AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #81 Del Skrevet 22. februar 2021 Noen damer spiser nok små biter av ting pga sminke osv. Men de fleste gjør det nok fordi det smaker bedre sånn, og varer lengre. Har gjort det siden jeg var en liten unge. Eller med boller, så moser jeg de først flate, så river jeg av biter og dipper de i sjokolademelk. Med lyse rundstykker, når jeg ikke har noe på, river jeg også av biter. Har aldri tenkt på at dette skal være "mote". Tar man svære jafs forsvinner jo bollen/rundstykket med en gang nesten. Anonymkode: ecdd2...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #82 Del Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om du ser mye på tv, gjør ikke nødvendigvis andre det. Jeg river boller fordi jeg liker å pille på/med ting. Når jeg er ferdig river jeg servietten min eller plukker på den kunstige planten på bordet. Anonymkode: c558b...c26 Jeg ser omtrent aldri på tv. Som har 0 med det jeg skrev å gjøre også, forsåvidt. Anonymkode: 42ef3...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #83 Del Skrevet 22. februar 2021 Viktualia skrev (3 timer siden): Hvis du leser innlegget mitt igjen står det ikke noe om det er uvanlig. Jeg bare stussa på argumentene for å spise bolle gjennom å dele den opp med fingrene i stedet for å ta biter rett av bolla. Holder det ikke å si at man foretrekker det sånn? Det virker som noen i tråden ikke klarer å bite små biter av mat med tennene, som i min erfaring er utmerket til å dele opp mat med, men må dele opp alt på forhånd. Og det virker litt rart. Jeg kunne ikke gitt mer beng i hvordan det gjøres, det ene er like bra som det andre så lenge man får tatt seg en bolle. Eller et eple. Eller en brødskive. Forstår. Jeg kan ta en banan, eller eple. Men er jeg hjemme skjærer jeg opp og spiser med gaffel, ja. Har nettopp spist lunsj - med kniv og gaffel. I likhet med veldig mange andre i disse dager har jeg string bak tennene, som må sitte på resten av livet for å ha fine og rette tenner. Det å bite over mat er derfor noe som gir unødvendig slitasje på denne, kan være ubehagelig, og det setter seg lett fast matbiter her om man biter rett av. Anonymkode: 302ce...e94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #84 Del Skrevet 22. februar 2021 Jensine skrev (23 timer siden): Det som er enda verre er når det er damer på over 40 som spiser sånn. Vitner om fullstendig mangel på selvinnsikt. Interessant, altså - hvordan begrunner du det? Du må jo ha noen helt eksepsjonelle evner innen menneskekunnskap som kan tyde graden av selvinnsikt ut fra hvordan noen spiser en bolle. Hvis du mister jobben din, kan du helt sikkert bruke dise evnene dine til å skaffe deg inntekt, så spesielle er de! Anonymkode: 1ea83...b4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 22. februar 2021 #85 Del Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Interessant, altså - hvordan begrunner du det? Du må jo ha noen helt eksepsjonelle evner innen menneskekunnskap som kan tyde graden av selvinnsikt ut fra hvordan noen spiser en bolle. Hvis du mister jobben din, kan du helt sikkert bruke dise evnene dine til å skaffe deg inntekt, så spesielle er de! Anonymkode: 1ea83...b4d Prøv å ta en spøk da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #86 Del Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her hjemme spiser vi aldri brødmat. Med mindre vi lager rugbrød med skagentoast , eller club sandwich, eller sandwich med roastbeaf, remulade og løk, til lunsj i helgen. Eller til julefrokosten. I disse tilfellene spises det med kniv og gaffel. Men jeg tar jo ofte et knekkebrød i handen, så kunne nok gjort det med en skive også om det var lite og smørbart pålegg på. Anonymkode: 302ce...e94 😂 Anonymkode: 42ef3...118 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærkake34532 Skrevet 22. februar 2021 #87 Del Skrevet 22. februar 2021 Jeg gjør det for at bolla skal være lenger 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. februar 2021 #88 Del Skrevet 22. februar 2021 Jeg gjør det. Vet ikke hvorfor. Det har bare blitt sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #89 Del Skrevet 23. februar 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Gjør man det hjemme også? Anonymkode: 32885...2d0 Jupp. Speilegg på brødskiva krever kniv og gaffel. Anonymkode: 4bde4...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #90 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jupp. Speilegg på brødskiva krever kniv og gaffel. Anonymkode: 4bde4...359 Hva med salami? Anonymkode: 42ef3...