Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heisann :)

Jeg synes at c-cup er en fin størrelse, men det skremmer meg at jeg må legge inn 280 for å få en c-cup. Det høres så mye ut. Jeg er så redd for å få store pupper som ser overdrevent kunstig ut. Er det noen som har lagt inn 280 i hvert bryst? Noen som har erfaring med det. Jeg har lest flere steder at de fleste som tar sillikon kunne ønske de la inn litt ekstra. Hjelp, dette er så vanskelig, og jeg er nok ikke den eneste som synes det.

Hei! Jeg har 360g i hvert bryst og det gir meg såvidt full c. Ikke vær redd for at 280 er for mye!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann :)

Veldig mange bra innlegg her. Helt siden jeg hadde konsultasjons time i november så har jeg gått å gruegleda meg til den store dagen som er 5 januar. Folk beskriver smertene veldig forskjellig, men de fleste beskriver de som veldig vonde. Dette går jeg og gruer meg masse til:-/

Jeg er veldig usikker på hvor store sillikon innlegg jeg skal ta. Jeg er 167 høy, veier 61 kg og har normal kroppsfasong. Ønsket mitt var å legge inn 250 g i hvert bryst. Jeg har en a-cup fra før og er ute etter å ha normale pupper slik at jeg kan føle meg vel. På Colluseumklinikken kunne jeg bare velge mellom 240 og 260, og oppover såklart. Jeg prøvde begge størrelsene, men har veldig vanskelig for å bestemme meg. Legen fortalte meg at hvis jeg ønsket 240, burde jeg legge inn 260, nettopp fordi 20% av størrelsen reduseres når man legger inplantatet under muskelen (som jeg er nødt til å gjøre). . Hvis jeg syntes at 260 var penest burde jeg legge inn 280. På meg blir 260 en b-cup mens 280 en c-cup.

Jeg synes at c-cup er en fin størrelse, men det skremmer meg at jeg må legge inn 280 for å få en c-cup. Det høres så mye ut. Jeg er så redd for å få store pupper som ser overdrevent kunstig ut. Er det noen som har lagt inn 280 i hvert bryst? Noen som har erfaring med det. Jeg har lest flere steder at de fleste som tar sillikon kunne ønske de la inn litt ekstra. Hjelp, dette er så vanskelig, og jeg er nok ikke den eneste som synes det.

Lurer også på om det er noen som har operert seg på colluseumsklinikken i Oslo? Hører de skal være flinke, men det er svært få på dette forumet som har operert seg der. Hadde vært kjekt å fått med seg andres erfaringer om denne klinkken.

Jeg vil gjerne avslutte med en ting til dere som synes vi kvinner er helt på trynet som velger å ta sillikon. Det viktigste her i verden er ens egen selvfølelse. Har du en bra selvfølelse så kommer du veldig langt i livet. Jeg for min del, tar ikke sillikon for å imponere noen, og i allefall ikke gutter. Jeg er heller ikke ute etter oppmerksomhet. Man må tenke på at man lever kun engang. Og det er kun deg selv som lever ditt eget liv. Hvis det er en ting man har lyst til å gjøre, eller har hatt lyst til å gjøre over lengre tid, så skal man gjøre det. Er det ikke derfor vi er skapt? Til å ta våre egne beslutninger som vi vet med oss selv vil gjøre livet lettere for oss.

Hei :) Jeg har lagt inn 280 gr i hvert bryst(1 okt),og det ble en full c på meg (hadde LITEN a fra før). med tanke på at jeg er 178 høy og bred over både skuldrene og hoftene kunne jeg nok hatt mer,men det var det ikke plass til. Jeg la også under muskelen.

ser at det er flere som skriver at feks. 280 kan være full c på en person,mens på en annen kan det være stor b/liten c... tror det varierer veldig på personene og hvordan kroppen er. doktoren sa selv at mange synes de kunne hatt større etter en stund,når de har blitt vant til dem.. men at det fort kan bli litt "glamor" aktig og unaturlig viss en tar for mye( i forhold til kroppsfasong og div.)

Jeg skjønner deg godt,det er ikke lett å finne ut hvilken str som kan passe...

