BunnyChester Skrevet 19. februar 2021 #1 Del Skrevet 19. februar 2021 (endret) Hei, jeg har vært prøver i 1 år uten hell. Hadde en kjemisk graviditet i sommer, med positiv test i tre dager etter ikm før den ble negativ og mens kom - omtrent samtidig. Siden da har jeg følt at noe er i ulage. Jeg sliter med kviser mellom el og til etter IKM, og får kviser på øvre rygg/i nakke og på brystkassen. Dette er ikke vanlig for meg, utenom da jeg var gravid med datteren min for 2.5 år siden, da var det helt hinsides vonde kviser på rygg og brystkasse. I tillegg er håret mitt skikkelig tynt og knekker forferdelig lett... Jeg har tynne hårstrå fra før, men dette er uvanlig for meg. Har ikke farget/bleket/behandlet håret mer enn før, heller det motsatte. Behandler det på samme vis som alltid, alltid varmebeskyttende og så videre. Jeg mistenker at det er noen hormoner som er ute å kjører. Noen med erfaringer å dele? Jeg skal sjekke progesteron og østrogen denne syklus og neste, men legen sa ikke noe om disse tingene kunne ha sammenheng... Endret 19. februar 2021 av BunnyChester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Del Skrevet 19. februar 2021 Har de sjekket deg for pcos? Kviser og tynt hår er noen av de symptomene. Det trenger ikke å være det, men er et tips. Anonymkode: f7ec7...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Del Skrevet 19. februar 2021 Det første jeg tenkte var også pcos, men da er det mer vanlig med hårtap (hårene faller av). Og hårvekst, det er mitt verste symptom. Men ikke alle har alle symptomene. Hvordan er menssyklusen din? Det er relevant hvis det er pcos. Er det ett år siden du slutta på hormonprevensjon? Kom disse symptomene etter det? Anonymkode: eb2e7...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyChester Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det første jeg tenkte var også pcos, men da er det mer vanlig med hårtap (hårene faller av). Og hårvekst, det er mitt verste symptom. Men ikke alle har alle symptomene. Hvordan er menssyklusen din? Det er relevant hvis det er pcos. Er det ett år siden du slutta på hormonprevensjon? Kom disse symptomene etter det? Anonymkode: eb2e7...804 Jeg har normal syklus rundt 29 dager, men sen eggløsning og kort lutealfase. Derfor sjekker de progesteron og østrogen. Har vært til gyn, så ingen cyster som kunne tilsi pcos... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Del Skrevet 19. februar 2021 BunnyChester skrev (6 timer siden): Jeg har normal syklus rundt 29 dager, men sen eggløsning og kort lutealfase. Derfor sjekker de progesteron og østrogen. Har vært til gyn, så ingen cyster som kunne tilsi pcos... de må ta blodprøver også. Anonymkode: f7ec7...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Del Skrevet 19. februar 2021 Stoffskifteproblemer? Anonymkode: fe583...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): de må ta blodprøver også. Anonymkode: f7ec7...a22 Det er det jeg skal, når jeg sjekker progesteron og østrogen... AnonymBruker skrev (15 timer siden): Stoffskifteproblemer? Anonymkode: fe583...0d3 Kanskje? Men mener det ble sjekket i høst ifb noe annet. Men skal ringe legen å dobbeltsjekke! Mange av symptomene passer i allefall min situasjon... Anonymkode: 8c12e...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det jeg skal, når jeg sjekker progesteron og østrogen... Kanskje? Men mener det ble sjekket i høst ifb noe annet. Men skal ringe legen å dobbeltsjekke! Mange av symptomene passer i allefall min situasjon... Anonymkode: 8c12e...55f Det var meg 🙃 Kom borti anonymknappen Anonymkode: 8c12e...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyChester Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 20. februar 2021 Meg igjen 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå