Gå til innhold

Engangskameraer på bordene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 10 kamera som gave til vår bryllup. Er 7 år siden og det må være den mest bortkasta gaven vi fikk. Penger rett ut av vinduet å fremkalle 10×24 bilder hvor ikke ett eneste bilde var noe å spare på. Vet du ikke vil ha slike råd som dette men det finnes så mye annet som er verdt pengene enn kamera. 

Anonymkode: 69a45...955

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det som fremkaller film nå? Sjekket med den lokale fotobutikken, og de hadde helt sluttet med det.

Anonymkode: 5653e...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en litt annen vinkling da. På mitt kjøpesenter (og sikkert flere) så finnes det bokser der man kan printe ut bilder fra mobilen (altså hvilke som helst digitale bilder). Jeg aner ikke hva det koster, for har ikke hatt behovet, jeg foretrekker å se bilder digitalt. Dette er en løsning med digitale bilder som du dessuten kan ta vare på i skyen i evigheter og ha gående som bakgrunn på tv så lenge du gidder. Fysiske bilder kan bare en og en se på. Jeg vet at det er grenser for hvor mange ganger man gidder å se på bilder uansett om de er fysiske eller digitale. Har du kun fysiske bilder, kan du miste dem, og det er litt kjedelig på gullbryllupsdagen, digitale bilder ligger der mest sannsynlig fremdeles. My last 5 cents.

PS. På mitt senter ligger også Cewe/Japan Photo rett ved nevnte boks og de kan også skrive ut bilder, gjerne i bedre kvalitet og mest sannsynlig i bok, men da må bildene være digitale i utgangspunktet (og dette kan også selvfølgelig gjøres online)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk 10 kamera som gave til vår bryllup. Er 7 år siden og det må være den mest bortkasta gaven vi fikk. Penger rett ut av vinduet å fremkalle 10×24 bilder hvor ikke ett eneste bilde var noe å spare på. Vet du ikke vil ha slike råd som dette men det finnes så mye annet som er verdt pengene enn kamera. 

Anonymkode: 69a45...955

Enig. Alle bildene våre tatt med engangskamera var ute av fokus, for mørke, for lyse... Det var kanskje 1-2 ut av 100 hvor man faktisk så motivet klart. Jeg anbefaler å droppe det (jeg var veldig gira på ideen selv, men det funker bedre i teorien). Dette var voksne folk også som tok bildene, ingen barn. 

Anonymkode: f02b9...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, sofie777 said:

Ok, en litt annen vinkling da. På mitt kjøpesenter (og sikkert flere) så finnes det bokser der man kan printe ut bilder fra mobilen (altså hvilke som helst digitale bilder). Jeg aner ikke hva det koster, for har ikke hatt behovet, jeg foretrekker å se bilder digitalt. Dette er en løsning med digitale bilder som du dessuten kan ta vare på i skyen i evigheter og ha gående som bakgrunn på tv så lenge du gidder. Fysiske bilder kan bare en og en se på. Jeg vet at det er grenser for hvor mange ganger man gidder å se på bilder uansett om de er fysiske eller digitale. Har du kun fysiske bilder, kan du miste dem, og det er litt kjedelig på gullbryllupsdagen, digitale bilder ligger der mest sannsynlig fremdeles. My last 5 cents.

PS. På mitt senter ligger også Cewe/Japan Photo rett ved nevnte boks og de kan også skrive ut bilder, gjerne i bedre kvalitet og mest sannsynlig i bok, men da må bildene være digitale i utgangspunktet (og dette kan også selvfølgelig gjøres online)

Vi har proff fotograf i tillegg, dette er bare for gøy 😊

TS

Anonymkode: 327ab...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi har proff fotograf i tillegg, dette er bare for gøy 😊

TS

Anonymkode: 327ab...335

Ja, sløse penger er veldig gøy.

Anonymkode: a3415...f4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, sløse penger er veldig gøy.

Anonymkode: a3415...f4f

Herlighet😝 Hvis vi syntes det er gøy så er det ikke sløsing for oss. 

TS

Anonymkode: 327ab...335

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, her var det ikke mange svar på det TS lurte på. Jeg har sett flere som har gjort det samme som har fått veldig koselige bilder i etterkant. Poenget med engangskamera er jo ikke å få de fineste og klareste bildene. Derimot kan det ofte bli koselige bilder som fanger en annen stemning. 

Jeg har sett på Pinterest at noen har tatt av pappen og brukt den som mal for å lange nye av penere papir. Kanskje det kan gå?

Anonymkode: f9e12...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Kodak Power Flash kamera. Dette har film som er helt grei innendørs med god belysning og greie bilder utendørs på dagtid. Gir 39 bilder pr kamera. Ligger på ca 199 kr på nettet. Hvorvidt du får rabatt må du nesten bare spørre butikken du handler hos, men 10-20 stk gir ofte ikke grunnlag nok for særlig avslag.

Så kjøper du 20 stk av de med 39 bilder i så koster det ca 4000,-. For fremkalling ligger det på ca kr 2,5 pr bilde for 13 cm size, som da gir en totalkost på fremkalling på kr 1950,- pluss frakt. Så totalt ca 6000 kr for prosjektet.

Hvor mange greie bilder dere får er derimot veldig bingo-bingo. Dere kan være heldige, og det kan mislykkes helt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde engangskamera. la ett på hvert bord. Fikk tak i kameraene billig på ebay, ikke noe god kvalitet. Men det var veldig gøy i ettertid å se stemningen fra de ulike bordene. Mye var svart/dårlig kvalitet, men mye var livlig og stemningsfullt. Et puppeflash-bilde, og mange koselige fest-bilder fra kvelden der vi (jeg) var for stressa til å få med meg hva som egentlig skjedde rundt på bordene. Det var godt å se i ettertid at vennene våre hadde kost seg! :)

Vi har to album fra bryllupet: Et fint album med vanlige bilder, og et litt mindre album med engangskamera-bilder.

Anonymkode: 9a199...ae3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som er bekymret for økonomien din, ts 😂

Anonymkode: 87db4...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er mest irriterende at det fortsetter å komme råd på råd om noe helt annet enn man spør om, selv om man har sagt pent ifra om at det ikke er det man spør om. Det har ikke noe å si hvor bra råd det er, for det løser ikke et problem jeg har. Men men, er vel bare litt sånn på kvinneguiden😊

 

TS

Anonymkode: 327ab...335

Enig! Dessuten er min erfaring at i bryllup med engangskamera husker folk på å ta bilder. Og det kan bli ganske mange morsomme bilder ut av det. Det er fort gjort å glemme å ta bilder med feks. mobilkamera i løpet av kvelden, selv om brudeparet ber om det. 
 

Clas Ohlson sine, som andre har nevnt ovenfor, har blitz. Tror de billigste ligger på rundt 99-100kr, men vet dessverre ikke om butikker som eventuelt har kvantumsrabatt.

 

Anonymkode: 11233...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode svar 😄
Fikk bestilt 15 stk helt hvite fra ebay. Det er Fuji da, og ikke Kodak som noen nevnte over her. Men med blitz og mange gode anmeldelser😊

 

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Her var det mange som er bekymret for økonomien din, ts 😂

Anonymkode: 87db4...139

Hehe, ja 😜

 


-TS

Anonymkode: 327ab...335

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2021 at 9:59 AM, prt90 said:

Engangskamera var en god idé for 15 år siden. Lag heller en tag på Instagram eller Twitter.

Er jo sånn 3 stykk som pleier å gidde å hashtagge. 😂

Anonymkode: f25cb...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...