Skrevet
Jeg vurderer brystforstørring og har konsultasjon ved Fornebuklinikken neste uke.

Jeg er 30 år og er en liten A cup. Har lenge gått og tenkt på brystfortørring da jeg alltid har ønsket meg litt mer volum i puppene. Vil absolutt ikke ha store innlegg, tenker vel en liten B cup som passer til min kropp ( er slank).

Skulle gjerne likt å høre mer om erfaringer fra dere som har vært i min situasjon (små bryster), både positive og negative erfaringer!

For min del handler det om å føle seg vel med egen kropp, ønsker å føle meg mer kvinnelig. Dersom jeg velger å gjenneomføre en operasjon er detter kun for min egen del !

Hvis du leser denne tråden fortsatt, vil jeg gjerne advare litt: Jeg hadde 70AA, gikk til 70B, alt gikk kjempefint, fikk fine pupper som ser naturlige ut, har ikke hatt noen fysiske problemer med dem, men jeg vennet meg aldri til gummipuppfølelsen. Jeg opererte meg ung (ca 20) og var veldig lettet over å få litt pupper, da jeg var veldig plaget av komplekser før. Jeg vurderer nå å ta ut implantatene, for å føle meg vel med kroppen igjen. Jeg føler meg ikke så vel med at puppene ikke føles som kropp, og jeg vet at samtlige av guttene jeg har hatt sex med, har reagert på følelsen av dem, og noen av dem har tatt påfallende lite på dem. Men det verste er at jeg tar på dem selv hver dag og kjenner på kunstigheten. Jeg er kjempeambivalent, for jeg elsker hvordan de ser ut, og jeg føler at utseendet deres er en del av min identitet, men jeg kjenner så tydelig at jeg har noe tull der foran som ikke er naturlig. Hvis jeg tar lett på brystene i noen stillinger, kan det kjennes helt mykt og naturlig ut, men så er det alle de stillinger og berøringer hvor det kjennes som kroppen stopper der puppen begynner, og gummigele under hud overtar, det er aller mest i ryggleie. En kjæreste illustrerte det så "fint", jeg lå og slappet av i fanget hans mens han strøk på meg (uten klær): Han strøk fra under brystet, ned magen og lårene, og opp igjen til brystet. Men stopper der puppene begynner. Fordi det faller ham naturlig å stryke der kroppen er deilig, og han ikke tenker over hva han gjør. Jeg ble godtatt med silikonpupper av alle, men bare en virket å sette like stor pris på dem som på naturlige pupper. Puppene vil kjennes harde og kunstige ut når kapselen/proteseveggen kommer i spenn ved trykk. Det gjelder ikke bare for den som tar på, men du kjenner det også innvendig. Ligger du på magen, vil du kjenne trykk fra gummiputene mot brystkassen.

Dette kan høres som skremselspropaganda, men det er ikke ment slik. Hvis du har store komplekser, er det kanskje et stort gode for deg å bli operert. Det var det for meg, i flere år. Det er først de siste årene at kompleksene mine er såpass på avstand at jeg begynner å bli så kresen at jeg har lyst til å ha pupper som ikke føles kunstige, og som ikke gir meg freakfølelse. Jeg skriver til deg fordi det ikke høres ut som du føler at brystene dine er et stort problem i dag, fordi hvis du ikke er så plaget, kan det hende du synes du er i en dårligere situasjon etter operasjonen. De fleste angrer heldigvis ikke. Men prøv å få mest mulig følelse med hvordan de føles, kjenn på en jente hvis du har mulighet (helst en som hadde små pupper i utgangspunktet, de som har mer har også mer å dempe protesefølelsen med). Jeg har kjent på ca 10 (etter min egen operasjon), og alle hadde gummipupp, en hadde omtrent kun gummifølelse. Kjenn på protesene når du er til konsultasjon, klem dem mot bordet med flat hånd så du får kjenne hvordan de blir når kapselen kommer i spenn. Hvordan det kjennes fra innsiden greier jeg ikke å forklare.

Håper du finner beste løsning for deg :)

Det er jeg som har laget denne tråden.

• 4 uker senere...
Gjest Tessa :)
Skrevet

Heei, jeg er en jente på 18 år som har veldig lyst på brystforstørring. Hvilken klinikk var du på ? Jeg har størrelse A og liker ikke brystene mine, de gir meg dårlig selvtillit.. Jeg har tenkt på dette i lang tid.

Hvor mye betalte du ? :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Heei, jeg er en jente på 18 år som har veldig lyst på brystforstørring. Hvilken klinikk var du på ? Jeg har størrelse A og liker ikke brystene mine, de gir meg dårlig selvtillit.. Jeg har tenkt på dette i lang tid.

Passer 30 og få deg et par unger først.

Hva er det med småjenter og idiotiske plastpupper?

Skrevet

Som mann er det vel vanskelig å skjønne, men i og med at dere menn bryr dere så ekstremt mye om oss jenters bryster, bryr vi oss ekstremt masse selv. Dermed, er en jente misfornøyd med brystene sine kan det ødelegge hele selvtilliten hennes og dårlig selvtilitt er ikke akkurat positivt for livskvalitetet. Altså, for noen kan faktisk *idiotiske plastpupper forbedre hele livskvaliteten!

Når det gjelder str, og innlegg. Hvor mange ml du skal ha i innleggene dine for å få c-cup er forskjellig fra person til person. I tillegg til å tenke på hvor store bryster du vil ha etter operasjonen, må du ta i betraktning hvordan du vil at brystene dine skal se ut. hvis du har stram hud og strekkmerker fra før skal du være forsiktig med å ta for mye silikon i, tenk deg da at den stramme huden blir tvunget til å strekke seg ytterligere og du kan få stygge strekkmerker, i tillegg til eks. veldig *silikonpupp utseende. Så legen din har nok ikke så dumme meninger, han sier nok det han sier fordi at det er jobben hans å få deg til å se bra ut og få deg fornøyd. =) Lytt til eksperten ;)

Skrevet

Prøv å vær en jente på 18 år uten pupper og uttal deg etterpå.

Hva er det med mannfolk som ikke forstår betydningen av kvinnelige former?

Gjest Silligurl
Skrevet

Hei på deg jente 18:)

Jeg skrev et lite inlegg her for litt siden der jeg nettopp hadde bestilt time, og der jeg var shit nervøs for ossen det kom til å gå på operasjonsdagen. Nå er 5 januar over og jeg er helt ny operert. For det første kan jeg ambefale deg colluseumsklinikken på majorstua i Oslo. De er kjempe flinke i tilegg til at de har morsomme leger :P Hvor mye det koster avgjør på du skal ha av implantater. Jeg hadde kroppen til å ha vanlig runde implantater. Jeg måtte legge de under muskel. Det koster også en 1000 lapp ekstra. Legger man sillikon under muskel vil det også se mer naturlig ut. Men om du velger store implanteter så må du legge foran muskel og det koster litt mindre. Du må evt betale mer for implantatet. Hvis du er for tynn må du også legge over muskel. Tilsammen kosta det meg 28 000 + at jeg kjøpte en sportsbh. 28 300 tilsammen. Jeg har forresten lagt inn 280 gr i hvert bryst, og nå gleder jeg meg masse til å kunne se de :D:D Det er helt awesome:)

Du kan også velge andre implanter som anataomiske. De er mer pæreformede og ser mer naturlig ut på noen. Det ambefales ikke sillikon med saltoppløsning. De kan lettere sprekke. Men om du velger å ta sillikon må du ha en konsultasjon time på den klinikken du evt velger å operere deg i. Da går du og kirurgen igjennom alt du trenger å vite om str, hvilke implanteter som hadde sett best ut og hvordan du evt skal opereres. Er man veldig usikker på størrelse så følg rådet til legen. Det er ambefalt:)

Jeg må bare si at jeg er kjempe fornøyd utifra den lille tiden jeg har vært med de nye puppene mine. Det føles helt fantastisk. Jeg har som sagt lagt de under muskel og ifølge hva jeg har lest her så sier folk det er forferdelig vondt osv. Nei, det er det ikke. Du får nok av smertestillanes. Du må nok regne med at hvis skal vifte med hendene dine som en gærning eller gjøre brå bevegelser med hendene så får du vondt. Det er logisk. Men tar du det forsiktig. Sitter mye på soffan den første tiden etter operasjon er det ikke noe stress. Eneste som er litt ubehagelig er å legge seg eller stå opp fra senga. Det føles akk som en strekk. Og hvem er det som ikke tåler det:)

Jeg håper både du og andre ble litt klokere hvis dere evt velger å gjøre en operasjon. Min ambefaling er colluseumsklinikken. Både på pris og erfaring.

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg skal snart opereres på fornebuklinikken og lurer litt på dette med narkose. Jeg vet de bruker lett narkose med lokalbedøvelse, men bruker de et muskelavslappende middel i tillegg? Noen som vet det?

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Synd folk feilinformerer her, men sånn blir det fort på slike forum- Så ta ikkr alt folk sier for god fisk, les heller informasjon fra fagpersoner.

Det vanligste er å legge implantatet OVER muskel. Det ser mest naturlig ut, og er minst vondt.

Er man for tynn må innlegget legges under muskel, for ikke å få synlige kanter.

Brystet vil da naturlig nok bevege seg mer ved bruk av brystmuskelen, som når en trener f.eks.

Har aldri hørt om at det koster mer å legge under muskel heller. Er derimot prisforskjell på runde eller anatomiske innlegg.

Kan på det varmeste anbefale fornebuklinikken.

De har lang erfaring med dyktige leger.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Prøv å vær en jente på 18 år uten pupper og uttal deg etterpå.

Hva er det med mannfolk som ikke forstår betydningen av kvinnelige former?

Som Mann, med særdeles stor interesse for kvinnelige former står det for meg som en gåte at småjenter skal ødelegge en ellers frisk kropp med plast. Det er ikke annet enn trist.

Skrevet
Som Mann, med særdeles stor interesse for kvinnelige former står det for meg som en gåte at småjenter skal ødelegge en ellers frisk kropp med plast. Det er ikke annet enn trist.

Jeg har implantater, og den triste delen av det kapitlet var da jeg brukte tenårene på å ha komplekser. Jeg skammet meg så mye at jeg ikke ville ta av meg jakken inne på skolen.

At du synes at bryster blir mindre deilige av å ha implantater, forstår jeg godt, det synes jeg også. Men jeg måtte prioritere min psykiske helse og trivsel. Med implantater (bare A-cup etter operasjon), normaliserte selvbildet seg.

Jeg synes du burde holde deg for god til å kalle kroppen min ødelagt. Hadde ikke verden vært så puppefiksert som du er, hadde jeg ikke hatt det så vondt med å være annerledes som jeg hadde i årene før inngrepet. Men du bare må fortelle de som har funnet en løsning på sitt problem, at de er ødelagte og verdiløse?

Jeg har blitt elsket, med mine plastpupper. De har blitt overflødige nå, jeg har blitt eldre og er ikke så sårbar lenger. Så jeg vil bli kvitt plastfølelsen og heller leve med det som er igjen. For min skyld, ikke for noen annens. Akkurat som jeg forbeholdt meg retten til å legge dem inn for mange år siden.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg har implantater, og den triste delen av det kapitlet var da jeg brukte tenårene på å ha komplekser. Jeg skammet meg så mye at jeg ikke ville ta av meg jakken inne på skolen.

Dette er vi helt enige om. Men jeg står også med mitt, nemlig at det er trist at en tyr til plastpupper. Hvorfor? Jo fordi pupper er vakre og sexy uavhengig av størrelse! Pupper er guds gave til mannen og en himmelens åpenbaring. Men det avhenger av, fra mitt ståsted, to ting. Nemlig at eieren tør være glad i sine egne bryst og at brystene er følsomme. Når en da ødelegger den naturlige elastiteten i bryster med å stappe plast i dem, da har en gått for langt.

At du synes at bryster blir mindre deilige av å ha implantater, forstår jeg godt, det synes jeg også. Men jeg måtte prioritere min psykiske helse og trivsel. Med implantater (bare A-cup etter operasjon), normaliserte selvbildet seg.

Igjen, det er trist at du gikk til det steget å få deg plastpupper. For det første er jeg overbevist om at dine bryst var mer en gode nok til å begynne med. Dernest, de fleste som får seg plastpupper får seg pupper langt over a-cup.

Jeg synes du burde holde deg for god til å kalle kroppen min ødelagt. Hadde ikke verden vært så puppefiksert som du er, hadde jeg ikke hatt det så vondt med å være annerledes som jeg hadde i årene før inngrepet. Men du bare må fortelle de som har funnet en løsning på sitt problem, at de er ødelagte og verdiløse?

Hadde verden vert puppefiksert på samme måte som meg så hadde verden tilbedt kvinnebryst uavhengig av størrelse. Bryster skal være myke å ta på. Det er jo halve tenningen!

Jeg har blitt elsket, med mine plastpupper. De har blitt overflødige nå, jeg har blitt eldre og er ikke så sårbar lenger. Så jeg vil bli kvitt plastfølelsen og heller leve med det som er igjen. For min skyld, ikke for noen annens. Akkurat som jeg forbeholdt meg retten til å legge dem inn for mange år siden.

Om jeg finner en kvinne som har plastpupper så skal jeg ikke utelukke at jeg vil kunne elske henne. Men det er tvilsomt da jeg vil tro at jeg og henne vil ha for store avvik i våre verdigrunnlag. Men om jeg finner en kvinne som skaffer seg plast ETTER at vi to har blitt ett par så vil jeg forlate henne. ene og alene fordi hun ikke mer tydelig kan fortelle meg at hun har null tro på at jeg elsker henne for den hun er.

Skrevet
Dette er vi helt enige om. Men jeg står også med mitt, nemlig at det er trist at en tyr til plastpupper. Hvorfor? Jo fordi pupper er vakre og sexy uavhengig av størrelse! Pupper er guds gave til mannen og en himmelens åpenbaring. Men det avhenger av, fra mitt ståsted, to ting. Nemlig at eieren tør være glad i sine egne bryst og at brystene er følsomme. Når en da ødelegger den naturlige elastiteten i bryster med å stappe plast i dem, da har en gått for langt.

Igjen, det er trist at du gikk til det steget å få deg plastpupper. For det første er jeg overbevist om at dine bryst var mer en gode nok til å begynne med. Dernest, de fleste som får seg plastpupper får seg pupper langt over a-cup.

Hadde verden vert puppefiksert på samme måte som meg så hadde verden tilbedt kvinnebryst uavhengig av størrelse. Bryster skal være myke å ta på. Det er jo halve tenningen!

Om jeg finner en kvinne som har plastpupper så skal jeg ikke utelukke at jeg vil kunne elske henne. Men det er tvilsomt da jeg vil tro at jeg og henne vil ha for store avvik i våre verdigrunnlag. Men om jeg finner en kvinne som skaffer seg plast ETTER at vi to har blitt ett par så vil jeg forlate henne. ene og alene fordi hun ikke mer tydelig kan fortelle meg at hun har null tro på at jeg elsker henne for den hun er.

Pupper er ikke Guds gave til mannen. De er for produksjon av spedbarnsernæring, de er en erogen sone for kvinnen, de er en attributt for kvinnen i forhold til å tiltrekke seg en partner, en viktig del av de fleste kvinners følelse av å være nettopp kvinner, og en del av det som gir status i det sosiale hierarkiet blant kvinner.

Bra nok pupper for hvem? Når en jente blir gutteflat, eller ser gutteflat ut med klær på, hvordan tror du det påvirker hennes selvfølelse, attraktivitet hos menn, og hvordan hun blir sett på av andre kvinner?

Pupper handler ikke om å bli elsket av en mann. Svært mange kvinner som forstørrer brystene sine, er i et forhold når de gjør det, med en mann som godtar brystene deres. Bryster er en veldig offentlig kroppsdel. Og en sosial kapital, eller mangel på sådan. Hvordan ville du føle deg som mann, hvis du hadde micropenis og alt av klær var laget for å fremheve penis? Eller du var 30-40 cm lavere enn du er, og spinkel? Og du kunne fikse det og se ut som alle andre, med en så enkel operasjon som en brystforstørrelse er?

Gjest gjest_pasta
Skrevet

Du brutale mann, du virker rimelig selvsentrert.

Er en sammen med en kvinne som ønsker legge inn silikon, gjør hun det IKKE for sin mann.

Selvfølelse har ikke noe med partneren å gjøre.

Og har ingenting med at hun ikke tror mannen elsker henne slik hun er.

Selvfølgelig finnes det triste eksempler på det og, men for de aller aller fleste har det med helt andre ting å gjøre.

Pupper er guds gave til kvinnen faktisk.. Har lest innlegg av deg før, brutal og ærlig trenger ikke være feil.

men med den uttalelsen sank du flere mil i mine øyne. Usannsynlig tåpelig å si og faktisk mene.

Skrevet

Legger til at typen ønsker at innleggene beholdes, men støtter min avgjørelse om å ta dem ut for min egen del.

Svaret ditt forteller at du ikke vet hva det er å elske noen for det hun er. Hun er ikke brystene sine, hun er en person, en person som kanskje ikke tør å vise seg i bikini, som gruer seg for kjoleanledninger, og som tenker nedsettende om seg selv hver dag.

Det du kaller ditt verdigrunnlag, er jo ikke noe annet en

Skrevet
Bryster skal være myke å ta på. Det er jo halve tenningen!

Hvis man omtrent ikke har pupper, så er det ikke noe mykt der å ta på! Etter at jeg fikk silikon, er puppene mykere å ta på

Gjest Hei på dere
Skrevet

Tok silikon for 4 dager siden. I dag kunne jeg ta av bandasjen å dusje hele kroppen etter operasjonsdagen og det var deilig. Fikk også sett hvordan puppene mine så ut . Fikk meg en god latter. De er så hovne og stygge så kort tid etter operasjonen at det ikke er måte på, så skjønner at det er mange som begynner å angre litt etter første uka. Men som alt annet, går det over. Jeg vet at om 2 uker så går hevelsen ned og de vil bli tilnærma slik de skal være. Det blir spennende. Jeg har lagt inn 280 under muskel. Nesten ikke hatt smerter. Synes det nesten er synd å måtte være så mye i ro den første tiden etter fordi jeg er en meget rastløs person. Men det er vist ikke bra å bevege seg altfor mye og i allefall ikke løfte tungt.

Jeg lurer bare på en ting, får ser at det er ingen som har skrevet det noe sted. Jeg har sliti litt med ryggen etter operasjonen. Nesten akkurat som om jeg går med en konstant strekk oppe ved skulderbladene. Er det noen som har (hatt) liknende bivirkninger og hvor lenge varte det evt. Jeg har nemlig ikke lagt inn så mye i hvert bryst i forhold til høyden og vekta mi så det skulle jo ikke være noe problem.

Hilsen nyoperert jente 21:)

Skrevet
Synd folk feilinformerer her, men sånn blir det fort på slike forum- Så ta ikkr alt folk sier for god fisk, les heller informasjon fra fagpersoner.

Det vanligste er å legge implantatet OVER muskel. Det ser mest naturlig ut, og er minst vondt.

Er man for tynn må innlegget legges under muskel, for ikke å få synlige kanter.

Brystet vil da naturlig nok bevege seg mer ved bruk av brystmuskelen, som når en trener f.eks.

Har aldri hørt om at det koster mer å legge under muskel heller. Er derimot prisforskjell på runde eller anatomiske innlegg.

Kan på det varmeste anbefale fornebuklinikken.

De har lang erfaring med dyktige leger.

Sillikon ser mest naturlig ut når det er lagt bak muskel. Har vært på tre forskjellige konsultasjonstimer og alle har informert meg om det samme. Sillikon legges som regel bak muskel for de som ikke har fått barn og tenker og amme.

Skrevet
Bryster skal være myke å ta på. Det er jo halve tenningen!

Ikke alle er enige med deg, vet du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...