Gå til innhold

Til dere som reiser mye til asia og lignende land og trives der:

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva liker dere best med asia? Er det maten som tiltrekker dere, damene eller mennene? Eller er det rett og slett bare varmen og sånn? 🙂

Endret av te_groupies
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kulturen, maten, naturen, varmen....

Anonymkode: eaec0...527

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kulturen, maten, naturen, varmen....

Anonymkode: eaec0...527

Hva er så bra med kulturen? Og maten? Ut fra bildene på nett så ser jeg bare masse palmer og ørken. Det kan man finne på tenerife også.... eller i afrika for den saks skyld. Må man til thai-lendene for å oppleve god mat og "kultur"? 

Skrevet

Asia og lignende land? Tenker du sånn typisk Mongolia, Japan, Sri Lanka og Irak? 

De har jo cirka ingenting til felles. Spørsmålet er rart. 

Anonymkode: 728c0...f31

• Liker 26
Skrevet

Kultur og interesser, har kun vær i Japan da, men liker språket og liker også anime og spill som er stort i Japan. Har ikke reist mens det har vært varmt, så reiser ikke for været.

Anonymkode: 85af0...ed9

Skrevet

Har bodd i Asia siden jeg var i midten av tjueårene.

Kulturen er veldig interessant. Maten er himmelsk. Folkene er alltid glade og hyggelig. Klimaet er varmt året rundt (bor i sør). Prisene er lave, så levestandaren blir mye høyere enn i Norge. Naturen er storslått og utrolig vakker. Kvinnene er verdens vakreste. Lover og regler er mye mer liberalt i Norge, ting er ikke så strengt. Folk er også mye mindre fordomsfulle.

Rett og slett så mye å like at jeg fremdeles bor her over 10 år senere.

Anonymkode: 296f0...b23

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kulturen er veldig interessant. Maten er himmelsk. Folkene er alltid glade og hyggelig. Klimaet er varmt året rundt (bor i sør). Prisene er lave, så levestandaren blir mye høyere enn i Norge. Naturen er storslått og utrolig vakker. Kvinnene er verdens vakreste. Lover og regler er mye mer liberalt i Norge, ting er ikke så strengt. Folk er også mye mindre fordomsfulle.

Jaha.

Anonymkode: 73d21...fad

• Liker 6
Skrevet

Beklager. Lover og regler er mye mer liberalt enn i Norge. Liten skrivefeil der.

For eksempel er ting åpen på søndager, og det er ingen regler rundt salg av alkohol. I Norge ser staten på innbyggerne som barn som må passes på. Her har vi mer frihet.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Asia og lignende land? Tenker du sånn typisk Mongolia, Japan, Sri Lanka og Irak? 

De har jo cirka ingenting til felles. Spørsmålet er rart. 

Anonymkode: 728c0...f31

Ja, noe sånn.... asia. Kina, japan, pakistan, india og sånn... Nei vel? Er ikke asia asia liksom?

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kultur og interesser, har kun vær i Japan da, men liker språket og liker også anime og spill som er stort i Japan. Har ikke reist mens det har vært varmt, så reiser ikke for været.

Anonymkode: 85af0...ed9

Og damene.... legg til det i sitatet ditt. 

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har hørt at dem er skikkelig falske og egentlig smiler når dem er sure og sånt. Men jeg har aldri vært der og kjenner omtrent nesten ingen. Det er jo bra da, at ting er så rimelig der. Den kan jeg se...Rimelige klær og flipfloppere, og sikkert mange rimelige hatter.  Ja kvinnene er sikkert pene de, men mtp at det er så fritt der er det fordi dem er sløve og går på no og gir blaffen i alt og alle? 

Endret av te_groupies
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Beklager. Lover og regler er mye mer liberalt enn i Norge. Liten skrivefeil der.

For eksempel er ting åpen på søndager, og det er ingen regler rundt salg av alkohol. I Norge ser staten på innbyggerne som barn som må passes på. Her har vi mer frihet.

Drekka og.... ja.... Ja såpass ja. Ja fint for dem som ikke vil ha regler angående alkohol og alkoholkonsum. Der er det bare å bøtte på til en stuper med andre ord. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, te_groupies said:

Drekka og.... ja.... Ja såpass ja. Ja fint for dem som ikke vil ha regler angående alkohol og alkoholkonsum. Der er det bare å bøtte på til en stuper med andre ord. 

Det var bare et eksempel. Personlig drikker jeg veldig lite. Men det er befriende å vite at jeg kan gjøre det når som helst.

Skrevet

Vel... Hvorfor reiser men noen steder i det hele tatt? Det er vel for å oppleve noe annet enn sin egen bakgård?

Det er forøvrig stor forskjell på Kina, Thailand og Mongolia, men alle er verd å oppleve etter min mening. Været og klimaet varierer, og mennene kunne jeg ikke vært mindre interessert i. 

• Liker 3
Skrevet

Folk er avslappet, ikke fokus på sikkerhet overalt, dyr overalt, hyggelige folk, god mat, fin natur i jungelen, kan kjøre motorsykkel uten hjelm (ja dumt, men en fantastisk frihetsfølelse). Elsker å komme ut av den vestlige ordentligheten iblant. 

Anonymkode: 9bac9...ff0

Skrevet
te_groupies skrev (20 timer siden):

Hva er så bra med kulturen? Og maten? Ut fra bildene på nett så ser jeg bare masse palmer og ørken. Det kan man finne på tenerife også.... eller i afrika for den saks skyld. Må man til thai-lendene for å oppleve god mat og "kultur"? 

Hvor i Asia sikter du til???

Asia er vanvittig mye forskjellig.

• Liker 8
Skrevet
te_groupies skrev (21 timer siden):

Hva liker dere best med asia? Er det maten som tiltrekker dere, damene eller mennene? Eller er det rett og slett bare varmen og sånn? 🙂

Du er klar over at Asia er en verdensdel og ikke et land? Hvilke(t) land i Asia tenker du på?

• Liker 7
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Jeg liker India for kulturen og maten. Jeg elsker Japan, men ikke maten. Alle i Japan er utrolig høflige, og det føles trygt å reise dit alene. Nepal må oppleves. Jordan er  fascinerende. 

Skrevet

Har bare vært i Thailand, Vietnam, og Indonesia(Bali), sikler på Fillipinene og Sti Lanka når det blir lov igjen. Liker varmen, fuktigheten(hello nydelig hår og hud), strandlivet, maten, prisene.

Anonymkode: 690b9...01f

• Liker 1
Skrevet

Asia og lignende land???

Asia er ikke et land. 

Da lurer jeg også på hvilke andre "land" du synes ligner på Asia... 

Anonymkode: ff4f8...8b3

• Liker 2
Skrevet

Om du er født og oppvokst i Nordøst Asia:  Mongolia, Korea og Japan, så er land som Thailand nesten like eksotisk for dem som det er for nordmenn. 

For øvrig elsker jeg koreansk, thai, indisk og viettnamesisk mat. Bor i Korea og har bodd i Mongolia, blir aldri lei, har på mange måte et mye bedre liv enn da jeg bodde i Norge. Når det glede reising elsker jeg  Thailand  og Mongolia pga naturen og alle opplevensene. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 2.26):

Det var bare et eksempel. Personlig drikker jeg veldig lite. Men det er befriende å vite at jeg kan gjøre det når som helst.

Så sånn sett så liker du asia fordi du kan drikke så mye alkohol du vil ja... :) 

Knirke skrev (På 20.2.2021 den 3.00):

Vel... Hvorfor reiser men noen steder i det hele tatt? Det er vel for å oppleve noe annet enn sin egen bakgård?

Det er forøvrig stor forskjell på Kina, Thailand og Mongolia, men alle er verd å oppleve etter min mening. Været og klimaet varierer, og mennene kunne jeg ikke vært mindre interessert i. 

Ja, men hva er så fasinerende med asia? Selv syns jeg asia virker som et skikkelig møkkahøl, sovjetland er bedre sånn jeg ser det.

Hvem finner på å reise til slike land når de er selve sentrumet for enkelte sykdommer. Galskap! 

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 8.35):

Folk er avslappet, ikke fokus på sikkerhet overalt, dyr overalt, hyggelige folk, god mat, fin natur i jungelen, kan kjøre motorsykkel uten hjelm (ja dumt, men en fantastisk frihetsfølelse). Elsker å komme ut av den vestlige ordentligheten iblant. 

Anonymkode: 9bac9...ff0

De er ikke så hyggelige, de bare later som. Det har jeg hørt fra noen som har vært der. De smiler når de er forbanna osv. De blir forresten sure for alt. 

Kjetil E skrev (På 20.2.2021 den 22.04):

Hvor i Asia sikter du til???

Asia er vanvittig mye forskjellig.

Der folk med sort helt stritt hår er. Skjønner du?

Hulderen skrev (På 20.2.2021 den 22.09):

Du er klar over at Asia er en verdensdel og ikke et land? Hvilke(t) land i Asia tenker du på?

Tenker asiatere generelt. 

Bet-t-ina skrev (På 20.2.2021 den 22.23):

Jeg liker India for kulturen og maten. Jeg elsker Japan, men ikke maten. Alle i Japan er utrolig høflige, og det føles trygt å reise dit alene. Nepal må oppleves. Jordan er  fascinerende. 

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 23.20):

Har bare vært i Thailand, Vietnam, og Indonesia(Bali), sikler på Fillipinene og Sti Lanka når det blir lov igjen. Liker varmen, fuktigheten(hello nydelig hår og hud), strandlivet, maten, prisene.

Anonymkode: 690b9...01f

Oki.... ALdri vært i de drittlanda der. Ikke skal jeg dit heller. Er bare raringer som drar dit. 

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 23.23):

Asia og lignende land???

Asia er ikke et land. 

Da lurer jeg også på hvilke andre "land" du synes ligner på Asia... 

Anonymkode: ff4f8...8b3

Ja, asia du skjønner vel hva jeg mener... kontonentet, lendene... hvorfor tiltrekkes dere av sånne steder og folk mener jeg (folk med lite hår, som er sort og helt stritt). 

Anonymkode: d80c8...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...