Gå til innhold

2 positive digital, etterfølgt av lav hcg blodprøve nr1, og 2 blodprøve negativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal tenke okei, jeg er ikke gravid? Eller om jeg skal tro på de som skriver de har opplevd dette og fremdeles vært gravide? Har søkt og sette tilfeller på youtube og google, der folk har opplevd dette.. Vet ikke hva jeg skal slå meg til ro med. 

Men ja, jeg fikk 2 positive digital, som sa 1-2 uker. Og dette etter svak strek på 2 strimmel tester. Jeg gikk til legen og fikk strimmel og blodprøve test 3 dager etter. Resultatet da var også en svak strek på strimmelen, men med en lav hcg på bare 7. De sa da jeg kunne få lov å ta en ny blodprøve for å gi et helt sikkert resultat om gravid eller ikke. Da skulle hcg stige om jeg var. Tok blodprøve, uken etter, og ringte etter svar, og hun sa den nye testen viste negativ. 

Hva skal jeg gjøre? Er dyrt med digitale tester, så tenker å vente 2 uker til, og kjøpe nye digitale tester og se om det fremdeles viser positiv. Har også hatt uregelmessige blødninger, og har forresten hormonspiral også men tror den ble utstøtt eller den har endret stilling siden jeg fikk positive tester? Kjenner fremdeles "trådene" eller noe som stikker, men skal fjerne spiral snart siden den ikke var trygg. Så skal jeg fortsette på p-piller til jeg finner ut om denne "graviditeten", er noe eller om det er spontanabort. Føler også jeg har større mage enda. Trodde den skulle forsvinne, viss jeg ikke var gravid lengre. Men føler magen har blitt større, og den buler ut foran livmoren. 

test23.jpg

Anonymkode: bc166...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med negativ HCG så er du IKKE gravid. Pust dypt, dette går bra. Og fjern spiralen og begynn på pp

Anonymkode: f4435...49b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vell tolke det som ett "not pregnant" , "just fat" jeg da! Positive er at jeg endelig kan snuse og drikke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var nok tidlig gravid og mista tidlig. Du er ikkje gravid.

Anonymkode: 5a01a...c80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært gravid, men så mistet tidlig. hvis den siste prøven viste negativt har du ikke lenger hcg i kroppen.

Man får ikke mage så tidlig heller, da er det nok bare oppblåsthet.

kos deg med er glass vin, du ☺️

Anonymkode: 32de3...716

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var faktisk en positiv opplevelse, har aldri fått positiv test før. Så vet hvertfall at jeg kan bli gravid, og med hormonspiral også, noe som var overraskende. Har ikke tenkt å få barn enda, men vente en stund. Er bare i 20 årene, og regner med det var en spontanabort pga jeg visste ikke jeg var gravid og gikk på både farlige medisiner for ett foster og drakk ett glass vin.. 

Trodde spiral var helt sikker, men på p piller har jeg aldri blitt gravid så tror det er en mye bedre prevensjon for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodprøver er rimelig sikre altså. Du har kanskje hatt en kjemisk graviditet? Høres lurt ut å ta ut spiralen og prøve noe annet.

Anonymkode: ba0ed...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge ville tatt ut spiralen. Har faktisk vært helt "bedøvd" der nede, og faktisk nesten ikke kjent noenting under sex på leenge..  Veldig irriterende bivirkning og håper alt blir normalt når den blir fjernet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men var faktisk en positiv opplevelse, har aldri fått positiv test før. Så vet hvertfall at jeg kan bli gravid, og med hormonspiral også, noe som var overraskende. Har ikke tenkt å få barn enda, men vente en stund. Er bare i 20 årene, og regner med det var en spontanabort pga jeg visste ikke jeg var gravid og gikk på både farlige medisiner for ett foster og drakk ett glass vin.. 

Trodde spiral var helt sikker, men på p piller har jeg aldri blitt gravid så tror det er en mye bedre prevensjon for meg :)

Medisiner og alkohol fører sjeldent til spontanabort, men alvorlige skader på foster/barn. 

Anonymkode: e9d81...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sannsynligvis ikke gravid, men jeg ville tatt en ny digital test om 1-2 uker ja! Om den er negativ er alt greit, men om den fortsatt viser 1-2 (eller har økt) så må du kontakte legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...