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #91 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med salami? Anonymkode: 42ef3...118 At noen kun har salami på skiva har jeg ikke sett siden besteforeldrene mine var i livet. De praktiserte "skyvepålegg". Man har jo gjerne 2-4 ulike ting på, som raskt gjør det sølete om man ikke bruker kniv og gaffel. Anonymkode: 302ce...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #92 Del Skrevet 23. februar 2021 Jeg plukker av små biter og ruller de til små miniboller Anonymkode: c9d1c...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #93 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 9.40): Tror det for noens del kan ha med matskam å gjøre. Å være kvinne og spise skikkelig er ikke trendy eller feminint. Kvinner skal ha kontroll og ikke synlig matbehov? Jeg vet ikke, for selv er jeg ikke sånn. Når jeg er sulten så spiser jeg skikkelig. Anonymkode: 0aa3e...bdb Tror du er inne så noe der. Ts Anonymkode: e7392...c01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #94 Del Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 14.07): Forstår. Jeg kan ta en banan, eller eple. Men er jeg hjemme skjærer jeg opp og spiser med gaffel, ja. Har nettopp spist lunsj - med kniv og gaffel. I likhet med veldig mange andre i disse dager har jeg string bak tennene, som må sitte på resten av livet for å ha fine og rette tenner. Det å bite over mat er derfor noe som gir unødvendig slitasje på denne, kan være ubehagelig, og det setter seg lett fast matbiter her om man biter rett av. Anonymkode: 302ce...e94 Hvorfor må du ha streng på resten av livet? Anonymkode: e7392...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #95 Del Skrevet 24. februar 2021 Greia med kjøpeboller er jo at de er så sykt myke så da syntes jeg det var digg å spise de på den måten. Spiser ikke boller mer, men nå ville jeg nok ikke gjort det bare fordi jeg tenker det er mer uhygienisk å ta på hver lille bit. Anonymkode: 15ec6...397 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #96 Del Skrevet 24. februar 2021 STakkars ts, så følt for deg at folk er forskjellige og liker andre ting enn deg :((( Anonymkode: c5700...444 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 24. februar 2021 #97 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg tror ikke nødvendigvis at det har noe med alder å gjøre, skam eller noe sånt. Folk lager seg så mye rare teorier når det gjelder ting andre gjør. De ser noe andre gjør som de ikke gjør og blåser det voldsomt opp. Merkelig. Jeg spiser sånn av og til, og andre ganger tygger jeg av bit for bit. Det handler litt om humør og litt hva slags bolle det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #98 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor må du ha streng på resten av livet? Anonymkode: e7392...c01 De fleste som har brukt regulering anbefales det. Da tennene vil bevege seg tilbake mot sin tidligere posisjon, selv årevis etter at behandling er ferdig. Når vi har kommet inn på tema opp gjennom viser det seg at de fleste jeg diskuterer med fortsatt har på strengen, og de få som fikk den fjernet igjen etter 2-3 år,slik praksis var før, er misfornøyd med hvordan tennene er. Anonymkode: 302ce...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 24. februar 2021 #99 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) Når jeg spiser boller klemmer jeg de flate så all lufta går ut, også tar jeg og biter langs kanten av bollen så det blir et fint symmetrisk mønster rundt bollen, og til slutt tar jeg midten i munnen til slutt. Endret 24. februar 2021 av Bølle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #100 Del Skrevet 24. februar 2021 For en tråd😂 Takk for litt underholdning på morgenkvisten! jeg er en ung kvinne på 25 som spiser små biter av boller (spiser egentlig små biter av alle typer mat når jeg tenker meg om). Jeg har faktisk tenkt på at andre kanskje synes det er rart, og har nesten skammet meg litt av og til. Har i alle fall ikke lagt merke til at det er en trend å spise sånn? I min omgangskrets har jeg fårr mye kommentarer på det. Jeg spiser sånn fordi jeg sliter med å svelge ned om jeg har mye i munnen på en gang, spesielt tørr mat som boller. Om jeg skal ta store biter må jeg drikke MYE vann mellom hver bit for å få det ned, og da mister man jo litt smaken. Når det gjelder å holde rundt koppen når man har varm drikke har jeg aldri tenkt over at de gjør det i reklamene😂 Jeg drikker som regel te hvis jeg er kald, og da varmer jeg også hendene på koppen samtidig.. Men gøy at jeg følger “moten” da! Da trenger jeg ikke tenke på om folk synes det er teit å spise sånn 😌 Anonymkode: 991e1...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå