Gå til innhold

Sideskill - den nye skinny jeansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en litt morsom "krig" på gang mellom millennials (født 1981-1996) og gen-z (født etter 1997) angående hva som er best av midtskill og sideskill. 

De yngste («Gen Z»-erne) mener at skillen automatisk får deg til å se eldre ut, og at alle rett og slett ser bedre ut med midtskill (kilde: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901020/midtskill-versus-sideskill-er-sideskillen-ferdig-for-godt)

Jeg er millennial, og for min del er midtskill noe vi hadde på 90-tallet, i barndommen/tidlig tenår. Been there done that. Har hatt sideskill hele mitt voksne liv. Mer flatterende, men lurer også på om jeg har grodd fast i det sånn at midtskill bare ser uvant og rart ut.

Hva har du? Midtskill eller sideskill? Eller er du en som kan variere?

Og er sideskillen ut? Kjør debatt.

DA OG NÅ: Sienna Miller, som selv er en milennial, med sideskill i 2015, og midtskill i 2019. Foto: AFP/AP.

Anonymkode: 35a73...432

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg har ikke kledd midtskill siden jeg var 16 år. 

Anonymkode: b49a9...465

• Liker 12
Skrevet

Håret mitt vil uansett mote ikke ligge i midtskill.

Anonymkode: 21821...b54

• Liker 12
Skrevet

Jeg har en mellomting, høy sideskill. Det fordi det passer mitt hår og ansiktsform best. Ikke alle kler alt, men hadde jeg hatt egen stylist som Sienna Miller, som du har lagt ved bilde av her, hadde nok begge deler fungert på meg også.

Der samme gjelder jeans også. Jeg går i skinny fordi det passer min kropp best. Disse vide ser ut som en sekk på meg og alle figur forsvinner.

Anonymkode: e7c48...7c6

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en slik virvel på siden rett ovenfor pannen. Med mindre jeg føner og styler ligger ikke håret over den. Derfor har jeg alltid midtskill med start i virvelen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sideskill.

En av de deilige tingene med å bli "gammel" (tidlig 30-år) er at jeg bryr meg langt mindre om hva andre mener er "riktig" når det gjelder utseende. Jeg lar i alle fall ikke motemeningene til personer under 20 styre meg.

Anonymkode: 4bd21...298

• Liker 15
Skrevet

Jeg er millennial og har aldri likt sideskill. Har heller aldri vært fan av skinny jeans. 

Skrevet

Jeg er blant de eldste millenials (født i -82) og har hatt midtskill i noen år. Sideskill føles avleggs selv for meg.

Anonymkode: 1a29a...1e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og har ikke hatt midtskill siden ungdomsskolen. Jeg kler det rett og slett ikke. Ansiktet mitt er så asymmetrisk som man får det, og midtskill fremhever dette. Dessverre, da jeg egentlig synes midtskill er finest. 

Har ikke sideskillen like langt ut som Sienna på bildet da. 

Anonymkode: 34190...585

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er en litt morsom "krig" på gang mellom millennials (født 1981-1996) og gen-z (født etter 1997) angående hva som er best av midtskill og sideskill. 

De yngste («Gen Z»-erne) mener at skillen automatisk får deg til å se eldre ut, og at alle rett og slett ser bedre ut med midtskill (kilde: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901020/midtskill-versus-sideskill-er-sideskillen-ferdig-for-godt)

Jeg er millennial, og for min del er midtskill noe vi hadde på 90-tallet, i barndommen/tidlig tenår. Been there done that. Har hatt sideskill hele mitt voksne liv. Mer flatterende, men lurer også på om jeg har grodd fast i det sånn at midtskill bare ser uvant og rart ut.

Hva har du? Midtskill eller sideskill? Eller er du en som kan variere?

Og er sideskillen ut? Kjør debatt.

DA OG NÅ: Sienna Miller, som selv er en milennial, med sideskill i 2015, og midtskill i 2019. Foto: AFP/AP.

Anonymkode: 35a73...432

Begge disse skillene ser like håpløse ut på meg. Jeg må ha høy, litt udefinerbar sideskill. Har tykt, krøllete hår. 

Anonymkode: b49a9...465

• Liker 2
Skrevet

Jeg er millennial jeg og, og har hatt midtskill de siste 7-8 årene. Hadde sideskill da jeg var ungdom, men bytta gradvis over til sideskill etterhvert som det slutta å være "in". Ikke bevisst, men jeg følger mye trender og jobbet som frisør på den tiden. Midtskill er garantert finest på folk flest. Sideskill ser veldig utdatert ut, og får folk til å se eldre ut. 

Anonymkode: dab97...571

• Liker 5
Skrevet

Har alltid hatt midtskill fordi det føles og ser mest naturlig ut på meg. Har prøvd sideskill flere ganger opp gjennom årene, men det blir bare rart.

Når det gjelder hårmoter synes jeg uansett det viktigste er å finne ut hva man faktisk kler.

Anonymkode: be4dc...c25

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om jeg på grunn av naturlige forutsetninger har funnet en løsning som er akseptabel for begge grupper. Jeg har en sideskill som sitter så vidt til venstre for midten, dette fordi jeg har en såkalt widow's peak, og selv frisører har måttet gi opp å lage en skill gjennom den, den lever sitt eget liv uansett. Så nå ligger skillen inntil der min widow's peak slutter, kan nesten se ut som midtskill, men bare nesten.

Jeg hadde dyp sideskill i mange år, helt til jeg for noen år siden gikk til frisøren og så at jeg trengte en forandring. Resultatet var at jeg fikk oppklipp, ble lysere og skillen ble flyttet. Jeg trives med det. Jeg er forresten blant de eldste milennials, født tidlig på 80-tallet.

Anonymkode: 928a5...1e0

Skrevet

Har selv «Widow’s Peak» og liker ikke verken midtskill (ble kalt jomfru Maria da jeg hadde det >_< ) eller dyp sideskill («huff, hentesveis»). Jeg foretrekker en skille litt til siden for midten, slik at det er rett over venstre øye. Føler det er best på meg  ^^, 

(Har hørt midtskill alene legger på 7 år, men det kommer nok an på om håret er langt eller kortere  <_< )

• Liker 3
Skrevet

Født på 80 tallet og har sideskill. 

Jeg føler meg bare rar med midtskill. 

Anonymkode: 2eedb...420

• Liker 1
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Det kommer an på anledningen. På jobb er håret oppsatt, når jeg trener er håret i hestehale, til hverdags er håret løst eller oppsatt kommer an på hva jeg går kledd i. Og jeg varierer med sideskill, midtskill, oppsatt med volum eller flatt. Jeg følger ingen "regler", jeg har håret slik jeg føler for. 

Skrevet

Fjollete å bry seg om. Hvorfor skal alle like ut, så kjedelige om alle hadde hatt samme sveis. Skinnyjeans er flott på kropper som kler det.  

Anonymkode: 0b872...379

• Liker 10
Skrevet

Midtskill er så kult ( som i Manson og Jonestown) som man få det, så nei takk! 

Anonymkode: 81a55...166

Skrevet

Brukte å ha skillen litt til siden for midten i mange år, men har i de siste årene hatt midtskill. Aner ikke om det kler meg bedre, men synes sideskill bare blir rart på meg nå. Pluss at midtskill gjør at pannen min ser mindre ut og det liker jeg.

Anonymkode: 82dfc...4fb

Skrevet

Mine venner og jeg (millennials) har alle sideskill, men ikke de voldsomme som begynner med øret. Sideskillen er nærmere midtskillen. Fant dette bildet for å forklare. De fleste har (og har hatt i flere år) skillen der punkt A er, også er det noen som har nærmere punkt B.

Uansett: GJør som du vil! Blir alltid endringer i hva som er "inn".

(om det er på høyre eller venstre side varierer. Bildet var bare for å vise mtp øyenbryn)

37dd8e4a81c91c9af80d06fe57e967a7.jpg

Anonymkode: fec2b...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...