Gå til innhold

Unge damer som plukker små biter av bollen, istedenfor å ta en jafs slik som før.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er godt voksen og har vokst opp med at når vi damer/ unge jenter spiste kake/ bolle/ sjokolade så bet vi av en bit og tygde. Fikk vi litt smuler rundt munnen, så tørket vi det av uten å bli flau.

Nå spiser mange unge damer/ unge kjendisdamer som en liten mus.

De plukker av/ bryter av en og en liten bit,  og spiser nesten usynlig.

Sikkert fordi at alt skal være så perfekt og ladylike i dag.

Noen som har lagt merke til det samme?

Anonymkode: e7392...c01

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vokst opp med å spise boller og brød/rundstykker slik. Mannen min gjør det også på denne måten. Og uten at jeg har reflektert mye over det trodde jeg var den helt vanlige måten å spise på uansett kjønn, med unntak av om du er så liten at du ikke klarer stort annet enn å ta det du har i handen og putte det rett inn i munnen. 

Anonymkode: 302ce...e94

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg og ungene er hos bakeren og kjøper noe godt , så sitter det damer og pirker småbiter! Jeg og ungene glefser i oss bollene;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser boller på den måten, plukker av biter i stedenfor å trykke bolla inn i munnen. Har aldri tenkt at jeg gjør det for å være «ladylike og perfekt», jeg gjør det selv om jeg sitter alene. 

Anonymkode: 9f4e2...e67

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- må jo si at det overrasker meg at dette skal være et tema også, omtrent alt man gjør, er noe som skal plukkes på. Jeg bryr meg fint lite om hvordan andre spiser boller, for å si det sånn.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bet-t-ina

Boller smaker best når man bryter av biter. Jeg har alltid gjort det, hvis jeg har rene hender. Deal with it! Det er ikke et nytt fenomen i 2021. 
Og hvem gnir seg i fjeset med sminke? 🙄

Endret av Bet-t-ina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre gud for et tema, men ok. Ser både riving og stapping blandt alle kjønn.
Jeg river om en plain bolle, men er det glasur og kokkos, stapper jeg

Anonymkode: 05e73...c4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut som de ikke liker boller, eller er livredde for å få i seg for mye. Og det ser ikke ladylike ut heller, men direkte grisete å plukke i stykker maten på den måten.

Anonymkode: 4d0cc...77e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr hvetebakst setter seg mellom tennene hvis man biter, derfor er det bedre å bryte av biter og putte i munnen.

Anonymkode: ab2bb...947

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Det er ikke bare tørr hvetebakst, men like mye kake, sjokolade o.l

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Det er ikke bare tørr hvetebakst, men like mye kake, sjokolade o.l

So what?

Anonymkode: 3cc87...c61

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg spiser boller på den måten, plukker av biter i stedenfor å trykke bolla inn i munnen. Har aldri tenkt at jeg gjør det for å være «ladylike og perfekt», jeg gjør det selv om jeg sitter alene. 

Jeg også, føler jeg nyter bolla mer da enn å jafse den i meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tørr hvetebakst setter seg mellom tennene hvis man biter, derfor er det bedre å bryte av biter og putte i munnen.

Anonymkode: ab2bb...947

Enig. Jeg pleide å ta store jafs før, men opplever hele tiden at bolledeig setter seg fast her og der og blir vanskelig å svelge i store biter. Derfor er jeg begynt å bryte av biter eller ta mindre jafs.

Handler ikke om å være ladylike. Dessuten, sitter jeg på kafe med noen så ønsker jeg ikke å sitte der og snakke med munnen full i mat. Da er det bedre med små biter, så samtalen går glatt uten at den andre må vente til jeg endelig har fått tygget og svelgt hele bollebiten. Jeg sitter dessuten ikke på kafe for at jeg skal glefse i meg hele bollen på noen sekunder.

Anonymkode: 4bde4...359

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smaker bedre om man bryter den i biter. Er det glasur på, bryter jeg ikke. Blir så mye gris da. 

Anonymkode: b7419...e57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anciol skrev (15 minutter siden):

Ja når jeg og ungene er hos bakeren og kjøper noe godt , så sitter det damer og pirker småbiter! Jeg og ungene glefser i oss bollene;)

Høres ut som en hyggelig cafétur,du. Har dere dårlig tid?

Anonymkode: b7419...e57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe nytt vel? 😄 Gjorde det for 20 år siden åså jeg. Smaker bedre, er enklere når man bruker sminke.

Anonymkode: e1e9c...e9d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke særlig inspirerende da med folk som ikke klarer å spise ordentlig. 

Anonymkode: 80bb6...bf7

Så folk burde stappa bolla rett i kjeften fordi du ikke syns det er inspirerende når man plukker av biter..? Hahaha🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I det minste passer de på seg selv, fremfor småspiserne som sitter der i angst og følger med på alle andre enn seg selv. 

Anonymkode: 80bb6...bf7

Det er jo ei dame som føger med på dem og dømmer dem! 😄 

Anonymkode: e1e9c...e9d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes det ser ut som de ikke liker boller, eller er livredde for å få i seg for mye. Og det ser ikke ladylike ut heller, men direkte grisete å plukke i stykker maten på den måten.

Anonymkode: 4d0cc...77e

jeg liker faktisk ikke boller, men må av og til spise en for å være høflig

Anonymkode: 9be35...adc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...