Gå til innhold

Jeg er så redd for å glemme henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd to dødsfall før dette, men da var jeg 10 og 16 år. Det var farmor og farfar. Nå er jeg 25 og jeg mistet mormor i sommer. Jeg savner henne så veldig. Og jeg er redd for å glemme henne. Jeg kan ikke si jeg husker så veldig mye fra min farmor var frisk og jeg husker ikke så mye farfar. Jeg frykter at det samme skal skje med mormor. Jeg var så glad i henne, men jeg var jo også veldig glad i de to andre. 

Jeg vil virkelig ikke glamme henne. Jeg skulle så ønske jeg fikk se henne igjen 

Anonymkode: f1e22...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

❤️ 

Hva med å skrive ned mye av det du husker nå? Ta vare på klær, smykker små ting som var hennes og legg sammen med det du skriver i en boks, så har du en minneboks du kan ta frem når du vil tenke på henne ❤️

Anonymkode: 28072...86f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer henne ikke. Du har mange gode minner om henne. Og de vil dukke opp når du tenker på henne.

Hilsen en som har mistet både foreldre og besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å glemme henne. Min mormor døde i relativt ung alder av sykdom, og det er vel snart fem år siden nå (er selv i slutten av tyveårene). Jeg husker fortsatt det å gå inn døren og se henne sitte der i stolen sin som om at det skulle ha vært i går. 

Ting er annerledes når familiemedlemmer dør når man selv er voksen fremfor da man var barn og tenåring tror jeg. 

Anonymkode: 77758...89d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har opplevd to dødsfall før dette, men da var jeg 10 og 16 år. Det var farmor og farfar. Nå er jeg 25 og jeg mistet mormor i sommer. Jeg savner henne så veldig. Og jeg er redd for å glemme henne. Jeg kan ikke si jeg husker så veldig mye fra min farmor var frisk og jeg husker ikke så mye farfar. Jeg frykter at det samme skal skje med mormor. Jeg var så glad i henne, men jeg var jo også veldig glad i de to andre. 

Jeg vil virkelig ikke glamme henne. Jeg skulle så ønske jeg fikk se henne igjen 

Anonymkode: f1e22...ee7

Du vil aldri glemme henne, ikke frykt det. Det kan gå lengre tid mellom hver gang du tenker på henne når tiden går. Så kommer det stunder med jevne mellomrom der du tenker på henne, og alle de gode minnene som var. De vil garantert følge deg livet ut. Litt godt også at man ikke bærer den intense sorgen med seg i for lang tid, så går det over til gode minner med nostalgiske toner som kan være både gode og vonde og kjenne på. Fordi du savner, og det vil alltid være der.

Anonymkode: d63f9...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skrive ned ting du husker? Minner, episoder, hva hun likte og ikke likte. Kanskje du har kort eller brev fra henne? Samle dem i en boks og ta vare på det. 

Anonymkode: ab1cf...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil aldri hjemme henne❤️ Se på bilder og husk minnene.

Anonymkode: f5e58...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke glemme. Vi bærer med oss de vi har mistet for resten av våre liv.

Jeg mistet min oldemor for 15 år siden, og når jeg lukker øynene kan jeg fremdeles se henne for meg klokkeklart, høre stemmen hennes, kjenne duften av henne. Hun var veldig nær meg i barndommen. Jeg føler spesielt at jeg holder henne i live når jeg snakker om henne. Deler gamle historier med foreldrene mine og ikke minst når jeg forteller om henne til mine egne barn. Det gjør godt å dele hennes visdom videre og hun ville ha elsket å møtt barna mine. Jeg har også mistet min bestemor, men det var bare for noen få år siden så henne husker barna også. I tillegg til det samme som med oldemor (barnas tippoldemor), så har vi mange ting bestemor har laget til oss gjennom årene. Gjennom tingene fra henne snakker vi om bestemor (oldemor til barna) og holder minnet hennes levende selv om hun er borte. 

Jeg syns dette hjelper å holde minnene i livet og kan kanskje hjelpe deg også❤️

Anonymkode: 723f3...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å glemme. Jeg mistet farmor da jeg var åtte, og husker henne så godt ennå. Det er 30 år siden nå. Vi glemmer ikke de som har betydd mye for oss ❤

Anonymkode: fc73d...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer henne ikke, tro meg. Jeg mista min mormor da jeg var 21 år hun var da ca 85 år. Har mye gode minner fra den tiden. Farmor og morfar døde med et pars måneders mellomrom da jeg var 15 år, husker de godt enda. Jeg er i 50 årene

Anonymkode: 40812...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fortsatt mormor og farmor, som døde i 2000 og 2008! Har bilder av de i albummene mine:) Savner de så det svir iblant fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...