Gå til innhold

Hvor mye har gåturene mine å si?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut kaloribehovet mitt for å gå ned i vekt. 

Jeg går tur med hund og barnevogn 2 ganger daglig. Turene er på alt i fra 40 min til 2 timer. Som regel en plass mellom der. 

Hvor mye bør jeg beregne ekstra for kaloribehov der? (Ønsker ikke å ligge for lavt pga. jeg ammer litt fortsatt). 

Turene er jo ikke spesielt anstrengende, og blir litt stopp når hunden skal tisse etc, mens i perioder går det fort frem😅 blir sjelden andpusten, men det kan jo være litt pga. jeg har gått slike turer hver dag i flere år med hunden, så har nok en grei kondis. Ønsker å gå ned de siste graviditetskiloene. :)

Anonymkode: 6ef87...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på intensitet, lengde, din høyde og vekt osv. Det beste er å bruke en aktivitetsklokke for en ca estimering. 

Anonymkode: 78aa8...902

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler klokke! XXL har tilbud på polar ignite til og med i dag, og jeg er veldig fornøyd med den. Veldig interessant å se hvordan man har sovet også.

Anonymkode: 3e16d...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på din beskrivelse av turene forbrenner du nok ikke mer enn 200 kalorier om dagen, i tillegg til det du ville forbrent uansett. Det å gå rolig uten å bli andpusten forbrenner lite. Men støtter de andre som anbefaler pulsklokke. 

Anonymkode: bb782...ea0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har en viss betydning... fra 1-2 timer tilsvarer noe omtrentlig ett par brødskiver tipper j... sånn rent energimessig.

det er som folk sier, skal du ned i vekt må det først og fremst spises mindre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jean-Jaques skrev (3 timer siden):

Det har en viss betydning... fra 1-2 timer tilsvarer noe omtrentlig ett par brødskiver tipper j... sånn rent energimessig.

det er som folk sier, skal du ned i vekt må det først og fremst spises mindre

Men det har en påvirkning på humøret som igjen påvirker hva man føler at man trenger. Og man er i aktivitet. 

Anonymkode: 36119...f40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Du kan ta ca din egen kroppsvekt som utgangspunkt. Du brenner ca 60 kcal per km om du er 60 kg. 

I tillegg brenner fullamming ca 500 kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...