situasjonen jeg er i nå, så har jeg ikke råd. Jeg bare lurte på tips ang. finansiering av de. Går det ann å få de på "avbetaling"?
Gjest silikongjest Skrevet 10. mars 2010 #419 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har 280 cc,og føler det er veldig lite på meg. Legen sa også at jeg burde definitivt hatt større med tanke på kroppesbygningen min, men det var rett å slett ikke plass siden jeg måtte ta protesene under muskelen. Han sa jeg fikk komme tilbake om noen år fordi da kunne det kansje være det hadde utvidet seg litt og blitt mer plass. Det jeg lurer på er om noen har gjort dette før og hvor mye mer dere evt.fikk plass til etterpå? og så lurer jeg på om det er mulig å legge over muskelen neste gang(viss det da er mer fettvev) selv om jeg la under første gang? (noen som skjønte dette?) -dina- Hei! Jeg la inn 240 (over muskel da) i sommer fordi det ikke var plass til mer, så har jeg lagt inn 400 nå et halvt år senere. Ble utvidet en del på bare 6 mnd så burde vel fungere bra for deg det! kan også lønne seg mtp strekkmerker osv kjipt med mye penger, men er fornøyd så det er verdt det. Om du kan legge over muskel vet jeg ikke, men husk at under muskel ofte ser og kjennes mer naturlig ut.
Rødtoppen86 Skrevet 10. mars 2010 #420 Skrevet 10. mars 2010 er det noen her som har tatt hos nobel clinik? jeg var til konstulasjon i dag å ble annbefalt rund protse mellom 270 og 300 ml over muskel.. noen andre her som har det? har a cup nå hadde stor b cup som gravid.. så er ikke mye pent lenger og ønsker og fylle ut toppene mine.. noe det ikke gjør nå.. Det er ikke så ulikt meg, har 280cc og 325cc runde, høyprofil over muskel, men ble operert på Fornebuklinikken. Til meg og min kropp ble det perfekt størrelse. Fulgte kirurgens råd, og fikk noe som passet til resten av kroppen. Er superfornøyd med formen og størrelsen på brystene mine nå, ikke minst at de er lik i størrelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå